האתר שלי איבד מיקומים בגוגל, מה עושים?

לא כזה קל להביא אתר לעמוד הראשון בגוגל, אין ספק. אבל מה קורה כשמאבדים את כל מה שעבדנו כל כך קשה עליו – שביום בהיר אחד, הכל נעלם לנו מהתוצאות, מה אנחנו אמורים לעשות בדיוק?

נגן וידאו

אל תשכחו להירשם בשביל לקבל עדכונים משמולTV

template-post-wall
שמוליק דורינבאום

שמוליק דורינבאום

הבעלים של חברת "שמול קידום אתרים" ומקדם אתרים כבר 13 שנה בשוק הישראלי והבינלאומי

מה לעשות כשהאתר עף מהתוצאות

תמיד אחד הדברים שהכי הפחידו אותי בתעשייה הזו, שאם אעשה את הכל מושלם והכל יעלה למעלה עבור הלקוח שלי בתוצאות בגוגל, מה יקרה אם הכל ייפול ביום אחד מלחיץ במיוחד? מה הלקוח יעשה? איך אני בכלל אוכל להחזיר את המצב לקדמותו כי אחרי הכל, אני פתאום זה שאחראי על ההתרסקות של העסק? אז אחרי שחקרתי המון בתעשייה מבחינת סוגי הלקוחות והאתרים, מצאתי את הדברים שבסופו של דבר, באמת אשמים.  

אשמח לכל הערה / הארה / תגובה / שיימינג…

תמליל:

אתם רגילים לראות את האתר שלכם בתוצאות החיפוש בגוגל, וביום בהיר אחד פתאום האתר עף מהתוצאות, ואתם כבר לא מוצאים אותו בתוצאות של גוגל. איך דבר כזה באמת יכול לקרות?

אז היי שוב, שמי שמוליק דורינבאום ואני כאן להראות לכם מה קורה כשאתם מחפשים את האתר שלכם ואתם יותר לא מוצאים אותו בתוצאות החיפוש. עכשיו יש שני סוגים שונים שחשוב מאוד להבין כשאנחנו מנסים לאתר בעיה.

קודם כל, אנחנו מנסים להבין האם מדובר שמא איבוד מיקומים – זאת אומרת, אתם רגילים להיות בעמוד הראשון וממש אתם רואים ירידה אתם רגילים לכתוב לא משנה מה – שיפוץ, קירות גבס או הרחקת יונים או הדברה או לא משנה מה, ואתם רואים שהייתם במקום הראשון, בעמוד הראשון, ופתאום אתם רואים את עצמכם בעמוד שבע. עמוד שני זה קצת גבולי, אבל אם אתם רואים ממש ירידה של כמה וכמה עמודים אחורנית, אז אכן זו ירידה במיקומים. השאלה, האם באמת אתם גם חווים ירידה בטראפיק? זאת אומרת, דרך Google Analytics או לא משנה איזה כלי אתם משתמשים, האם אתם רואים שיש ירידה גם בטראפיק לאתר.

חשוב מאוד קודם כל להבין איזה מהם, בשביל שנדע בכלל איך להסתכל על הבעיה מלכתחילה.

אז אני רוצה להסתכל רגע על הדבר הראשון שבעיני חשוב, כי כמו שאתם רואים חילקתי את זה לשלושה רבדים. הראשון הוא בעצם גוגל – זאת אומרת, קודם כל לראות מה קרה מבחינת גוגל.

הדבר השני אני עובר ל-Onsite – כל מה שקרה על האתר עצמו, ומה אני צריך לבדוק שם בשביל לדעת האם זה קשור לירידה במיקומים.

והחלק השלישי זה כל מה שקשור ל Offsite (החלק החיצוני) – זאת אומרת, קישורים חיצוניים או דברים שנעשו מחוץ לאתר.

אז הדבר הראשון שאני עובר איתכם עליו זה קודם כל להיכנס ל-Google Analytics

קודם כל, אני באמת אכנס באמת ל-Google Analytics על מנת לראות האם באמת יש ירידה בטראפיק. מעבר לירידה במיקומים, אז ברוב הסיכויים באמת שתהיה ירידה בטראפיק, אבל השאלה באיזה חלק? זאת אומרת, האם מדובר על חלק מאוד ספציפי באתר, באיזה Subfolders, זאת אומרת באיזו תיקיה, איזו קטגוריה שאתם רגילים שנכנסים אליה ופתאום כבר לא נכנסים אליה, אז הדרך לפתרון היא שונה לחלוטין כי אז אנחנו צריכים להתמקד רק בעמודים האלו. או שמא מדובר בכל האתר. אולי אפילו בשם המותג, זאת אומרת, לעמוד הבית. צריך באמת לבדוק קודם כל איפה חלה הירידה בטראפיק. ואותו דבר לגבי המיקומים.

הדבר הבא זה בעצם עדכון – האם גוגל עשו איזה עדכון חדש? האם היה איזה עדכון אלגוריתמי חדש שבעצם אומר שמעכשיו הם עושים דברים אחרת? כדאי מאוד לעקוב אחר הטבלאות, יהיה בתוך הכתבה כמובן קישור לטבלאות השונות שיש היום, גם בחו"ל, בארץ אני לא ראיתי כל כך, אבל בחו"ל יש טבלאות מדהימות לכך. אז בעצם לבדוק איזה עדכון נעשה, ואם אפשר לגלות גם למה ואז תוכלו לדעת מה יש לכם בעיה באתר.

וכמובן, באותה מידה, האם יש שינוי תוצאות – האם עמוד התוצאות נראה אחרת? פעם כשהייתם כותבים צילום אירועים לצורך העניין, אז כל התוצאות היו פשוט צלמי אירועים. היום, לצורך העניין, כשכותבים צילום אירועים, יש הרבה יותר תמונות, יש הרבה יותר וידאו. אז בגלל זה אנחנו לא אמנם חווים תמיד ירידה במיקומים, אנחנו יותר חווים בירידה בטראפיק. כי אנשים פחות נכנסים, אנשים יותר אוהבים לראות את הויז'ואל, או שגוגל מתחיל לעלות גלריות למעלה ומתחיל להוריד אתרים שהם אתרים מסחריים.

דבר הבא זה Google Trends – אני תמיד מציע להיכנס ל-Google Trends כשאתם רואים, כשאתם באמת חווים איזו ירידה גם בטראפיק, גם במיקומים, או אפילו רק אחד מהם, בשביל לנסות להבין אולי אנשים פחות מחפשים את מה שאתם מדברים עליו. לצורך העניין, בתי אבות ודיור מוגן תמיד רבו עם השנים על מי מקבל יותר טראפיק. ואם, בוא נגיד, בחמש שנים האחרונות אנשים הרבה פחות התחילו לחפש את הביטוי בתי אבות. יש לו כנראה איזה וייב שלילי סביב הביטוי הזה "בית אבות", לעומת דיור מוגן, שקיבל וייב הרבה יותר חיובי, הרבה יותר כמו "אחוזת ראשונים" ומקומות הרבה יותר כנראה חמימים או איך שלא תסתכלו על זה. באמת, אתם יכולים להסתכל ב-Google Trends, אתם יכולים להסתכל שבתי אבות ודיור מוגן אכן בתי אבות כמעט הפסיקו לחפש ודיור מוגן עלו במספר החיפושים. אז אכן יכול גם לדבר יותר על ירידה בטראפיק.

הדבר הבא זה בעצם Google Search Console – מי שלא מכיר, כלי מנהלי אתרים של גוגל. אפשר בעצם לבדוק שם כמה דברים. מעבר לכל הבלאגן שגוגל אוהב להראות לנו שמה, אני הייתי מציע להסתכל על שלושה דברים.

אחד זה CTR – זאת אומרת, כי אם ה-CTR שלנו ירד, (CTR זה Click-Through Rate – היחס הקלקה בהתאם לחשיפה). אם עד עכשיו היינו רגילים להיות בעמוד הראשון והטייטל שלנו, הכותרת הכחולה הזו שיש בתוצאות, היא עכשיו כבר לא סקסית מספיק ואנשים לא נכנסים אליה מספיק, אז ה-CTR יורד. אם ה-CTR ירד בצורה די משמעותית, גוגל גם יוריד אותנו במיקומים כי הוא יבין שאנחנו לא רלוונטיים, אנחנו לא מתאימים ל-user intent, לכוונת המשתמש.

