בנייה וקידום אתרים – דברים שצריך לדעת!

החלטתם לבנות אתר לאינטרנט, מעולה, באמת. אבל יש לכם שאלה אחת שאתם צריכים לשאול את עצמכם, האם גוגל מוכן לבואו של האתר שלכם? האם מבחינת גוגל והקווים המנחים שלהם לבעלי אתרים, הכל פיקס? אז כדי לענות על השאלה הזו אתם צריכים להבין כמה דברים מאוד חשובים:

  • לא כל אתר נסרק ונכנס לתוצאות בגוגל

  • לא כל אתר יכול להתקדם בגוגל (גם לא כל פלטפורמה)

  • לא כל אתר בנוי בהתאם להנחיות של גוגל

שלא נדבר על תיקונים ושינויים שלאחר סיום בניית האתר שבתכלס, כרוכים בעלויות נוספות אם לא תדעו להגיד בזמן לבונה האתרים שלכם שאתם צריכים את התיקונים למען התהליך לקידום. אם אתם רוצים לבנות אתר שעתיד להיות מקודם בגוגל, אז הגיע הזמן להיכנס לקצת יותר פרטים, למשל:

דומיין:

כאשר אתם בוחרים דומיין (שם מתחם לאתר כמו site.co.il) אתם צריכים להיות מכוונים לקהל היעד שלכם, במידה וקהל היעד שלכם נמצא בישראל, רצוי מאוד לבחור בדומיין עם הסיומת co.il, משמע, Commercial Israel, מכוון יותר וממוקד יותר. בעיקר בעיניי מנועי החיפוש.

אחסון האתר:

גם כאן, במידה וקהל היעד שלכם נמצא בישראל, חשוב מאוד שתבחרו חברת אחסון בישראל, יתרה מכך, אנחנו מאוד ממליצים לעבוד עם אחסון לאתר שלכם שתואם לפלטפורמה, אנחנו בעיקר אוהבים אתרים על פלטפורמת וורדפרס, לכן אנחנו עובדים היום עם Upress.co.il, אבל היי, להחלטתכם, העיקר שיהיה שרתים בישראל למען זמני טעינה מהירים וכמובן, תמיכה ישראלית כחול לבן.

מבנה טכני לאתר

לפני שאתם בכלל כותבים מילה אחת באתר, חשוב מאוד שהאתר יהיה קל לסריקה בעיניי הבוטים של גוגל, מערכות CMS פתוחות (קוד פתוח) קלות יותר לסריקה למשל, כמו וורדפרס, ג'ומלה, מג'נטו, דרופל ועוד, העיקר שגוגל יצליח להיכנס עם הבוטים שלו ולסרוק את מה שכתבתם, וכמובן, את התמונות ושאר המדיה שלכם באתר.

מובייל

שוב גם כאן, לפני שאתם בכלל כותבים מילה אחת באתר, האם האתר שלכם תואם לכל הדפדפנים? האם הוא תואם לכל גדלי המסכים שיש בניידים? אחרי הכל, גוגל מוציא כל שנה כמעט עדכוני אלגוריתם חדשים אשר אמורים לעשות את התוצאות טובות ואיכותיות יותר, אחד מהעדכונים של גוגל לאחרונה מתקדמים לכיוון המובייל, משמע, כל האתרים שמותאמים בצורה טובה יותר למובייל, יוכלו להתקדם בצורה קלה יותר כביכול בתוצאות החיפוש (זה די על רגל אחת, מוזמנים לדבר איתי לסקירה המלאה בנושא.

תוכן

אוקיי די, אפשר להתחיל לכתוב תוכן לאתר שלכם. עכשיו רק נשארת השאלה הגדולה, איך כותבים? עבור איזה קהל? כי גם כאשר אתם יודעים מי קהל היעד שלכם, אתם צריכים לבדוק מה בדיוק הוא מחפש? האם גולש כותב "חנות פרחים" או שמא "משלוחי פרחים"? על מנת להבין זאת, צריך לבצע מחקר מילות מפתח מקיף שזה כמובן, מחקר אשר יעזור לכם להבין איזה תוכן לכתוב ובאיזו דרך ועם אילו ביטויים להשתמש על מנת לעזור לגולש האקראי, או יותר נכון, ללקוח הפוטנציאלי שנכנס, להבין מי אני ומה אני יכול להציע. בנוסף, חשוב מאוד לדאוג שהתוכן שאתם מעלים לאתר יהיה מקורי וללא שכפולים משום אתר אחר (כן, גם אם אתם אלו שהעליתם את זה)

תמונות

אני בטח אהמם אתכם עכשיו, אבל הידעתם? תמונה שאתם מעלים לאתר שלכם יכולה להאט לכם את זה זמני הטעינה עד כ500% רק משום שלא שמתם לב שלא הקטנתם את התמונה ברמת גודל הקובץ (לא רזולוציה, אלא גודל, מגהבייט וכו'). הרבה מתעסקים עם מערכות ניהול של אתרים שכאשר מעלים את התמונה לאוויר האתר, התמונה נראית קטנה במסך, אבל בפועל – היא שוקלת לא מעט ולכן הדפדפן "מתאמץ" יותר להעלות את האתר. עובדה חשובה בנושא: גוגל מזיזה אחרונית אתרים שזמני הטעינה שלהם כבדים, סתם שתדעו.

שמוליק דורינבאום - קידום אתרים (לוגו)בקיצור, איך אבא שלי אומר? "זה שיש לך סוס ועגלה, לא אומר שיש לך רכב", דברו איתי ואסביר מעבר לכך בפגישת ייעוץ חינם.