אחרי מעל לעשור של קידום אתרים בגוגל, אני חושב שאני יכול להסביר לכם מהי אופטימיזציה ואיך בתכלס, קידום אתרים קשור למוח האנושי (כתבתי על זה פוסט מלא יותר בבלוג האישי שלי) ועל מנת לעשות סדר אמיתי בדברים, רציתי להבהיר את זה עבורכם עם ראשי פרקים, פרקים מלאים וכמובן, הסברים ומדריכים מלאים בנושאים האלה. החלטתי לעשות קצת סדר בכל הקשור לעולם ה-SEO, אם אתם רוצים להבין קצת יותר מה זה קידום אתרים, אתם צריכים להבין משהו, הנושא העצום הזה מתחלק לשני חלקים חשובים ומשם מתחילים את כל התהליכים ששמעתם עליהם עד היום:
  • Onsite – כל מה שקשור על האתר שלנו, משמע, איך אנחנו מספרים על עצמנו בעיני גוגל?
  • Offsite – כל מה שקשור מחוץ לאתר שלנו בהקשר לאתר/מותג שלנו – משמע, מה אחרים מספרים עלינו בעיניי גוגל?
אם תשאלו כל אדם, הוא יגיד לכם שלפי איך שציירתי את זה כאן בפרמטרים הנ"ל, ללא ספק נושא ה offsite נשמע חשוב יותר, כי אנחנו לא אוהבים לצאת לדייט עם מישהו שאוהב לספר על עצמו שהוא מדהים, אבל נשמח לצאת איתו אם שמענו את זה שהוא מדהים מגורם שלישי. ולכן אנחנו משקיעים לא מעט בפרמטר האופסייט. אז איך אני רואה את עולם האופטימזיציה? מאוד פשוט, אני חילקתי את זה בצורה כזו שכל הדיוט יבין זאת, אני רואה זאת באותה צורה כמו שכולם רואים את המוח האנושי, מה הכוונה?  Onsite – הינו החלק אשר גוגל מסביר לנו בפרטי פרטים, מה בדיוק הוא מצפה מאיתנו בכל הקשור לאתר שלנו, כלומר, לפני שאנחנו רצים להקים אתר כזה או אחר, חשוב מאוד להבין שיש מדריכים שלמים של גוגל עם הסברים מה בדיוק קורה לנו באתר כאשר גוגל מופיע לסרוק ואיך אנחנו יכולים לעשות זאת יותר טוב בעזרת הכוונה נכונה. מכך יוצא, שאין פה שום יצירתיות מובהקת, בסך הכל, מדריכים של גוגל אשר אמורים להראות לנו את הדרך לאופטימיזציה נכונה של האתר, משמע, כמו החלק השמאלי של המוח – מלא בעובדות, ריאלזים, הכרה במציאות וכמובן, להצמד לעובדות ולא לנסות לעשות משהו "מעל הפופיק" שאולי גוגל לא יאהב. למה לסבך כאשר גוגל מסדר לכם את הכל לפי הא' ב'? Offsite – אחרי שחפרנו בכל המדריכים של גוגל והבנו מה בדיוק אנחנו צריכים לעשות בשביל להביא את התוצאה הטובה ביותר בעיניי גוגל, מה נשאר לנו לעשות? לבנות לנו תהליך אסטרטגי לבניית קישורים. אז עובדה ראשונה חשובה – גוגל לא רוצה ולא מצפה מכם שתנסו להשיג קישורים לאתר שלכם, הרי גוגל אמרו זאת בעצמם שקישורים אמורים להראות מה אחרים חושבים עלינו והם רוצים להבין לפי זה האם כדאי להם לקדם אותנו בתוצאות, כך שאם נבנה בעצמנו קישורים מאתרים אחרים, אז זה לא בעצם מה אחרים מספרים עלינו, זה יותר "מה גרמנו להם לספר עלינו". אז מכאן עלתה המחשבה שלי בעצם על הנושא, אם כל מה שקשור לנושא האופסייט הינו בגדר יצירתי בלבד, זה בדיוק כמו הצד הימני של המוח שלנו, אנחנו לא יכולים לעשות שום דבר שהוא באמת קשור לריאליזם, הוא לא הגיוני בעיניי גוגל ובטח ובטח שלא משהו שצמוד למציאות הרגילה והשוטפת שלנו. לכן, אנחנו צריכים לדעת להיות יצירתיים, לדעת להיות מקוריים ולהשיג לעצמנו קישורים בדרך הלא ישירה מול בעלי אתרים אחרים אשר אמורים לקשר אלינו ובטח שלא לשלם על קישורים (אין מה לעשות, גוגל לא מרשים לתת לנו "קרדיט" או "נקודות" אם בסך הכל קנינו קישור) אז מה נשאר לנו לעשות? בעיקר להיות יצירתיים, בעיקר להיות אלו שיצליחו לעשות את הדבר הבא בעולם הנושא שלנו על מנת להגיע למצב בו אתרים רלוונטיים לאתר שלנו יקשרו אלינו באופן טבעי, אז איך אפשר להשיג קישורים באופן טבעי? בתור התחלה, מוזמנים לקרוא את הכתבה הזו על השגת קישורים מבלי לבקש ולאחר מכן, לעבור לעמוד האופסייט, שם אתן מדריכים שלמים שמתנהלים אצלי, בחברת שמול קידום אתרים אשר תעשה לכם סדר בנושא כמו שצריך.