איך להגיע לעמוד הראשון בגוגל, ומהר!

לא, זו לא שורה פרסומית זולה לקידום בגוגל, אלא דווקא כמה שיטות קצרות ומהירות שיכולות לקחת את האתר שלכם כמה צעדים קדימה בצורה מאוד מהירה, לא כי זה מניפולטיבי אלא דווקא כי זה לענות על הצורך ה"דחוף" יותר של גוגל. 

אל תשכחו להירשם בשביל לקבל עדכונים משמולTV

onsitet_1-1
שמוליק דורינבאום

שמוליק דורינבאום

הבעלים של חברת "שמול קידום אתרים" ומקדם אתרים כבר 13 שנה בשוק הישראלי והבינלאומי

איך להגיע לעמוד הראשון בגוגל, ומהר

היי, ברוכים הבאים.

שמי שמוליק דורינבאום ומי שעדיין לא מכיר אותי, אני הבעלים של חברת שמול – קידום אתרים, מכללת קואליקס, Highver ועוד כמה פרויקטים מאוד מעניינים שאוטוטו יוצאים.

מה שבאתי לדבר איתכם היום זה על משהו שאנחנו קוראים בתעשייה, בתחום ה-SEO, זה Quick Wins.

Quick Wins זה דברים שאנחנו יכולים לעשות יחסית די מהר, ולהשפיע די מהר על התוצאות. זאת אומרת, זה לאו דווקא דברים שיכולים לקחת הרבה יותר זמן, כי מי שלא מכיר את תחום ה-SEO, קידום האתרים האורגני, הוא תחום שלוקח זמן. כל פעולה שאנחנו עושים, לוקח לא מעט זמן עד שבאמת היא תופסת את התאוצה שלה ובאמת מביאה את התוצאה שלה. ולכן, יש כמה דברים שאני מאמין בעולם ה-SEO, שראיתי, חווינו על בשרנו, שבאמת מצליחים להביא תוצאות הרבה יותר מהירות.

עכשיו אני לא נכנס איתכם אפילו לדברים הבאמת בסיסיים, שזה פשוט שינוי טייטלים בהתאם לביטוי שאתם רוצים לקדם, H1, להוסיף תוכן, דברים שהם יחסית די ברורים ומובנים מאליהם. דווקא אני רוצה ללכת על דברים שבעיני אולי קצת יותר מתקדמים, לפחות לפי מה שאני רואה מהתלמידים שלי ומהלקוחות שלנו. (עוד על תגיות מטא)

אז בואו ננסה לעבור עליהם יחסית די מהר.

אז מהן בעצם הפעולות המהירות שאנחנו יכולים לעשות על מנת לקדם את האתר שלי בגוגל?

נתחיל קודם כל מעולם ה-Onsite כי אני כן רוצה לחלק את זה לעולם האון-סייט והאוף-סייט. אני אתחיל איתכם קודם כל מהאון-סייט.

זאת אומרת, כל מה שאני יכול לעשות על האתר עצמו. דברים שיש לי שליטה עליהם, בגדול.

אז הדבר הראשון זה העלאת חשיבות עמוד בהיררכיה.

אני חושב שיש הרבה מאוד עמודים שאנחנו רוצים לקדם, ואם אנחנו מגלים שיש מעבר לעמוד הבית שאנחנו רוצים לקדם, אז אנחנו צריכים לדעת איך להעלות אותם בחשיבות, בהיררכיית האתר. אז הדבר הראשון, הברור מאליו, זה להעלות אותו לתפריט הראשי.

לצורך העניין, אם יש לכם אתר של גאדג'טים, וזה גאדג'טים לכל מיני אפשרויות ולכל מיני גילאים ולא משנה מה אתם רוצים לעשות. אז אם יש לכם גאדג'טים לרכב ועד עכשיו זה היה כעמוד פנימי תחת קטגוריה מסוימת, אפשר תמיד להעלות אותו לתפריט הראשי. 

