מילון קידום אתרים

מילון קידום אתרים – מושגים בSEO

מאת שמוליק דורינבאום, מרצה מומחה לקידום אתרים כבר מעל לעשור, רוצים ללמוד אונליין את כל התחום בכמה שעות של פרקטיקה וקבצים מוכנים שהכנתי עבור התלמידים שלי? היכנסו ולמדו בעצמכם
ככל שנכנסנים יותר לעולם הSEO מגלים יותר ויותר ביטויים ומושגים אשר נדמה שרק מקדמי אתרים מבינים מהם, על מנת לעשות קצת סדר עבורכם בראש, להלן כמה מהביטויים החשובים (באם יש מושג ששמעתם ולא מצאתם ברשימה, אתם מוזמנים לשלוח לנו בהודעה אישית שנעלה את המושג לאתר).

סדר הביטויים מסודרים לפי אותיות הABC בלבד ולא עפ"י חשיבות

  • ALT – קוד אשר מציג שם אלטרנטיבי לתמונה, עבור SEO – נעשה שימוש בקוד על מנת להציג את התמונות בגוגל תמונות
  • Anchor Text – טקסט העוגן אשר דרכו עוברים לקישורים בין האתרים (או גם בקישורים פנימיים בתוך האתר עצמו)
  • Black Hat – שיטות קידום שחורות הינן שיטות קידום "אסורות" על פי הקווים המנחים של גוגל.
  • Bounce Rate – מדד אשר מראה לנו (בדרך כלל דרך גוגל אנליטיקס) כמה גולשים הגיעו לאתר שלנו ונטשו אותו אחרי צפייה בעמודים בודדים בלבד, לצורך ההמחשה – גולש שנכנס לעמוד הבית ועזב את האתר, נקבל 100% Bounce Rate
  • Cache – דף מטמון, דף אשר שמר את הגרסה האחרונה של האתר לפי הפעם האחרונה שגוגל סרק את העמוד
  • Canonical – תגית הקנוניקל הינה תגית בקוד האתר אשר מעידה על כתובת הURL המועדפת של העמוד. (לסרטון הסבר ופירוט על קנוניקל)
  • Convertion Rate – יחס המרה, מתייחס למספר או אחוז הגולשים אתר אינטרנט שהפכו מגולשים אקראיים ללקוחות פוטנציאלים שביצעו פעולות בהתבסס על מטרות בעלי האתר, כמו מילוי טופס יצירת קשר או קנייה באתר. (לקריאה מורחבת על אופטימיזציה להמרות)
  • Description – לרוב הכוונה לתג ה"תיאור" בעמוד הHTML, שתי השורות שמוצגות בגוגל בתוצאות החיפוש
  • Domain – דומיין, כתובת האתר שלכם: www.domain.co.il
  • Duplicate Content – תוכן משוכפל, עפ"י גוגל אין להעתיק תכנים מאתר אחר (כך גם בעולם הפחות ווירטואלי, אין להעתיק "יצירה" של אחר)
  • Google – אם אתם לא יודעים מה זה, אתם בעסק הלא נכון 🙂
  • Google bot – רובוטים של גוגל המבצעים את הסריקה באתרי האינטרנט
  • Google Dance – ריקוד גוגל הינו כינוי למקרים בהם אתר ממוקם בתוצאות החיפוש במקום כלשהו ובחיפוש נוסף ייראה בעמוד אחר לחלוטין (נמוך / גבוה), סוג של ריקוד התוצאות בעמודים השונים
  • Htaccess – קובץ נסתר אשר נמצא על שרתי Linux (לרוב) ובעזרתם אפשר לנהל הפניות 301, 302, עמודי 404 וכד'
  • HTML – שפת קוד פשוטה שעליה בנוי בסיס אתרי האינטרנט
  • Keyword Density – צפיפות מילות מפתח, מקרים בהם בעמוד אחד ישנו מספר גדול מידיי של הביטוי המקודם בהתאם לשאר התוכן, חלק ממקדמי האתרים בעולם יגיד שזה עומד על אחוז ספציפי כמו 3% או 4% מהתוכן אך יותר ויותר נראה כאילו תוכן שנכתב בצורה איכותית וישירה פשוט מביא תוצאות טובות יותר מבלי להסתכל ולבחון את מספר הפעמים שזה מופיע בעמוד
  • Link – קישור, הן אם יוצא והן אם נכנס, קישור שיוצא בצורת HTML החוצה מהאתר (a href לרוב) (לקריאה על קישורים פנימיים / לקריאה על קישורים חיצוניים)
  • Link Farm – חוות קישורים, אתרי ספאם אשר מוציאים כמות גדולה מידיי של קישורים (Black Hat style)