הדבר הבא זה סריקות – אפשר להסתכל שם לראות סטטיסטיקות של סריקות לאתר. אפשר לראות שאולי פתאום הוא ירד בכמות הסריקות. אולי יש איזו בעיה טכנית, שדרך שם הוא יצליח להראות לכם שהסריקות לא נעשות אותו דבר כמו שאתם רגילים, אולי אפילו לא מצליח להגיע לכל העמודים באתר.

והדבר הבא זה כמובן ענישה -(או manual action באנגלית) ב-Search Console, אפשר ממש לבדוק, באמת לבדוק האם יש ענישה אמיתית מגוגל שאומרת – עשיתם 'א' ב' ג', נו נו נו' – עפתם מהתוצאות. לא תמיד יהיה כתוב עפתם מהתוצאות אבל יהיה כתוב מה עשיתם. ובזה בעצם אנחנו כן יכולים לנסות להבין 'אוקיי, איפה אנחנו צריכים לתקן'.  ברוב המקרים פשוט אומרים לכם מה אתם צריכים לעשות.

עכשיו, מעבר לכל מה שקשור לגוגל, אתם תכף תשימו לב שיש הרבה מאוד התממשקות בין שני הדברים.

עכשיו אני עובר לחלק של ה Onsite

האון-סייט זה כל מה שקורה על האתר עצמו. עכשיו באתר עצמו, ברוב המקרים אלו הדברים שבעצם מפילים אתר במיקומים. כבר לא מדבר איתכם על ירידה בטראפיק, אני מדבר איתכם על ירידה במיקומים. כי עד עכשיו עוד היה לנו ספק – ירידה ברמת טראפיק, ירידה במיקומים, איפה אנחנו בדיוק. באון-סייט, מה שאנחנו עושים באון-סייט יוריד לנו את המיקומים. ומן הסתם, עם זאת, גם את הטראפיק.

הדבר הראשון, קודם כל זה עניין טכני – האם יש לנו איזה חסימות מסוימות Robots.txt, עשינו אולי בטעות Disallow, עשינו בטעות Noindex לאחד העמודים, אולי עשינו Noindex בטעות לקטגוריות שלמות – קורה לי, קרה לי לא מעט עם לקוחות בעבר, שיש מתכנתים מהצד השני ופתאום הם החליטו שאיזה חלק אחד כבר לא מתאים, ופשוט הם הורידו אותו. או שבטעות עשו לו Noindex או Disallow ב-Robot.txt, יש מיליון ואחת דברים. כדאי מאוד לבדוק את זה דרך Robots.txt או בכללי כמו שאמרנו אפשר גם דרך ה-Search Console.

הדבר הבא זה טכני – שרת/DNS – האם יש נפילות של השרת, האם יש בעיות עם השרת, האם יש נפילות של DNS – גם את זה אפשר לראות ב-Search Console אבל בהחלט ברמה הטכנית, זה דבר שאנחנו צריכים לבדוק. האם יש לנו בעיות טכניות שעלולות להפיל את האתר? האם יש איזה נפילות כלשהן? בדיוק באותה מידה. האם האתר הזה נופל מדי פעם, אולי אפילו אתרים שומרי שבת. למרות שאפשר להחזיר קוד שגיאה 503, שאפשר בעצם להראות – האתר הזה פשוט שומר שבת, הוא יחזור ביום ראשון. לפעמים זה מסוגל, עלול לאבד מיקומים. ראיתי כבר לא מעט מקרים כאלו.

הדבר הבא זה שינוי מבנה – עכשיו שינוי מבנה או שינוי היררכיה או לא משנה איך תסתכלו על זה, זה קורה הרבה מאוד פעמים כשמישהו מעצב מחדש את האתר שלו. עכשיו כשמעצבים מחדש את האתר או כשעושים נגיעות עיצוביות קטנות בתוך האתר, אנחנו מגלים שהתפריט העליון או התפריט המשני שאנחנו רגילים אליו, קצת משתנה. אולי אפילו ה-Footer. ה-Footer – אנחנו רגילים שיש לו איזה קישורים פנימיים לעמודים חשובים לנו, ופתאום הם מאבדים את הכוח בגלל שהוציאו אותם מה-Footer. פתאום החליטו לעצב פוטר חדש לחלוטין, או תפריט חדש לחלוטין והחליטו להוריד משם את הדברים שהם פחות רלוונטיים.

