אתם בטח יודעים, הרשת מוצפת תכנים ומסרים שקופצים לגולש מכל מקום אפשרי, אם זה בעת גלישה ברשתות חברתיות, בסיום של קריאת כתבה חדשותית, פרסומות בכבישי ישראל, באנרים ואיך שאמר ההוא מההייטקס בארץ נהדרת יש גם ״פרסומות בחלומות״. 

טוב, אז עד שיהיו לנו באמת פרסומות בחלומות, עדיף שנחדד את המסרים שלנו כדי שנוכל לבדל את עצמנו משאר המתחרים. איך באמת עושים את זה? מייד מתחילים.

אז איפה נוכל לשלב תוכל שיווקי? מסתבר שבכל מקום

אם חשבתם שתוכן שיווקי משלבים רק בדפי מכירה או באתר אינטרנט, אז חשבו שוב. תוכן שיווקי אפשר לשלב כמעט כל מקום אפשרי ולא רק במקומות הרגילים שאתם מכירים. לדוגמה אפשר להוסיף משפט מניע לפעולה במייל שאתם שולחים ללקוח, בהצעה המחיר ואפילו סתם בווטצאפ היכרות שאתם שולחים ללקוח מתעניין. בקיצור, אתם כבעלי עסקים חייבים להיות תמיד אנשי מכירות ולא להתבייש, פשוט לכתוב משהו, מה יכול להיות.

שנתחיל? 

היו ברורים הרבה לפני שאתם מתוחכמים 

לפעמים מסרים יכולים להיות מתוחכמים מידי ופחות ברורים לגולש, מה שגורם לו לא להבין מה אתם באמת רוצים. זה קריטי במיוחד בדפי נחיתה לדוגמה, במקרים שאנחנו רוצים להעביר מסר דרך אימייל מרקטינג, פוסט בפייסבוק וכו׳. הטיפ שלנו לנו הוא לעשות ׳מבחן דודה רחל׳, כלומר האם דודה שלכם תבין את המסר או לא? (כמובן אם קהל היעד הוא כללי).  

פחות מילים, כן פחות

מסרים מניעים לפעולה חייבים להיות סופר קצרים, ממש ברמה של כמה מילים בודדות, סוג של סלוגן שמעביר מסר חד וברור. נכון, זה סופר קשה להעביר מסר בכמה מילים בודדות, ולכן נסו לכתוב את המסר שלכם בפסקה גדולה והתחילו להשמיט מילים שפחות רלוונטיות עד שתגיעו למסר קצר וקולע. 

שכנעו בעדינות

אין ברירה, בתהליך כתיבת תוכן שיווקי עלינו למשוך את הגולש בצווארון כדי לשכנע אותו לעשות משהו. לדוגמה, להשאיר פרטים, לרכוש מוצר מסוים, להירשם לוובינר, להוריד מדריך וכו׳. ההמלצה היא בסוף הדף לשים משפט מניע לפעולה. הוא יכול להיות גם עם קריצה קטנה, משהו הומוריסטי שיגרום לו לעשות את הפעולה שאתם רוצים. לדוגמה ״עוד צעד קטן ומתחילים לייצר לידים לעסק שלך. אהה… הצעד הזה הוא להשאיר את הטלפון שלך, כן?״.

שדרו ביטחון ובנו אוטוריטה

אנשים אוהבים לקנות מאנשים, כן כאלה אנחנו. זו הסיבה שכדאי להציג אתכם כאוטוריטה בתחומכם, ואב זה הרבה יותר פשוט היום בעידן של הרשתות החברתיות. רגע, אבל מה זה לבנות אוטוריטה? זה לתת לגולש מידע עם ערך וטיפים שיגרמו לו להבין על כמה אתם מצוינים בתחומכם וכמה כדאי לעשות איתכם עסקים. 

איך עושים את זה?

  • נהלו בלוג מקצועי באתר שלכם.
  • יצירת ליין סרטונים ברשתות חברתיות.
  • פרסום פוסטים באופן עקבי ברשת.
  • יצירת פודקסטים.
  • כתבות עיתונאיות באתרי חדשות.
  • יצירת מדריכים מקצועיים.

הכירו את קהל היעד שלכם

כדי לייצר תוכן שיווקי מניע לפעולה, עלינו לייצר אמון. את האמון הזה נוכל ליצור טוב יותר אם נדבר בשפה של קהל היעד שלנו. כדי לעשות את זה טוב, עלינו להכיר היטב את קהל היעד של המוצר, כמו את הצרכים, הרצונות ונקודות הכאב. הבנת השפה של קהל היעד, תסייע לכם להתאים את התוכן לתחומי העניין הספציפיים וכך להניע אותו לפעולה. 

