הביטוי "אופטימיזציה של תוכן" SEO מתייחס לשיפורים של התוכן  באתרים דבר ראשון עבור הגולשים תוך כדי כך שהוא ידידותי גם למנועי החיפוש – כלומר שגוגל יאהב אותו, ובכך ימקם את התוכן בדירוגים גבוהים יותר ויותר בעמוד תוצאות החיפוש.

בכתבה זו נסקור מהי אסטרטגיית תוכן SEO המומלצת ביותר לשנת 2023 וכיצד ניתן להנגיש את התוכן למספר רב יותר של גולשים, דהיינו – לקהלי יעד פוטנציאליים.

קודם כל – נגדיר מהי אופטימיזציה של תוכן

אופטימיזציה של תוכן היא להעניק לתוכן שלך את הסיכוי הטוב ביותר להיות מדורג גבוה במנועי החיפוש של גוגל.
אם זה לא יקרה ומעט מדי גולשים יצפו בתוכן שלך בגלל שמנועי החיפוש של גוגל לא ימצאו את מה שכתבת או לא יאשרו את הכתיבה, הרי שתוך זמן קצר התוכן שלך ייעלם בתוך שפע התכנים שגוגל כן בוחר להציג בתוצאות החיפוש.

מה גורם לכך שמאמר אינו מקודם בגוגל?

יכולות להיות לכך כמה סיבות:

מה משותף למאמרים הנמצאים בדירוג הגבוה ביותר בגוגל?

לכולם נמדד ציון מושלם (9 או 10 מתוך 10) לגבי הפרמטרים העיקריים, שהם:

נתונים אלו מלמדים אותנו, שיש קשר מובהק בין תוכן איכותי לבין מה שאנשים רוצים לקרוא מבין כל המאמרים המצויים בגוגל.

עדכוני הספאם של גוגל שיצאו לאחרונה

האלגוריתם של גוגל לאיתור תוכן באיכות נמוכה פועלות תמיד ומדי פעם מתבצעים שיפורים ועדכונים באלגוריתם.

שיפורים אלו נקראים עדכוני ספאם ומבוססים על בינה מלאכותית.
המערכת שמפעילה את הבינה המלאכותית נקראת SpamBrain וגוגל דואג לשפר ולעדכן אותה, כדי שתדע לאתר גם סוגים חדשים ומתוחכמים יותר של תכנים לא איכותיים.
אתרים שאינם מצייתים למדיניות של גוגל בנוגע לאיכות ומקוריות התכנים יהיו מדורגים נמוך במנועי החיפוש או לא יופיעו כלל בתוצאות החיפוש.
במידה והאתר מבצע שינויים שמערכת הבינה המלאכותית תזהה אותם לאורך זמן – גוגל יקדם חזרה את מיקומם במנועי החיפוש.

פעולות חשובות שיעזרו לכם לבצע אסטרטגיית תוכן מוצלחת

ניתן לבדוק אלו שאלות הגוגל הינן השכיחות ביותר לגבי הנושא הכללי ולגבי נושאי המשנה.
שאלות אלו יעזרו לך להחליט מהן מילות המפתח הנכונות ביותר למאמר שלך.
כשתחפש בגוגל את מילות החיפוש הללו תוכל לחלק אותן למילות מפתח ראשוניות – מה שניתן לכנות "מילות מפתח הליבה" ולמילות מפתח משניות הקשורות לנושא מהיבטים שונים.

המאפשרת לקבל מידע לגבי המילים הרלוונטיות ביותר שחיפשו הגולשים, כמות חיפושים חודשית של מילות המפתח וכן מידע לגבי המילים שמושכות הכי הרבה גולשים לכל אתר לפי נושא- בנוסף Semrush תיתן לנו מידע לגבי כוונת המחפש.
למה הוא מתכוון כשהוא מחפש את הביטוי המסוים – האם לקבל מידע כללי? האם לקבל תשובה? וכו'..

מקור התמונה: https://www.semrush.com/blog/analyze-search-intent-instantly/

בעזרת מערכת סמראש ניתן ללמוד גם על קמפיינים ממומנים של כל אתר. 

