אז איך אני מקדם אתר?

מעבר לכל הסמינרים והקורסים שאני מעבר, יש משהו מאוד חשוב שצריך להבין לגביי ולגבי התהליך שלי, הוא מאוד שקוף ומאוד ברור. אני לא מסתיר שום דבר ואני לא בעל "סוד" בתחום שבזכותו כל הלקוחות שלי בעמודים הראשונים בגוגל.

אני פשוט מאוד מתוכנן

כל מה שאני עושה, עבור דרך הרבה מאוד תכנונים ורעיונות שלי לגבי כל אחד מהלקוחות, בדיוק כמו שכל הצעת מחיר שלי היא מותאמת אישית, ככה גם האסטרטגיה שלי, ומן הסתם, גם התוצאות.

למשל, דקה אחרי חתימת לקוח על הצעת המחיר, זה בדיוק מה שאני עושה:

קודם כל, מה הלו"ז?

כמה דקות אחרי חתימת הלקוח, הלקוח החדש שלי מקבל את המייל המסודר ביותר בהיסטוריה, כל דבר שאנחנו הולכים לעשות בחצי שנה הקרובה, כי אם יש משהו אחד שאני בטוח בו – זה שללא תקשורת נכונה וללא בניית תהליך מסודר, הלקוח יילך לאיבוד, ואני לא מדבר על נטישה, אלא גרוע יותר מבחינתי – לאי הבנה. אי הבנה בתהליך מוביל לאי שביעות רצון

והאמת? שכן יש לי קלף אחד ואני לא מפחד להשתמש בו

כל לקוח שלי מקבל גישה מלאה לקורס האונליין שלי(!) קורס שאני מוכר ב2900 ₪, אני נותן בחינם ללקוח שלי, למה?? כי אני יודע שזה יגרום לו להבין טוב מאוד את התחום, ויותר מזה, אני אפילו מפרגן לכל לקוח שלי שמחפש פתאום דרך חדשה ומחליט לעשות קידום אתרים אורגני בעצמו, אבל נחשו מה? ככל שבעל מקצוע או לקוח שלי מבין טוב יותר את התחום – ככה הוא מבין טוב יותר שללא מומחה מקצוען, אי אפשר לעשות זאת לבד.

ועכשיו, אני חוקר, לא מעט

קודם כל אני בודק, מה המילים שמחפשים הלקוחות הפוטנציאלים שלו, או במילים מקצועיות יותר "מחקר מילות מפתח"

במחקר מילות מפתח מגלים בצורה כמה שיותר מדויקת, מה בדיוק מחפש הלקוח הפוטנציאלי, האם דברים גנריים כמו "מצלמות" או "מצלמה נסתרת לעסק קטן"? (מוזמנים לקרוא מה בדיוק מכיל מחקר מילות מפתח בחברה שלנו)

ככה נראה אצלנו בדרך כלל מחקר מילות מפתח סופי:

מצאתי מילה חשובה – אז מי שבמקום הראשון כרגע, איך הוא הגיע לשם?

כי אחרי שביצעתי מחקר מילים שכזה, אני בעצם רוצה לראות את הדבר הכי מסקרן בעלי עסקים, זה איך בדיוק המתחרה שלו עקף אותו? בזכות מה? התכנים שיש לו באתר? יח"צ טוב? פרסום באופליין? מה גורם לגוגל להגיד "זה חייב להיות במקום הראשון"? ושוב, אצלנו זה נקרא (ואני חושב שגם בכל מקום אחר) מחקר מתחרים. (עשיתי על זה פרק בשמולTV לא מזמן, בואו לצפות)

ועכשיו לרגע החשוב ביותר בבניית האסטרטגיה

אחרי כל מה שחקרתי והבנתי, אני תמיד מגיע למסקנה אחת חשובה, מה השביל שאני בוחר ללכת בו בחצי שנה / שנה הקרובה עם אותו לקוח, אני בונה בעצם תכנון ממוקד להפיל את המתחרים של הלקוח שלי ולהעלות אותו בצורה חד משמעית, מעל הלקוחות שלו.

כי בתכלס, אחרי שחוקרים זירה כמו שצריך, ומבינים, האם זו זירת תחרותית? האם זו זירה שנכנסו לעמוד הראשון בעזרת תוכן מעולה? בעזרת עבודת סושיאל מכוונת? בעזרת בניית מותג? מה עשו שם בעצם ומה אני צריך לעשות בשביל הלקוח בשביל לעבור אותם, ומהר!

אוקיי זזנו קדימה? אז הגיע הזמן לדווח!

אם יש משהו שאני מאוד אוהב, זה את תחילת חודש חדש בפעילות שלנו, מהסיבה הפשוטה – דו"ח חודשי מסודר יוצא לכל לקוח שלי ומסביר לו בדיוק:

  • מה עשיתי החודש?
  • כמה מאמרים העלנו לאתר החודש?
  • כמה אנשים הגיעו לאתר? מגוגל? פייסבוק? 
  • כמה אנשים השאירו פרטים? כמה מגוגל? פייסבוק? ערוצים נוספים?
  • כמה התקדמנו בתוצאות החיפוש, עמוד 1? עמוד 2?
  • ומה היעד הבא שלנו ומה האסטרטגיה לחודש הקרוב

אין פה משחקים, אם יש תכנון נכון – יש הצלחה.

כותב המאמר
שמוליק דורינבאום

שמוליק דורינבאום

שמוליק דורינבאום, מומחה קידום אתרים כבר מעל ל-15 שנים, מוכר בתחום בשם "שמול", בעל סוכנות "שמול קידום אתרים", בעלי המכללה "קואליקס" לקידום אתרים והבעלים של Highver (כלי ניהול המשימות של ה-SEO).

רוצים לקבל גם הצעת מחיר מותאמת אישית? דברו איתי: