האם צריך לדעת HTML בשביל לקדם את האתר?

היום קל מתמיד לבעלי עסקים קטנים או יוצרי תוכן ליצור אתר אינטרנט בעצמם. זה בהחלט נכון וישנן פלטפורמות חינמיות או בתשלום המאפשרות לעשות זאת דרך מערכות ניהול תוכן ושאר כלים טכנולוגיים. כך שעל פניו ניתן לבוא ולטעון שגם עבור מהלכי קידום אתרים מוצלחים אפשר ליישם שימוש בכלים אלו ולהצליח ללא כל ידע טכנולוגי בתכנות. אך המציאות כמובן מורכבת יותר, הן מבחינת בניית אתר מתפקד ויעיל לגמרי ללא ידע טכנולוגי ובהחלט מבחינת ביצוע מהלכי קידום יעילים וברי קיימא ללא ידע מסוים בתכנות, בעיקר בשפת HTML.

אז אם אתם שומעים כל מיני דעות סותרות מכל הכיוונים ובפועל נותרים מבולבלים לגבי השאלה, החשובה, האם ולמה צריך לדעת HTML בשביל לקדם את האתר? המשיכו לקרוא ומיד תבינו את הנושא יותר לעומק.

לא להתעלם מקוד האתר

לאתרים רבים יש עיצוב יפה ונעים והם ידידותיים מאוד לשימוש מבחינת הזרימה שלהם והימצאותו של תוכן מעניין בתוכם. אך אתרים רבים מבין כל האתרים היפים והנעימים הללו משום מה מתעלמים מהיבט חשוב של SEO, כנראה מכיוון שלא מדובר על ידע נפוץ במיוחד בקרב מתחילים בתחום קידום האתרים ובעיקר בקרב בעלי אתרים ללא ידע טכני ומקצועי בתחום.

כך למשל, וורדפרס היא פלטפורמה מצוינת ונוחה מאוד לניהול והקמת אתר אינטרנט והיא גם מועדפת על מקדמי אתרים רבים. אך גם מערכת וורדפרס לא מגיעה עם אופטימיזציה למנועי חיפוש מובנית לחלוטין בתוכה אלא דורשת כמה שינויים – גם ברמת קוד האתר – כדי להתאים אותה לאסטרטגיית SEO מותאמת אישית. כך שחשוב מאוד לא להתעלם מקוד האתר ולצורך כך יש לדעת מידה מסוימת של HTML או לשכור גורם מקצועי לביצוע ההתאמות והשינויים בקוד האתר.

שפת HTML היא שפת התכנות הבסיסית הנמצאת בכל דפי האינטרנט. מנועי חיפוש אוספים ומנתחים נתוני דירוג מאלמנטים מסוימים המופיעים בשפת HTML. כך שבהחלט חשוב ורצוי שתתרכזו בבניית מערך קישורים איכותי ויעיל, ביצירת תוכן מעולה ובעל ערך לגולשים, אך לצד זאת מבנהו הטכני של האתר שלכם ישפיע לא פחות על הצלחת מהלכי הקידום.

אלמנטים חשובים בקידום האתר המצריכים HTML

לסיכום: נכון שאפשר לייצר המון ולהשיג הרבה באינטרנט כיום גם בלי לדעת לתכנת או לקרוא HTML, אבל בפועל קשה להצליח באופן מעמיק ויעיל ללא הידע הזה. ניתן ללמוד HTML בסיסי דרך קורסים אונליין וניתן כמובן להיעזר בשירותים של גורמים מקצועיים אמינים ועם ביצועים מוכחים בשטח. אז כן, צריך לדעת HTML בשביל לקדם את האתר שלכם