קישורים פנימיים וקידום אתרים
מהם קישורים פנימיים ולמה זה משנה לקידום האתר?
בהחלט יהיה נכון להגיד שבהקשר לקידום אתרים במנועי חיפוש (SEO), התוכן הוא עדיין המלך והגורם המרכזי ביצירת מהלכי קידום יעילים וברי קיימא. אך יש עוד שפע פרמטרים המשפיעים על דירוג האתר והדפים השונים בתוכו בעמוד תוצאות החיפוש לביטויים רלוונטיים. אחד הפרמטרים הכי חשובים הוא מערך קישורים יעיל, חיצוניים ופנימיים, כאשר הפנימיים קשורים למבנה נכון ומותאם SEO של האתר, ועל כך נסביר כאן.
קישורים פנימיים הינם הכרחיים בכל אתר, קטן כגדול, מכיוון שהם מסייעים לבסס ארכיטקטורת אתר טובה ויעילה לגולשים ולמנועי החיפוש ולפזר את השפעת מערך הקישורים שלכם בצורה מושכלת.
מהם קישורים פנימיים?
הכוונה כאן היא לקישור מדף מסוים באתר אל דף אחר באותו אתר (קישור פנימי תחת אותו דומיין). לינק פנימי הוא למשל קישור מדף הבית שלכם אל דף של מוצר או שירות ספציפי. קישורים פנימיים משמשים למשל עבור הניווט העיקרי באתר, הכוונה לתכנים מסוימים מתוך תכנים אחרים וב-FOOTER שבתחתית האתר. באופן כללי, ניתן להגדיר שלוש סיבות מרכזיות שבגללן קישורים פנימיים הינם שימושיים וחשובים:- הם מאפשרים לגולשים לנווט בקלות וביעילות באתר.
- הם מסייעים לבנות היררכיית אתר נכונה ויעילה לתכני האתר.
- הם מסייעים בהפצה יעילה יותר של השפעת הקישורים (Link Juice) ברחבי האתר.