בכל חיי המקצועיים הבנתי דבר אחד חשוב, לפני שעושים אפילו צעד אחד קדימה בכל הקשור לפרסום ברשת, חשוב מאוד להתייעץ עם מומחה, דומיין זו הנקודה הראשונה ביותר כאשר מחליטים "לעלות לאוויר" לימי הפרסום ברשת, ודווקא שם עושים לא מעט טעויות בהחלטת רכישת הדומיין.

דווקא בצעד הראשון שלנו בתהליך בניית האתר, אנחנו עושים את הטעות המרה ביותר, רכישת דומיין לא נכון לתהליך הSEO. עכשיו שימו לב, בתכלס? אין בעיה לקנות דומיין עם איזו סיומת שתרצו, הבעיה מתחילה, כשאנחנו רוצים לקדם את האתר שלנו בגוגל, אז ללא ספק חשוב לנו מאוד נושא בחירת דומיין נכון לתהליך. בואו נפרק קצת את הנושא לגורמים חשובים:

מהם סיומת הדומיין החשובה לנו? בואו נדבר על הקיימות קודם:

  • .com (כל מוסד מסחרי בינלאומי כזה או אחר)
  • .net (בעיקר משמש עבור רשתות תקשורת)
  • .org (בעיקר עבור ארגונים ומוסדות ללא רווח)

הסיומות שאתם רואים בטבלה הבאה, הינן סיומות אשר מוכרות כגנריות מאוד ובעיקר, עושות סדר באינטרנט מבחינת שיוך דומיין למדינה ולאזור בו אתם רוצים לנהל את האתר בהתאם לקהל היעד. למשל, דומיין co.il (שאתם בטח מכירים) הינו דומיין ישראלי אשר Commercial במדינת ישראל, ולכן ה co.il.

סיומות יכולות לעשות לכם חיים קלים בכל הקשור לשיוך למדינה אל מול גוגל, אבל כאשר אתם רוצים ללכת צעד אחד קדימה ולבחור דומיין שהוא קצת יותר "משוגע" אז גוגל קצת פחות מבין מי קהל היעד שלכם ובאיזו מדינה הייתם רוצים להתקדם (לפעמים השפה הכתובה באתר לא באמת מספיקה לגוגל).

לאחר שנת 2000 (כן, כבר אז התחילו הבעיות של הקצאות לדומיינים), החלו מאיגוד האינטרנט העולמי, להקצאות דומיינים נוספים, למשל:

  • aero. – לאתרים בעיקר הקשורים לתעשיית התעופה
  • biz. – לכל מי שקורא לעצמו עסק בגדול
  • coop. – אתרים לקואופרטיבים
  • info. – שימוש מידע כללי שכזה
  • museum. – אתרי מוזיאונים
  • name. – עבור אנשים פרטיים
  • pro. – לבעלי מקצוע

רוצים שנעזור לכם לבחור דומיין? בואו נתחיל תהליך נכון של SEO

וכמובן, יש גם את הדומיינים שקצת יותר ממוקדים אפילו:

  • ac. (או edu.) סיומת המשויכת ישירות למוסד אקדמי (בישראל נהוג להתבלבל בין .ac שהינו גנרי לחלוטין ומשויך למדינת אסנשן ולבין ac.il שאכן אקדמיה בישראל)
  • .xxx – סיומות לאתרי הפורנו למיניהם
  • mobi. – סיומות הקשורות בעיקר לעולם המובייל והסלולאר

אז מה בעצם אנחנו רוצים לעשות עם כל המידע הזה בהקשר לקידום אתרים בגוגל? פשוט מאוד, צריך לדעת לבחור מהרשימה הנכונה לנו בהתאם למחקר מתחרים שנבצע. כלומר, אם קהל היעד שלנו בישראל, חשוב מאוד לבחור דומיין שיסתיים עם co.il, ואם קהל היעד שלנו בצרפת, אז מן הסתם .fr. לכן, אנחנו צריכים לדעת להתמקד בקהל היעד שלנו ולא לחשוב גנרי מדי ולבחור מה שפנוי, חשוב מאוד לדעת לבחור את מה שיכול להסביר לגוגל איפה אנחנו נמצאים וכמובן, היכן נמצא בהתאם גם קהל היעד שלנו.

דומיין קצר? ארוך? עם מקפים?

לא מעט אתרים מגיעים אלינו להצעת מחיר עם שם ארוך, מסורבל ומיליון מקפים באמצע רק משום שלא היה שום דומיין פנוי, אז מצד אחד הם לקחו צעד נכון לבחירת הדומיין של הסיומת, אבל חשוב מאוד לא לנסות להתחכם ולהוציא עשרות אותיות רק בשביל להגיע לביטוי המפתח שאותו הם רוצים לקדם בגוגל, ככל שיותר מתחכמים מול גוגל – כך יותר מהר תמצאו את עצמכם מחוץ לתוצאות.

מותג? או ביטוי מפתח?

כאשר אנחנו בוחרים לעצמנו דומיין, חשוב מאוד לא לנסות להתחכם (כמו שאמרנו קודם לכן) ולבחור משהו שהוא יותר מיתוגי, גם הדומיין הזה שאתם כרגע נמצאים עליו היה פעם שונה, פעם קראנו לעצמנו vprweb, משום דיברנו על הרשת בהקשר ליחסי ציבור, זה עשה הרבה בלאגן עבור מי שניסה לשמוע את הדומיין דרך הטל' בהצעות המחיר שלנו, אבל כאשר אמרתי לאנשים שעברנו מיתוג מחדש ועכשיו קוראים לנו "שמול", זה היה הרבה יותר קל לאיית וללא ספק, הרבה יותר "קליקבילי" בתוצאות החיפוש כאשר נתקלים בנו בעמודי התוצאות בכל הקשור לקידום אתרים.

רוצים לקרוא עוד על דומיינים, כנסו לויקי, יש שם לא מעט חומר, רוצים לדעת לבחור? דברו איתי: 054-7126629