איך נראה יום בחיי מקדם אתרים

אחרי לא מעט תלמידים שבאו אליי ואמרו לי שהם לא מצליחים להבין, "איך מתחילים ומה עושים עם כל הידע הזה ב-SEO מבחינת אבני דרך" הבנתי שאני צריך להכין את הסרטון הזה. 

נגן וידאו

אל תשכחו להירשם בשביל לקבל עדכונים משמולTV

daylife-thimb-main
שמוליק דורינבאום

שמוליק דורינבאום

הבעלים של חברת "שמול קידום אתרים" ומקדם אתרים כבר 13 שנה בשוק הישראלי והבינלאומי

איך נראה יום בחיי מקדם אתרים

לפני שהתחלתי בעצמי עם נושא הקידום האורגני, ידעתי דבר אחד – שלא משנה כמה אני אלמד, אני אצטרך לעבוד הרבה יותר קשה בשביל "לשמר" את זה. ולכן, בעצם החלטתי שאני לומד יותר נושאים הקשורים לניהול זמן, ניהול פרויקטים וניהול עצמי מאשר ללמוד את המקצוע. 

רק אחרי שהייתי בטוח שאני מוכן למשימה, נכנסתי לעולם ה-SEO. וכשנכנסתי, הבנתי שיש הרבה מאוד תוכן שאני צריך ללמוד אבל עדיין, אני אדע איך לנהל את זה נכון. יש יותר מדי גורמים שיכולים להפיל פרויקט טוב. החל מהלקוח שרוצה לדבר כל יום על הבוקר בשביל להבין מה עושים היום כאילו מינימום מדובר בעובד חדש בחברה שלו, ועד לנושא הדו"חות שלא תמיד מסבירים פנים בצורה נכונה על מה שבאמת נעשה בחודש הפעילות שעבר.

אז הכנתי סרטון קצר שיעזור לכם להבין, מה בדיוק נכון יותר לעשות בכל הקשור לנושא ניהול הפרויקט ואיך או יותר נכון, מאיפה באמת צריך להתחיל לפני שנכנסים לעובי הקורה. 

אשמח לכל הערה / הארה / תגובה / שיימינג…

 

תמליל:

היי שמי שמוליק דורינבאום והיום אני רוצה להראות לכם איך נראה יום בחיי מקדם אתרים.

אחרי הרבה מאוד זמן שאני כבר מרצה ומלמד במכללות האקר יו, פסגות, בצפר, SEO College, במקומות שיצא לי להרצות וכל הזמן אני שומע את אותן שאלות.

'אוקיי שמוליק, עכשיו יצאתי מהקורס, סיימתי את הקורס, הכל טוב ויפה, מה עכשיו? זאת אומרת, איך באמת מתחילים את זה? מה השלבים שלי באמת לקחת אתר ולהתחיל לקדם אותו?' עכשיו, עשיתי כבר סרטון לפני איזה שנתיים שלוש לגבי איך נראה יום בחיי מקדם אתרים.

אבל בגלל שעשיתי את הסרטון הזה, א' הוא קצת פחות מעודכן ממה שדברים אחרונים שבוא נגיד, קרו הרבה דברים לאחרונה בעולם הגוגל וSEO-. ומעבר לזה שהוא לא רק, לא מספיק מעודכן, לדעתי הייתי מאוד ממוקד, זאת אומרת, מה אני עושה באותו יום, וקצת שבועי חודשי רבעון. הפעם אני רוצה קצת לדבר על בכלל מה קורה ברמת פרוייקט, מה קורה ברמת באמת ניהול הפרוייקט.

כי הרבה מקדמי אתרים לא מבינים, אבל לדעת SEO – אין לזה שום קשר לבין לדעת לנהל פרויקטים. זה שני דברים שונים. למרות שעשיתי סמינר לא מזמן, אני רוצה לתת לכם ממש ממש ממש תקציר של דברים שבדרך כלל אני מלמד. גם חלק את העובדים שלנו פה, בשמול קידום אתרים, וגם בעצם מה אני מצפה מתלמידים שלי שיוצאים ליום הראשון שלהם של עצמאות.

