פרק 6 - קישורים חיצוניים בקידום אתרים

60%
פרק 6 - מהם קישורים חיצוניים

מה הקשר בין קישורים לבין קידום אתרים?

האלגוריתם הראשון של גוגל, כלומר, הפטנט הראשון של גוגל במנוע החיפוש הגדול והאימתני שלו, הוא הרעיון הכללי של הדמוקרטיה ברשת כולה, כלומר, אם אני אתר גדול, מעניין ואיכותי – רוב הסיכויים שאקבל לא מעט "הצבעות" מאתרים אחרים שאני אכן כזה, הרבה אתרים בעצם יפנו אליי אצבע מפרגנת ובכך האתר שלי אמור להיות זה שיקבל את רוב הגולשים שבתחום שלי.

אז מצד אחד, אין ספק שהרעיון עצמו מעולה וסחטיין על גוגל, הם ידעו מה הם עושים על עצם הרעיון שלמי שיש יותר "הצבעות אמון" כאלו ואחרות מצד אתרים ברשת, כנראה שהוא באמת אתר מעולה. אממה, גוגל בשנים האחרונות מרגישים את הדבר הנוראי מכל – המניפולציה של מקדמי האתרים. הרי אם אנחנו, בתור מקדמי אתרים הבנו שזה אחד הפקטורים החשובים ביותר של גוגל, אז איך לא ייצא מצב שאנחנו ננצל את זה לטובתנו?

אז גוגל בהחלט הבין את המניפולציה ונתן לקישורים ערך פחות יותר, האמנם? לא באמת. ועל זה בדיוק נדבר בפרק הזה של המדריך המלא על מנת שתבינו איפה אתם צריכים להשקיע את רוב התהליך שלכם בקידום ואיפה אתם יכולים להוריד את הרגל מהגז קצת בזמן הקרוב. (אפילו בשנים הקרובות)

אז כמו שאמרתי קודם, גוגל אוהב מאוד לראות קישורים לאתרים, אז למי שלא מבין בדיוק מה הכוונה של "קישור", חייב ללכת קצת לויקיפדיה לקרוא מה זה בדיוק קישור ולהבין, בסך הכל מדובר בדרך לעבור מעמוד לעמוד באינטרנט, סוג של דרך גלישה באינטרנט, בדיוק כמו שאתם מחפשים משהו בגוגל ואז לוחצים על התוצאה שאתם רואים, כלומר, לחצתם על קישור.

קישור מבחינת גוגל, חייב להיות HTML פשוט על מנת שגוגל יצליח לקרוא את זה בצורה קריאה בסריקות של הבוטים שלו (מי שלא זוכר איך מנוע חיפוש עובד שילחץ כאן) וכאשר גוגל קולט בסריקות שלו באינטרנט קישורים חדשים לאתר שלכם, הוא מבין שמדובר באתר שמקבל הצבעות כאלו ואחרות, אבל אילו הצבעות גוגל אוהב? ואילו הצבעות גוגל עלול להעניש אתכם ולהעיף אתכם מתוצאות החיפוש? (אכן גוגל עלול להעניש, לא תענוג גדול).

גוגל אוהב לראות:

  • קישורים מאתרים רלוונטיים
  • קישורים מאתרים עם סמכות / אוטוריטה בתחום הרלוונטי אליכם
  • קישורים בביטויי המפתח שלכם (כלומר, טקסט עוגן מדויק)
  • קישורים מאתרים גדולים ומוכרים (כלומר, בלי קשר לתחום, אלא פשוט גדולים ומוכרים כמו מאקו, וואינט וכו', פאבלישרים בעיקר)

גוגל לא אוהב לראות:

