פרסום בגוגל Adwords – המכרז המבוקש בעולם (PPC)

גוגל עושה "נעים בגב" להרבה מאוד חברות ועסקים גדולים וקטנים כאחד, בעזרת מנוע החיפוש המיוחד שלה, גוגל מצליחה להעביר טראפיק עצום להרבה מאוד אתרים שבהרבה מאוד מהמקרים, מגיעים לעמוד הראשון בתוצאות בעזרת אופטימזיציה לאתר בלבד, אבל גוגל הבינה שעם "עזרה לעסקים" לא מגיעים לרמי לוי, ולשם כך, הגדילה את מסך תוצאות הממומנות, מה אנחנו יכולים לעשות?

קודם כל, תקציב

אם יש משהו שיש בכל חברה, גם לחברה בעלת 3 העובדים שעובדים מהבית וגם לשטראוס, לכולם יש תקציב שלפיו יודעים כמה אפשר "לבזבז" על פרסום. פרסום בגוגל הפך להיות תקציב מאוד מרכזי, לא רק בישראל, בעולם כולו, מהסיבה הפשוטה. גוגל מביאה טראפיק עצום לעסקים בעלות לפי קליק, אתם מציעים עלות לקליק שאתם מוכנים לשלם (שוב, לפי התקציב החודשי שלכם), קובעים עמוד נחיתה, קובעים יעדים וכו', גוגל דואגת לשאר. ברוב המקרים לפחות.

על מנת לעזור לכם לבנות את הקמפיין המושלם, אלו 10 הטיפים שיכולים לעזור לכם לבנות אותו ולא לחכות לגוגל שיתקשרו להציע לכם.

  1. תקציב
    ללא ספק יש לזה משמעות גדולה מאוד, לא בגלל גוגל, אלא בגלל התחום שלכם. אם התחום שלכם הינו תחרותי מאוד, רוב הסיכויים שעלות לקליק תהיה גבוהה מאוד, מה שאומר שאם התקציב שלכם 3000 ש"ח שנשמע כמו תקציב נחמד, הוא עדיין בסך הכל 100 ש"ח ליום. מה שאומר שאם המחיר גבוה בשל התחרות הגבוהה, ייצא לנו כ5,6 קליקים ביום בסך הכל, ייקח לכם חודשים עד שתגיעו להמרה אחת אפילו. אז במידה וזהו התקציב שלכם ועם זה צריך לעבוד, זה בסדר, פשוט מפרסמים על הביטויים ה"נידחים" יותר מאשר המרכזיים.
  2. רלוונטיות חיצונית
    מכיוון שגוגל מלכתחילה עובדת בסגנון "תהיה רלוונטי ותתקדם" גם במנוע החיפוש האורגני, כך עובדת גם בתוצאות הממומנות, אחרי הכל, אנחנו רוצים להופיע עם הפרסומת שלנו אך ורק כשגולש מחפש בגוגל משהו שיכול להיות רלוונטי לעסק שלנו. מה שאומר, שאם אתם חושבים שהמילה שעליה שאתם מפרסמים לא ממש רלוונטית, אז אין ספק, איך אומרים "כשיש ספק אז אין ספק", אל תכוונו למקומות שאולי לא יעזרו לכם, תכוונו ישירות לבטן הלקוח, לא בצורה עקיפה, זה יכול לעבוד בטלוויזיה, לא בגוגל.
  3. רלוונטיות פנימית
    מעבר לרלוונטיות מילות המפתח, חשוב מאוד להיות רלוונטים במה שאתם מציגים לגולש שכבר החליט שהוא לוחץ על המודעה שלכם.
  4. עלות להמרה
    אל תשכחו להציב לעצמכם מטרות, אחרת לעולם לא תדעו כמה שווה היה הקמפיין כולו, כלומר, אתם צריכים לחשב לעצמכם "כמה שווה לי כל שיחת טלפון" כלומר, כמה כסף הייתי מוכן לשלם עבור כל ליד (Lead). ברגע שתחשבו, תדעו אם התקציב שפרסמתם, יהיה נכון לכם לעסק.
  5. כנסו כנסו
    אל תנסו להיות אמיצים מדיי בקופי המודעה, אל תנסו להגיד "כנסו כנסו" בשביל לראות איך כולם רצים להיכנס לעמוד הנחיתה שלכם, שלא תבינו אותי לא נכון, זה חמוד, זה לא רע, אבל זה לא מניב, זה לא מה שיביא את התנועה ההגיונית שלה אתם מחכים, זה רק יביא הרבה מאוד תנועה שתצטרך גם לחזור לעמוד התוצאות (שאני מזכיר לכם שגוגל רואה הכל, בעזרת החשבון שלכם, בעזרת החשבונות של הגולשים וכמובן, בעזרת הכרום)
  6. מילות מפתח שליליות
    אחד הדברים שחשוב לזכור זה שלא כל מי שהגיע אליכם הגיע מהמקומות הנכונים, כלומר, הרבה מאוד אנשים מקלידים את הביטוי שאתם עליו רציתם לפרסם מלכתחילה אבל לצערנו הוסיף איזו מילה או שתיים ל"שאילתא" שלו שיכולה רק להרע לכם, לדוגמא, אתם רוצים לפרסם תחת הביטוי "משלוחי פרחים" ומישהו הקליד "משלוחי פרחים 24 שעות", אם אתם לא עובדים בכל שעות היממה, אין שום סיבה להופיע תחת הביטוי הזה, כי גולשים שמקלידים את הביטוי הנ"ל, יכולים לצפות לדברים אחרים במיוחד ממה שרציתם לפרסם, חשוב, ציינו תחת "מילות מפתח שליליות" את המילים שלא תרצו להופיע עליהם בגוגל. (חבל על הכסף, לא?)
  7. השתמשו בכח ה"עדר"
    אם יש לכם מספר גדול של לקוחות, הייתי מציין זאת במודעה, כותרות כמו "כבר מעל ל1500 איש נרשמו למערכת" יכולות להניב הרבה עניין וביטחון עבור גולשים חדשים (אל תשקרו אבל, טוב?)
  8. איך אתם, מותאמים?
    אל תשכחו, הרבה מאוד מהגולשים היום נכנסים ישירות מהנייד שלהם, מה שאומר שאם עמוד הנחיתה שלכם לא מותאם למובייל, אין לכם שום סיבה לפרסם שם, אם אתם מותאמים, מה טוב, אם לא, בטלו את האפשרות להופיע שם, שוב, חבל על הכסף!
  9. שיווק מחדש
    אם יש משהו שאני מאוד אוהב ומאמין בו זה השיווק מחדש, כלומר, אם יש גולש שהיה באתר שלכם ועוד לא החליט, אין שום ספק שכדאי להמשיך לעקוב אחריו בצורה עדינה ברשת המדיה עם פרסומות של רימרקטינג, פרסומות מבאנרים מניעים לפעולה שיכולים להזכיר לו שאתם קיימים ומוכנים אפילו לעשות הנחה.
  10. עמוד נחיתה
    קודם כל, זהו נושא בפני עצמו שארחיב בהקדם בכתבה אחרת. אבל מה שכן חשוב, זה להשקיע על עמוד הנחיתה, אחרי הכל, זו כמו לשים ביתן של העסק שלכם בכנס רלוונטי במיוחד לעסק שלכם, חשוב מאוד להיות ייצוגיים, מכוונים למטרה, לא יומרני מדיי, לא שמרני מדיי, העיקר להגיד בכמה מילים קטנות את מה שיש לכם להגיד ועדיין להשוויץ בדברים חשובים כמו לוגואים של חברות שעובדות איתכם, הוכחות "חברתיות" בעזרת פיצ'ר של עמוד פייסבוק מוטמע בעמוד ועוד כמה מילים מלקוחות מרוצים יכולות לעזור גם כן. זיכרו, אין טעם להפנות גולש לעמוד הבית של אתר הבית שלכם, רוב המקרים עמוד הבית שלכם מאוד כללי ולא ממוקד למטרת הבאת לידים, תמיד תחשבו על זה ככה, אם מישהו שואל אתכם "מה השעה" לא תראו לו 15 שעונים שונים, תגידו לו מה השעה.