הידעתם? עולם ה-SEO (קידום אתרים אורגני) מבוסס על הרבה מאוד נושאים שגוגל הצהיר עליהם בצורה פומבית לחלוטין, מה זה אומר עבורכם? שאתם יכולים לעשות לא מעט מהדברים שהם מבקשים בצורה עצמאית לחלוטין, אתם לא חייבים מקדם אתרים, לא בתור יועץ ולא בתור ריטיינר חודשי, רוצים לדעת אילו דברים? בעיקר כל מה שקשור לאתר עצמו, מה שנקרא במילה המקצועית שלנו Onsite, אבל אני כאן לפשט לכם את זה:

אז החלטתי ללכת על 25 הפעולות שאני עושה בעצמי לכל פרויקט שאנחנו מקדמים אצלנו בחברה. קחו קפה, מחברת ועט שיחזיק מעמד, ותתחילו לקרוא וליישם. בהצלחה.

  1. בחירת דומיין מותאם לקידום

לא מעט אומרים שהשם של העסק, הוא זה שקובע את עתידו ואת גורלו. משום שהאינטרנט הינו מקום דינמי יותר מאשר שם של חנות ברחוב, אפשר להיות קצת יותר חופשיים, קצת יותר "חולמניים", מהסיבה הפשוטה, באינטרנט אמנם יש שמות תפוסים אבל עדיין, יש הרבה מאוד אפשרויות לשמות. שם הדומיין זו ההתחלה המושלמת עבורכם, אז איך בדיוק בוחרים דומיין ומה חשוב בעיקר לשים לב?

  • בחירת דומיין מותאם קהל יעד ושפה.

אם אתם רוצים לקדם את האתר שלכם בישראל, ובשפה העברית, כדאי מאוד שתבחרו באחד מהדומיינים החזקים בעיניי גוגל (ואיגוד האינטרנט כמובן) ברמת ההתאמה. למשל, אתר שיהיה מול קהל היעד הישראלי בארץ, כדאי מאוד לקרוא לדומיין בסיומת של .co.il משמע, Commercial Israel.

  • בחירת דומיין מותאם מילת מפתח או מותג?

בתחילת שנות ה2000, היינו בוחרים דומיינים לפי הביטוי שאותו היינו רוצים לקדם, למשל, אם היינו רוצים לקדם חנות פרחים של בתיה פטיה, (כן, סתם המצאתי), אז היינו קונים את הדומיין flowers-shop-batia.co.il, העניין הוא, שלפי הדומיין, היינו מאוד קרובים מבחינה רעיונית עבור גוגל ומילות המפתח שחיפשו בתוצאות. בעיניי, היום, זה כבר לא רלוונטי בעליל. 

אז מה עדיף אם כך?

כאשר אתם בוחרים דומיין, עדיף בהחלט לבחור דומיין לפי מותג, אם בתיה פטיה זה שם החנות בפועל, או אפילו, שם הבעלים, יהיה הרבה יותר יפה לקרוא לדומיין batia-patia.co.il ובכך בעצם, להביא את המותג צעד קדימה עוד לפני שאנשים נכנסים בכלל לאתר החנות.

לפני שקניתם דומיין, תבדקו קודם משהו חשוב מאוד

כאשר בחרתם כבר דומיין, גם אם זה לפי מילת מפתח וגם אם זה לפי מותג (שוב אני מזכיר לכם, תמיד עדיף מותג בעיניי, בעיקר להראות בידול מכל מה שקורה בשוק היום בתחומים רבים) כדאי מאוד להריץ בדיקה קלה בתוצאות החיפוש, האם יש מישהו כבר השם הזה שבחרתם? גם אם הוא מותג וגם אם הדומיין לפי Top Level Domain הוא שלכם, כדאי מאוד לבדוק, אולי מישהו בחר את אותו השם שלכם, בדומיין אחר.

