קידום אתרים לעסקים קטנים - כי לכל עסק מגיעה הזדמנות שווה בגוגל

הידעתם?

אפשר לנהל תהליכי SEO בצורה עצמאית בעזרת כלי שנקרא Highver, הכלי נותן לכם משימות לביצוע למען קידום האתר שלכם בחבילות שמתחילות ב-19 ש"ח לחודש.
חדש

קודם כל נענה על השאלות החשובות:

בדרך כלל זה יכול להתחיל מ1500 שח ועד ל3500 שח במידה ומדובר בעסקים קטנים בתחומים לא תחרותיים עד מאוד

בעיקר לעסקים הקטנים, זה יכול לקחת בין 4 ל-8 חודשים לפני שרואים תוצאות, בעיקר בתחומים לא תחרותיים מדי

במיוחד העסקים הקטנים נמשכים לבנות אתר ב-WIX, חשוב לזכור שיש להם לא מעט בעיות שיגרמו לתהליך להיכשל, כדאי לקחת הכל בחשבון

כל עסק היה רוצה לעשות קידום לאתר שלו בגוגל, הבעיה היא שלא לכל עסק היום יש את התקציב המדובר של מינימום 2500 ש"ח או 4500 ש"ח לחודש, אז מה אפשר לעשות? החלטתי להגיע לפתרון עבור העסקים הקטנים, אלו שאין להם עדיין תקציבים בשביל תהליך קידום אורגני מלא. 

אז מה עושים? איך אפשר לקבל קידום אתרים בתקציב קטן יותר לעסקים הקטנים? אז ככה:

  • כתיבת 4 מאמרים כל חודש 
  • השגת קישורים מאתרים אחרים למען יח"צ והעלאת מידת רלוונטיות מול גוגל
  • סידור האתר מבחינת היררכיה וניווט בהתאם לביטויי המפתח
  • ניתוח מינימלי לטראפיק הגולשים בהתאם לתקציב

לא מעט בסך הכל, כי אחרי הכל, יש לא מעט שאפשר לעשות באתר תדמיתי פשוט (לא אתרי חנות אונליין) שישנו את החיים של האתר מול מנועי החיפוש ותוצאות החיפוש בהתאם. 

אז מה בעצם ההבדל המהותי בין עסקים קטנים לגדולים?

בעיקר? קיבולת. 

הרי כל עסק היה רוצה לקבל עוד ועוד לקוחות, לגדול ולהפוך להיות משהו מאיים מאוד בתחום שלו, להפוך את כל שאר המתחרים לאבק ובזאת בעצם להכריז על אוטוריטה בשוק שלו. נשמע מאוד קל וכמובן חלומי, אבל איך באמת עושים את זה באינטרנט? בתכל'ס? די בקלות, רק צריך להופיע באותו עמוד תוצאות של המותגים הגדולים. להגיד לכם שזה קל? ברור שלא, אפשרי? בהחלט כן ומוכר לי מכל עסק שאי פעם הגיע לקדם אצלי את אתר שלו ב13 שנה האחרונות. 

כאשר מישהו מחפש משהו בגוגל, כל דבר, בואו נגיד למשל לצורך הדוגמא, משלוחי פרחים ברחובות, האם זה באמת ישנה לו מבצע את המשלוח? האם הוא יילך אך ורק לזר4יו? כמובן שלא, אחרת היה כותב את השם שלהם ספציפית, ולכן, הוא מחפש בעצם בגוגל מי יכול לתת לו את השירות הזה מבלי שירגיש שהוא מחויב לשם כזה או אחר. קידום אתרים אורגני נכון, גם לעסקים קטנים, יכול למצב את העסק באותן תוצאות יחד עם המותגים הגדולים, ואז בעצם, לתת "פייט" לא קטן לכל אלו שנותנים ביס מאוד גדול מקהל היעד שלו. 

עסקים קטנים חיים לפעמים בצורה מאוד קטנה ומורכזת בעצמה, ולכן לא תמיד קל לצמוח מאין, אז לכן צריך לעשות פעולות שיווק כאלו ואחרות אשר נכללות היום במסגרת "שיווק באינטרנט" שבעצם עושה עבודת קודש מול המתחרים. להראות שגם העסק הזה, נמצא אונליין ומכיר את קהל היעד שלו, בכל מקום שהוא יימצא – גם העסק יהיה שם. (פייסבוק, אינסטגרם ועכשיו גם טלגרם וכד')

אז מה נשאר לעסק קטן לעשות? לבנות אתר בזול, (בדרך כלל במערכת הוורדפרס הפשוטה והנוחה לעבודה) ולאחר מכן, להתחיל תהליך של קידום אורגני, זה יכול להיות גם בעזרת קורס SEO אונליין / אופליין ובזה בעצם לסיים עם הסיפור הקידומי, כלומר, לעשות הכל בעצמו, אבל לא מעט יודעים שאם מישהו רוצה להתפנות לקדם את עצמו ברמה המיתוגים, חייבים לפנות זמן ולתת למקצוענים לעשות את שלהם בלבד.