ככה הוא יקשר מכל העמודים באתר, הוא יקבל הרבה יותר קישורים פנימיים מכל האתר.

דבר נוסף זה לקשר פנימית מעמוד הבית.

אם אתם לא מאמינים שאפשר באמת לקשר ברמת ההיגיון, לקשר לעמוד כזה מהתפריט הראשי. כי גם אם לצורך העניין באתר שלנו, קידיפדיה שמתעסק בעולם הילדים, וזה פורטל להורים, אני לא יכול לשים פתאום למעלה בתפריט העליון "שבוע (היריון) ספציפי". זאת אומרת, "בואי תראי מה קורה לך בשבוע 36", כי אין לזה שום קשר בתפריט. 

אבל אם כבר, אני יכול לעשות – "שבועות היריון", ולהתחיל משם להגיע בעצם לכל שאר השבועות. אז אם אני רוצה לחזק שבוע ספציפי כי ראיתי שיש לו עשרות אלפי חיפושים, אני יכול מתוך עמוד הבית, מתוך התוכן, לכתוב משהו ש-'דרך אגב, אם אתם רוצים להכיר משהו שבינינו, מאוד מאוד חשוב, כדאי לכם לקרוא על שבוע 32, הוא שבוע מהותי ביותר בנושא היריון, בזמן ההיריון שלך'. לא חסרות דרכים להגיד את זה ברמת המיקרו קופי, אבל אפשר לקשר רק מעמוד הבית, פנימית.

דבר הבא, זה לקשר מן הסתם מה-Footer.

אפשר לקשר מה-Footer. זאת אומרת, אם אנחנו לא מצליחים להבין איך אפשר לעשות את זה מלמעלה, אתם יכולים להכנס לקידיפדיה ולראות איך אנחנו עשינו את זה. בקידיפדיה קישרנו בתפריט התחתון, ב-Footer, במקום לעשות על השבועות אז עשינו ה-'כתבות החשובות ביותר לקריאה' ושם שמנו כתבות שאנחנו יודעים שאנחנו מקודמים בהן, כמו "כמה תינוק צריך לישון", או כתבות שכאלו. אז את הדברים האלו דווקא שמנו למטה ב-Footer, וזה מקבל ככה קישורים מכל האתר. כי זה Site Wide.

והדבר הנוסף – להוסיף בצורה כמותית קישורים פנימיים מעמודים רלוונטיים.

כלומר, אני יכול עדיין להיכנס לכל מיני עמודים שאני יודע שהם חזקים, או בכלל, קטגוריות שיחסית די נצפות אצלי באתר, ובתוך העמודים הפנימיים, אני אתחיל לקשר פנימית לכל מיני עמודים שאני אומר אוקיי, אני ממש רוצה לקדם את העמוד הזה, בואו ניתן לו קישור פנימי וכך בעצם נעבור כמה וכמה עמודים. זאת אומרת, לא חייב ללכת עכשיו על כל האתר. אני מן הסתם ארצה לעשות את זה ברמה רלוונטית, סמנטית ככל האפשר, שאני לא סתם אקשר בין שני נושאים לא קשורים רק כי אמרו לי צריך לקשר.

הדבר הבא זה ASAP Loading

אני קורא לזה, מה שנקרא As Soon As Possible. אוקיי? מי שלא מכיר את הביטוי ASAP, זה As Soon As Posible. כל מה שקשור לנושא של קיצור זמני טעינה.

כשאנחנו מקצרים זמני טעינה, אפשר לראות את זה בהרבה מאוד אתרים שאנחנו קידמנו ואני בטוח שיש כמה אנשים שכבר יודעים על מה אני מדבר, ברגע שגורמים לאתר להיטען מהר יותר, גוגל מסוגל רק על הנושא הספציפי הזה, לתת לנו את הבעיטה הקטנה שהיינו צריכים ולטפס למעלה. לפעמים מעמוד 4 לעמוד 2, לפעמים מתחתית העמוד הראשון באמת לחלק העליון.