עכשיו מה שלפעמים פחות רלוונטי, עדיין יכול מאוד להיות שהוא מביא הרבה מאוד מיקומים. יכול מאוד להיות שאנחנו מצליחים להביא משם הרבה מאוד טראפיק. שוב אני מזכיר לכם – תסתכלו ב-Google Analytics באיזה עמודים איבדתם או את המיקומים או את הטראפיק, ואז זה יכול להסביר לכם הרבה מאוד. כי אם אתם תראו שפתאום איבדתם את המיקומים בביטויים שהיו פעם ב-Footer והם כבר לא נמצאים – כי ברגע ששיניתם את המבנה ואת ההיררכיה של האתר, גם פחת מספר הקישורים הפנימיים שיש לעמודים שלדעתכם לא חשובים, אבל לדעת גוגל היו מאוד חשובים. וברגע שהורדתם את הקישורים הפנימיים מהמבנה, בעצם אמרתם לגוגל – זה כבר לא חשוב לי באותה מידה. אז גם הוא מסתכל על זה באותה מידה ופשוט מוריד אתכם מהמיקומים.

הדבר הבא זה זמני טעינה – זמני טעינה מאוד פשוט. אם פתאום זמני הטעינה השתנו, אפילו יכול להיות שרק שיניתם שרת. אין בעיות בשרת אבל החלפתם שרת. הוספתם קצת תמונות, ניסיתם שוב, קצת נגיעות עיצוביות, וזמני הטעינה קצת עלו – אתרים עם זמני טעינה איטיים, מאבדים מיקומים בצורה חד משמעית. ראיתי את זה בלא מעט אתרים. המון המון אתרים שהגיעו אלינו, עשינו להם בסך הכל רק ממש אופטימיזציה מינימלית לשיפור זמני טעינה והם עפו למעלה בתוצאות. כבר דיברנו על זה שזה פקטור מאוד מובהק בצד גוגל. אז הייתי שם על זה דגש ובודק האם זמני הטעינה השתנו. ואני מחזיר אתכם שוב, כדאי מאוד לבדוק כל דבר שאנחנו בעצם עושים, האם זה קשור לעמודים ספציפיים. הן שינוי מבנה, הן זמני טעינה וכן הלאה.

אם זה עמודים ספציפיים – תבדקו אותם לפני שאתם רצים פשוט לעשות בדיקה על כל האתר. כמו שאמרנו, חשוב מאוד לבדוק איזה מיקומים נפלנו.

הדבר הבא זה התאמה למובייל – במיוחד עכשיו עם העדכון, עם עדכונים של מובייל פירסט, שגוגל אמרו אנחנו יותר לא אכפת לנו מהדסקטופ. אנחנו מסתכלים על אתרים רק איך הם נראים במובייל או איך הביצועים שלהם במובייל. ואם הביצועים שלהם במובייל ירדו או שהיה לכם עד עכשיו גרסת מובייל קצת מעפנה, אז כדאי מאוד שתסתכלו עליה שוב, ותנסו להפוך אותה לרספונסיבית, כמו שתמיד גם גוגל מציעים וגם כל מקדמי אתרים יכולים להציע לכם. תבדקו התאמה למובייל. אם אתם שם לא בסדר, פתאום אתם עלולים לאבד מיקומים. לא יודע כמה מכם קיבלו, אבל כעשרות לקוחות שלנו כבר קיבלו את ההודעה של 'האתר שלכם נכנס לאינדקס של 'מובייל פירסט". משמע מעכשיו אני מסתכל עלייך ב-700 עיניים דרך המובייל.

