קידום אתרים ב-2019 - השנה לבניית אסטרטגיות

לא הרבה השתנה מקידום אתרים ב-2018, אבל דבר אחד שאני לא מפסיק לראות טעויות של מתחילים בו – זה שאין אסטרטגיה ברורה לגבי מה שמתכוונים לעשות בתהליך ה-SEO, לאן אנשים רצים?

אל תשכחו להירשם בשביל לקבל עדכונים משמולTV

thum-2019
שמוליק דורינבאום

שמוליק דורינבאום

הבעלים של חברת "שמול קידום אתרים" ומקדם אתרים כבר 13 שנה בשוק הישראלי והבינלאומי

קידום אתרים ב-2019 – השנה של בניית אסטרטגיות

ובפרק של היום: אסטרטגיית SEO ב-2019

תמליל הפרק:

(*חשוב לציין, זה תמליל של הסרטון, סלחו לי מראש על הניסוחים המילוליים)

כי למרות שכל אחד רוצה להביא את האתר שלו למקומות הראשונים בגוגל, חייבת להיות אסטרטגיה מאוד מאוד ברורה לפני שאנחנו רצים ומתחילים לעשות את כל מה שקראנו, כל מה שהסבירו לנו יועצי ה-SEO, כל מה שתוכנות כאלה ואחרות אומרות לנו מה לעשות.

כי אחת הבעיות הכי גדולות שיש לנו, היא שנוצרים הרבה מאוד כלים בעולם ה-SEO, ורובם עושים את אותם דברים. נותנים לכם פשוט איזה Audit, איזה מבחן נקרא לזה, על האתר שלכם, שאומר לכם – אתם צריכים לטפל בזה, ואתם צריכים לטפל זה, ואתם צריכים לטפל בזה. ועכשיו תשיגו קישורים ותעלו תוכן… זה נייס טו האב, הרעיון בהחלט נכון. אבל ללא אסטרטגיה, אתם בחיים לא תדעו מה לעשות קודם ומה תעשו אחרי זה.

לא סתם יצרנו פה בעצמנו את Highver (מי שלא מכיר – מערכת לניהול משימות ב-SEO). והסיבה שיצרתי את המערכת הזאת מלכתחילה, זה כי רציתי לעשות סדר פנימי בסוכנות שלנו, בסוכנות ה-SEO שלנו. ואני חושב שאחד הדברים הטובים שיצאו מזה, זה שהתחלנו לבנות לעצמנו אסטרטגיה.

עכשיו אני אסביר, בגדול.

רשמתי פה איזה שמונה פרמטרים, בואו נקרא לזה, די בסיסיים מעולם ה-SEO, מסוג הדברים שהייתי מסתכל עליהם ב-2019. 

בתור התחלה – תגיות מטא מהיום הראשון. תמיד אנחנו מסתכלים על אותם דברים.

אני ניסיתי מאוד לא לכמת את זה לשמונה דברים, אבל אני מנסה להסתכל על זה עדיין ברמת האסטרטגיה לשנה הקרובה, בואו נטפל בדברים האלה. אוקיי?

 

אז דבר ראשון זה תגיות מטא

לדאוג שכל מה שהוא טייטל ותיאור בצורה הכי פשוטה. הכותרת והתיאור שיש לנו בתוצאות החיפוש, הם תואמים למה שיש לנו מבחינת מילות החיפוש שאנחנו רוצים. ומן הסתם, שלכל עמוד יהיה לו את הטייטל והתיאור הייעודי שלו.

הרבה מאוד אתרים פשוט מגיעים אלינו לפעמים עם בעיות של הכל נראה אותו דבר, כל הטייטלים, כל התיאורים. אז אם תעבדו על זה ותסתכלו, שוב, כל הכלים האלה מעולים, ה-Audit, אתם יכולים להוציא משם אחלה תובנות של כמה מהם בעצם טייטלים ארוכים, משוכפלים, וכן הלאה. רק שימו את זה לעצמכם בצד ותגידו – אוקיי, זה משהו שאני חייב לעשות. בטח ובטח לכל אתר.

