היררכיה נכונה באתר לקידום האתר ומדוע היא כה חשובה

ככל שמבנה האתר שלכם טוב יותר, כך גוברים הסיכויים של האתר לדירוג גבוה יותר בתוצאות החיפוש של מנועי החיפוש, ובראשם גוגל כמובן. לכל אתר יש מבנה מסוים, כאשר מבנה זה יכול להיות מאורגן להפליא וזורם מאוד או מבולגן ועם עומס לא ברור ומוגדר של דפים. אם אתם רוצים להתנהל מקצועית וביעילות והנכם זהירים באסטרטגיית הקידום שלכם, רצוי שתתפעלו אתר המשיג מצוינות לחיפוש – וזה כולל, בין היתר, גם היררכיה נכונה ברחבי האתר.

בהקשר של פעולות SEO ומהלכים לקידום האתר שלכם ברשת, לרוב ניתן לשמוע על תחומים גדולים ומרכזיים כמו בניית קישורים, קידום ושיווק באמצעות תוכן ומחקר מילות מפתח, כאשר היררכיית האתר והמבנה ה"טכני" שלו לעיתים נדחקים הצידה למרבה הצער. זה מצער כי אלו בהחלט אלמנטים חשובים ואפילו קריטיים להצלחת מהלכי קידום במנועי חיפוש. מנוע החיפוש של גוגל מאוד "אוהב" סדר וארגון והיררכיה נכונה ויעילה היא מרכיב מהותי ובלתי נפרד מכך.

מדוע המבנה חשוב בכלל?

מפתיע לגלות כמה אתרים מזניחים ומתעלמים כמעט לחלוטין ממבנה האתר, מפתיע כי אנחנו כמעט בשנת 2017 ותעשיית הקידום השתכללה והתקדמה כל כך, לצד השתכללות והתקדמות מצד גוגל עצמה ופלטפורמות מרכזיות אחרות ברשת. מצד אחד זהו אחד המרכיבים הקריטיים לביצועי SEO טובים ויעילים, ומצד שני מקדמים רבים ובעלי אתרים רבים כלל אינם מבינים מה זה אומר מבנה אתר או היררכיה נכונה ולכן מקבלים ביצועי חסר בגזרת ה-SEO.

היררכיית האתר ומבנה האתר "מאחורי הקלעים" חשובים כי זוהי למעשה התשתית שעל בסיסה גוגל זוחל באתר שלכם, מבין את ההקשר שלו וקובע את הדירוג שלו לחיפוש, לפרסום ממומן וכן הלאה. אם האתר אינו בנוי בצורה חכמה ויעילה והוא נטול היררכיה הגיונית התואמת לאופן הזחילה והאנדוקס של גוגל, התוצאות פשוט לא תהיינה אופטימאליות והאתר שלכם יפגר מאחור במקום להתקדם לראש תוצאות החיפוש בביטויים הרלוונטיים לפעילותכם. לא חבל?!

מה זה בכלל אומר?

מבנה האתר כולל היבטים רבים מאחורי הקלעים ומלפני הקלעים, כאשר הכוונה היא הן ברמת קוד האתר ושפת התכנות והן ברמת הממשק והמבנה שהגולש עצמו רואה ומקבל. היררכיה של אתר היא פריסה מושכלת ויעילה של דפי האתר ויצירת קשר הגיוני ביניהם. באופן כללי למשל, מומלץ שכל דף באתר שלכם יהיה במרחק של 3 קישורים מדף הבית, לכל היותר. כך נוצר סדר וארגון וקל לגוגל להגיע לכל הדפים באתר שלכם, להבין אותם ולאנדקס אותם כהלכה באינדקס הדירוג שלו. היררכיית האתר קובעת את סדר חשיבות הדפים באתר ואת הקשר ביניהם.

אם הרובוט של גוגל צריך לנבור באתר שלכם אחרי כל הדפים, זה יפגע בביצועים שלכם בתוצאות החיפוש. גם מבחינת הגולשים, כאשר הדפים באתר פרוסים ומחוברים בצורה לוגית וזורמת, הרבה יותר קל לאתר את המידע המבוקש בהתאם לשיוך נושאי ורלוונטי. וזה בתורו מגדיל את ההמרות שלכם ואת יעילות האתר.

על מנת להבין טוב יותר את היררכיית האתר ואיך בונים מבנה נכון, אפשר להיכנס ולהירשם למסגרת קורס קידום אתרים המלא שלי ולקבל קבצים ותובנות מדויקות לגבי מבנה נכון לקידום אתרים.