הדבר הבא זה חווית משתמש – מאוד פשוט,UI/UX  – אם החווית המשתמש היא פחות טובה היום, שוב, זה לא חייב להיות בכלל ברמת שינוי מבנה או היררכיה, יכול להיות פשוט שמעכשיו הגולשים מצפים לדברים אחרים. במיוחד בגלל טרנדיות כזו או אחרת או בכלל, עונתיות. יכול להיות מיליון ואחת דברים. אבל אם ה-UI וה-UX שלהם לא מוצא חן בעינם, משמע, שהם פחות באתר, בכלל Dwell Time, זמן שהייה בתוך האתר הוא פחת, אז מן הסתם, גם לזה גוגל יכול תמיד להחשיב את זה בתור ה-user intent, משמע כוונת המשתמש ולהוריד אתכם במיקומים. כל זה, אני גם מזכיר לכם את כל המילה הגדולה הזאת שאנשים מכירים – ה-RankBrain.

הראנקבריין, האלגוריתם הגדול הזה של גוגל של Machine Learning, שהוא קצת יותר לומד את חוויית המשתמש של הגולש. באמת, בגלל זה ובזכות זה אנשים מאבדים ומשיגים מיקומים חדשים בגוגל. מאוד חשוב להסתכל על זה.

דבר אחרון זה תוכן משוכפל – כמובן שיש עוד מיליון ואחת דברים, אבל התוכן משוכפל לדעתי, זה משהו די קריטי, משום שברגע שגוגל מתחיל לזהות שיש לכם הרבה עמודים משוכפלים בתוך האתר, הוא מן הסתם מזהה כמות גדולה יותר של ג'אנק באתר שלכם. וככל שהוא, עכשיו שוב, תוכן משוכפל לא מקבלים ענישה, אבל בטח לא מקבלים מיקומים. זה לא שאנחנו יכולים פתאום להקים את ויקיפדיה מחדש. חשוב מאוד להסתכל כמה מתוך התוכן שלכם מועתק. האם יש לכם תוכן דל באתר, ובגלל שיש לכם תוכן דל, אז כל המסביב נחשב תוכן משוכפל כי כל העמודים נראים אותו דבר.

זה יכול להיות כמה וכמה דברים. שוב, גם תוכן משוכפל או תוכן דל זה היינו הך כמעט. העניין הוא, תוכן משוכפל לפעמים גם יכול לקרות בגלל מבנה לא נכון של האתר. לצורך העניין, יש הרבה מאוד אתרים שהכרנו בפלטפורמה של ג'ומלה. וג'ומלה, עם כל הכבוד למערכת הזאת, שמי שיודע פעם הייתי באמת מומחה בזה ורוב האתרים שלנו היו על בסיס ג'ומלה, יש לנו היום מעל 200 אתרים בערך בחברה, ורוב האתרים שלנו היו בג'ומלה, ועם הרבה מאוד בעיות שצצו שם, סליחה, הרבה מאוד בעיות שצצו שם – העברנו אותם לוורדפרס. וג'ומלה, אחת הבעיות שיש להם היום, שהיא – (אל תשאלו אותי איך) – היא משכפלת הרבה מאוד עמודים בצורה פנימית. זאת אומרת, האתר, המערכת עצמה, משכפלת עמודים בצורה פנימית ואפשר להגיע לכל עמוד דרך עוד URL ועוד URL ועוד URL, מה שיוצר שכפול תוכן מטורף בתוך האתר, ואנחנו מאבדים כוח מול גוגל. המון המון חבל – תבדקו אם זה קשור גם לג'ומלה. אתם מוזמנים להתייעץ איתי, אני יכול להגיד לכם איך באמת לבדוק את זה קצת יותר לעומק או שתעברו לוורדפרס. באמת, הכי פשוט שיש.

הדבר האחרון זה Offsite

(לפני הכל – יש סמינר Offsite ב3.10.18, מקווה שאתם מגיעים) אוף-סייט זה כל מה שקשור כמו שאתם מבינים, לצד החיצוני של האתר שלנו. זאת אומרת, כל מיני קישורים שעד היום התרגלנו או להשיג, לקבל, או… גם בצורה טבעית וגם בצורה קצת מניפולטיבית. הרעיון הוא באמת לדעת, בואו נבדוק את הקישורים. עכשיו יש לכם את Ahrefs, ויש לכם את Majestic – יש מספיק כלים לבדוק איך ומאיפה מגיעים אלינו קישורים.