  • NoFollow – קוד NoFollow אשר נמצא בקוד הHTML שמסביר לגוגל שאין לו מה לעבור דרכו, כלומר לא לסרוק את יציאת הקישור, ברמת הSEO משתמשים המקדמים בקוד הזה על מנת לא לתת קרדיט שקישור שיוצא (לרוב מעולה באמת הקרדיט לחברת בניית האתר / קידום האתר)
  • PR / PageRank – פטנט רשום, המדד הראשוני של גוגל לאתרי אינטרנט, מN/A עד ל10 (גם 0 זה PR). המדד מתייחס לכמה הקישורים המפנים לאתר שלכם, ככל שמספר הקישורים גדל כך גם מספר הPR עולה. בעולם הSEO הPR אבד מערכו למרות שאתר בעל PR גבוה מקבל סריקות תכופות יותר מגוגל
  • PPC – Pay Per Click – שיטת התשלום של גוגל אדוורדס, תשלום על פי קליק, תלוי בתחום. אם זה תחום תחרותי בו הרבה מתחרים מעלים קמפיינים של PPC בגוגל התשלום פר קליק עולה בהתאם
  • Redirect – הפניות באתרי אינטרנט, בעולם הSEO משתמשים בהפניות למען שימור וותק של אתר/עמוד באינטרנט, למשל באם האתר עלה מחדש לאחר שינוי בעיצוב או במערכת הניהול יש לבצע הפניות 301 (הפניה קבועה) מכתובת העמוד הישן לכתובת העמוד החדש
  • הפנית 301 – הפניה קבועה לעמוד חדש
  • הפנית 302 – הפניה זמנית לעמוד חדש (בדרך נעשה בשימוש בזמן העלאת אתר זמני או עמוד נחיתה)
  • 404 – עמוד שגיאה מותאם אישית, כאשר גולש הגיע לעמוד שלא נמצא באתר לא צריך להגיע לעמוד ברירת המחדל של הדפדפן שהעמוד לא נמצא אלא לעמוד 404 מותאם אישית של האתר אשר משאיר את הגולש באתר ומסביר לו את הטעות
  • Robots.txt – קובץ של קוד המפנה רובוטים עם אמירה של מה לסרוק ומה לא לסרוק, למשל כמו עמודי ניהול האתר, עמודי משתמשים רשומים וכד'.
  • SEM – שיווק במנועי החיפוש (Search Engine Marketing), החל מבאנרים ושיטות שיווק שונות במנועי החיפוש
  • SEO – שם הכללי של התחום, Search Engine Optimization. כלומר, אופטימיזציה לאתר לפי קווים מנחים של גוגל (ומנועי החיפוש בכללי)
  • SERP – עמוד התוצאה בגוגל, מקדמי אתרים משתמשים בקיצור זה לרוב במיילים או בהודעות ישירות בין מקדמים. Search Engine Results Page
  • SPAM – ספאם, מילה מוכרת בתחום האינטרנט בכללי, בעיקרון זהו הזבל של האינטרנט, כמויות ענקיות של מיילים ששולחים אנשי הספאם לכל מקום ולכל מייל פתוח אפשרי
  • Sandbox – ארגז החול, עמודים אחרונים של תוצאות החיפוש (לפעמים גם עמוד 5 יכול להחשב כארגז חול לאתרים מסויימים) מקום בו "קבורים" האתרים שעדיין נמצאים תחת בדיקה בגוגל, לרוב אתרים חדשים שגוגל עובר עליהם ובודק שהם אתרים איכותיים ואמיתיים ולא ספאמים
  • Sitemap – מפת אתר אשר ממפה את כל עמודי האתר בצורה היררכית נכונה למען הזחלנים (הבוטים) של גוגל והכוונתם בצורה נכונה לפי תעדוף וסוג העמוד (וידאו / כתבה / תמונות וכד')
  • Supllemental Results – מכיוון שהאינדקס של האינטרנט גדול מדי, גוגל חילקו את התוצאות שלהם ל-2, האחד – הראשי, שם נמצא כל מה שהם מאמינים ששווה לאנדקס ולהראות בתוצאות, והשני – האינדקס המשני, בו נמצאים כל מה שלא כל כך איכותי, תוכן משוכפל, תוכן דל, תוכן שנמצא עמוד מדי בהיררכיה של האתר
  • Title – לרוב מדובר על כותרת הדפדפן, השורה הראשונה שקורא ומציג גוגל בתוצאות החיפוש. משתמשים בו בעזרת קוד מטא: <title>
  • Trustrank – דירוג האיכות של גוגל שהגיע לאחר זמן מה שעבד הPagerank. כלומר, לאחר שראו שהפייג'ראנק לא מספיק, הוסיפו מדד נוסף שהוא פרמטר האמון שיש לגוגל באתרים כמו YNET או תפוז או אתרים גדולים כאלו ואחרים שמוכרים ופחות "מספאימים" בקישורים יוצאים ונכנסים