דרך אגב, מחזור ראשון נפתח 15 לראשון 2019, Koalix – מכללה חדשה של שמול קידום אתרים. שיהיה בהצלחה תלמידים שכבר נרשמו. יש עדיין מקומות, מוזמנים להירשם.

אז בואו נתחיל.

איך נראה יום בחיי מקדם אתרים? עכשיו אני קודם כל רוצה להתחיל איתכם מה כל פרוייקט צריך, זאת אומרת – כל פרוייקט, בעיניי לפחות אוקיי? אני מדבר על פחות או יותר כרגע על תקציב בסיסי. אני לא מדבר כרגע עכשיו על משהו סופר טורבו מגה משהו מטורף, אני גם לא מדבר אבל על משהו של 1000 ₪ לקידום אתרים. זה לא קיים. אני מקווה מאוד שאתם לא לוקחים את המחירים האלה.

אז כל פרוייקט אמור להיות לו מחקר מילות מפתח, מחקר מתחרים ומחקר תחרות. אבל שימו לב, ציינתי פה שהמחקר מתחרים והמחקר תחרות, האם זה פנימי או האם זה גם חיצוני? עכשיו אני לא מדבר על שטיפת רכב. אני מדבר בתכלס, האם אתם גם מציגים את זה ללקוח או לא מציגים את זה ללקוח?

כי היום מחקר מילות מפתח, אוקיי אנחנו כותבים כמה ביטויים, אנחנו שולחים ללקוח, כולם מבסוטים. אבל מחקר מתחרים ומחקר תחרות – קודם כל, אני מאוד מקווה שאתם מבינים שזה שני דברים שונים, אם לא, אתם מוזמנים לראות את הסרטון האחרון שלי בנושא של איך מבדילים ביניהם ואיך באמת מוצאים מחקר כזה. אבל העניין הוא שמחקר מתחרים ומחקר תחרות לפעמים לא אומר כלום ללקוח. הרבה מאוד לקוחות ששלחנו להם את המחקר מתחרים שלנו ואת המחקר תחרות והם אמרו לנו 'מה אתם רוצים מאיתנו? מה זה עוזר לי? מה אני עושה עם זה?' אז א', לפעמים זאת בעיה שלא הוצאנו תובנות בצורה נכונה מהמחקרים האלה ורק שלחנו נתונים וב', לא תמיד זה באמת מעניין את הלקוח. זאת אומרת הוא אומר 'אוקיי הבנתי זה מתחרים יאללה תתחיל לקדם.' אז לפעמים זה אפילו מרגיש קצת בזבוז זמן אז אתם צריכים להחליט האם זה לקוח שרוצה לשמוע קצת יותר או לקוח של 'שחררו ממני פשוט תתחילו לקדם.'

דו"ח אופטימיזציה – כל פרוייקט צריך דו"ח אופטימיזציה. אני שומע על יותר ויותר חברות קידום אתרים יחסית גדולות בישראל, שלא עושות דו"ח אופטימיזציה. עכשיו מה זה בעצם דו"ח אופטימיזציה? זה לבדוק מה לא תקין באתר. אילו דברים יש באתר כרגע שמונעים מהאתר להתקדם? סימפל אז דאט, (פשוטו כמשמעו) זאת אומרת, עדיין יש דברים שצריך לבדוק אותם. עכשיו זה יכול להיות בעזרת סריקה פשוטה של הצפרדע, The Screaming Frog, וזה יכול להיות… מי שלא מכיר את ה-Screaming Frog יש אתר מעולה seoaudit.co.il שמדבר רק על איך עושים סריקות בצפרדע. אם לא דרך זה אפשר דרך Rank Ranger, פתחו אפשרות של SEO Audit, ויש את On-Page, סליחה זה כבר הפך להיות Ryte, ויש את האתר SemRush עושה קצת בדיקות. אז יש לא, לא מעט בדיקות ש… זאת אומרת, גם אם אתם קצת פחות מבינים מאיפה להתחיל ואיפה לסיים, תעשו קודם כל סריקות, תראו את הדברים הכי בסיסיים – תגיות מטא, זאת אומרת, טייטלים (כותרות), דסקריפישיונים (תיאורים), מה חסר, מה לא חסר, כמה חסר, תגיות משוכפלות, תוכן משוכפל, באמת דברים סופר בסיסיים, כמות תוכן וכן הלאה.

