מחקר מתחרים

כל מקדם אתרים בישראל, חושב שיש לו את המחקר המושלם ל"מה המתחרים עושים", תבינו, זה לא שהוא לא צודק בהכרח, זה רק עניין של גישה לנושא. כל מקדם אתרים עושה זאת בצורה קצת שונה, ולפעמים, לא באמת פוגעים במטרה הנכונה. 

אל תשכחו להירשם בשביל לקבל עדכונים משמולTV

maxresdefault
שמוליק דורינבאום

שמוליק דורינבאום

הבעלים של חברת "שמול קידום אתרים" ומקדם אתרים כבר 13 שנה בשוק הישראלי והבינלאומי

מחקר מתחרים

בסרטון שאתם רואים כאן (מתוך דיבור צפוף), רציתי ללכת על הדבר שעבורי, כמעט הכי חשוב בפרויקט SEO, איך זה יכול לקרות אתם שואלים? פשוט מאוד. כאשר אנחנו רוצים לגשת לפרויקט SEO, אנחנו לא רק צריכים לדעת אילו ביטויים לקדם, אלא אנחנו צריכים לדעת מיהם המתחרים שלנו, ומה בדיוק הם עשו בשביל להגיע לשם, והחלק המאקרו של כל הסיפור הזה – זה בעצם כמה תחרותי הביטוי שהלקוח רוצה להתקדם עליו? 

מחקר תחרות

כאשר אני מתחיל מחקר תחרות, אני בעצם צריך להחליט על ביטוי מסוים קודם כל, משמע, אני צריך להחליט על איזה עמוד תוצאות אני רוצה לחקור בסופו של עניין. 

מה אני חוקר בתכל'ס? 

  • נפחי חיפוש (דה, כמובן)
  • סוג התוצאות (וידאו / קטגוריאלי / מוצרים וכו'..)
  • כמה מתחרים בפועל על הביטוי הזה ברמת תגית הTITLE (משמע allintitle)
  • האם האתרים שמתחרים מולי הינם אתרים שמתמקדים בנושא או שמא זהו נושא שולי אצלם (עמוד בית / עמוד פנימי)
  • וותק לדומיינים המתחרים בממוצע (כל עוד הוא בנושא הרלוונטי)
  • האם מתחרה מולי מותג? או שמא אתר תדמיתי פשוט

מחקר מתחרים, מה שם אני בודק בתכל'ס?

  • וותק לדומיין המתחרה הספציפי
  • כמות / איכות התוכן (אחרי הכל, גוגל אמרו אלו 2 הפרמטרים הגדולים ביותר שלהם ל-SEO)
  • היררכיה תואמת לביטוי? האם הביטוי המקודם נמצא גבוה בהיררכיה?
  • כמה אופטימיזציה באמת נעשתה לעמוד המקודם?
  • כמות / איכות הקישורים? 

אחרי הכל, כל אחד מהנושאים האלו, הוא עולם ומלואו, הכל עניין של חדות עין לבדיקה, האם האתרים האלה עבדו קשה להגיע לשם? או שמא אני עשוי לעשות עבודה "קצת" יותר טובה, ולעבור 🙂 

שתפו חברים ואויבים (גם הם צריכים ללמוד)