אז דבר ראשון זה מן הסתם, כיווץ תמונות.

כווצו אותן ככל האפשר. אני מזכיר לכם, רוב האנשים, גם ככה, מעל 60%, 70% מסתכלים מהמובייל. תפסיקו להסתכל על פיקסל אחד יותר, פחות. לא באמת התמונה תהיה מפוקסלת, אבל עדיף באמת שהתמונה קצת תאבד אולי את האיכות, כי עדיין במובייל, העין הבלתי מזוינת עדיין תרגיש שהיא מסתכלת על אותה התמונה. לא מעט עשו מחקרים על זה, בואו נעבוד לפי זה.

אז יש לנו כיווץ תמונות, דבר שני זה AMP.

מי שלא מכיר – Accelerated Mobile Pages. גם כן דרך מעולה לקחת את העמוד ולזרז אותו. שמי שלא מבין מה זה AMP, זה בעצם עמוד שיש לו כמה שפחות אלמנטים ממה שאנחנו מכירים בעולם רגיל של תוכן. בדרך כלל אתרי חדשות, אפשר לראות שמשתמשים בזה. הברק הקטן שיש בתוצאות.

דבר הבא זה העברת אתר לאחסון מקצועי יותר.

יש הרבה מאוד חברות אחסון שהן בעצם גם לא נכונות מבחינת קהל היעד, הן רחוקות מדי. זאת אומרת כן, זה נשמע קצת מיושן, אבל אם אני רוצה, קהל היעד שלי הוא בישראל, ואני רוצה לקדם את האתר שלי בישראל, האחסון חייב להיות גם בישראל. זה לא יעזור לי אם הקידום יהיה בחו"ל.

אבל אפשר גם לפתור את זה בצורה נוספת שזה CDN.

אפשר דרך זה, זאת אומרת, ה-Cloud, אפשר בעצם לעבור שהשרת בעצם, גם אם הוא יהיה בחו"ל, אפשר שעדיין יהיה CDN שיטען אותו גם בישראל, וכך בעצם הוא יעבור מהאחסון שקיים אפילו רחוק, דרך ה-CDN, ויטען אותו מהר יותר. מי שלא יודע מה זה, מוזמן לקרוא את המאמר הזה של MOZ.

ודבר אחרון זה Lazy Loading.

מי שלא יודע מה זה Lazy Loading זה בעצם לטעון חצי מהעמוד, ואז כשבנאדם מתחיל לגלול, העמוד ממשיך להיטען וטוען את החלקים הבאים. עושים את זה הרבה עם תמונות, עושים את זה הרבה עם מוצרים, עושים את זה בעיקר בעמודים שיש להם גלילה די ארוכה, ואנחנו לא רוצים שגוגל ינסה לטעון את הכל בבת אחת. לכן, אפשר להשתמש ב-Lazy Loading.

דבר הבא – Better Looks

כל מה שקשור לתוצאות הראשונות. כן, גוגל עדיין מדי פעם אומרים שכל מה שאנחנו נעשה ברמת ה-CTR, לאו דווקא ישפיע ישירות על התוצאות, אבל עדיין אנחנו רואים את זה קורה. כל מומחה בינלאומי תמיד מצליח להציג את זה בדרך כזו או אחרת, שזה הצליח, וזה קרה לו שבעזרת CTR גבוה יותר, הוא עולה בתוצאות.

גם אנחנו מאוד מאמינים ככה, גם אנחנו חווינו את זה על בשרנו בלא מעט אתרים.

ה-Schema, קודם כל כל מה שקשור לעולם הסכמות.