תוכן שוטף – אני מאוד מאמין, מה זאת אומרת מאמין, זאת אומרת אין לנו לקוח בחברה שלא מקבל מאיתנו בכל חודש, מאמרים. זאת אומרת, עכשיו זה חייב להיות משהו שוטף כי גם גוגל – בכל מדריך אפשרי שלו, כל Guideline אפשרי – הם תמיד אומרים תמשיכו והוסיפו תכנים חדשים לאתר. תראו לנו אקטואליות, פרשנס, כל הדברים שאנחנו די מכירים כשמדברים עליהם.

קישורים – אוף-סייט זה עולם מנצח. גוגל כבר הוכיחו לא פעם שאין מה לעשות, קישורים זה אחד הדברים הכי חשובים בעינם. גם הם אמרו את זה בעצמם, לפני איזה שנתיים זה היה נראה לי, שאמרו פשוט מקום ראשון ושני בפועל לפרמרטרים לקידום בגוגל זה תוכן וקישורים. אז כדאי להשקיע בזה.

והדבר אחרון זה דו"ח מצב SEO – זאת אומרת, כשלקוח מגיע אליי אני קודם כל אומר לו, אני קודם כל מראה לו 'אוקיי, זה המצב שבאת אלינו, זה ה-Base Rank' אפשר לקרוא לזה גם בראנק ריינג'ר קוראים לזה ככה. מכאן באת, עכשיו בוא נראה מה אנחנו עושים כדי לתפעל קדימה.

תמיד אפשר בכל פרוייקט, תמיד אפשר להוסיף דברים כמו ORM כמו CRO, זאת אומרת גם ברמה של אופטימיזציה להמרות וכל פרוייקט יכול לקבל גם ניהול מוניטין. אני אומר לא להשתגע, אני מדבר כרגע על פרוייקט יחסית בסיסי, ממוצע, בתחום שלנו. אז חילקתי את זה פה לשלושה דברים. כל יום, כל שבוע וכל חודש. אני בכוונה מתחיל מה-כל חודש כי אני רוצה לדבר קודם כל על ממש ברמת המאקרו. כל חודש מה אמור להיות.

אופטימיזציה ל-X עמודים – משמע, שוב זה מאוד תלוי תקציב אבל כל לקוח שלנו מקבל אופטימיזציה ל-X עמודים. זאת אומרת, טיפולים בתגיות מטא, טיפולים בזמני טעינה, היררכיה, לבדוק שהוא באמת נמצא במקום הנכון בהיררכיה של האתר, לבדוק שיש לו מספיק תוכן וכמובן לעבור קצת על התוכן לראות שאולי לא מישהו העתיק ובגלל שזה אתר גדול יותר, יכול להיות שהוא קיבל את הקרדיט. יכולות להיות אלף ואחת בעיות, הכל עניין של כמה עמודים אתם מחליטים כל חודש לעשות להם אופטימיזציה. זה אך ורק עבורכם. אני יכול להגיד לכם שאצלנו, אנחנו עושים בסביבות בין 15 ל-20 עמודים כל חודש, אופטימזציה.

דבר הבא זה X תוכן לאתר – שוב אני מדבר איתכם ברמה החודשית, אתם צריכים להחליט כמה כל חודש אתם מוסיפים תוכן לאתר. שוב, אצלנו בממוצע בין ארבעה לשישה עמודים חדשים של תוכן. יש לנו כותבי תוכן פנימיים, יושבים וכותבים תוכן ללקוחות שלנו. אני חושב שזה סופר נקודת תקשורת רצינית נוספת, נדבר על זה תכף.

דבר הבא זה X קישורים – שוב, זו פעילות שוטפת, תמיד צריך להוסיף קישורים. צריך תמיד להראות שהאתר הזה מקבל עוד ועוד הצבעות דמוקרטיות מאתרים אחרים.

