תגיות מטא ו-H1 – כותרות בתוכן וכותרות בקוד

בתור אחד שנמצא בעולם ה-SEO כבר מ2005 בערך, גוגל תמיד נתן דגש חזק מאוד על עולם ה-HTML, כי כמו קודם כל גוגל הוא תוכנה שיודעת לסרוק את האתר ואם לא יראה HTML ברור ומסודר לבוטים של גוגל, אין לו איך לדרג את האתר שלכם בהתאם.

נתחיל מהקוד

בקוד האתר מסתתרות להן 2 תגיות מטא שיכולות להחליט אם תיהיו מקודמים בגוגל או לא, אחרי הכל, אלו הדברים הראשונים שהם מסבירים כשהם מדברים על עולם ה-SEO, לא אנחנו, גוגל בעצמם. אז מה בעצם התגיות מטא האלו ואיך אנחנו עורכים אותם?

בואו נסתכל על דוגמא פשוטה

כשאתם כותבים בגוגל "קורס קידום אתרים", אחרי התוצאות הממומנות, אני הראשון בתוצאה האורגנית, איך הגעתי לשם? לא מעט עבודה, גם על האתר וגם מחוצה לו, אבל אם תשימו לב לדבר החשוב ביותר כאן, אלו התגיות מטא. תגית כותרת ותגית תיאור (Title & Description)

מה בעצם אתם רואים פה? שתי תגיות. האחת כותרת והשניה כתיאור. כל אחת מהן עם חוקים והגיון משלה.

תגיות ה-TITLE:

תגיות ה- Description:

התגיות האלו יכולות לגרום לגולש להיכנס או להמשיך הלאה, השניה וחצי הזו שהגולש ראה מה כתוב יכולות לשנות עסק, בקלות. במיוחד שגוגל, היום בזכות אלגוריתם החדש – ראנקבריין, יכול להחליט האם בזכות הכניסות של הגולש לאתר שלכם, הוא יבין אם מדובר באתר חשוב שיהיה בתוצאות או שמא בגלל העזיבות של הגולשים מהעמוד שלכם, הוא לא באמת מתאים לתוצאות החיפוש.

אחרי שהבנו את היעילות של עולם התגיות, מה לגבי התוכן עצמו?

מעבר לכך שאני תמיד אומר שתוכן יכול לקבוע את עתידו של הגולש שלכם (כי או שהוא גולש אקראי או שהוא לקוח פוטנציאלי), התוכן גם יכול לגרום לגוגל להבין טוב יותר את עיקר האתר שלכם והעסק שלכם, ואם גוגל יראה שאתם מסודרים ומובנים בעיקר מול הגולש האקראי, הוא ללא ספק יבין שמדובר באתר איכותי וייתן לכם להתקדם על ביטויים שונים בתוצאות החיפוש (ספוילר: גם בביטוי שאתם לא חשבתם להתקדם אפילו).

מכיוון שהכל התחיל מעולם הHTML גוגל תמיד חיפש "על מה העמוד הזה מדבר" כבר ברמת הכותרת, משמע, כבר מהכותרת הראשית והגדולה שאמורה להופיע בכל עמוד באינטרנט, אחרי הכל, לכל עמוד יש מטרה באינטרנט, השאלה היא מהי?

גוגל רוצה להאמין שכל עמוד שיש באינטרנט, הינו יישות בפניה עצמה ולכן הוא צריך להסביר את עצמו טוב יותר בפני הגולש, הדרך הטובה והמוכרת מתחילת עידן ה-SEO, זוהי כותרת H1.

למה דווקא H1?

בקוד ה-HTML ניתן לראות שגם אם גוגל לא יודע מה העיצוב של האתר, ברמת הHTML הוא יודע שמדובר בכותרת ראשית וגדולה (ויחידה!) כשהוא רואה H1 בקוד, כלומר, זה נראה כך בקוד:

<h1>כותרת ראשית לתוכן</h1>

ובאתר זה ייראה כך: (במידה ואפילו אין עיצוב לאתר)

היום, בזכות אלגוריתמים מתקדמים יותר, הוא מבין שהכותרת הראשית שעיצבתם בצורה די ברורה באתר, היא בעצם הכותרת הראשית, אבל עדיין, ממליצים אנשי SEO לקודד אותן בתור כותרות H1, ואם יש לכם כותרות משנה, כדאי ורצוי לקודד אותן בתור H2 ואילך (עד H6).

אז מצד אחד אני מאוד רוצה להגיד לכם שהעולם התקדם וגוגל חכם יותר, אבל אם יש לכם אפשרות לקודד את הכותרת הראשית שלכם בעמוד בתור H1, לכו על זה, עדיף תמיד מאשר להגיד "מעניין אם זה היה עוזר יותר".