שיפור זמני טעינה- SEO

בדיקות מהירות טעינה והדרכה איך לייעל / לשפר את זמני הטעינה

הידעתם? באפריל 2010, גוגל הכריזו בזאת, שכשאתר ייטען מהר יותר – יקבל עדיפות בתוצאות החיפוש, חד וחלק.

מה זה עשה לנו? בעיקר לחץ, כי היום, בעידן בו העיצוב הפך להיות פקטור מאוד חשוב מבחינת אמינות ואיכות של מותגים, כולם מנסים לעצב את האתר שלהם בצורה המקורית ביותר, אבל יחד עם זאת, זה גורם לתוספות של לא מעט אלמנטים אשר מכבידים על האתר, משמע, על זמני הטעינה של האתר שלכם.

החל מיולי 2018, זמני טעינה הפכו למשהו גדול יותר, למה? משום שהתחיל משהו גדול יותר, עדכוני גוגל במובייל. הכוונה היא, שהחל מיולי 2018 זמני טעינה הפכו להיות פקטור מובהק בכל הקשור לקידום אורגני. (אגב, זו בדיוק הבעיה של WIX)

אז קודם כל אם אתם רוצים לברר באם האתר שלכם חווה בעיות זמני טעינה, כנסו לכלי הבדיקה הרשמי של גוגל או כנסו לכלי הבדיקה של זמני הטעינה של UPRESS, בכל מקרה, העיקר שתתחילו ליצור לעצמכם אסטרטגיה לטיפול הנושא בהקדם.

מה הדברים בעצם שאתם יכולים לעשות בשביל לטפל בזמני הטעינה?

  • במידה והבנתם מהכלים הנ"ל שמדובר בתמונות גדולות מדי, כדאי מאוד להוריד אותם מהאתר שלכם ולהתחיל לכווץ, ממליץ מאוד שכל תמונה לא תעבור את ה-100KB (גם בסריקת Screaming Frog תוכלו לדעת טוב יותר אילו תמונות עוברות את הסף הזה)
  • במידה והבנתם שהבעיה היא בכלל בזמן "בייט ראשון" אתם צריכים לזכור ששרת האתר שלכם צריך להיות באזור בו יושב קהל היעד שלכם, אם קהל היעד שלכם בישראל והאתר שלכם יושב באחסון באירופה או ארה"ב, אתם בעצם גורמים לדפדפן לעבוד קשה ולנסות לטעון אותו כל הדרך, עם כמה שזה נשמע טפשי, זה בהחלט כך. תמיד תעבדו עם חברת אחסון שנמצאת במקום קהל היעד שלכם.
  • במידה והבעיה היא בכיווץ התעבורה, רצוי מאוד שתתחילו לעבוד על כיווץ קבצי CSS ובכללי, GZIP תמיד יוכל לעשות את העבודה.
  • אם אתם מזהים שיש יותר מדי בקשות לשרת, כדאי מאוד שתתחילו להוריד תוספים או עזרים כאלה ואחרים שיש לאתר שלכם, זה גורם לשרת "לתקשר" יותר מדי פעמים עם הדפדפן ולכן האתר לא מצליח להטען בזמן הרצוי עבור גוגל / עבור הגולש.

תמיד תזכרו, מהירות זמני טעינה מעולה היא בעיקר עבור הגולש הרבה לפני שהיא עבור גוגל. אחרי הכל, גוגל מנסים לתת תמיד את הפתרון הטוב ביותר לגולש, ואחד הדברים שהם הבינו זה שקודם כל, הגולש עצלן וממהר. אז בואו נתן לו את האתר שלנו, בזמן המהיר ביותר.