הדבר הבא זה קישורי PR – שמתי גם סימן שאלה, זה מאוד חשוב כי לא כולם עושים את זה. נכון, אנחנו, אף אחד מחברת קידום האתרים, אנחנו לא חברת PR. אנחנו לא חברת יחסי ציבור הכוונה. אבל עדיין לא דיברתי על PageRank במידה וחשבתם על זה. אנחנו עדיין לא חברת יחסי ציבור אבל אני כן מאוד מאמין שכל אחד מהלקוחות שלנו צריך לקבל לפחות קישור אחד בחודש לפעמים גם ברבעון זה בסדר, שהוא "פי ארי" יותר. זאת אומרת, מאתרים קצת יותר גדולים. כלכליסט, גלובס, אם אפשר, אם לא אז דה מרקר, ספונסר. מאתרים קצת יותר רציניים בשביל, במיוחד לחזק את הטראסט (אמון) לאתר וגם לחזק בכללי את האוטוריטי של הדומיין עצמו (DA). יכול מאוד לעזור. אצלנו באמת זה עושה פלאים אנחנו במקומות הראשונים בהמון ביטויים בארץ החל מ"ביטוח רכב", "הלוואות", "מסחר בפורקס" וכן הלאה. אני די מאמין שזה דברים ששינו את המצב.

דו"ח מצב SEO כל חודש – דוח חודשי בגדול. פשוט מאוד. מי שמכיר יש לי גם כתבה מאוד ארוכה שעשיתי, 'איך נראה דו"ח חודשי?' אבל הכל שאלה של מה הוא מכיל? כי זאת אומרת, בסופו של דבר, מה אתם באמת רוצים להציג בתוך הדו"ח החודשי שלכם ותכף אני אראה לכם בדיוק מה אני מכיל בתוכו.

אז כל שבוע – מה אני, אני יורד רגע לרזולוציה של כל שבוע. כל שבוע אני בודק מיקומים. אוקיי, כל שבוע, מן הסתם תחילת השבוע. אני מתחיל – אוקיי, איזה מקום אני? אם היו איזה ירידות? האם הייתה איזו סערה גדולה שלא ידענו, איזה טייפון שהעיף לנו מלא אתרים מהתוצאות?

Google Analytics ו- Search Console– שוב, כל שבוע, אני מאוד מאמין שיום ראשון, פותחים את היום של תחילת השבוע ובודקים, אוקיי? לראות מה קרה, אם נוספו בטעות עמודי 404, האם גוגל פתאום לא מצליח, אפילו לתקשר עם ה-DNS ויש נפילות של האתר. היו לנו דברים מאוד מוזרים פה.

מאוד מאוד חשוב – Google Analytics – לבדוק אם יש איזו ירידה חדה מאוד בתנועה או בתקווה עלייה מאוד חדה בתנועה ובשניהם בגדול, כל אחד יסתכל בצורה, בוא נגיד שלפחות לפחות הייתי אומר שצריך איזה שעתיים לכל אחד. אוקיי? כי באמת ברמה שבועית אפשר להגיע להרבה מאוד דברים שאפשר להוציא מהם.

הדבר הבא זה תקשורת – אני חושב שתקשורת זה אחד הדברים הכי חשובים בכלל בתהליך של ניהול פרוייקט ב-SEO. כי SEO זה תחום שגם ככה קשה להבין אותו וגם ככה לקוחות לא תמיד כל כך מבינים מה באמת הם עושים שם – מישהו כן מקדם אותי, מישהו לא מקדם… צריכה להיות תקשורת עם הלקוח. משמע, או איש קשר או הלקוח אפילו ברמה של ש..דבר שאנחנו עושים תמיד זה שיחה שבועית, מאוד פשוט. שיחה שבועית עם האיש קשר שלנו 'היי, מה עניינים? עשינו בינתיים זה וזה, אנחנו עכשיו הולכים להשקיע על זה וזה, ואתה יודע החודש היה זה וזה' בגדול.