דוגמא משלי:

אני החלטתי שאני פותח את פורטל ההורים הטוב ביותר שיהיה בארץ, החל מבחירת גני ילדים בכל ישראל ועד לבחירת יועצים לילדים (ייעוץ שינה / פסיכולוגים וכו') אז החלטתי שאני בוחר לי דומיין לפי co.il, ובחרתי, בדומיין: kidipedia.co.il, משמע, סוג של ויקיפדיה לכל מה שקשור לילדים שלנו. להגיד לכם שאין כבר מותג כזה? אכן יש, להגיד לכם שהוא מתחרה שלי? בהחלט לא. קידיפדיה (.org האמת) השני, הוא אתר שמכוון להיות אכן אנציקלופדיה שנכתבה על ידי ילדים. כמו שאתם מבינים, ללא ספק לא מתחרה שלי, ואין לי בעיה שיופיע גם בתוצאות. מה אני מתכוון לעשות? לעבור אותו בתוצאות, מזכיר לכם, זה אתר שפתחתי בחודש האחרון (פברואר 2018) ולכן אני מתחיל לקדם אפילו שם המותג עצמו. כדי שאם מישהו יחפש בעתיד "קידיפדיה" אוכל לעבור גם אותו באותה מידה שאעבור את המתחרים שלי בביטויים אחרים.

(להרחבה בנושא בחירת דומיין לקידום אתר)

  1. בחירת URL – שפה ואורך

תוך כדי כתיבת תכני האתר שלכם, אתם תשימו לב שתוכלו לשנות את מה שיהיה כתוב בתוך הURL עצמו (אני מקווה שתשתמשו בפלטפורמה קלה בהחלט שתאפשר לכם בכלל אבל על זה נדבר בסעיף הבא), לדוגמא, בעמוד של תמא 38, תוכלו לראות שהURL בעמוד שבחרתם לקדם יהיה: site.co.il/תמא ובכך בעצם להטמיע את מילת המפתח שלכם בתוך הURL עצמו (הרי גוגל מחפש למשוך את הביטוי המבוקש מתוך הדומיין, תגיות המטא, תוכן וכו', אז מהURL ללא ספק אחד מהמקומות הראשונים שיחפש)

  • אורך הURL? עדיף שיהיה קצר משום שגוגל טען פעם שאם הURL יהיה ארוך בצורה מוגזמת, יכול מאוד להיות שלא יצליח אפילו לסרוק את העמוד כלל ולהכניסו לאינדקס.
  • שפת הURL? עדיף יהיה בשפת קהל היעד, אז נכון שבעברית זה נראה לפעמים מסורבל, קשה לקישור וויזואלי וכו', אבל זו עצת החכמים בגוגל, אתם מוזמנים להתעלם בתכל'ס ולהמשיך לשים בURL את השפה האנגלית, זה קל יותר, ללא ספק. אבל אני רק אניח את זה כאן:

הסרטון המלא: https://youtu.be/74FiBesPkI4

  1. בחירת פלטפורמה נכונה לקידום

יש כל כך הרבה מערכות היום לבניית אתרים, קל מאוד להתבלבל, וקל מאוד לטעות(!) למה אני קורא למערכות שונות לפעמים כטעות? משום שיש מערכות שלא כל כך קל לקדם איתם, אני לא מעליב חלילה אף אחד, אבל כאשר בונים על מערכת כמו וויקס אפשר בקלות להיתקל במחסומים רבים לקידום אורגני, למשל, זמני טעינה במובייל הינם בלתי הוגנים ועולים מעל ל15 שניות(!!!) באתר פשוט ותדמיתי, אז מה יקרה לכם אם תבחרו באתר כחנות מקוונות? לא רוצה אפילו לדמיין.

אני ממליץ תמיד לעבוד עם מערכות קוד פתוח, וורדפרס, מג'נטו, דרופל וכד'. ג'ומלה היא מערכת קוד פתוח גם היא, אבל גם אצלה בשנים האחרונות מתפתחות לא מעט בעיות שקשה מאוד לעבור מעליהן, שכפולי עמודים אוטומטיים וזמני טעינה איטיים גם כאן. עצה שלי: וורדפרס, מערכת קוד פתוח שרק מתפתחת לטובה עם הזמן, ומהניסיון שלי, כל בעיה מינימלית שיש שם – אפשר לפתור די בקלות עם פלאגין כזה או אחר. לא חסרים פלאגינים לטובת SEO.