כך, שמערכת סמראש מהווה כלי מעולה לניתוח נתונים של האתר שלנו וגם של מתחרינו ומספקת לנו מידע חשוב המסייע ביתרונות קידום האתר שלנו.

חלוקה זו מקלה על הקריאה ומעניקה לגולש יכולת להבין על אלו נושאים דנים במאמר ובאיזה עומק.
כמו כן, אתר אינטרנט שיש לו פורמט ומבנה קל להבנה ולגלישה מקל על הגולש וגם על גוגל להבין מה אתה מציע בתוכן שכתבת.

בתמורה לכך, יאפשר גוגל למצוא את המאמר או את האתר שלך מבין כל האתרים העוסקים באותו תחום.

מחקרים הראו, שגולשים נוטים להישאר יותר בדף כשהוא מלווה באמצעים חזותיים ומקדישים יותר תשומת לב לכתוב בשל כך. ופניו של גוגל לשלב בעמוד התוצאות הרבה יותר תוכן ויזואלי כמו תמונות, וסרטונים מאשר תוכן כתוב. לכן אופטימיזציה למדיה ויזואלית היא אחת הדרכים החשובות ביותר לSEO  ב 2023.

אופטימיזציה של תוכן וידאו

אחת הפלטפורמות המקובלות ביותר להצגת סרטונים הוא היוטיוב, שנחשב למנוע החיפוש השני בגודלו בעולם.
היוטיוב יכול לשמש בהצלחה כערוץ שיווקי לתוכן שלך ולכן אופטימיזציה של התוכן שלך לווידאו הינה חשובה במיוחד לקידום התוכן והאתר.
יש להקפיד על נתינת כותרת מתאימה, שתתאר את מה שהגולש יצפה בו בווידאו, לכתוב תיאור קליט של הנראה ואף לתת תצוגה מקדימה או תקציר של הווידאו בתחילתו.

בנוסף הטיקטוק פרצה לחיינו וכמות הגולשים בה צומחת בקצב מטורף. כדאי מאוד להכיר את הפלטפורמה ולהתחיל להשתמש בה גם לצורך ה SEO  וכמובן עבור הגדלת כמות החשיפה של המוצר או השירות שאתם משווקים.

אופטימיזציה של תמונות
התמונות מציגות באופן חזותי את המסר הכתוב ובכך חשיבותן.
יש חשיבות רבה לטעינה מהירה של התמונה בדף וכן רצוי להשתמש בתגיות Alt המעבירות תיאור של התמונה במידה והיא לא עולה כלל או עולה לאט.
כמו כן מומלץ לכלול את מילת המפתח בתיאור התמונה ולנסח את תיאורה בצורה מושכת. בנוסף – כדאי להוסיף על התמונה עצמה טקסט כתוב – גוגל מצליח לזהות את הטקסט שמוטמע בתמונה. אפשר לבדוק איך גוגל רואה את התמונות ומה הוא מזהה בהן בכלי הבא:
https://cloud.google.com/vision/docs/drag-and-drop 

יצירת קישורים פנימיים – זוהי אחת משיטות הקידום החשובות והמוצלחות.
שיטה זו מאפשרת לזחלני החיפוש של גוגל למצוא ולדרג את הדפים שלך בקלות רבה יותר.
בנוסף – זה גם מאפשר לגולשים לנווט ביעילות רבה יותר את גלישתם באתר ולשפר את חווית המשתמש שלהם.
מומלץ ליצור רשימה של קישורים לכל מאמר חדש שמתווסף לאתר לצרכי קריאה נוספת והעמקה.
במקביל חשוב לא לשכוח לעדכן את הדפים הקיימים באתר בקישורים, כשמאמרים חדשים מתפרסמים.

שיפורים טכניים  – ההיבטים של קידום אתרים טכני חשובים ביותר בתהליך האופטימיזציה ואסטרטגיות התוכן.
אתה יכול לכתוב מאמר מושלם, אבל אם דף האינטרנט יהיה איטי או לא בנוי בצורה נכונה מבחינה טכנית – לא תוכל למקסם את תוצאותיו במנועי גוגל.