אתם יכולים להוסיף סכמה לאתר שלכם כדי שהוא יקבל קצת יותר, נקרא לזה, בולטות בעמוד התוצאות, שזה בעצם ה-better Looks. בואו ניראה קצת יותר טוב בעמוד התוצאות. סכמה זו דרך מעולה. יש לנו אתר – מתכונים לשקשוקה. ברגע שהוספנו מתכונים והתחלנו לעבוד על סכמות, ולא סתם כותרת ותיאור, מן הסתם, עכשיו יש לנו גם תמונה, התחלנו לבחור תמונות טוב יותר. אילו תמונות יותר סקסיות, איזו שקשוקה נראית יותר טוב, זה עבד. זה לגמרי עבד ואנחנו עלינו בתוצאות בהרבה מאוד דברים. מעבר למתכונים לשקשוקה שאנחנו באמת מקום ראשון היום.

דבר הבא – Google My Buisiness.

אם אתם יכולים לעשות לעצמכם בעצם רישום, ברשימה מקומית, לכתוב איפה אתם בדיוק. אפשר להגיע למצב של שעות עבודה – באילו שעות הפעילות שלכם, איפה אתם נמצאים, אתר אינטרנט, תמונות, ביקורות. תבקשו מהלקוחות שלכם בעצם שיתנו ביקורת. לא ממליץ להגיד לחבר – בוא תמליץ עליי. עדיף ללכת על לקוחות. כמה שפחות מניפולציה. כי לדעתי כל דבר שהוא יכול להיות מניפולטיבי, יכול אחר כך להוות לכם בעיה אם גוגל כן יעלה על זה. אנחנו לא אוהבים להיראות רע בעיני גוגל, אנחנו כבר יודעים כמה מסוכן הוא לפעמים.

דבר הבא זה תוצאה 0.

שוב, גם כאן זה עדיין קצת יותר עובד בחו"ל, קצת עובד פחות בארץ, אבל אני מאמין שמתישהו זה כן ייכנס לכאן. אנחנו לא נוכל להתחמק מזה, ותוצאה 0 כן תיכנס לישראל. ואז מה שיקרה, אם מישהו ישאל שאלה, פחות שאילתא, יותר שאלה, של מאיך לקשור עניבה ועד איך לתקן פנצ'ר, גוגל לוקח ומאתר בעצם תשובה מלאה מתוך האתרים.
וברגע שהוא יאתר את התשובה הוא יציג את זה ממש ממש גבוה, מעל האורגני. ואז מה שקורה, גם אם הייתם מקום רביעי בגוגל בתוצאה הזאת – איך לתקן פנצ'ר אבל יש לכם תשובה מאוד מסודרת, ברמת בולטים, או מה שנקרא, קצת יותר ידידותי לגוגל ולגולש, גוגל יקח את זה ויצמיד אתכם לא רק למקום הראשון, מעל המקום הראשון. שזו תוצאה 0. (מוזמנים לקרוא קצת יותר על תוצאה 0 כאן)

דבר הבא זה חלום שלנו, זה אנחנו מאוד אוהבים לעשות את זה כאן. תמיד אנחנו צוחקים על זה כאן עם מנהלי הפרויקטים. ה-Google Search Console.

יש ב- Google Seach Console אוצרות.

כשאנחנו מסתכלים בתוך ה-Search Console, מי שלא מכיר, או Webmaster Tools לשעבר, במיוחד ב-Search Console החדש – אני יחסית די מחבב אותו לעומת מה שפחות אוהבים אותו בתחום – ואני חושב באמת שיש שם אוצרות, כי אפשר באמת למצוא באילו ביטויים אנחנו נמצאים, אבל נמצאים במקום 9, אולי נמצאים במקום 8. עם ביטויים שאנחנו כבר נמצאים ולא חשבנו עליהם בכלל. ואז בעצם מה שאפשר לעשות זה לקחת את העמוד, להפוך אותו לקצת יותר אופטימלי, ואפילו מספיק שוב, שם, שנעשה את הדברים הבסיסיים של שינוי כותרות, שינוי תיאורים, הוספת H1, קצת יותר תוכן, לעבות את התוכן כי אין שם מספיק, אפילו להוסיף מוצרים רלוונטיים למה שהגולש חיפש. אתם יכולים לעלות מאוד מהר, ממש ברגע שתעלו על הביטויים האלו בעצם שנמצאים שם.