גם דרך ה-Search Console אתם יכולים להסתכל על הקישורים במידה וממש יש בעיות קריטיות, הם יכולים להראות לכם את זה שם. אבל הרעיון הוא פה ברמת האוף-סייט.

נסתכל קודם כל דבר ראשון – האם יש קישורים שליליים? האם מישהו עשה לנו, מה שנקרא, נגטיב SEO? האם מישהו באמת ניסה להפיל לנו את האתר? עכשיו תמיד, לא מעט ניסו להפיל לי את האתר ולא מעט ניסו לשלוח אליי קישורים שליליים. אני מוחמא מזה – אם מישהו יודע שאתם קיימים, Fine by me. אם אנשים יודעים וחושבים שאני מהווה איום כזה או אחר, סבבה. פשוט מגיעים למצב שרושמים את כל הקישורים השליליים, ואפשר להכין קובץ שנקרא Disavow – (מי שלא מכיר אני יכול להפנות אתכם למדריך מעולה של עידן בן אור איך להכין בעצם קובץ Disavow) ואז בעצם ברגע שאתם מכינים את הקובץ אתם אומרים לגוגל – 'סלח לנו, אנחנו לא קשורים לזה. אנחנו מסירים אחריות מהקישורים האלו' ובזה זה נגמר הסיפור. אבל, קישורים שליליים ללא ספק משהו שלדעתי יותר קל להתמודד איתו מאשר דברים אחרים שטכנית, אחר כך צריך להיכנס ולהתחיל לעשות הרבה שינויים. רק מספיק המיגרציה מאתר ג'ומלה לוורדפרס. וואו. כאבי ראש.

דבר הבא זה קישורים שנפלו – אם היו לכם קישורים טובים שהשגתם, איזה אתר גדול הפנה אליכם קישורים, ופתאום הם כבר לא שם, אז מן הסתם המיקומים שלכם יאבדו. זה בצורה די טבעית אחד לשני. מזכיר לכם, קישורים זה בערך המקום הראשון או השני בפקטורים של קידום אורגני. קצת קשה, קצת כואב לי להגיד את זה מצד אחד, מצד שני אני מבין. גוגל תמיד אומר תוכן וקישורים זה המקום הראשון והשני בפקטורים לקידום בגוגל. אז עם כמה שזה מאכזב, כי יש המון דברים שהייתי יכול לעשות יותר טוב – תוכן וקישורים זה פקטור רציני. ואם קישורים נפלו או שליליים – אז הם בהחלט יכולים לפגוע לכם במיקומים בצורה מאוד מאוד מאוד קשה. Trust me. אז קישורים שנפלו כדאי לבדוק, לנסות להעיר אותם. אני תמיד ממליץ לבדוק בעזרת Rank Ranger או כלים כלשהם שאתם יכולים באמת לדעת ולבדוק, האם הקישור שלי נפל, כל 24 שעות לבדוק, גם ZEFO עושים את זה וגם Kolyom עושים את זה, Kolyom כלי ישראלי מעולה. אז אפשר גם שם לבדוק. אז מן הסתם, נפל – תדעו להעיר את הבנאדם ותדאגו גם למה. אם זה משהו שיכול לקרות שוב.

הדבר הבא זה הפניות שנפלו – הפניות, הרבה מאוד אתרים אני מכיר שחיים על, חיים על מוניטין של אתר ישן יותר. זאת אומרת, עד עכשיו הם היו רגילים להיות ב-X.co.il  ועכשיו הם עברו ל- Y.co.il והם עשו הפניות, 301 כמובן. וברגע שהם עשו את ההפניות – הכל טוב ויפה והכל עובד טוב ויפה, ופתאום לא יודע מה קרה, שכחו לחדש את הדומיין הקודם, יש להם איזה בעיות עם השרת לגבי הדומיין הקודם, והפניות האלו נופלות. ואם ההפניות האלו נופלות, האתר שלכם החדש, ה- Y.co.il, עלול לאבד מיקומים כי פתאום הוא תלוי עצמו, ואין לו מספיק כוח בשביל להחזיק את עצמו בעמודים הראשונים. לפעמים הוא גם לא בעמוד שלישי בביטויים חזקים.