על מה חשוב לשים לב בהקשר הזה?
– UX  שיפור חווית המשתמש ומהירות טעינת הדף (Core Web Vitals)
– ארגון המטא תגים
– שהקישורים יהיו תקינים
– תגי alt בתמונות
– התאמה לחיפוש קולי – ליצור אפשרות מהירה לחיפוש קולי עבור מכשיר הנייד.
כשגולש מעוניין בנושא מסוים הוא מחפש תשובה מהירה ככל האפשר.

שימוש בכלי Surfer – Surfer הוא כלי שנועד לעזור לקידום  אתרים דרך אופטימיזציה של תוכן SEO.
כלי זה עובד על בסיס של ניתוח תוכן ומחקר מילות מפתח.
כל עסק מתמודד עם מתחרים אחרים בשוק שעוסקים בתחום הדומה לשלו.


בעזרת ה- Surfer ניתן לקבל מידע על התוכן באתרים של המתחרים כמה פעמים נמצא ביטוי מפתח במאמר – באיזה חלקים ומילים מרכזיות באתר שלהם. כמו כן ניתן לבצע בעזרת כלי זה גם השוואה חזותית בין האתר שלך לאתרים מתחרים – ולדעת בדיוק איפה אתה חלק יותר מהמתחרים מבחינת  התוכן בעמוד והיכן כדאי ליישר קו ולשפר.

שימוש ב NLP  לצרכי שיווק –  NLP הוא מודל של תקשורת אישית ובין אישית שמאפשר יצירת שינוי בדפוסי החשיבה, הרגשות וההתנהגות האוטומטיים שלנו.
זאת, כשהשינוי מתבצע בעזרת שימוש בשפה מילולית ולא מילולית.


מטרתנו בשיווק היא לעקוף ו/או להסיר התנגדויות ומחסומים של קהלי היעד, כדי שירכשו דווקא את המוצר או השירות שלנו.
לכן, צריך לזהות את צרכי הלקוחות הפוטנציאליים ואף לייצר אותם עבורם. ואז – לגרום להם לחשוב שהמוצר או השירות שהעסק שלך מספק הוא הפתרון האידיאלי לבעיה או לצורך שלהם.


לכן, חשוב לשקול היטב באלו מילים משתמשים בתוכן, כדי לעקוף את אותם מחסומים או התנגדויות.
אחת השיטות היא שימוש בהכללות, כשהגולש משלים את הצורך הספציפי שלו באותו תחום. הוא מבצע בעצם קשר בין התכנים הכתובים לבין צרכיו ורצונותיו האישיים וכך מתחבר לתוכן.


כך, שכתיבת תוכן SEO לפי עקרונות ה- NLP יכולה לקדם את אסטרטגיית השיווק בצורה יעילה ומחוכמת.

להקפיד על עדכון התוכן – חשוב להקפיד לעדכן את התוכן  הקיים באתר לפחות פעמיים בשנה ורצוי בתכיפות רבה יותר. ככל שתקפיד לעדכן יותר את התוכן, כך יהיו לך תוצאות טובות יותר במנועי החיפוש של גוגל.


דברים משתנים, מתפתחים ומתעדכנים ולכן יש להקפיד להיות עדכניים, מה גם שהמתחרים שלך יודעים גם הם שחשוב  לעדכן את הכתוב.
בתהליך העדכון לא לשכוח לעדכן גם את כותרת המאמר וגם את כותרות המשנה שבו.


לסיכום:

2023 בפתח – ואם נחשוב על זה – רוב ההמלצות במאמר זהות להמלצות מהשנים האחרונות – לשמור על היררכיה נכונה, לא לשכפל תוכן, לבדוק את הביטויים, לעשות אופטימיזציה לקישורים פנימיים וכו'…

השינוי הגדול שיתחיל מ 2023 ואילך יהיה הדגש על המדיה הויזואלית והאופטימיזציה לחיפוש קולי – לשם אנחנו הולכים – ולשם אנחנו צריכים לכוון את התוכן שלנו.
בהצלחה!



על הכותבת: ליאור ישנו – מומחית קידום אתרים SEO וייעוץ עבור שיפור יחס המרה CRO .  מייסדת ומנכ"ל Yeshno SEO