יש לקוחות שלפעמים אולי זה קצת מציק להם, שזה מצב טוב בעיניי, זה מצב מדהים. ויש לקוחות שזה לפעמים אפילו חסר להם. אבל אתם צריכים לדעת לאזן בין השניים ולהגיד להם 'חבר'ה', מי שלוחץ עליכם יותר, 'חבר'ה בוא נדבר ביום X', תבחרו איזה יום, שני, אנחנו עושים את זה ימי שני או רביעי כאלה, שלא על ה-תחילת השבוע ולא בסוף השבוע. אנחנו מדברים, 'בואו נשאיר את מה שאנחנו רוצים לדבר עליו לשיחה השבועית שלנו ובוא נתמודד עם זה אז'. ככה זה גם קצת מוריד ממכם את הלחץ מהלקוחות הקרציות וככה זה גם מאזן את הלקוחות שלא ממש בטוחים מה הם רוצים.

אז תקשורת, סופר חשוב במיוחד כשגם יש לכם תוכן לאתר. אצלנו, בגלל שיש לנו גם כותבי תוכן אז הם מדברים ישירות גם לפעמים עם הכותבי תוכן ואז לפעמים יוצא להם שתי נקודות תקשורת – במקביל, אחד למנהל הפרוייקט שתיים לכותבי התוכן. מעולה, זה יוצר אינטראקציה נוספת. מאוד מאוד מעודד אמון מול החברת קידום אתרים.

דבר הבא זה תוכן חדש – שוב, מאוד תלוי כמה תוכן אתם באמת רוצים להוסיף אבל אני מאמין שכל שבוע צריך להוסיף תוכן. עכשיו זה יכול להיות אחד וזה יכול להיות ארבעה בשבוע. זה לא משנה – תלוי מי הלקוח שלכם, תלוי מה התקציב שלו. אני מאוד ממליץ תמיד להוסיף תוכן ואני אומר לכם את האמת – תמשיכו עם תוכן איכותי. אל תמשיכו עם תוכן ירוד ולמה אני אומר תמשיכו – כי בדרך כלל כשלקוחות מגיעים אלינו הם מגיעים עם תוכן שהם כתבו. וכשהם מגיעים עם תוכן משלהם הוא נראה טוב, הוא נראה קצת יותר טוב, לא תמיד אני יודע, אבל הוא מגיע כשהוא נראה טוב ואנחנו בעצם רוצים להמשיך את זה.

לא צריך לקנות תוכן ב30-40 ₪ מאיזה מישהו שאתמול גילה את העולם הזה וכותב כבר הרבה ומשכתב הרבה מאוד. צריך לדעת לעשות את זה לדעתי איכותי. גוגל תמיד אומר – תעשו תוכן שהוא Easy To Read – קל לקריאה, ומצד שני איכותי. שלא נדבר על עמודי YMYL – Your Money or Your Life וכן הלאה. לא ניכנס לזה עכשיו אבל תוכן בעיניי זה סופר חשוב ובעיניי גם גוגל – כל אתר שמגיע אלינו שהוא בתחומים קצת יותר רציניים: תקשורת, סליחה תקשורת, משכנתאות, הלוואות או בכלל דברים של ביטוחים ודברים כאלה, אנחנו באמת דואגים שיהיה תוכן של 700-800 מילה. סופר מתוחכם, סופר מעניין. שאני אומר מתוחכם זה לא, זה לא קשה לקריאה אלא פשוט באמת משהו שיש לו נקודות מעניינות. שמושכות את הקורא וגם נותנות לו נקודות מקצועיות. אז תוכן חדש.

העשרה – כל שבוע מנהל פרוייקט או מקדם אתרים איט'ר (Either) פרילנסר או לא, צריך לדעת ללמוד דברים חדשים. גוגל תמיד מוציא דברים חדשים וגוגל תמיד מעדכן בדברים חדשים ותמיד מקדמי אתרים גם מספרים דברים חדשים בדיוק כמוני, שאני אוהב, אתם יודעים, לעשות פינות ולדבר על דברים. אני אוהב הרבה מאוד לקרוא, החל מ-Stone Temple Consulting  ו-

Search Engine Land וכל החבר'ה האחרים, ו- Rand Fishkin כמובן, כל החבר'ה האלה אני דואג להתעדכן כמה שאני יכול אם יש דברים חדשים שאולי אפילו אני לא, לא הצלחתי לדעת. אז חשוב מאוד העשרה.

משהו, טיפ קטן – זה לא חייב להיות בנושא SEO. לא חייב להיות בנושא SEO. זה יכול להיות באותה מידה על דברים שקשורים לניהול פרויקטים, זה יכול להיות קשור יותר לניהול עצמי, ניהול זמן. זה לא חייב להיות ספציפית ללמוד על SEO. סופר ממליץ על זה, גם אצלנו, אנחנו חודש הבא עושים קורס אצל יניב ארד, מלמד אדיר HTML ו-CSS ו-PHP וכן הלאה, ואנחנו עושים אצלו איזה קורס קצר כדי לדעת קצת יותר על עולמות השרתים, פרוטוקולים וכן הלאה. אני מאוד חושב שזה יכול לפתח אנשי SEO. שימו את זה לעצמכם בצד.

והדבר האחרון זה CRO – כל שבוע לדעתי צריך אבל אני, עוד פעם אני חוזר לזה – נכון, לא כל תקציב מאפשר CRO. מי שלא יודע הכוונה ל- Conversion Rate Optimization. קצת יותר לעבוד על אופטימיזציה, על המרות, ואני אומר לכם את האמת, עם יד על הלב – לא תמיד צריך להוסיף בתקציב שלו בשביל כן להסתכל על CRO. משמע בעיני, זה להגיד אוקיי, אני לא אתחיל לעשות עכשיו AB Testing אבל אני בהחלט אדאג לכך שהעמודים שהם הכי נצפים מבחינת Google Analytics, שאני אסתכל שאני רואה שהם העמודים הכי נצפים, במיוחד אורגני – אני אשפר אותם קצת. אני אסדר אותם, אני אוסיף להם הנעה לפעולה. אני אבדוק מה אנשים עושים שם, אם צריך אני אשים שם איזה heatmap כדי באמת לדעת מה באמת קורה, איפה העכבר הולך, האם יש בעיה של דברים שהם לא נמצאים Above the fold וכן הלאה. אני כן אסתכל קצת כי אני כן ארצה בסופו של דבר להביא יותר לקוחות ללקוח שלי ברמה האורגנית. ממומן הכל אינסטנט אבל כשזה אורגני – הלקוח צריך גם ככה, עם אורך רוח מאוד מאוד בצורה רצינית אז לפחות בוא ננסה לתת לו יותר ממה שאפשר. זה ברמה השבועית.

ברמה היומית פשוט מאוד.

Serp's – תמיד לבדוק מיקומים. אני כל יום בודק מיקומים – אם אפשר לבדוק כל הזמן לכל הלקוחות,  זה קשה אני יודע, כל מנהל פרויקטים יש לו את הבין 10-15 פרויקטים שלו – אני מקווה שלא יותר.

הוא צריך לדעת איפה פחות או יותר הלקוח שלו נמצא. זאת אומרת בדרך כלל שלקוח מתקשר ושואל שאלה – 'תגיד איפה אנחנו במקום… באיזה… בביטוי "הלוואות לעסקים", איזה מקום אנחנו?' אני די אצפה מהמנהל פרויקט שיזכור פחות או יותר. שלא, לא לגמרי יהיה מנותק מזה.

דבר הבא – ONSITE/OFFSITE -כאילו כתבתי את זה בצורה נורא כללית אבל הרעיון הוא שכל יום צריך לגעת קצת בזה וקצת בזה.

עכשיו ברמת האון-סייט – מדובר פשוט על האופטימיזציה – זה הכל. אופטימיזציה ל-X עמודים שהחלטנו לעשות להם אופטימיזציה. אבל אוף-סייט – הכוונה בעיקר פשוט מיילים. פשוט לדעת לדבר, להמשיך לעשות משא ומתן עם אתרים אחרים, חברות קידום אתרים אחרות. אני מאוד אוהב את זה שיש לנו כמה חברות קידום אתרים שאנחנו מדברים בקבוע בוואטסאפ. 'חבר'ה אני צריך את זה, אני צריך את זה'. מאוד מאוד פשוט כי אנחנו בדרך כלל, אני יודע שאתם, חברות קידום אתרים בדרך כלל, או מקדמי אתרים – 'אתה חייב לי שלושה קישורים, אני חייב לך שלושה קישורים' – אם נפתח קהילה קצת יותר רצינית מזה אני בטוח שנצליח להגיע למצב של פשוט 'קח רגע איזה עשרה מאמרים, תעזור לי רגע לשים אותם באתרים איכותיים אם יש לך וכשיהיה לך, תחזיר לי' – זה הכל. זה עובד לנו מעולה. אתם מוזמנים לדבר איתי באישי אם אתם רוצים להיכנס למעגל שכזה. אבל בכל מקרה – ביומיום צריך להיות Serp's מיקומים, און-סייט, אוף-סייט.

