כמה עולה קידום אתרים וממה בכלל מורכב המחיר?

לא מצליח לספור על 2 ידיים כמה שאלו אותי את השאלה הזו, לא משנה אם זה לקוח פוטנציאלי או סתם אדם מהרחוב שפגש אותי והבין במה אני מתעסק, כמה עולה קידום אתרים?

אז לפני שאני נכנס לסתם לזרוק מספרים, רציתי שתבינו יותר טוב את הנושא של התמחור, איך בעצם מורכב מחיר של קידום אתרים? יש לכם וידאו קצר של 60 שניות, צפו בו, תחזרו לכתבה שאוכל להרחיב את מה שקיצרתי שם ישר ולעניין.

אוקיי, חזרתם אליי? אחלה, עכשיו אני אסביר קצת יותר לעומק את שלושת הפרמטרים שהראיתי בסרטון עצמו עם מספרים בתכל'ס

1. תחרות

על הפרמטר הזה לא מעט מתבסס המחיר שלנו, ולו רק בגלל שהוא גדול ודי עוטף את כל התהליך, אלא בעיקר בגלל שהוא קובע לנו את מספר השעות בפועל שמנהל פרויקטים עובד על האתר ביום יום / חודש בחודשו. אם למשל (כמו שדיברתי על זה בסרטון) מדובר באתר שהוא מתפעל בתור חנות אונליין גדולה של מוצרי גאדג'טים, יש לו מגוון מוצרים וכמובן, מגוון רחב של קהל היעד, לא מדובר רק על ילד שרוצה לקנות גאדג'ט אלא על עולם שלם של מגוון גילאים, החל מהאישה שרוצה גאדג'טים חדשים לרכב שלה או למטבח ועד לגבר שמחפש גאדג'טים איך לשים את הטאבלט על מעמד רצפתי כזה או אחר, מדובר על מגוון רחב של מוצרים שכמעט לא נגמר, בעיקר אם מדובר על כל הסוגים של גאדג'טים (גאדג'טים לרכב / גאדג'טים לאייפון וכו' וכו')

אז מה חשבתם? שאפשר לעשות מחקר מילות מפתח של 50 ביטויים ובזה לסיים? כמובן שלא, מדובר במחקר מילות מפתח שיכול להסתיים רק לאחר 8 שעות עבודה ולהיות בעל 150 ביטויים במינימום. אז כאשר אנחנו מקדמים אתר של מתורגמנית מחדרה (שרוצה להתקדם בעיקר בעיר שלה כמובן) אז עבודת המחקרים תהיינה פשוטה במיוחד ותוכל להסתיים לאחר חצי שעה – שעה של עבודת מקדם אתרים מקצוען.

2. Onsite

גם פה, יש מרכיב מאוד חשוב ומאוד גדול, כשאנחנו מקדמים אתר גדול, כמו החנות הזו שדיברתי עליה בפסקה הקודמת, מדובר על מהלך אופטימיזציה לאתר, אבל לכל האתר, לעמודי קטגוריות, עמודי מוצרים וכמובן, תהליך הרכישה כולו, יש פה לא מעט עבודה וללא ספק, מאתגר במיוחד כי לגוגל יש אין ספור מסמכי הסבר והדרכות איך לעשות אופטימיזציה לאתר שמתפקד כחנות באינטרנט, יש לא מעט, שתדעו. מה שאומר, שבפועל? אצטרך לגבות בסביבות ה4,500 שח לחודש במינימום על כ15-20 שעות עבודה בחודש (שוב, חשוב לזכור שמקדם של עשור הוא לא מקדם של שנתיים, מה שאני יכול לעשות בשעה, עושים אחרים לפעמים ב8 שעות, תרגול ופרקטיקה עושה את ההבדל, אין מה לעשות)

אז גם כאן, אם מדובר באתר של המתורגמנית הזו מחדרה, פשוט פשוט פשוט, עוברים על כמה מהעמודים החשובים לקידום (לא יותר מ10 בדרך כלל בתחומים קטנים וממוקדים שכאלו) ומשפצים את תגיות המטא (כותרת + תיאור) ומסדרים קצת את חווית המשתמש, ובבקשה, יש לכם אתר שמוכן לקידום (כמעט, אני מנסה להגזים רגע, זרמו איתי). אז כמובן, כאן יכול לעלות תהליך הקידום בסביבות ה2000 ש"ח בלבד, אחרי הכל, ב5-7 שעות בחודש, אני יכול להביא תוצאות די מדהימות שיכולות ללא ספק לשפר את תהליך העסק של הלקוחה שלי.

מה לגבי תוכן? אחרי הכל, יש לנו לקוחות שאנחנו כותבים להם את התוכן ומעלים אותו לאתר כל חודש (גוגל אוהב אתרים דינמיים, לא ישנים בעמידה עם אותה כמות תוכן מהרגע שקמו), בדרך כלל, כל לקוח שלנו מקבל לפחות 4 מאמרים בחודש, זה גם עולה כסף, מאמר איכותי היום יכול לעלות בין 150 ל200 ש"ח ל500 מילים, אז מקדמי אתרים שפחות דוגלים באיכות, יכולים להרשות לעצמם לקנות מאמר ב40 שח ולתת את הזילות הזה גם לאתר של הלקוח. אז כמה אפשר לגבות מלקוח אם 4 מאמרים נלקחים מהתקציב? לא הרבה, אבל בטח שלא מעט.

3. offsite

כאן זה מרכיב קצת "טריקי" למדי, מהסיבה הפשוטה, מדובר כאן על תהליך שלא הולך לפי קווים מנחים של גוגל, אלא לפי ניסיון וותק של המקדם עצמו, נושא של קישורים הוא בהחלט מסובך קצת למי שלא מתעסק עם זה ביום יום, כי מקדם מקצוען יכול להגיד לכם שמספיק כ-3-5 קישורים כל חודש על מנת לשמור על תהליך לגיטימי בעיניי גוגל ולדאוג להשיג קישורים איכותיים על מנת לא לשחק במגרש ה"אסור" של גוגל, אחרי הכל – לקבל "נו נו נו" מגוגל, יכול להסתכם בלסגור את העסק כי אין יותר לידים (לא מגוגל בכל אופן).

אז מה ההבדל? כאשר מדובר באתר שמתחרה על ביטויים רציניים ותחרותיים במיוחד (כמו שדיברתי בפסקה ה1) אז צריך להביא את התותחים הכבדים יותר ואולי אפילו לקנות קצת כתבות יח"צ חזקות על מנת לחזק את המותג שאנחנו מקדמים כי קישור פשוט מאתר פשוט, פשוט לא יעשה את העבודה. שכמו שהבנתם, למתורגמנית מחדרה, לא צריך יותר מקישור או שניים בחודש בשביל להשיג את המטרה של העמוד הראשון, ולפעמים גם המקום הראשון מגיע די בקלות כאשר אין תחרות כזו גדולה.

מה שכן חשוב לציין בכל הכתבה הזו, שלא משנה עם איזו חברת קידום אתרים תלכו, אל תשכחו, אין תוצאות מהירות, גם גוגל מצהירים על כך שפחות מ4 חודשים של עבודה, אין מה לצפות בכלל לתוצאות, אז אל תעופו עם חברות שמבטיחות לכם את הירח, כי משהו שם מוזר ולא כל מקדם אתרים באמת יודע מה הוא עושה, למרות שהבטיח לכם את הירח, לא בטוח שיש לו אפילו חליפת חלל. 

רוצים ייעוץ זריז ולקבל מחיר בהתאם לסוג האתר שלכם? התקשרו: 054-7126629