אני עובר לעולם האוף-סייט

עולם האוף-סייט הוא קצת יותר קשה לקבל Quick Wins. כי אחרי הכל גוגל עובד בעזרת בוטים. בוטים סורקים את האינטרנט וכך בעצם הוא מגלה את הדברים החדשים. כשאנחנו עושים דברים באון-סייט אנחנו מצליחים לעשות Quick Wins כי אנחנו גם יכולים להגיד לגוגל בוא רגע תסרוק את העמוד, בוא תראה אילו שינויים מעולים עשיתי, ותיתן לי את כל הקרדיט שמגיע לי על זה.

אז אמנם ב-Onsite זה יותר קל, ה-Offsite הוא קצת יותר קשה אבל עדיין מצאתי כמה חלקים שבאמת, בוודאות הצליחו לגרום לי לשינויים חיוביים עד לרמה של תוך שבועיים עם שינוי חיובי בתוצאות. כשאני אומר שינוי בתוצאות זה ברמה של מעמוד 2 לעמוד 1 או מעמוד 3 לתחילת עמוד 2. שוב, אין כאן קסמים אבל יש כאן דברים שעובדים.

די פשוט – קישור PR או מאתר חזק.

אני אסביר:

קישור מאתר עם DA – Domain Authority או Trust גבוה.

מי שלא מכיר את המג'סטיק, אפשר להסתכל גם על Ahrefs, שזה הרייטינג שלהם. כל אחד יש לו את הניקוד שלו.

אם תביאו קישור מאתר חזק, אוקיי? באמת קישור ממקום שאנחנו יודעים שיש לו Trust לפחות 30 ומעלה אולי, 35 אפילו, או Domain Authority גבוה, אנחנו יכולים לעשות השפעה באמת אמיתית בתוצאות. כי גילינו שלפעמים כל מה שגוגל חיפש, זה מעבר לכל ה-ref domain שאנחנו קיבלנו, זאת אומרת, מעבר לכל כמות הדומיינים שמקשרים אלינו, כאילו עדיין חסר לו משהו. לפעמים חסר לו משהו זה ה-Trust. להגיד אוקיי, הצלחת להשיג קישורים מהרבה מאוד דומיינים אבל איפה באמת הבאלאנס שלך בין ה-Trust ל-Citation מי שקצת מכיר במג'סטיק. באמת איפה בין כמה אתה משפיע על עולם האינטרנט לבין כמה באמת הקישורים האלה מעניינים, איכותיים. אז לפעמים אתם לא תצטרכו להוסיף עוד קישורים, כל מה שתצטרכו לעשות זה קישור אחד חזק, וגוגל יכול להכניס אתכם הרבה יותר גבוה בתוצאות.

הדבר הבא זה כתבת PR ממומנת רק בשביל אזכור המותג.

זאת אומרת, אני כבר לא אומר לכם תקנו קישור. זאת אומרת, מאיזה אתר גדול – כלכליסט, דה-מרקר, ישראל היום. כל מיני אתרים שהיום קונים מהם קישורים בצורה די שוטפת. אז לאו דווקא לקנות אפילו. זאת אומרת, כן תעשו כתבה שהיא ממותגת וממומנת, ואז אתם לא חייבים אפילו להוציא קישור. פשוט תזכירו את שם המותג בתוך הכתבה. רק כדי שגוגל יראה שמקום שכן יש לו סוג של אוטוריטה, כן מזכיר את השם שלכם. אני חושב שיש הרבה מאוד פעמים כאלה שעשיתי דברים כאלה כמו האתר ג'ומלה העולמי. ודברים ישנים שעשיתי למען הקהילה של ג'ומלה.

– שדרך אגב, יש כנס ג'ומלה בסוף החודש. אני מרצה שם על אבני הדרך של עולם ה-SEO. כדאי לכם להסתכל באתר שלי בנושא, ולחפש גם את יום ג'ומלה. זה הולך להיות ממש ממש בקרוב – 27/3/19

אז מעבר לבאמת לאתרים גדולים שפתאום הזכירו את השם שלי, אז אני חושב שזה גרם לי לבוסט הרבה יותר רציני. לפעמים אני אפילו חושב שזה הספיק לי רק בעזרת זה שבטוויטר ראנד פישקין תייג אותי וכתב משהו עליי. 

 

אני חושב שזה ככה בעיקר כי גוגל טוענים שסורקים בצורה רגילה לחלוטין את ה (לפחות מה שפאבליק). אבל בכל מקרה, את זה נשים רגע בצד. כתבת PR ממומנת, זאת אומרת, אין בעיה לשלם על זה כי זה בסדר, גוגל לא מצפה שלא תפרסמו את עצמכם, הוא רק מצפה שלא תקנו קישורים. קישורים שמעבירים juice (מיץ הקישורים). אז רק מספיק שתזכירו את שם המותג, זה לגמרי הגיוני.

הדבר הבא זה קישורים לקישורים.

Links to Links זה משהו שאני באמת מתעסק איתו הרבה מאוד זמן בשנים האחרונות, אבל בשנה האחרונה נתתי לזה בוסט מאוד מאוד רציני, עם כל הלקוחות שלי וזה באמת עובד מעולה.

הדבר הראשון זה קישורים חדשים לקישורים ישנים.

לא לזנוח קישורים ישנים. יש לנו פה אסטרטגיה שלמה שנקראת TLN ו-TLE. אני אלמד את זה בהמשך. יש לי מדריך מאוד מקיף על האסטרטגיה הפנימית שלנו בחברה בנושא. אבל אנחנו נשאיר את זה ליום אחר, אלא אם כן הייתם בסמינר שלי של הקישורים, אז אתם יודעים על מה אני מדבר.. 😉  

אבל זה משהו שאני חושב שזה עשה הרבה מאוד הבדל להרבה מאוד אנשים. מי שבאמת רק משיג כל הזמן קישורים חדשים לאתר שלו, זה אחלה, זה הכל בסדר. אבל הקישורים הישנים, אלה שהשגתם בתכלס עד כה, הם מתישהו מצד אחד הם מרוויחים ותק וזה מעולה, מצד שני, הם מתים להם ונשכחים איפשהו באתר הזה שממנו השגתם את הקישור. 

אז עדיף להשיג קישורים חדשים ולחזק את הקישורים הישנים. ואז בעצם כשאני משיג, הרבה מאוד פעמים הדברים שאני עושה, אני בעצם משיג עוד סבב של קישורים, אבל ומקשר אותם לכל מה שעד עכשיו קישרתי. ואז נכון, אתם מקשרים לאתרים שהם בכלל לא שלכם, אבל אתם מחזקים עמוד מאוד מאוד ספציפי ששם יש קישור שלכם. זרקו אליו juice. אתם לא מבינים כמה מהר אפשר להתקדם בגוגל רק מלחזק קישורים ישנים.

דבר הבא זה קישורים פנימיים לקישורים ישנים.

יש הרבה מאוד אתרים היום שאנחנו יכולים לגשת אליהם ברמת קליק, ברמת אימייל, ולהגיד אוקיי, תודה רבה תעלה לי את הקישור. עשיתם החלפת קישורים, לא משנה מה עשיתם, תעלו עוד מאמר לאותו אתר שהעלתם בו קישור פעם, כשאני אומר פעם זה גם יכול להיות לפני שלושה חודשים, כן? פעם לא חייב להיות לפני עשור. אבל לפני אפילו שלושה חודשים, ולהגיד כל מה שאני רוצה לעשות זה לקשר חזרה לתוך הכתבה שכבר עשיתי אצלך באתר. ואז מה שאתם עושים, אתם גם לא מוציאים juice החוצה מהעמוד הספציפי, ואת כל הכוח שלו אתם מעבירים חזרה פנימית לתוך עמוד שממנו כן יוצא הקישור. שוב, קישור ישן יותר.