 

דבר שני זה Https

אתר מאובטח היום הפך להיות סופר-רלוונטי.

גוגל אמרו כבר בצורה די ברורה – אתרים מאובטחים מועדפים עליהם.

גוגל רוצים לעשות Make the internet safer, אז בואו נלך איתם על זה ונהפוך את האתר שלנו למאובטח. כמה שזה לא באמת תמיד רלוונטי לאבטחת האתר האמיתית, אבל בואו ניתן להם את זה וניתן להם אתר מאובטח.

 

הדבר השלישי זה תוכן חדש

אנחנו צריכים תמיד לדאוג שיהיה לנו תוכן חדש באתר.

גוגל אומרים, יש להם מדריך מקוצר ל-SEO, והם אומרים שלושה דברים: (1) תדאגו לטייטלים ותיאורים, (2) תעשו תוכן חדש לאתר שלכם, ו-(3) תדאגו לתמונות שהן יהיו רלוונטיות.

הם מנסים לקצר את זה כמה שיותר.

אבל אנחנו אומרים – אוקיי, אין בעיה שיש לנו תוכן חדש, השאלה היא, כל כמה זמן? כל שבוע? כל חודש? זה לא נכון להגיד 'תמיד יעבוד לכם 1,500 מילה לתוכן'. יש כל מיני מחקרים כאלה שיצאו, ונורא קשה לי לראות אותם, כי זה לא יכול להיות. 

אין בזה שום היגיון שנגיד מעכשיו כל תוכן שנכתוב זה 1,500 מילה. אם אתם צלמי אירועים זה שונה, אם אתם מעצבי פנים זה שונה, ואם אתם מתעסקים בעולם הרפואה, או באתרים של YLYM, אם יצא לכם לשמוע על זה, משהו קצת יותר פנימי בגוגל שאומר כמה באמת האתרים שלכם הם דברים שיכולים להשפיע על חיי אדם, על הכסף של בן האדם, כמה אתם יכולים לשנות לו את החיים עם ההחלטות שהוא עושה בעקבות מה שהוא קורא באתר שלכם, אז מן הסתם, צריך הרבה יותר מילים. 

אבל מעצבי פנים, אדריכלים שמעדיפים להראות תמונות, סטודנטים לעיצוב גרפי, אין להם מה לכתוב עכשיו 1,800 מילה על מה זה פונט יפה.

אז מן הסתם, זה צריך להיות מאוד מאוד מותאם בהתאם לתחום שלכם. אל תנסו לרוץ לכתוב 1,500 מילה. זה לגמרי סובייקטיבי. אז חשוב מאוד שתסתכלו על זה בצורה פשוט נכונה.

אז תוכן חדש – חשוב מאוד, תסתכלו אבל בהתאם לתחום. אל תרוצו פשוט לכתוב. בטח לא כמות המילים ובטח לא כמות התכנים.

 

הדבר הבא זה התאמה למובייל

מאוד פשוט.

העדכונים של גוגל שיצאו  בנושא Mobile First, פשוט אומרים: 'אנחנו קודם כל אכפת לנו מהמובייל, לא באמת אכפת לנו מהדסקטופ. תעשו אתרים טובים למובייל'.

אז מן הסתם, אנחנו נדאג כמה שיותר שתהיה לנו התאמה למובייל. שכל מה שיש בדסקטופ, יש לנו גם באתר מובייל. די אמור לסגור את הפינה הזאת. תדאגו שעיצובית לא תבריחו אף אחד, אבל זה בהחלט אחד הדברים החשובים.

 

דבר הבא זה קישורים

מאז ומתמיד וכל מחקר אפשרי מראה, לא משנה כמעט באיזה תחום אתם, קישורים זה חשוב. לא משנה מה תעשו, אתם חייבים להשיג קישורים לאתר שלכם.

עכשיו שוב, גם כאן זה מעולה כמה הכמות, האיכות, תמיד תשתדלו להיות הכי איכותיים שיש. כמות – מבחינתי, אתרים בארץ יכולים גם שניים שלושה קישורים, כל עוד הקישורים יחסית סבירים. (מי שרוצה לדעת מה זה סבירים בשבילי, יכול לדבר איתי באישי, אני אשמח לענות).