דבר אחרון זה בניית קישורים ירודה – מאוד פשוט. החלטתם שאתם עושים בניית קישורים. Link Building אין או איך שלא תקראו לזה, ומתחילים להשיג לעצמכם קישורים, ומתחילים להשיג עוד ועוד קישורים ולפעמים הדחק בזמן קצת יותר קשוח ואז מה שקורה – אתם משיגים קישורים שהם לא כל כך איכותיים. עכשיו, אחד, שניים, שלושה קישורים לא טובים – אולי לא יעשו הרבה. אבל אם אתם תתחילו לעשות את זה באמת ברמה די שגרתית – אתם עלולים לאבד מיקומים בגלל שגוגל כבר מזהה טרנדיות לא טובה לגבי הבניית קישורים שלכם, ולגבי כל מה שקשור לאוף-סייט שלכם. אין ספק שזה יכול לפגוע לכם בדיוק כמו כל מה שקשור לקישורי Footer. (ממליץ לקרוא: איך משיגים קישורים בלי החלפות קישורים)

קישורי Footer מאתרים אחרים – אני יכול להגיד לכם שאחד הדברים שאני עשיתי לא מעט, זה ניקיתי את כל הקישורים שיש לי כמעט שנמצאים ב-Footer של אתרים אחרים. כי פעם, אין מה לעשות, היינו נותנים קישורים למטה – 'אתר זה מקודם על ידי שמול קידום אתרים'. עכשיו אני מזכיר לכם, אני 13 שנה בתחום. עם הזמן, קישורים שפחות עובדים עדיין נמצאים לי שם. ויש אתרים שאני פשוט לא הייתי רוצה שזה יופיע שם ולכן אני מוודא שהם פשוט עפו.

וברגע שהעפתי לא מעט קישורים, אני מדבר לא מעט – רק בחודש האחרון, בחודשיים האחרונים העפתי יותר מאיזה 100 אתרים שפעם נהגתי לקדם. וברגע שהעפתי את הקישורים, עובדה, מי שלא ראה – אני חזרתי לעמוד הראשון בביטוי קידום אתרים. שוב, ביטוי מאוד תחרותי. זה 12,13 אלף חיפושים. (רובם מקדמים) ופשוט חזרתי חזרה לעמוד הראשון.

אותו דבר בהרבה מאוד ביטויים. קורס קידום אתרים אני בעמוד הראשון אם לא במקום הראשון, איך לקדם אתר – במקום הראשון. כל מיני ביטויים כאלו שאנשים רגילים, אני רגיל שמגיעים אליי, עפתי מהתוצאות, והתחלתי לבדוק לפעמים זה כי קישורים שליליים, ולפעמים זה כי פשוט היו לי קישורים לא טובים מהעבר. ברגע שניקיתי אותם והשארתי פרופיל קישורים כללי טוב יותר וממוקד ואיכותי יותר מאתרים קצת יותר רציניים במשך השנים, גם אתרים בחו"ל, אז ברגע שהשארתי את הפרופיל הקישורים שלי ברמת – מעל 70,80 אחוז איכותי, חזרתי חזרה להרבה מאוד מיקומים בגוגל.

זהו, זה בגדול הדברים. אני מאמין מאוד שאם אתם תצליחו להסתכל קודם כל ברמה נקודתית, קודם כל מבחינת גוגל – מה קורה ב-Google Analytics, קודם כל Search Console לראות שהכל בסדר. אונסייט – לבדוק קצת שוב, את העמודים הספציפיים שאני הייתי מאמין שיכולים לעשות לי את הבעיה ברמת הטראפיק או המיקומים, ואחר כך לבדוק האם יש בעיה באופסייט.

זהו, עד לכאן. אם יש לכם שאלות, הערות, כל דבר שאתם חושבים שחסר או שאתם חושבים שאפשר להוסיף – אני אשמח לשמוע מכם, ואם יש לכם הצעות לפרקים נוספים – אני אשמח לשמוע. רוב הפרקים שלי שאני עושה זה על בסיס אנשים שפונים אליי הרבה מאוד במיילים וגם אפילו על בסיס הלקוחות. אז תודה רבה ונתראה בפעם הבאה. 

שתפו חברים ואויבים (גם הם צריכים ללמוד)