  1. בחירת שרת אחסון (Hosting Service) לאתר שלכם

כמו בבחירת הדומיין, חשוב מאוד לבחור שרת אחסון אשר יחזיק את הקבצים של האתר ויגיש אותו לכל דפדפן שירצה להעלות את האתר בצורה הטובה ביותר, שרת לוקאלי וקרוב לקהל היעד. אם אתם רוצים לקדם אתר בישראל, כדאי / רצוי ואף חשוב מאוד שהאחסון של האתר יהיה בשרת ייעודי בישראל ולא במדינה רחוקה רק בגלל ששם זול יותר (אין מה לעשות, אכן שם זול יותר, ברוב המדינות לצערי) אני בעצמי, ממליץ לכם לבדוק עם upress, חברת אחסון מעולה שנותנת שירותים מעולים לבחירת וורדפרס ונושא הSEO אצלם מורגש בהחלט שיעזור לכם בלא מעט פרמטרים מהסעיפים הבאים. (לסקירה על חברות אחסון)

  1. בחירת מילות מפתח נכונות

כל אחד יכול להתחיל לבנות אתר ולהתחיל לחכות לתנועה מגוגל, אבל איך תגיע תנועה מגוגל אם לא מיקדנו את האתר שלנו לפי קהל היעד ולפי מילות המפתח הרצויות? לכל פרויקט של קידום אורגני, חשוב מאוד קודם כל להחליט מהן מילות המפתח אותן היינו רוצים לקדם בגוגל, למשל, אם אנחנו חנות פרחים, כדאי לנו מאוד לבחור בביטויים שסובבים סביב התחום, החל מ"משלוחי פרחים" ועד לנושא לוקאלי יותר (לקריאה מורחבת על קידום אתרים לוקאלי) "משלוחי פרחים בתל אביב". (להרחבה על מחקר מילות מפתח

כלים מעולים לבדיקת מילות מפתח:

  1. בחירת כפתורים נכונים לתפריט הראשי שלכם

שימו לב, אנחנו עדיין לא בשלב שהאתר כלל באוויר(!) אנחנו עדיין בשלבי האפיון והתכנון. אם לא תבחרו מתוך מחקר מילות המפתח שלכם ביטויים נכונים לקידום ותציבו אותם מול עיניי הגולש האקראי וגוגל, לא תוכלו להראות כמה הן חשובות לכם (מילות המפתח הכוונה). אז מה אנחנו צריכים לעשות?

לבנות היררכיה נכונה

מאות אתרים שקידמתי בחיים שלי קמו ונפלו רק בזכות בחירה נכונה (או לא נכונה) של ביטויים לכפתורים העליונים (או הצדדים, תלוי בתבנית האתר) של התפריט. ולמה זה חשוב? גוגל מצליח להבין שבתפריט הראשי נמצאים כל התחומים החשובים לכם ביותר, כך שאם תעלו עמוד שלא מקבל קישור ישירות מהתפריטים הראשיים שלכם, גוגל עלול לחשוב שמדובר בעמוד פחות חשוב לכם, ולכן גם יקבל פחות חשיפה בתוצאות החיפוש.

  1. היררכיית מבנה האתר – פירורי לחם

כאשר אתם בחרתם כבר את התפריט שלכם, ובחרתם כבר את ההיררכיה הראשונית לאתר, חשוב מאוד להציב פירורי לחם (Breadcrumbs) אשר יעזרו לגולש וגם לגוגל להבין איפה מתחילה ההיררכיה ואיפה היא מסתיימת, לדוגמא, אם אני הגעתי לעמוד שנקרא "טופס להזמנת דיירים" (שקשור לנושא תמא 38) אז כדאי מאוד שהFLOW  יהיה כזה:

עמוד הבית >> תמ"א 38 >>  טפסים לתמ"א 38 >> טופס להזמנת דיירים

דוגמא לפירורי לחם?

כאשר יש לנו היררכיה נכונה, כל עמוד פנימי שיקבל קישור מתוך פירורי הלחם, בעצם יתחזק בצורת קישורים פנימיים, מה זה אומר קישורים פנימיים? בסעיפים הבאים אתם תבינו טוב יותר.

  1. תגיות מטא

בכל מסמך אפשרי שגוגל הוציאו החוצה, גוגל אמרו דבר אחד ברור, לפני שאתם רצים להשיג קישורים או לכתוב תוכן כזה או אחר לאתר שלכם, חשוב מאוד, קודם כל תסדרו את תגיות המטא שלכם, מה הכוונה? לכל אתר ולכל עמוד באתר שלכם, יש תגיות מטא קצרות, שורות קוד, אשר מסבירות את נושא האתר בצורה פשוטה, קלה וכמובן, שנמצאות בתוצאות החיפוש בגוגל, איך זה נראה בתכל'ס? כך:

כותרת הדפדפן – תגית מטא Title

תיאור הדפדפן – תגיות מטא Description

לכל אחת מהתגיות יש מגבלה משלה, לכותרת הדפדפן, אסור לעבור את ה 512 פיקסלים או 55-70 תווים מקסימום. למה מגבלה של פיקסלים? משום שאות כמו ו' לא תופסת מקום כמו ת', ולכן, צריך לתפוס מקום ספציפי בחלון התוצאות של גוגל.

