איך מאמתים דומיין בקונסולת החיפוש (Search Console) החדש לדומיין המלא?

 ב-Google אוהבים לעשות לא מעט שינויים בכל מערכת ומערכת (כמו שעשו לא מזמן לGoogle Ads שבסופו של דבר, הופך להיות הכל אותו UI ובתקווה אותו FLOW). ב GSC (או בשם הישן שלו: WebMaster Tools) אפשר היה עד לפני שבועיים, לאמת אתר רק לפי ה-URL המדויק שלו, משמע, אם אתם רוצים לעקוב אחר האתר: kidipedia.co.il הייתם צריכים לאמת אותו לפי איך שהוא מופיע בדיוק בתוצאות או יותר נכון, מה העמוד הקנוני שהייתם רוצים שיופיע

האם: 

kidipedia.co.il
או
www.kidipedia.co.il

ועכשיו, ממש לפני שבועיים, אפשר מעתה לאמת דומיין ברמת דומיין כולו וכל הגרסאות השונות שלו. למה זה משנה לנו? פשוט מאוד, לא כל אתר הוא באמת בוורדפרס, משמע, שישנם המון אתרים היום שמופיעים עדיין בגרסאות שונות, למשל:

ask4.co.il
מופיע גם בתור
www.ask4.co.il

אפשר לראות את זה בתוצאות כך:

כתבו בגוגל:

ולאתר kidipedia אפשר לראות שאין עמודים כלל תחת הדומיין עם ה-WWW:

אז האם האתר שלכם עולה בתוצאות גם עם גרסאות שונות? הנה המדריך עבורכם:

כנסו ל-Google Search Console, ותוסיפו נכס חדש:

כמו שאתם רואים, עדיין בצד שמאל מופיעה הדרך הישנה לאימות, דרך ה"URL" ולא ברמת הדומיין כולו. אם אתם רוצים לאשר בדרך הישנה, לכו על זה, אני ממליץ (כן, גם אם זה בוורדפרס) על הדרך החדשה, שנמצאת בצד ימין.

אחרי שתוסיפו את הדומיין, הוא יציג לכם את הטקסט שאתם צריכים להטמיע בתור הDNS של האתר שלכם / של האחסון שלכם.

כמו שאתם יכולים לראות, הקוד הוא בסך הכל שורת טקסט ארוכה (עם אפשרות לקיצור הפעולה בעזרת כפתור "העתקה") ועכשיו, אנחנו בעצם צריכים ללכת למקום בו מנוהל הדומיין שלנו ושם, להוסיף את ה-TXT

חשוב מאוד: אם אתם עובדים עם BOX למשל אבל מפנים ברמת הDNS המלא לחברת האחסון (למשל בדוגמא שלי ל-UPRESS) אז תוכלו לנהל את קבצי הTXT (וגם את רשומות ה-A) דרך UPRESS ולא דרך BOX. רק אם אתם עושים הפניית A Record בלבד דרך BOX אז תצטרכו לנהל גם את הרשומה של ה-TXT דרך BOX.

אז נכנסתי ל-UPRESS לממשק הניהול שלי של הדומיין kidipedia:

כאן אני נכנס בעצם לניהול אזור ה-DNS, אל תיבהלו, זה לא באמת כזה מורכב. רק צריך להיכנס למקום בו אני יכול להוסיף רשומה. וכמו שאתם רואים ברשימה הנפתחת, אפשר פשוט להוסיף רשומת TXT. 

כמו שאתם יכולים לראות, תחת Host כתבתי את שם האתר שלי המלא (kidipedia.co.il), לא הייתי צריך לכתוב את האתר עצמו, ברגע שהיה שם ריק קודם לכן, פשוט לחצתי על @ וזה השלים לי את שם האתר המלא. ולאחר מכן, לחצתי על Add Record.

זהו, עכשיו בואו נחזור ל Search Console

שימו לב: זה יכול לקחת גם 48 שעות לפעמים עד שהסרץ' יזהה שאתם אכן אימתתם בעזרת הTXT של הDNS. לפעמים זה יכול לקחת גם דקות, במידה ומדובר בדומיינים מחו"ל שמאוחסנים בגודדי וכו'. אבל בינתיים, אישרתי 2,3 דומיינים כאלה, לא לקח לי פחות מיומיים.

מזכיר לכם, אם יהיה לכם דומיין שיופיע בכמה גרסאות, אתם תאבדו juice מקישורים שמפנים לגרסה השונה של הדומיין (כל עוד אין לכם קנוניקל או הפניות 301) וכמובן, אתם לא באמת תקבלו את האפקט המלא של האתר שלכם בתוצאות החיפוש, ולכן הנושא הזה שגוגל סוף סוף עשו את ההשלמה של כל רמות הURL לדומיין, בהחלט מבורך (שלא לדבר על דוחו"ת חודשיים שיוצאים מנפח ההופעות של הדומיין בתוצאות החיפוש)

בהצלחה!