  • קישורים מאתרים לא רלוונטיים לתחום שלכם (לא מדובר על סמנטיקה אלא על אתרים מתחום שונה לחלוטין משלכם, כמו אינסטלטור שיקשר לחנות פרחים וכו')
  • קישורים מאתרים שמיוצרים אך ורק למען קישורים (אפשר להריח את זה מרחוק, אל תיתממו)
  • קישורים מרובים בביטויי המפתח שלכם (כמו שאמרתי, אל תנסו להיות מניפולטיביים, דאגו לקשר לאתר שלכם בביטויים מגוונים ולא בביטוי מדויק בלבד)
  • קישורים רבים מאותה חוות קישורים – כלומר, קישורים מכמה אתרים שיושבים על אותם שרתים (כן, גוגל יודע לזהות IP ושרתים)

אנחנו בתור מקדמי אתרים צריכים להבין שגוגל לא אוהב פשוט מניפולציות, משמע שאם אנחנו רוצים לקדם אתר אנחנו חייבים לקבל קישורים מאתרים אחרים, אבל השאלה מאיפה? כמה?

אז מאיפה אנחנו יכולים להשיג קישורים? כמה הצעות:

  • רישום לאינדקסים בתחום של האתר (אפשרי גם אינדקסים כלליים אבל רצוי לא להפריז)
  • קישור מבלוג בתחום שלכם (פשוט חפשו בגוגל "בלוג בנושא….")
  • החלפת קישורים עם אתרים בתחומכם (אפשר למצוא החל מחיפוש פשוט בגוגל ועד לפוסטים לבקשת החלפות קישורים בקבוצות של החלפות קישורים בפייסבוק)
  • יחסי ציבור תמיד טובים לכל עסק, בעזרת קניית תוכן איכותי מאתרי הפאבלישרים הגדולים, אפשר להשיג לא מעט קישורי PR מאתרים עם סמכות ברשת (רצוי בעזרת Nofollow)
  • פוסטים אורחים – נצלו את הידע שלכם ושתפו אותו עם החברים לתחום שלכם, המליצו להם שתכתבו עבורם תוכן בתמורה לקישור חזרה של קרדיט לכותבי המאמר, משמע אתם.
  • רשתות חברתיות – תתפלאו שלמרות שגוגל מבין שלכל עסק היום יש כרטיס ברשת חברתית כזו או אחרת, גוגל עדיין מחשיב זאת כקישור, קטן שלא יהיה, אבל עדיין קישור
  • אתרי וידאו – יוטיוב, וימאו וחבריו, יכולים לתת לכם לא מעט קישורים, מהתיאורים, מסוף הסרטונים וכמובן, מתיאור הערוץ עצמו.
  • תגובות בפורומים – למרות שהשיטה הזו קצת גוועה, אני חושב שבפורומים מקצועיים, עדיין אפשר לקבל קישור איכותי כל עוד הוא באמת עושה את העבודה שלשמה הוא נוצר – תנועה של גולשים מתעניינים.

לא משנה מאיפה תשיגו קישורים, חשוב מאוד לזכור, קישורים נועדו בשביל דבר אחד לפני הכל – תנועה מאתרים של גולש שחיפש מידע רלוונטי, בדיוק כמו שמחפש הגולש האקראי בגוגל מידע, כך אתרים ברשת אמורים לתת את התשובה ואם אין להם את כל התשובה אז לפחות שיקשרו לאלו שיודעים, יש לי פה ושם מאמרים באתר אשר מסתיימים ב"אם אתם רוצים לדעת עוד בנושא, לחצו כאן.." ומעביר לאתר של חברים שלי בתחום. כדאי לכם לנסות גם כך, עובד לי לא רע הרי. (גם לקבל וגם לתת).

כותב המאמר
שמוליק דורינבאום

שמוליק דורינבאום

שמוליק דורינבאום, מומחה קידום אתרים כבר מעל ל-15 שנים, מוכר בתחום בשם "שמול", בעל סוכנות "שמול קידום אתרים", בעלי המכללה "קואליקס" לקידום אתרים והבעלים של Highver (כלי ניהול המשימות של ה-SEO).