לתיאור הדפדפן, הדסקריפשן, עד לא מזמן הייתה מגבלה של 120 תווים, היום, כבר נאמר אחרת מגוגל, אפשר להגיע עד 320 תווים. כמו שאתם יכולים לראות בדוגמא שלי הנ"ל, הלכתי על הגרסה הארוכה יותר והעדכנית.

אז מה כדאי לכתוב בתגיות האלה? בעיקר את מילת המפתח שלכם בשילוב משפט שיווקי. שוב, בדוגמא שלי אני רציתי להתקדם בגוגל תחת הביטוי "קורס קידום אתרים", ולכן, כתוב בכותרת בצורה ברורה, "קורס קידום אתרים עם שמול" ולאחר מכן הוספתי "ללמוד את התכלס בפחות מ-10 שיעורים", כי אחרי הכל, אני מאמין שאפשר ללמוד את הדברים החשובים באמת בתוך פחות מ-10 שיעורים, אז הדגשתי את זה במשפט קצר בתוך כותרת קצרה. (במידה והתעניינתם בקורס)

  1. אורך התוכן בעמוד שבחרנו לקדם

לצורך העניין, אחרי שבחרנו ביטוי חשוב לנו, למשל כמו אתר לעורך דין מקרקעין, שרוצה לקדם את הביטוי "תמא 38" (ביטוי תחרותי מאוד) החליט העו"ד בשילוב מקדם אתרים מקצועי להעלות תוכן איכותי ומקיף בנושא התמא, על מנת להראות לגוגל וגם לגולש שמדובר בנושא שהוא מבין בו בצורה מושלמת, כתב עורך הדין, מעל ל1500 מילה בצורה מעמיקה ומסבירה ללא צל של ספק, מה בדיוק זה אומר, את מי צריך להבין ומה צריך לבדוק בכל הקשור לתמא. גם הגולש וגם גוגל מבינים שמדובר בנושא איכותי, מעמיק, ולפי הכפתור קיצור אליו בתפריט הראשי, גם כנראה מאוד עיקרי בתחומי עורך הדין.

במידה ואנחנו נכתוב תוכן שיהיה "קצר וקולע" אז אנחנו בעצם מראים לגוגל שאנחנו יודעים דבר או שניים אבל מנסים למשוך מדי את הגולש לדבר איתנו ולא באמת לתת לו ערך מוסף בתור אתר שנמצא ברשת האינטרנט, ולכן, גוגל לא ייתן לנו קדימות אמיתית. ולכן, אתרים עם נושאים שמצריכים תוכן מעמיק, אני מאמין שאפשר להגיע לתוצאות טובות יותר עם תוכן שלא עומד על פחות מ800 מילים בעמוד.

  1. כותרות התוכן (H1-H6) בעמוד שבחרנו לקדם

כמו לכל תוכן / מאמר שקראתם בחייכם, רוב הסיכויים שהתחלתם לקרוא מהכותרת ומטה, משמע, קודם כל הבנתם בדיוק על מה מדובר, ולכן, גוגל בעצמו מחפש גם הוא, כותרת שתסביר ללקוח לאן בדיוק הגיע ומה הוא עתיד לקרוא.

איך עושים זאת מבחינת התוכן? כותבים כותרת ראשית (כמו שבכותרת במאמר שאתם נמצאים בו "88 פעולות איך מקדמים את האתר שלכם, להיות ראשון בגוגל" שבעצם הניע אתכם לקרוא את המאמר, אותו דבר לגבי כל תוכן שתכתבו, אם אנחנו חוזרים לדוגמא של עורך הדין בנושא התמא, רצוי מאוד שתהיה כותרת שתראה את מה שהוא עתיד לקרוא, למשל "תמא 38 – המדריך המלא של עורך הדין משה". בדיוק כמו שעשינו פחות או יותר בכותרות הדפדפן (תגית המטא – טייטל)

יצירת קשר מהירה

רגע, תעצרו לנשום, צריכים עזרה בבדיקת האתר החדש שלכם?

 
  1. קישורים פנימיים בתוכן בעמוד שבחרנו לקדם

כאשר גולש מגיע לאתר שלכם, הוא בעצם פינה לעצמו כנראה כמה דקות מהחיים שלו על מנת לקרוא את מה שכתבתם, יכול מאוד להיות שחיפש מלכתחילה או שמישהו חשב שזה יעניין אותו ושלח לו, עכשיו מה שנשאר לכם, זה להצליח לעשות לו קישורים במוח בין נושא לנושא בעזרת קישורים פנימיים פשוטים.

