קישורים פנימיים וקידום אתרים

מהם קישורים פנימיים ולמה זה משנה לקידום האתר? בהחלט יהיה נכון להגיד שבהקשר לקידום אתרים במנועי חיפוש (SEO), התוכן הוא עדיין המלך והגורם המרכזי ביצירת מהלכי קידום יעילים וברי קיימא. אך יש עוד שפע פרמטרים המשפיעים על דירוג האתר והדפים השונים בתוכו בעמוד תוצאות החיפוש לביטויים רלוונטיים. אחד הפרמטרים הכי חשובים הוא מערך קישורים יעיל, חיצוניים ופנימיים, כאשר הפנימיים קשורים למבנה נכון ומותאם SEO של האתר, ועל כך נסביר כאן. קישורים פנימיים הינם הכרחיים בכל אתר, קטן כגדול, מכיוון שהם מסייעים לבסס ארכיטקטורת אתר טובה ויעילה לגולשים ולמנועי החיפוש ולפזר את השפעת מערך הקישורים שלכם בצורה מושכלת.

מהם קישורים פנימיים?

הכוונה כאן היא לקישור מדף מסוים באתר אל דף אחר באותו אתר (קישור פנימי תחת אותו דומיין). לינק פנימי הוא למשל קישור מדף הבית שלכם אל דף של מוצר או שירות ספציפי. קישורים פנימיים משמשים למשל עבור הניווט העיקרי באתר, הכוונה לתכנים מסוימים מתוך תכנים אחרים וב-FOOTER שבתחתית האתר. באופן כללי, ניתן להגדיר שלוש סיבות מרכזיות שבגללן קישורים פנימיים הינם שימושיים וחשובים:
  • הם מאפשרים לגולשים לנווט בקלות וביעילות באתר.
  • הם מסייעים לבנות היררכיית אתר נכונה ויעילה לתכני האתר.
  • הם מסייעים בהפצה יעילה יותר של השפעת הקישורים (Link Juice) ברחבי האתר.
כאשר אנו מדברים על שיפור הפצת השפעת הקישורים ברחבי האתר, הכוונה היא שגוגל מדרג את האתר עצמו אך גם כל דף ספציפי בתוכו. דף הבית ידורג הכי גבוה בדרך כלל וייחשב הדף הכי אמין וסמכותי באתר שלכם. לכן כאשר יש קישור מדף הבית לדף של מוצר מסוים, הקישור הפנימי הזה משפר את אמינות וסמכותיות דף המוצר בעיני אלגוריתם החיפוש והדירוג של גוגל – בזכות העובדה שהקישור הגיע מדף הבית הנחשב אמין באתר עצמו.

נוחות זחילה לגוגל

קישורים פנימיים חשובים גם כי בנייה נכונה של מערך הקישורים הזה מקל על גוגל לזחול באתר שלכם ולאנדקס נכונה את כל הדפים בו. מנוע החיפוש של גוגל "זוחל" באתרים באמצעות בוט מיוחד וייעודי. כאשר יש מערך קישורים פנימיים יעיל ותמציתי באתר, גוגל יגלה בקלות את כל הדפים באתר, יאנדקס אותם וידרג אותם, כאשר התוצאה של זה (בהנחה שאסטרטגיית ה-SEO מוצלחת וחכמה בכללותה) היא שיפור בדירוג הדפים באתר והצגה במיקומים טובים יותר בעמוד תוצאות החיפוש.

ויקיפדיה כמשל

דוגמא לאתר עם מבנה קישורים פנימיים מצוין ויעיל במיוחד הוא ויקיפדיה. האתר העצום והחשוב הזה מסודר מאוד ובנוי ביעילות רבה מבחינת הגולשים וגוגל כאחד. אתר ויקיפדיה מסודר, נוח לניווט ולשימוש, הוא בנוי נכון היררכית וכולל קישורים פנימיים בין דפים רלוונטיים ברחבי האתר. נכון שמדובר על אתר עצום בהיקף המידע והדפים שבתוכו, אך בבחינת הקישורים הפנימיים שלו ניתן לראות דוגמא מוצלחת לדרך שבה יש לנהל את ההיבט הזה של קידום אתרים. אם אתם רוצים לדעת קצת יותר מכל מיני מאמרים ותכנים כלליים שמדברים על קישורים פנימיים, תוכלו ללמוד זאת בצורה מדויקת יותר במסגרת של קורס קידום אתרים עם הרצאות אחד על אחד איתי, שמוליק דורינבאום, מרצה עם ניסיון של מעל לעשור בתחום קידום האתרים, אורגני, ממומן וגם ברשתות החברתיות. בואו ללמוד כמו שצריך בזמן שלכם, בתקציב שלכם. http://seo101.co.il