אני גם מזכיר משהו גם שרציתי לדבר מקודם, כל מה שקשור למותג. כשאני אומר מותג, זה גם יכול להיות מעל 50 חיפושים בחודש. יש הרבה מאוד עסקים היום שיש להם מעל 50 חיפושים בחודש. גם משה הרחקת יונים יכול להיות מותג, כן. לא סתם כל האינדקסים, דפי זהב, B144,

יש להם הרבה מאוד טראפיק. כי גם אם הם מקום ראשון בכל קטגוריה בעולם, הם עדיין לא מצליחים להביא משם את כל המיליונים של הגולשים שלהם. הם מביאים את הגולשים שלהם מהדברים האלה. שמישהו מחפש את שם המותג ונכנס למקום הראשון לדפי זהב. אינדקסים זה אחלה דבר בשביל לקבל טראפיק.

דבר הבא – מאזכור לקישור.

תהפכו כל מה שאתם יודעים שיש ברשת בתור אזכור.

זאת אומרת, תחפשו קצת ברשת את שם המותג. זאת אומרת, אני יכול לחפש שמוליק דורינבאום. או שמול – קידום אתרים. או אפילו את Highver או קואליקס ולחפש מי איפשהו דיבר עליי או מישהו הזכיר אותי באיזו כתבה, שמול עשה ככה, שמול עשה ככה ולהגיד לו – עשית, כבר הזכרת אותי, אם אתה יכול בבקשה להפוך את זה לקישור, אולי אני אפילו אתן לך גם משהו בתמורה, אין שום בעיה. אבל אם אתה יכול רק להפוך את זה גם לקישור שכדי אנשים גם ממש יעברו אליי ואני אצליח לקבל טראפיק מזה. אז זה מן הסתם גם מחזק את העמוד עצמו, גם מוציא ממנו את ה-juice כדי שתקבלו.

דבר הבא זה לחפש קישורים שבורים ולבקש לקשר למקור אקטואלי יותר – אליכם.

בריאן דין עשה את זה יחסית די מזמן, קרא לזה The Movie Man Method, שבעצם מחפש מקומות שאנשים מקשרים אליהם, כל מיני אתרים ישנים, ובמקום הקישור הזה שיש, במידה והקישור הולך ל-404 או לאתר שלא קיים יותר, תציעו משהו יותר רלוונטי. ולפעמים עשיתי את זה אפילו ברמה של כתבתי כתבה חדשה, בהתאם למשהו שהיה פעם באתר ישן של SEO, לא בארץ בכלל, וביקשתי לקשר לשם. זה עבד לי מעולה.

אני יכול להגיד לכם שאמריקאיים אולי קצת פחות נאיביים דווקא בקטע הזה. למרות שבדרך כלל כאילו אנחנו מכירים אותם בתור עם נאיבי יותר ונחמד. אבל דווקא בקטע הזה הם עשו לי

קצת חיים קשים אבל זה השתלם, כי באמת עשיתי כתבה באמת איכותית על עולם ה-SEO. זה היה באנגלית והצלחתי להוציא משם קישור.

זהו, זה לגבי זה.

עד פה, שוב פרק בשמול TV.

אם יש לכם שאלות, הערות, ביקורות, שיימינג, מה שבא לכם על הפרק, ואם יש לכם שאלות ואתם חושבים שיש לכם עוד שיטות שהם של Quick Wins אני אשמח לשמוע.

עדכון קצר: לפני 10שעות עלה המאמר (שלחתי אותו לגוגל לאנדקס כמובן כשסיימתי לכתוב/לצלם/לערוך וכו')

והופ: 

אז תודה רבה ונתראה בפרק הבא 🙂

שתפו חברים ואויבים (גם הם צריכים ללמוד)