איפה הגעת ותראה לאן אתה יכול להגיע

כאשר אני קורא מאמר על פוליטיקה בוואינט, אני מנסה להבין כל מה שכתוב שם, את האמת? לא תמיד אני מצליח, וכשאני נתקע, זה בדרך כלל על מושג כלשהו או על שם של מישהו מהפוליטיקה שאני לא באמת כל כך מכיר, ולכן, הדרך הנכונה ביותר לקשר עבורי את התוכן בצורה נכונה, זה להדגיש את המילים שלבטח לא כולם מכירים ולקשר מהם לעמוד נפרד שיסביר. למשל, אם אני קורא משפט שבתוכו יש שם שאני לא מכיר, למשל כך: "ולכן, ביבי אמר למשה זוכמיר שהוא חייב לפתור זאת בעצמו…" אז אני אלחץ על השם משה זוכמיר, על מנת שאגיע (גם אם זה לרגע) ולהבין מה בדיוק התפקיד שלו בכוח ואיך הוא קשור לכתבה.

  1. כתבות בנושא התוכן העמוד שבחרנו לקדם

אם הגולש מתכוון לסיים את התוכן שבחרתם לקדם, והוא אוטוטו יוצא, כדאי מאוד להשאירו באתר, לפחות עד שיחליט שהבין במי מדובר (מבחינת המותג) ובדיוק מה הוא צריך (מבחינת התחום). ולכן, אני תמיד אדאג שבסוף כתבה מקצועית כזו או אחרת, תהיינה כתבות נוספות שיכולות לעזור לו אפילו עוד יותר להבין את התחום / מותג.

איך זה קשור לקידום אורגני בגוגל?

גוגל הוציאה בשנתיים האחרונות לא מעט כתבות מקצועיות בנושא העדכון האלגוריתמי שלהם "ראנקבריין", כמה הוא מתבסס על חוויית משתמש נכונה, למשל, אם גולש יהיה באתר שלכם יותר מ10 שניות ואילך, כנראה שהוא התחיל למצוא את מה שחיפש, אם הגולש אפילו המשיך לעמודים נוספים לקריאה, אז ללא ספק מצאתם חן בעיניו ואתם אכן רלוונטיים לתוצאת החיפוש שממנו הוא הגיע. ולכן, אם נצליח להעביר את הגולש מכתבה לכתבה, ללא ספק גם גוגל יבין שמדובר באתר עם זמני שהייה ארוכים ומעניינים באותה מידה.

  1. מיקוד בנושא התוכן האתר

כאשר אנחנו בוחרים לקדם ביטוי כזה או אחר, חשוב לנו מאוד להתמקד ולא להתפזר, גם אם זה מאוד מפתה, אין לכם שום סיבה להתחיל להתפזר על נושאים נוספים שחשבתם שהם רלוונטיים ללקוח הקצה שלכם, לדוגמא, אם כל האתר שלכם מתעסק בעריכת דין בנושא מקרקעין, אין שום סיבה שתתחילו לכתוב גם על דיני עבודה, אתם בעצם רק מחלישים את האתר שלכם מבחינת התוכן ולא ממוקדים כמו שגוגל היה מצפה לתת בתוצאות החיפוש למישהו שירצה "דיני עבודה".

  1. מקוריות התוכן של העמוד שבחרנו לקדם

על מנת להופיע גבוה בתוצאות ואף להיות ראשונים בגוגל, חשוב מאוד לשמור על מקוריות התוכן שלנו, אם נעלה תכנים שכבר עלו בתוצאות בדרך זו או אחרת, גוגל יחשיב אותנו כמעתיקנים ויותר מזה, יבין שאנחנו לא רלוונטיים משום ש"כבר יש כזה בתוצאות" אז למה לא לקדם אותנו מעליהם? (ממליץ לכם לבדוק את האתר שלכם דרך: copyscape.com)

  1. טקסט אלטרנטיבי (ALT) לתמונות בעמוד שבחרנו לקדם

כאשר אנחנו רוצים להמחיש דבר כזה או אחר בתוך התוכן שלנו, אנחנו משתמשים לא מעט בתמונות, העניין הוא שמשום שיש גם גוגל תמונות, כדאי לנו מאוד להגיע למצב בו כל תמונה שעולה לאתר שלנו – מקבל "טקסט אלטרנטיבי" בו התמונה מתוארת בצורה הפשוטה ביותר, כך שאם מישהו בגוגל יכתוב "תהליך תמא 38" יכול מאוד להיתקל באינפוגרפיקה כזו או אחרת מתוך האתרים בתחום. גוגל מחשיב זאת כנושא חשוב, יכול מאוד להיות שגם בעקבות חוקי הנגישות החדשים, לא תהיה לנו ברירה ולכל תמונה יהיה מחויב לשים ALT (קוד הקצר שמתאר את התמונה).