אל תתפתו לבדוק רגע ב-Analytics. אל תתפתו רגע עכשיו בוא נעשה רגע איזה דו"ח הלקוח ביקש רגע איזה משהו בוא נעשה עוד פעם את המחקר מפתח. מחקר מילות מפתח אמור להיות ברמה הפרוייקטלית אבל עדיין את כל המחקרים האלו אפשר לרענן ברמת רבעון. אין בעיה, רבעון, חצי שנה, אין שום בעיה – אבל לא צריך יותר מזה. זאת אומרת, לא צריך להיכנס לזה – 'תחפש לי רגע עוד ביטויים, תחפשו עוד ביטויים'. אל תתביישו להגיד ללקוח 'לא כרגע' ואז למרות שהוא יגיד לכם 'כן אבל באמת' אז אין בעיה, תשלחו לו הצעת מחיר מסודרת כמה עולה רענון מחקר מילות מפתח. לא צריך כל דבר להגיד ללקוח 'אין בעיה'. אם הוא היה לוקח מישהו כמוכם, גם כשאתם אומרים 3500 4500 כי בכל זאת זה נשמע הרבה כסף, כמה היה עולה לו לדעתכם לקחת איש SEO אינהאוס? אני מזכיר לכם בתקופות שאני הייתי אין האוס, משכורות הן לא פחות בכל מקרה מ-20,000 ש"ח או 17,000 ש"ח במקרה היחסית קצת פחות. אז כמה נראה לכם יעלה לו איש SEO לפחות ברמה שלכם?

אוקיי? אז אני מאוד ממליץ כל דבר שהוא מבקש אקסטרה מהדברים כאן שדיברנו, אני מאוד ממליץ לשלוח לו הצעת מחיר מסודרת להגיד לו 'יקירי, אני מאוד רוצה לעזור לך, לי יש את הגאנט עבודה שלי, אם אני לא עובד לפי הגאנט עבודה דברים קצת מסתבכים. אז אין לי בעיה לתת לך אקסטרה שעות החודש'. כי עדיין אני מאמין שכל פרוייקט היום מקבל בין 10 ל-20 שעות חודשיות. אז כמה באמת אפשר להוציא בעשר עשרים שעות האלה? אם אתם עוברים את זה, זה לא רווחי לכם. הלקוח לא רווחי לכם. אתם צריכים לשים את זה באמת, באמת במוח שלכם כי דברים שלפעמים מתפספסים. כשמנהל פרוייקט עובר את השעות שהוא אמור לעשות זה לא רווחי. אז זהו

זה שוב זה ברמה הממש כללית. כל יום שבוע חודש וברמת פרוייקטלית.

למי שעדיין לא הבין, למי שעדיין מרגיש שהוא קצת מפספס – מוזמן לדבר איתי בשמחה. אני אענה על תשובות, מיילים, טלפונים בשמחה בוואטסאפ.

דבר אחרון לא לשכוח 15 לראשון 2019 – אנחנו מחזור ראשון וחדש במכללת Koalix.

שיהיה לנו הרבה בהצלחה – לכל שאלה אני זמין. אני אשמח לשמוע הערות, תגובות, כל מה שיש לכם להגיד, אם פספסתי משהו בטעות או שלדעתכם אני מגזים. אז ביי ותודה רבה שהייתם בסרטון.

שתפו חברים ואויבים (גם הם צריכים ללמוד)

Share on facebook
Share on email
Share on whatsapp
Share on twitter