בנו פרסונות

בהמשך לטיפ הקודם, לא רק שיש צורך להכיר את קהל היעד, אלא לבנות פרסונה. זוהי דמות, סוג של אוואטר של הלקוח הפוטנציאלי שלכם. לדוגמה, משרד עורכי דין שמתמחה בהוצאת דרכון גרמני. הפרסונה הראשונה היא סטודנטית לרפואה שרוצה לעשות התמחות בחו״ל וזקוקה לאזרחות גרמנית דרך סבתא שלה. הפרסונה השנייה היא איש עסקים שרוצה לקבל אזרחות בגלל אינטרס עסקי. בדרך זו תוכלו לייצר כתיבה שיווקית שמתאימה בול לקהל היעד שלכם. 

שדרו אמינות גבוהה

אמינות אפשר לייצר על ידי כתיבה של הערכים שלכם כמותג, כחברה או כאוטוריטה. הבליטו את הבידול שלכם ביחס למתחרים כדי לשכנע את הגולש לעשות דווקא איתכם עסקים. זה יכול להיות מענה 24/7, משלוח חינם עד הבית, הערכת שווי הנכס ללא התחייבות, עבודה עם טכנולוגיה מסוימת ועוד. 

כדי לייצר אמינות, אפשר להוסיף את הבידול שלכם בבולטים, אבל חשוב שיהיו קצרים מאוד ובאמת עם ערך, לא משהו כללי כמו ״אמינות, מקצועיות, שירות אישי וכו׳״. נסו לחפש בידול ייחודי שבאמת מבדל אתכם משאר המתחרים שלכם. 

השתמשו בהוכחות חברתיות

הוכחה חברתית יכולה להיות עוצמתית עבורכם ולהניע את הגולש לפעולה, לדוגמה המלצה של לקוח קודם שיכולה להיות בכתב או בסרטון, קייסטאדי, ביקורות שלקוחות כתבו בגוגל או ברשתות חברתיות וכל דבר שיכול להוכיח לגולש שיש לקוחות מרוצים שממליצים עליכם. חשוב מאוד שההמלצות תהיינה אותנטיות וכמובן אמיתיות ככל הניתן, כמו סרטון או עם תמונה של הממליץ.

הכותבת היא אתי דהאן, מומחית לכתיבה אסטרטגית שיווקית והבעלים של חברת wewrite כתיבת תוכן 

ככה מניעים היום גולשים לפעולה באמצעות מילים, כן מילים!

תוכן עניינים

אתם בטח יודעים, הרשת מוצפת תכנים ומסרים שקופצים לגולש מכל מקום אפשרי, אם זה בעת גלישה ברשתות חברתיות, בסיום של קריאת כתבה חדשותית, פרסומות בכבישי ישראל, באנרים ואיך שאמר ההוא מההייטקס בארץ נהדרת יש גם ״פרסומות בחלומות״. 

טוב, אז עד שיהיו לנו באמת פרסומות בחלומות, עדיף שנחדד את המסרים שלנו כדי שנוכל לבדל את עצמנו משאר המתחרים. איך באמת עושים את זה? מייד מתחילים.

אז איפה נוכל לשלב תוכל שיווקי? מסתבר שבכל מקום

אם חשבתם שתוכן שיווקי משלבים רק בדפי מכירה או באתר אינטרנט, אז חשבו שוב. תוכן שיווקי אפשר לשלב כמעט כל מקום אפשרי ולא רק במקומות הרגילים שאתם מכירים. לדוגמה אפשר להוסיף משפט מניע לפעולה במייל שאתם שולחים ללקוח, בהצעה המחיר ואפילו סתם בווטצאפ היכרות שאתם שולחים ללקוח מתעניין. בקיצור, אתם כבעלי עסקים חייבים להיות תמיד אנשי מכירות ולא להתבייש, פשוט לכתוב משהו, מה יכול להיות.

שנתחיל? 

היו ברורים הרבה לפני שאתם מתוחכמים 

לפעמים מסרים יכולים להיות מתוחכמים מידי ופחות ברורים לגולש, מה שגורם לו לא להבין מה אתם באמת רוצים. זה קריטי במיוחד בדפי נחיתה לדוגמה, במקרים שאנחנו רוצים להעביר מסר דרך אימייל מרקטינג, פוסט בפייסבוק וכו׳. הטיפ שלנו לנו הוא לעשות ׳מבחן דודה רחל׳, כלומר האם דודה שלכם תבין את המסר או לא? (כמובן אם קהל היעד הוא כללי).  

פחות מילים, כן פחות

מסרים מניעים לפעולה חייבים להיות סופר קצרים, ממש ברמה של כמה מילים בודדות, סוג של סלוגן שמעביר מסר חד וברור. נכון, זה סופר קשה להעביר מסר בכמה מילים בודדות, ולכן נסו לכתוב את המסר שלכם בפסקה גדולה והתחילו להשמיט מילים שפחות רלוונטיות עד שתגיעו למסר קצר וקולע. 