  1. משקל התמונה בעמודי התוכן שלנו

אם אתם כבר החלטתם שאתם מעלים לא מעט תמונות לתכנים שלכם, או יותר מזה, גם אם העליתם תמונה אחת בלבד, כדאי מאוד שהיא "תשקול" כמה שפחות, למה? גוגל מחשיב היום זמני טעינה ברמה גבוהה מאוד מבחינת קידום בגוגל ולכן אנחנו צריכים לשים לב שאנחנו לא מעלים תמונה עם משקל רב מדי שיכולה להזיק לנו לזמני הטעינה של העמוד תחת התוצאות חיפוש.

  1. קובץ מפת אתר מסודרת

על מנת שגוגל יסרוק את האתר שלכם בצורה הנכונה ביותר, הוא יכול להיעזר בהכוונה נוספת מאשר רק סריקה רגילה, כלומר, אם האתר שלכם הוא בעל 10 עמודים, אולי מפת אתר לא באמת תשנה את מצב הסריקות מן הסתם אבל כאשר מדובר ב10,000 עמודים באתר, רצוי מאוד לייעל את תקציב הזחילה של גוגל לטובת סריקה מהירה ונכונה של כל עמודי האתר. אם לא בחרתם פלטפורמה נכונה כמו שאמרתי בסעיף אחר כאן, כדאי מאוד לייצר מפת אתר דינמית בעזרת מתכנת, אבל אם אין ביכולתכם, כנסו לעמוד הבא לייצר מפת אתר:

https://www.xml-sitemaps.com/

  1. קובץ Robots.txt

קובץ לרובוטים השונים חשוב עד מאוד לאתר שלכם, ולמה זאת? משום שאתם צריכים להגדיר אילו עמודים לא אמורים להיות סרוקים כלל ואילו קבצים חייבים להיות סרוקים, למשל, אם בחרתם בפלטפורמה לא מוכרת, לפעמים יכולות להיות חסימות לקבצי עיצוב כאלו ואחרים, ובעקבות כך, גוגל לא יצליח לראות את האתר בדיוק כמו שהגולש רואה (כלומר, ללא העיצוב שקבעתם עם הקבצים הללו) ואז גוגל לא באמת יבין את האתר עד הסוף ועלול להוריד אתכם במיקומים, או גרוע מכך, לא לתת לכם מיקומים טובים מלכתחילה.

  1. התאמת אתר למובייל

כולם מדברים על זה, כולם משתמשים בזה, ורובנו עדיין עושים טעויות בזה. למה אנחנו לא בודקים את האתר שלנו במובייל?!

כאשר אתם בונים אתר, ושוב אני מזכיר לכם, הכתבה הזו היא עדיין כשהאתר לא באוויר כלל, אז כאן אנחנו נכנסים בצורה רצינית ומעמיקה יותר, כאשר אתם בודקים את האתר שלכם, חשוב מאוד שהוא יהיה ברמה רספונסיבית, משמע, יתאים לכל סוגי המסכים בצורה דינמית ולא בצורה שנצטרך להתאים בעצמנו את האתר ברמה העיצובית. מעל ל60% גולשים ברוב האתרים הינם מהמובייל, ולכן גוגל עבר לנושא המובייל בצורה דרסטית יותר והתחיל את העדכון שנקרא "מובייל פירסט" (Mobile First) שהוא בעצם עדכון שמראה לנו שגוגל מחשיב קודם כל את המובייל ורק לאחר מכן את האתר בצורה של הדסקטופ, איך יעשה זאת?

גוגל מתכוון להתחיל "לתת ציון" לאתר מבחינת הקידום האורגני שלו לפי הביצועים שלו במובייל ולא לפי הדסקטופ, זוכרים שאמרתי לכם בסעיפים קודמים שוויקס (נכון לכתיבת שורות אלו) לא מצליחים לתת זמני טעינה הגיוניים לעמודי האתר? לכן אנחנו לא יכולים לקדם את האתר בצורה הטובה ביותר כל עוד האתר יהיה בוויקס.

