בדיקת מיקומים בגוגל – מתי לבדוק ואם בכלל?
עמוד הבית » בדיקת מיקומים בגוגל – מתי לבדוק ואם בכלל?
תוכן עניינים
מה זה בדיקת מיקומים בעצם? בדיקה יומית / שבועית אחר הביטויים שאנחנו מקדמים בתהליך ה-SEO שלנו בשביל לדעת שאנחנו אכן במגמת עלייה (או לדעת מתי אנחנו במגמת ירידה ולתפוס אותה בזמן ולטפל בה בהתאם)
אם יש משהו אחד שכולם מבינים בתהליך ה-SEO, זה שאתר חייב מעקב, אחרי הכל, כל מה שאנחנו עושים חייב מעקב מקצועי ולא שלנו בחיפושים שרירותיים בגוגל, אלא מעקב אוטו' תקופתי על מנת להבין שכל מה שעשינו עבד, או לצערנו לא עבד.
אז על מנת להיות בטוחים שמה שעשינו היה נכון, חשוב לנו לבצע מעקב, העניין הוא שיש הרבה מאוד פרמטרים לתזוזה במיקומים, לא הכל תלוי או קשור אלינו ישירות.
כמה מהפרמטרים שיכולים לגרום לתזוזה ללא קשר אלינו:
- מתחרה שנתן גז / עשה טעות ובעקבות מה שקרה לו – אנחנו זזים (מתחתיו / מעליו)
- שינוי אלגוריתם של גוגל שיצר תזוזה כללית
- בעיה בשרת שלנו שגרם לזמני טעינה זמניים שעלולים לגרום לסריקה של גוגל להבין את האתר שלנו לא נכון ולהוריד אותנו במיקומים, לפעמים רחוק מאוד אפילו
מתוך כל הפרמטרים הנ"ל, איזה מהם באמת אפשר לזהות בכלל? אז נתחיל מהדבר החשוב ביותר:
מחקר מתחרים
אם אתם רוצים להתקדם על ביטוי מסוים, חשוב מאוד שתכירו את המתחרים שלכם ותדעו בדיוק איך הם הגיעו לשם:
- כמות תוכן עדכנית
- וותק האתר
- כמות קישורים עדכנית
- בדיקת מיקומים עדכנית
- סטטוס קידום (האם יש קישורים חדשים כל חודש? תוכן חדש?)
- בדיקת Onsite של המתחרה, האם עבר אופטימיזציה? או "בפוקס" הגיע לתוצאות?
- האם הם מנסים לקדם ביטויי "כסף" או ביטויי "מידע", אפשר לבדוק לפי גובה המיקום של העמודים הנ"ל בהיררכיה
אחרי שהבנו מה קורה עם המתחרים שלנו בתחום, אנחנו יודעים בעצם איפה אנחנו עומדים, האם גם לנו יש את אותה כמות תוכן? קישורים? הרי לא מעט מהתהליך הוא לדעת לגדול בכמות / איכות של ה-Onsite / Offsite ואז בעצם לחפש את הגידול של הטראפיק בהתאם, אם לא – כנראה שוב, עשינו משהו אולי לא נכון.
מחקר מילים
אם אתם רוצים לדעת שאתם עוקבים אחר הביטויים הנכונים, כדאי לחלק את הביטויים שלכם ל3 סוגים שונים של תכנים:
- מאמרי מידע: מילות מפתח שמביאות טראפיק בלבד בשביל להביא מתעניינים בתחום שלכם וגם כמובן, היכרות עם המותג
- מאמרי תשובה: מאמרים שעונים על שאלה כלשהי בתחום שלכם, למשל, בתחום של השתלת שיער, אפשר להעלות מאמרי תשובה כמו "כמה פעמים צריך להאכיל את הכלב שלי ביום", שזו שאלה תמימה עם כמה עשרות חיפושים בחודש בגוגל שיכולים בקלות להביא כמה מאות גולשים שכותבים את השאלה הזו בניסוחים שונים
- מאמרי קטגוריה: שהם בעצם החשובים, המאמרים האלה הם עמודי המכירה שלנו והמשווקים היטב, לדוגמא "אוכל לכלבים" שזה בעצם העמוד הראשי של הביטוי החשוב לנו עם תוכן מקדים בהתאם ומוצרים שיתנו לגולש אפשרות לרכישה מהירה
כל כמה זמן כדאי לי לבדוק את המיקום שלי בגוגל?
על מנת לדעת שאנחנו בדרך הנכונה לתוצאות הראשונות, כדאי לנו לבדוק כל יום את המיקומים שלנו בגוגל, בעזרת בדיקת מיקומים יומית שוטפת, נדע שאנחנו נמצאים במגמת עלייה / ירידה בהתאם. גם כשמתרחשת ירידה קלה בתוצאות, אנחנו רוצים לדעת שזה קרה ולא שזה יעלם לנו בין הימים השונים למגמה הכללית.
למשל, כך יכול להיראות גרף של בדיקת מיקומים יומית:
ואם עכשיו אתן לכם את אותה הטבלה ללא ימים 2-3 א ו 5-6, אתם לא תדעו בעצם שהייתם לרגע במקומות הראשונים, ולא יהיה לכם מה לבדוק בשביל להגיד "הייתי מקום ראשון וירדתי בשבוע האחרון, מה קרה שם ואיך אני חוזר לשם??"
אז קודם אם אתם נמצאים במקומות הראשונים אפילו ליום אחד, זה אומר כמה דברים חשובים:
- שאפשר להגיע למקום הראשון (שזה לא וודאי בשום תחום עד שזה קורה לכם)
- שהמקום הראשון לא "חזק" מספיק ואפשר לעקוף אותו
- שיש לכם מקום כבוד מול גוגל ועכשיו זה בטסט, גם מול הגולשים וגם מול גוגל
אז מה עושים עכשיו?
בודקים יומית את התוצאות בגוגל ודואגים לכמה דברים חשובים
- לוודא שהאתר אכן במגמת עלייה
- לוודא שהעמוד שאנחנו מקדמים – אכן העמוד המקודם
- לוודא שמגמת העלייה בזכותנו ולא בגלל המתחרים
אז בואו נדבר קצת על הסעיפים הנ"ל וננתח להבין איך בודקים כל דבר כאן.
אם אנחנו רואים שהאתר שלנו במגמת עלייה, חשוב לשים לציון מה בדיוק עשינו והאם זה משהו כללי / ספציפי והאם אפשר לתחזק / לשמר או אפילו לשפר את זה.
אם אנחנו רואים שהעמוד הלא נכון מקודם, חשוב מאוד לטפל בזה בהקדם על מנת שלא יקרה לנו מצב שנביא לקוחות למקום שלא רצינו, (אף חנות לא רוצה להביא לקוחות למחסן לפני שהם מגיעים לחנות הראווה)
ואם אנחנו רואים שהאתר עלה והלקוחות ירדו הרבה מתחתינו, יכול מאוד להיות שהמתחרים שלנו עשו בעיות ולכן אנחנו עלינו קצת, חשוב מאוד לבדוק, מה המתחרים שלנו עשו לאחרונה? האם השיגו קישורים נוראיים לאחרונה? האם הוסיפו תוכן בכמות מוגזמת? אולי בכלל נפרצו ועוד יחזרו למיקומים שלהם אחרי שיטפלו בזה? הכל עניין של בדיקה יומית אל מול הבדיקה החיצונית שלנו.
אם אנחנו רוצים לוודא שהאתר שלנו במגמת עלייה אך ורק בזכותנו, הדבר הכי חשוב שאני מבקש מכם, זה לדעת לסמן לעצמכם מה עשיתם. זה מה שיביא לכם את הפרס או את הסטירה על הפעולות, משימות שבוצעו מול משימות שלא.
בתור סוכנות SEO שחיה כבר כמה וכמה שנים, אחד הדברים הראשונים שעשינו זה פיתוח פנימי בחברה לכלי משימות כדי שיהיה לנו ברור מה עשינו ומה עזר לנו לקידום, בשנתיים האחרונות פתחנו את זה לקהל הרחב ועכשיו גם אתם יכולים להירשם (30 יום חינם, כדי שיעזור לכם להבין כמה זה טוב עבורכם), כלי ניהול משימות מדויקות לקידום לפי סוגי האתר שלכם ויותר מכך כמובן, בדיקת מיקומים של כל אחד מהביטויים שלכם, וכן, כמובן בדיקה יומית אחר הביטויים שלכם.
כל משימה שתבצעו, תראו אותה בתור "סימן" ברור מאוד על הגרף כדי שיעזור לכם להבין בהמשך, האם העלייה בזכותכם? ירידה בגללכם? וכן הלאה. לדוגמא:
שיהיה לכם המון בהצלחה, לכל שאלה בנושא של Highver או בנושא בדיקת מיקומים, אני כאן לכל שאלה.