שכנעו בעדינות

אין ברירה, בתהליך כתיבת תוכן שיווקי עלינו למשוך את הגולש בצווארון כדי לשכנע אותו לעשות משהו. לדוגמה, להשאיר פרטים, לרכוש מוצר מסוים, להירשם לוובינר, להוריד מדריך וכו׳. ההמלצה היא בסוף הדף לשים משפט מניע לפעולה. הוא יכול להיות גם עם קריצה קטנה, משהו הומוריסטי שיגרום לו לעשות את הפעולה שאתם רוצים. לדוגמה ״עוד צעד קטן ומתחילים לייצר לידים לעסק שלך. אהה… הצעד הזה הוא להשאיר את הטלפון שלך, כן?״.

שדרו ביטחון ובנו אוטוריטה

אנשים אוהבים לקנות מאנשים, כן כאלה אנחנו. זו הסיבה שכדאי להציג אתכם כאוטוריטה בתחומכם, ואב זה הרבה יותר פשוט היום בעידן של הרשתות החברתיות. רגע, אבל מה זה לבנות אוטוריטה? זה לתת לגולש מידע עם ערך וטיפים שיגרמו לו להבין על כמה אתם מצוינים בתחומכם וכמה כדאי לעשות איתכם עסקים. 

איך עושים את זה?

  • נהלו בלוג מקצועי באתר שלכם.
  • יצירת ליין סרטונים ברשתות חברתיות.
  • פרסום פוסטים באופן עקבי ברשת.
  • יצירת פודקסטים.
  • כתבות עיתונאיות באתרי חדשות.
  • יצירת מדריכים מקצועיים.

הכירו את קהל היעד שלכם

כדי לייצר תוכן שיווקי מניע לפעולה, עלינו לייצר אמון. את האמון הזה נוכל ליצור טוב יותר אם נדבר בשפה של קהל היעד שלנו. כדי לעשות את זה טוב, עלינו להכיר היטב את קהל היעד של המוצר, כמו את הצרכים, הרצונות ונקודות הכאב. הבנת השפה של קהל היעד, תסייע לכם להתאים את התוכן לתחומי העניין הספציפיים וכך להניע אותו לפעולה. 

בנו פרסונות

בהמשך לטיפ הקודם, לא רק שיש צורך להכיר את קהל היעד, אלא לבנות פרסונה. זוהי דמות, סוג של אוואטר של הלקוח הפוטנציאלי שלכם. לדוגמה, משרד עורכי דין שמתמחה בהוצאת דרכון גרמני. הפרסונה הראשונה היא סטודנטית לרפואה שרוצה לעשות התמחות בחו״ל וזקוקה לאזרחות גרמנית דרך סבתא שלה. הפרסונה השנייה היא איש עסקים שרוצה לקבל אזרחות בגלל אינטרס עסקי. בדרך זו תוכלו לייצר כתיבה שיווקית שמתאימה בול לקהל היעד שלכם. 

שדרו אמינות גבוהה

אמינות אפשר לייצר על ידי כתיבה של הערכים שלכם כמותג, כחברה או כאוטוריטה. הבליטו את הבידול שלכם ביחס למתחרים כדי לשכנע את הגולש לעשות דווקא איתכם עסקים. זה יכול להיות מענה 24/7, משלוח חינם עד הבית, הערכת שווי הנכס ללא התחייבות, עבודה עם טכנולוגיה מסוימת ועוד. 

כדי לייצר אמינות, אפשר להוסיף את הבידול שלכם בבולטים, אבל חשוב שיהיו קצרים מאוד ובאמת עם ערך, לא משהו כללי כמו ״אמינות, מקצועיות, שירות אישי וכו׳״. נסו לחפש בידול ייחודי שבאמת מבדל אתכם משאר המתחרים שלכם. 

השתמשו בהוכחות חברתיות

הוכחה חברתית יכולה להיות עוצמתית עבורכם ולהניע את הגולש לפעולה, לדוגמה המלצה של לקוח קודם שיכולה להיות בכתב או בסרטון, קייסטאדי, ביקורות שלקוחות כתבו בגוגל או ברשתות חברתיות וכל דבר שיכול להוכיח לגולש שיש לקוחות מרוצים שממליצים עליכם. חשוב מאוד שההמלצות תהיינה אותנטיות וכמובן אמיתיות ככל הניתן, כמו סרטון או עם תמונה של הממליץ.

הכותבת היא אתי דהאן, מומחית לכתיבה אסטרטגית שיווקית והבעלים של חברת wewrite כתיבת תוכן