חשוב מאוד לבדוק שכל עמודי האתר נראים טוב במובייל, ואם לא, אז לפחות העמודים המקודמים החשובים לכם יותר. אבל שימו לב, אם יהיו כמה עמודים שעדיין לא מסודרים נכון, גוגל עלול להוריד אתכם בתוצאות. (עוד על התאמת אתר למובייל)

רוצים לבדוק אם האתר שלכם מותאם למובייל?

https://goo.gl/NSgswh

  1. עמודי שגיאה 404

כל אתר מכיל היום לא מעט עמודים, גם האתרים התדמיתיים הפשוטים ביותר, מסוגלים להכיל לפעמים מאות עמודים, העניין הוא, שלא תמיד אנחנו מצליחים לשמור על כל הURL'ים ולא תמיד מודעים לכך, שיש הרבה מאוד גולשים שמנסים להיכנס לאתר שלנו ובגלל טעות בכתיבת הURL או בטעות קישור של אתר אחר, הם מגיעים לעמוד שלא קיים אצלנו באתר, אז מה אנחנו יכולים לעשות?

לייצר חווית משתמש טובה יותר

לאחר אימות אתר בכלי מנהלי האתרים של גוגל, (Search Console / Webmaster Tools לשעבר) אפשר לראות כמות וקישורים של העמודים שלא קיימים אצלנו באתר. אם אנחנו לא נסדר הפניות מסודרות מעמודים שלא קיימים אצלנו באתר לעמודים רלוונטיים, אנחנו עלולים להפסיד לא מעט גולשים.

מתי חשוב לנו לבדוק עמודי שגיאה?

  • באתרי חנויות כאשר מוצר יורד מהאוויר
  • באתרי דרושים כאשר משרה כבר לא רלוונטית
  • באתרי חדשות כשחדשה מסוימת לא רלוונטית / לא נכונה יותר (פייק ניוז וכו')

מה חשוב ביצירת עמוד 404?

  • שתהיינה המשכיות גלישה אפשרית ולא עמוד "ברירת מחדל של השרת"

ברירת מחדל של השרת נראית כך ברוב המקרים:

עמוד 404 מותאם אישית ומעוצב נכון, ייראה כך:

(עוד על עמודי 404)

  1. שיפור זמני טעינה של האתר

אנחנו בעידן האינטרנט, בעידן שבו כולנו רוצים הכל, עכשיו, מהר ובמיידית. מה זה אומר מבחינת האינטרנט? מבחינת קידום אורגני (SEO)? שגוגל מעדיף אתרים שנטענים בצורה המהירה ביותר ולא מתעכבים, אחרי הכל, גם גוגל מבין שהגולש רוצה הכל מהר, אז אם אנחנו נתעכב, הוא עלול לעזוב את האתר או יותר מזה, הוא עלול לעזוב את גוגל ויחפש במקום אחר (תתפלאו אבל זה יקרה אם יהיו תוצאות לא איכותיות) במידה והאתרים לא יטענו כמו שצריך.

רוצים לבדוק כמה זמן לוקח לאתר שלכם להיטען?

https://speedom.co.il/

רוצים לבדוק מה גוגל חושב שאתם צריכים לתקן לשיפור זמני טעינה?

https://goo.gl/V2Ci8g

  1. אבטחת האתר (https)

גוגל לאחרונה הצהירו שאחד הפרמטרים החשובים ביותר לקידום אורגני, זה בהחלט נושא האבטחה, גוגל מאוד מפחדים על הגולשים שלהם ועל נתוני הגלישה שלהם, ולכן, גוגל הצהיר שהפרמטר החדש שנקרא אבטחת האתר, יהיה כרגע כשובר שיויון, מה הכוונה? פשוט מאוד, אם שני אתרים מקודמים באותה צורה ורק אחד מהם יהיה אתר מאובטח? הוא זה שיהיה בתוצאות למעלה יותר. אז חשבו בעצמכם, האם כדאי לעבור לאתר מאובטח או לא?

אבל אל תשכחו:

אם אתם רוצים לעבור ל-HTTPS זה לא אומר שאתם חייבים לקנות את הרישיון היקר ביותר לנושא האבטחה, אם יש לכם אתר תדמית פשוט וכו', כדאי מאוד לאחסן בחברת אחסון אשר תעזור לכם ותיתן לכם בחינם אפילו רישיון SSL פשוט על מנת שתוכלו להתחיל להתקדם בבטחה לתוצאות הראשונות בגוגל.

