איך מונעים שכפול תוכן בעזרת תגית קנוניקל (Canonical)

יש כמה מצבים אפשריים בהם אנחנו ניתקל בשכפול תכנים, החל מכתובות URL שונות אשר מגיעות לאותו עמוד ברמת הכתובת הבסיסית ועד למצבים כמו כתובות URL דינמיות אשר משתנות בהתאם למה שהגולש עשה בעמוד עצמו ובעקבות כך בעצם יצר לנו שכפול תוכן (סידור של תוכן בצורה שונה / פילטר של צבע או גודל של מוצר כזה או אחר)

צורות שכפול תוכן אפשריות בכתובת ספציפית:

  • site.co.il
  • www.site.co.il
  • https://site.co.il
  • https://www.site.co.il
  • site.co.il/index.html
כל אחת מהכתובות הנ"ל, תגיע לאותו עמוד אבל עם URL שונה, בפועל – הגולש לא ירגיש בשינוי, מי שכן ירגיש (ואף יעשה נזק כנראה) זהו הבוט של גוגל, משמע, מבחינת גוגל – האתר שלנו יתפצל ברמת הכוח שלו לכל עמוד בנפרד, למשל אם מישהו יקשר לאחת הגרסאות השונות שלנו מהרשימה הנ"ל, הוא יפצל לי את הכוח בצורה כזו שכתובת המועדפת עליי לא תקבל את הכוח הנדרש. מה הכוונה? אם מישהו קישר ל site.co.il בעוד שהכתובת המועדפת עלינו היא www.site.co.il, גוגל בעצם יתחיל להעלות לאינדוקס את הכתובת של site.co.il. אז על מנת לפתור את זה, אנחנו צריכים לבצע הפניית 301 קבועה לגרסה המעודפת, כלומר, בוא נגיד שקבענו שהכתובת https://www.site.co.il הינה הכתובת המועדפת עלינו כמובן, היחידה. אלו ההפניות שנצטרך לבצע בפועל:
  • site.co.il – יקבל הפניית 301 לעמוד:  https://www.site.co.il
  • www.site.co.il – יקבל הפניית 301 לעמוד:  https://www.site.co.il
  • https://site.co.il יקבל הפניית 301 לעמוד:  https://www.site.co.il
  • https://www.site.co.il – הכתובת המועדפת.
  • site.co.il/index.html – יקבל הפניית 301 לעמוד:  https://www.site.co.il

אז למה אנחנו צריכים קנוניקל בעצם?

כאשר אנחנו לא יכולים לבצע הפניות 301 או כל הפניית שרת כלשהי אנחנו נדאג עדיין למצוא את הדרך שלנו להראות לגוגל מהי הכתובת המועדפת עלינו, איך? נטמיע תגית קנוניקל (canonical) בצורה די פשוטה בראש העמוד (Head). ככה שאם מישהו יגיע מעמוד אחר כמו site.co.il, למרות שלא תבוצע שום הפניה בפועל והגולש יישאר באותו עמוד ואותו URL, הקנוניקל יסביר לגוגל איזה עמוד כן צריך להיות מאונדקס ואיזה עמוד לא צריך להיות מאונדקס בתוצאות.

מתי לא נרצה בכלל לחשוב על הפניות ואך ורק על קנוניקל?

כאשר יש לנו עמוד אשר יכול להשתנות בשל סינון או סידור שונה בעמוד מצד הגולש, מה הכוונה? בוא נגיד ויש לנו אתר של מכירת תיקים, אז כאשר גולש נכנס לעמוד המוצרים הוא רואה כתובת שכזו: site.co.il/bags, ובוא נגיד והוא רוצה לראות תיקים אך ורק בצבע הירוק, אז ילחץ על סינון ואז הכתובת תשתנה ל site.co.il/bags?orderby-color=green ואז בעצם הוא הגיע לכתובת שונה עם סידור שונה של התוכן באתר, אבל בפועל – הוא עדיין רואה את אותו התוכן, רק בסידור שונה, משמע, שכפול תוכן. על מנת לפתור את השכפול, אנחנו לא ניצור הפניות 301 כי אנחנו רוצים שהגולש יישאר בחווית המשתמש באופטימאלית שיצרנו עבורו, אבל לגוגל – נסביר בעזרת קנוניקל של העמוד הראשי site.co.il/bags שהוא לא יאנדקס בטעות את העמוד עם הסינון / סידור השונה שיצר הגולש בURL החדש שאליו הגיע. שמוליק דורינבאום לוגועדיין לא הבנתם? אין בעיה, דברו איתי ואעזור לכם להבין מה בדיוק עושה הקנוניקל ויותר מכך, האם אתם בכלל צריכים אותו? 

יצירת קשר מהירה