 

דבר הבא זה היררכיה

היררכיה (שוב, זה לאו דווקא לפי תיעדוף, תכף אני אסביר לכם למה תיעדוף זה החלק השני של הסרטון הזה, אבל בואו נדבר קודם כל על דברים שאני מסתכל עליהם, שאני רוצה לעשות ב-SEO).

היררכיה – מאוד חשובה לי היררכיה פנימית.

עמודים שהם יותר חשובים לכם, שאתם רוצים לקדם, תדאגו שהם יהיו ברמת ההיררכיה, גבוהים יותר. זאת אומרת, שאם יש לי עמוד שנקרא 'קורס קידום אתרים', אז מן הסתם אני אשים אותו בתפריט הראשי, או לפחות אני אדאג שכל עמוד מהאתר שלי אכן יקשר לעמוד הזה. אז אם תשימו לב, ב-Shmul.co.il יש למעלה בצורה מאוד ברורה 'קורס קידום אתרים'. 

משום שזה אחד הפקטורים הברורים שלנו, זאת אחת הפעילויות הרציניות שלנו כאן בחברה, אז זה משהו שאני רוצה להדגיש. אבל אם מישהו עכשיו החליט שיש לו חנות של גאדג'טים, ומצלמות נסתרות זה משהו שהוא מאוד חשוב לו והוא רוצה למכור את זה בצורה מאוד רצינית, אבל אפשר להגיע לזה רק דרך קטגוריה וסאב-קטגוריה וסאב-קטגוריה, אז זה לא באמת מראה לגוגל שבאמת באמת חשובה לכם הקטגוריה הזאת. ולכן, אתם עלולים להציג לגוגל מצג שווא, של מצד אחד זה לא חשוב לנו, ומצד שני, לפוצץ אותו בקישורים או משהו. אז זה לא באמת רלוונטי, לא באמת ריאלי. עדיף שתדעו לאזן את הדברים. כמה אתם עושים כוח מבחוץ, גם ברמת כמה זה חשוב לכם בעצמכם, ותדגישו את זה בצורת ההיררכיה.

דרך אגב, גם קישור מהפוטר זה בסדר. קישור מהפוטר לעמודים פנימיים. לא כל האתר יכול לקבל קישורים לכל האתר. אז אם יש לכם כמה קטגוריות חשובות, שימו אותן מהפוטר שיראה אילו נושאים חשובים נוספים. זה בסדר גמור. אפשר לשים למעלה בתפריט העליון רק את הדברים המיין מיין ביזנס שלכם, ולמטה, עוד כמה קטגוריות פנימיות שיכולות להיות מאוד חשובות לכם.

 

דבר הבא זה זמני טעינה

שוב, גם כאן גוגל אמרו בצורה די ברורה – 'אנחנו אוהבים אתרים מהירים יותר'.

תגיעו למצב שגם אם אתם לא מבינים בזה, תדברו עם המתכנתים שלכם, מי שבנה לכם את האתר. תתייעצו עם מתכנתים. יש היום באמת אלפי מתכנתים בכל הקבוצות בפייסבוק, אפשר להתייעץ איתם, לשאול 'מה אני יכול לעשות כדי לגרום לאתר שלי להיטען מהר יותר?'.

עכשיו, אם אתם עדיין לא רוצים ללכת למתכנתים, תדאגו לדברים מאוד מאוד פשוטים. אם יש לכם אתרי וורדפרס או ג'ומלה או וואטאבר, תדאגו לא להוסיף יותר מדי תוספים. לא כל דבר להוסיף תוסף, לא כל דבר הרחבה. זה דבר שיכול להזיק לזמני הטעינה ולגרום לאתר הזה להיות יותר מדי כבד. אז תיזהרו עם זה כי עדיין זה סוג של ריקווסטים לשרת (מי שרוצה שאני אסביר לו יותר, מוזמן לדבר איתי).

בנוסף, ברמת זמני הטעינה, כשאתם מעלים תמונות לאתר שלכם, תשתדלו לא לחשוב שאתם כולכם אדריכלים ומעצבי פנים. אפשר להעלות תמונה שהיא לא 6MB. אפשר וגם רצוי, להעלות תמונה שהיא פחות מ-100KB. לפעמים זה קשה. אלו שבאמת מעלים תמונות, חושבים עדיין שזה קצת יותר קשה, אבל זה אפשרי לחלוטין. ברגע שעושים את זה בצורה מבוקרת, וכל תמונה שאנחנו מעלים ולא מעלים בפעם אחת את כל התמונות שלנו. כל עמוד שאתם מעלים תמונה, שימו לב שהיא 100KB-200KB במקסימום, אם ממש חשוב לכם שזו תמונה DSLR מטורפת כי זה חלק מהמכירות שלכם. בסדר. אבל תזכרו, זה דבר שיכול באמת לעשות לכם נזק לזמני טעינה.

 

דבר אחרון זה הסרת תוכן זבל'ה

אין לי דרך נורמלית ונעימה להגיד את זה. אנחנו קוראים לזה גם פה בחברה ככה.

תורידו את כל התוכן הזבל'ה. כל מה שהוא בעיני עמודים שלא אמורים להיות סרוקים בגוגל, לא אמורים להיות מאונדקסים בגוגל.

לא קייס סטאדי אחד ולא שניים ולא ארבעים נעשו על זה שהוסר תוכן זבל, ולאחר מכן, האתר עלה בתוצאות. אתם לא צריכים אלפי עמודים או עשרות אלפי עמודים כדי שהאתר שלכם יהיה טוב. לפעמים מספיק גם רק עשרות או מאות עמודים, ועדיין הוא יתקדם בגוגל. יותר מזה, אני מזכיר לכם, קייס סטאדיז רבים מראים שאם אתם מורידים תוכן זבל'ה, אתם מצליחים לעלות במיקומים. למה? כי גוגל בסופו של דבר רואה 100% תוכן. 

מתוך ה-100% תוכן, הוא בעצם אומר 'מתוך העמודים שיש באתר, 98% ממש טובים'. אבל אם יש לכם מלא עמודים זבל, לצורך העניין, עמודי חיפוש פנימיים – יש לי מלא אתרים שאני מתעסק איתם שאני רואה שכל מי שמחפש בתוך האתר זה יוצר לו עמוד משלו, ואז עמודי חיפוש פנימיים מאונדקסים בגוגל. נוראי לחלוטין ויוצר הרבה תוכן זבל'ה – אז, האתר שלכם הוא כבר לא 100% או 98% טובים, לפעמים הוא רק 30% טוב, ואז זה יכול לעשות לכם נזק בלתי הפיך, באמת. תיפטרו מדברים כאלה. עמודי תודה, עמודי נחיתה, עמודים צפים, עמודי ניהול, עמודי סינון/פילטור, תדאגו שיש קנוניקל נכון (מי שלא יודע מה זה קנוניקל, יש סרטון שלי שנקרא 'מה זה קנוניקל?'), תדאגו שיהיו עמודים שהם רק איכותיים, וכל עמוד שיש לכם באתר תדאגו שהוא ייעודי למה שהוא. ומן הסתם, ככה גם אתם תצליחו להביא את הטראפיק בהתאם. בכל מקרה, זה נושא ה-הסרת תוכן זבל'ה. ככל שתסירו יותר תוכן, אתם תצליחו לעלות בתוצאות הרבה יותר בצורה נכונה.

 

אני עובר איתכם לחלק השני.

החלק השני הוא בעצם התיעדוף עצמו.

התיעדוף עצמו בעצם אומר 'אוקיי, אז הבנתי, אז יש לי הרבה מאוד דברים שאני צריך לעשות, מלא דברים ששמוליק אמר שמאוד מאוד חשוב, ואתר מאובטח ותוכן וקישורים… אחלה. איך אני באמת יודע מה נכון יותר? מה חשוב יותר? מה מהיר יותר?'

אז כמעט ולכל אתר, זה יוצר בצורה קצת שונה את התיעדוף ואני אסביר.

אבל עדיין, אתם תראו איך אתם תצליחו לתעדף בעצמכם בצורה די מהירה.

על כל פרויקט שאנחנו יושבים, אנחנו מנסים לעשות את הטבלה הזאת ולהגיד – אוקיי, יש לנו פה איזו מטריצה נקרא לזה, שעושה משהו מאוד מאוד ברור.

מ-One-Step Process ל-Multi-Step Process.

עכשיו, מה זה אומר?

אם יש לי פעולה, שאני יודע שאני יכול לעשות אותה די מהר, לא נקרא לזה אפילו מהר, סליחה, נקרא לזה בפחות פעולות בשביל לגרום לזה לקרות. אני אתן לכם דוגמה מאוד מאוד פשוטה. לצורך העניין, קישור. להשיג קישור יכול להיות One-Step Process כי אני יודע שיחסית זה One-Step Process. אני כותב את המאמר, אני מעלה את זה לאחד האתרים, יש לי קישור. על פניו, די ברור. יחסית די מהר אני יכול להגיע לזה, לגרום לזה שיהיה לי קישור חדש באינטרנט. השאלה היא, וזה לפי המטריצה הזאת, האם זה Short-Term Impact, או Long-Term Impact?

משמע, האם זה שאני אשיג קישור, יקבל Impact מהר, יגרום לכך שהאתר שלי יתקדם מהר יותר בתוצאות, או שמא, זה משהו ל-Long-Term. זה משהו שאמנם השגתי עכשיו קישור, לקח לי יחסית די מהר, אבל זה ל-Long-Term Impact.

אז מן הסתם, ברגע שאני אגיד אוקיי, קישור, אז אני אגיד שזה One-Step Process, מצד שני, יקח לזה אולי הרבה זמן לפעול. אני צריך בסך הכל, כמו שאתם מבינים, יש לנו פה בערך כזה מין ציר אוקיי? חושב שזה די ברור מ-One-Step Process ל-Multi-Step Process, זאת אומרת, יש הרבה יותר פעולות שאני צריך, או לעומת ה-Short-Term Impact ל-Long-Term Impact. אז אם אני אומר שיש לי One-Step Process יחסית, נקרא לזה איפשהו אפילו ממש ממש מהר, שזה נגיד איפשהו פה, אבל מצד שני, זה משהו שמבחינת ה-One-Step Process, עדיין, זה Long-Term Impact, יקח לזה הרבה יותר זמן להשפיע על תהליך ה-SEO שלי, אז יכול להיות איפשהו, אני אצייר לכם את זה ככה, איפשהו פה. ואז, אנחנו יודעים שבעצם זה One-Step Process אבל בפועל, הנקודה תהיה כאן. כי בתכל'ס, יש לזה Long-Term Impact. אין לזה Short-Term. אם זה היה Short, הייתי משאיר את זה כאן.

אם עדיין לא הבנתם, אני אקח אתכם לשלב נוסף.

כל מה שקשור לתגיות מטא.

תגיות מטא – טייטל, תיאור גם כאן, יחסית זה One-Step Process. כי עדיין, צריך להיכנס לעמודים, לשנות את הטייטל, לשנות את התיאור, והופ – טיפלנו בבעיה.

יחסית, אם אני אשנה עכשיו בטייטל ובתיאור ואני אכניס את הביטוי שאני רוצה לקדם, למשל, אם הביטוי 'קורס קידום אתרים' לא קיים בכלל בטייטל או בתיאור, ואני נמצא, יכול להיות שאני אהיה איפשהו בסוף עמוד 2 בביטוי נגיד, למשל, אבל ברגע שאני אוסיף את הביטוי, כמו שאמרנו, זה יחסית די מהר, נכון?

בואו נעשה את זה כאן רק לצורך ההמחשה, עדיין אני יודע שההשפעה היא יחסית די מהירה. כי גוגל, ברגע שיבוא ויסרוק עוד פעם את האתר, יכול להיות שיקח לי מאוד מהר, והופ – אני נמצא כאן.

והדבר שעשיתי, יחסית הוא One-Step Process, יחסית די מהר, וגם יש לו השפעה די מהירה. ברגע ששינוי הטייטל משתנה, ברוב המקרים, אפשר כבר להתחיל לראות תנודות.

אולי בגלל זה היום אני מקום ראשון במילה 'קורס קידום אתרים'. יכול להיות.

עדיין, אחד הדברים שמשפיעים די מהר, זה נושא התגיות. ברגע שתשנו טייטלים ותיאורים, אתם תראו את ההשפעה די מהר, במיוחד אם יש לכם אתר עם הרבה מאוד טייטלים ותיאורים משוכפלים, והצלחתם להכניס Yoast או RankMath, או אפילו All-In-One, כל מיני תוספים של וורדפרס לצורך העניין, זה מה שאני מדבר עליהם, זה דברים שאולי תוכלו לעשות את הטייטל והתיאור אוטומטי, שיהיה נכון בהתאם לעמוד. ואז, הבעיה תיפתר די מהר, רק בעזרת איזה תוסף ונגמר. אבל עדיין, ברגע שתעשו את זה, ההשפעה תהיה מאוד מהירה.

עכשיו דרך אגב, אתם יכולים אפילו להגיע למצב שאתם עושים מיגרציה לכל האתר. זאת אומרת, אם אין לכם אתר בוורדפרס – יש לכם אתר בוויקס, או יש לכם אתר בדרופל, או כל מיני מערכות שאולי קצת פחות מוכרות – אתם אומרים 'אני רוצה לעבור לוורדפרס', זה Multi-Step Process, אבל ההשפעה תהיה מאוד מהירה. כי ברגע שתעשו את זה, ברגע שהאתר יעלה לאוויר, ההשפעה תהיה, חד וחלק, די מהירה. לפחות בכל הניסיונות שאני עשיתי בעצמי. בכל האתרים שאנחנו עשינו פה מיגרציה.

אני עובר לדבר הבא – תוכן חדש זה אחלה.

שוב, גם כאן, זה יכול להיות די מהיר, מבחינת הביצוע שלו, שזה One-Step Process, אבל ההשפעה שלו יכולה להיות Long-Term Impact. כי שוב, וזה עוד פעם מאוד מאוד תלוי בהתאם לאתר. כי אם עכשיו האתר שלכם, יש תוכן שאין לו, נגיד ולא היה לי בכלל עמוד שנקרא 'קורס קידום אתרים', ויצרתי עמוד שנקרא 'קורס קידום אתרים', ברגע שיצרתי את העמוד הזה וכתבתי את התוכן, יכול מאוד להיות שההשפעה תהיה מאוד מהירה. כי פתאום יש לי בכלל עמוד כזה. אבל אם אני רוצה להוסיף תוכן רק כדי לחזק תוכן אחר שלי, כדי לעשות אליו קישורים פנימיים, זה לא Short-Term זה ל-Long-Term.

העניין הוא, בסופו של דבר, זה לדעת לפי ה-מה אתם רוצים יותר?

בדרך כלל, אני מכין אתכם כבר מראש, יש שני דברים שאנחנו מסתכלים עליהם כשאנחנו בונים את שניהם.

ה-Short-Term Impact כל מה שקשור לעכשיו, כאן ומיד.

א', זה גם חוזים, שאין לכם נגיד התחייבויות עם לקוחות או אם אתם בעלי עסקים שרוצים לראות השפעה די מהירה, מה שנקרא אצלנו גם בעגה המקצועית, Quick-Wins, אוקיי? זה בעיקר קשור לפרפורמנס, לביצועים. אז זה כאן ועכשיו. אני עכשיו רוצה לראות ביצועים, אני רוצה לראות, אני קורא לזה פרפורמנס=Prm, עכשיו אני יודע שאני מקבל את הביצועים, עכשיו אני מקבל המרות, עכשיו אני מקבל טראפיק, כבר עכשיו אני רואה מזה משהו.

לעומת הברנדינג (=Brn), שזה כל מה שקשור למיתוג. כל מה שקשור ל-Long-Term Impact.

כל דבר שאני יכול לעשות, כמו למשל לבנות תוכן אמרנו, אז אני יודע שזה לא Multi-Step, זה One-Step Process. אוקיי? אבל ל-Long-Term. זה משהו שיקח לו זמן, מן הסתם. ולמרות שזה יקח לו זמן, אבל זה לוקח זמן ואני פשוט בונה את המותג שלי. לאט לאט, עם הזמן, עוד שלושה חודשים, עוד חצי שנה מהיום, יהיו לי יותר עמודים באתר, וכל העמודים האלה בעצם בונים איזה מותג מאוד מאוד יפה, שהצליח לבנות לא מעט תכנים בתוך האתר שלו.

התאמה למובייל זה עוד פעם, גם זה יחסית די מהר, אבל תלוי איזה גרסה יש לכם היום.

זאת אומרת, אם המובייל שלכם יחסית בסדר, ואז פשוט עשיתם התאמה למובייל, זה משהו אחר. אבל אם האתר שלכם לא מותאם למובייל ואז אתם תתאימו אותו למובייל, ההשפעה היא מאוד מהירה. אז שוב, אתם צריכים לדעת איפה על המטריצה, או בכלל, ברמת הטבלה הזאת, איפה אני שם את הנקודות שלי. אני צריך לבנות את הטבלה הזאת לפי מה שאני רוצה להשיג.

עכשיו כולם רוצים להשיג Short-Term Impact. כולם רוצים, 'אתה יודע מה, אז עכשיו אני רוצה מכירות. אז בוא נעשה את כל מה שעכשיו יכול לקרות'. העניין הוא, שלא כל דבר שאתם תעשו, באמת שווה לכם לעסק. כי יש הרבה מאוד עסקים שאנחנו מדברים איתם, והם אומרים – 'תקשיבו, אנחנו מסתדרים יופי, אנחנו מצליחים להביא לקוחות, אנחנו מצליחים למכור, הכל בסדר. אבל אנחנו רוצים שלטווח הרחוק, אנחנו לא נאבד את זה. אנחנו לא נרגיש שפתאום תהיה דעיכה'. ולכן, אנחנו עושים את כל מה שקשור ל-Long-Term Impact. כמו למשל, לבנות תוכן, לבנות קישורים, וכמובן, להסיר תוכן זבל'ה. זה תמיד אנחנו עושים On Going.

זה בגדול הדברים שאתם צריכים לזכור ב-Process-ים.

אני אתן לכם דוגמה שאני הכי אוהב, ב-Multi-Step Process.

שימו לב, זאת אומרת דברים שלוקח להם הרבה יותר פעולות, לפעמים זה אפילו יכול להיות התאמה למובייל. אוקיי? שוב אני אומר, זה מאוד תלוי האתר עצמו. כי יש אתרים שאומרים לי 'מה הבעיה? אתה צריך לעשות Https? אתה צריך לעבור ל-Https? שני כפתורים אתה שם'. כי יש חברות אחסון שאפשר לפתור את זה, כמו יופרס למי שמכיר, חברת אחסון מעולה לאתרי וורדפרס, כל מה שצריך לעשות זה ללחוץ שם על לעבור ל-Https, לעשות הפנייה אוטומטית מ-Http ל-Https. 

רוב הפעולות שמתבצעות שם יכולות להיסגר בעניין של כפתור. לעומת זאת, אנחנו עובדים לפעמים עם לקוחות די גדולים, עם פרויקטים די גדולים בארץ, ואני מצליח לראות כמה Https, פעולה שיחסית אני מכיר אותה כדי פשוטה, יכולה להיות ממש לא One-Step. היא Multi-Step, וצריך לעבור איזה חמישה מתכנתים, וצריך לעבור אישורים, וצריך לקנות רישיון SSL מתאים, וזה יכול להיגמר במשהו של פרויקט של חצי שנה עבודה. 

ולכן, המטריצה הזאת או שוב, מטריצה טבלה, אני כאילו, קצת רץ לי בראש כל הזמן, אותו דבר, הדבר הזה חייב להיפתר אצלכם מאוד מאוד בצורה ייעודית. ואז אתם תחליטו לעצמכם בעצם איך המשימות שלכם צריכות להיראות, ולפי האסטרטגיה שאתם קבעתם. כי אם עכשיו אני קבעתי משהו שמראש, אני יודע שהאתר הזה צריך להיות מיידי, צריכים להיות ביצועים, צריך להיות נטו להביא עכשיו לקוחות, אני חייב להתחיל לעבוד על ה-Short-Term. ה-Short-Term זה לדוגמה הקישורים החזקים. 

לצורך העניין, נגיד לא קישורים רגילים שאתם מכירים, כשאתם עושים החלפות קישורים, או אתר קטן פה ושם, אלא לעשות קישורי PR, להביא קישור מכלכליסט, להביא קישור מדה-מרקר, ממאקו אם צריך, להביא קישורים חזקים שאנחנו יודעים שיכולים לפעול מאוד מהר, לא רק ברמת התועלות ל-SEO, אלא גם אפילו ברמת טראפיק מהאתרים הפבלישרים הגדולים האלה, ואפילו לקוח או שניים. מן הסתם. עשינו את זה לא מעט, זה עובד מאוד יפה.

כל דבר כזה, צריך פשוט לקחת לחשבון שזה חייב להיות בצורה של האם אני רוצה לעבוד, עכשיו לקבל ביצועים, או שיש לי את הסבלנות, יש לי את אורך הרוח, ואני יכול להגיע ל-Long-Term Impact, אבל בראש שקט, שאני יודע שאני בונה פה משהו, הוא מותג לעתיד ולא 'בואו נמכור רגע תחפושות לפורים שיש לנו עוד חצי שנה', אלא בואו נבנה מותג שאחר כך, כל עמוד חדש שאני אוסיף, אני אכנס אוטומטית לעמוד הראשון. הוספתי עמוד חדש לא מזמן לאתר שלי, שנקרא 'איך להגיע לעמוד הראשון?' אני כבר מקום שני או שלישי שם לדעתי. יש שם גם סרטון שלי וגם כתבה שלי, והגעתי שם יחסית תוך שבוע מהרגע שהעליתי את הכתבה לאוויר. כי גוגל כבר מכיר את האתר שלי בתור אתר מהימן, יש לו הטראסט שלו, שהצלחתי להוסיף עם הזמן הרבה מאוד תכנים. 

אני פה מ-2004-2005 בתחום, אז על פניו, גוגל די מכיר את השם שמוליק דורינבאום ממכל מיני אתרים שהוא ראה. הוא מאמין לאתר הזה. כל תוכן חדש שאני אוסיף, מגיע למעלה.

תבנו מותג.

אני תמיד ממליץ לבנות מותג, אבל אם יש לכם עכשיו דברים שאתם רוצים כדי להגיע עכשיו לביצועים, זו בדיוק הדרך. שבו על זה.

2019 לא נראית כל כך אחרת מ-2018, אבל כל הנושא של תוכן, או קישורים, או היררכיה, שאני חסיד גדול של היררכיה, כמה שיותר קישורים פנימיים לעמודים חשובים.

יש הרבה מאוד ביטויים שקידמתי אך ורק בעזרת היררכיה.

אני אומר לכם עדיין, תבנו לעצמכם את האסטרטגיה בהתאם, גם ב-2019. וספויילר, גם ב-2020 כנראה 😉

 

זהו, אם יש לכם שאלות, הערות, שיימינג למיניהם, פיימינג, מוזמנים להגיב לי בתגובות. מוזמנים לשלוח לי שאלות פרטיות כמו תמיד. ותירשמו גם ל-Highver. תתחילו לסדר לעצמכם את המשימות. אתם תראו הרבה יותר טוב איך דברים נראים כשהם פשוט נראים כמו אחד אחרי השני, ולראות מהן המשימות שאנחנו צריכים לעשות.

אז, תודה רבה ונתראה בפרק הבא.

שתפו חברים ואויבים (גם הם צריכים ללמוד)