אם בניתם אתר וורדפרס ואתם רוצים לעבור לHTTPS – עברו למדריך שלי בנושא

  1. חיבור ואימות האתר מול גוגל אנליטיקס

למה בעצם אנחנו צריכים חיבור לכלי האנליטיקס של גוגל?

גוגל אנליטיקס: כלי שבודק מעקב אחר הגולשים שלנו ורואה בדיוק מאיפה הם באו ומה הם עשו, הנה כמה ניתוחים שאני עושה יום יום באתרי הלקוחות שלי בעזרת האנליטיקס:

  • כמה גולשים הגיעו החודש דרך האתר?
  • כמה מהם דרך גוגל אורגני? תמונות?
  • כמה מהם דרך רשתות חברתיות? מאיזה פוסט בדיוק?
  • כמה מהגולשים היו כבר בעבר באתר?
  • כמה מהגולשים הגיעו דרך המובייל? (כדאי לקרוא יותר על התאמת אתר למובייל)
  • כמה מהגולשים השאירו פרטים? (ואם כן, מאיזה ערוצי מדיה מגיעות הכי הרבה פניות)
  • כמה פניות / תנועה היו באתר בהשוואה לחודש שעבר? שנה שעברה? האם יש מגמתיות? עונתיות?
  1. חיבור ואימות כלי מנהלי האתרים (Search Console)

כלי מנהלי האתרים (Search Console): כלי שמציג לנו איך גוגל רואה אותנו ברשת בתוצאות החיפוש ועוד, אלו כמה מהניתוחים שאני עושה יום יום באתרי הלקוחות שלי בעזרת הכלי:

  • אילו ביטויים מובילים תנועה לאתר שלי (גם כאלו שלא ידעתי על קיומם)
  • אילו תקלות מופיעות באתר שלי בהתאם לתגיות מטא / אבטחת האתר / שרת ועוד
  • כמה עמודים גוגל כבר סרק והוסיף לאינדקס התוצאות החיפוש?
  • אילו קישורים מובילים לאתר שלי (גם כאן שלא ידעתי על קיומם)
  • מה ההבדל בין איך שגוגל רואה את האתר שלי ולבין איך שהגולש רואה את האתר

יש לא מעט שאלות נוספות שאפשר לראות בדיוק מה גוגל רואה ומה אנחנו צריכים לשפר על מנת להופיע גבוה יותר בתוצאות. ולכן, אנחנו רוצים לדעת בדיוק מה שגוגל יודע, ולכן, צריך להתממשק עם הכלים שלו – עם כל כלי בתכל'ס שגוגל מציע לנו להתממשק אליו.

  1. קישורים יוצאים – אל תתקמצנו

אל תחזיקו את הגולש שהגיע לאתר שלכם בכוח, הגיע הזמן לשחרר אותו החוצה, תנו לו מקורות מידע נכונים להסתכל באתרים אחרים להכיר קצת יותר, בדיוק כמו שבכל סיכום פגישה שלי עם לקוחות פוטנציאלים, אני מכיר להם עוד כמה חברים שלי בתחום, שיבדקו, אולי איתם יהיה לכם חיבור טוב יותר. אני אף פעם לא מחזיק אף אחד בכוח, יותר מזה, אם אני חושב שיש תחומים שלא סיפקתי את כל המידע הנדרש, אני אקשר החוצה לאתרים אחרים שלדעתי כן נותנים את המידע הנכון.

אבל לא לשכוח

לא להוציא יותר מידי קישורים, כמה זה יותר מדי? לא יותר מ2,3 קישורים מקסימום מעמוד תוכן אחד (שלפחות בעל 500 מילה כמובן כמו שדיברנו בסעיפים קודמים)

אז מה אני באתי להגיד כאן בעצם?

כשאתם מחליטים שאתם בונים אתר ומתחילים לקדם אותו בגוגל, הגיע הזמן שתעברו על הסעיפים האלה בצורה נכונה, אחד אחד, כדי שלא תעלו אתר לאוויר שלאחר מכן, תצטרכו הרבה יותר תיקונים מאשר מה שצריך לעשות בתכלס בשביל לקדם אותו, החל מקישורים מאתרים חיצוניים ועד להעלאת תוכן חדש בכל חודש עבודה.

הבנתם? סחטיין, בהצלחה! / לא הבנתם? דברו איתי: