פרק 10 - איך מודדים תהליך SEO?

100%
פרק 10 - מדידת הצלחה בקידום אתרים

פרק 10 – איך מודדים (ועוקבים אחר) הצלחה בפרויקט קידום אתרים?

אחרי כל החפירות שלי בכל המדריך המלא הזה, מה באמת אנחנו מנסים להשיג? האם ניסינו מלכתחילה להביא טראפיק לאתר? או שמא רק ניסינו להביא מכירות חדשות לעסק שלנו? לא תמיד זה אותו הדבר, אז במידה ורצינו טראפיק, איך אנחנו בעצם מודדים את זה? האם רק ב"מספר הגולשים שהגיעו"? או שמא יש יותר מזה?

אם יש משהו שהבנתם (אני מקווה מאוד) בכל המדריך הזה, זה שאני בן אדם פרפקציוניסט, מה שאומר, שאין תהליך מבלי לחכות לתוצאות המרהיבות שלו, אז מה בעצם אני, בתור מקדם אתרים, יכול לעשות בעצם בשביל להפוך את התהליך שלי למנצח, או יותר נכון, לניצחון?

בתור התחלה, בואו נראה מה עשינו.

בפעולות הOnsite:

  • מחקר מילות מפתח
  • מחקר מתחרים

ברגע שיצרנו לעצמנו מחקר מילות מפתח, אנחנו בעצם יצרנו לעצמנו כבר מהיום הראשון – מטרות. משמע, יצרנו לעצמנו מקום לחשיפה, אנחנו קבענו לעצמנו "איפה נרצה להיות" בתור נקודת הצלחה ראשונית.

למשל, אם קבענו שאנחנו רוצים להיות בעמוד הראשון בביטוי "ביטוח רכב" (ואכן זה ביטוי מאוד קשה לפיצוח וקידום בעקבות התחרות שבתחום), האם הצלחנו לעמוד ביעדים שלנו?

תמונה של תוצאה בגוגל

אז כמו שאפשר לראות, לאחר לא מעט חודשים של עבודה (גם אונסייט וגם אופסייט) אפשר לראות שהתוצאה הושגה (נכון לספטמבר 2017).

מה עם זמן? כמה זמן קובעים ליעדי הצלחה בקידום בגוגל?

משום שכמעט שלא משנה מה תעשו היום, לא באמת ישנה למחר. אז אנחנו צריכים לדעת לקבוע לעצמנו יעדים נכונים של תהליך קידום בגוגל, לצורך העניין, כאשר לקוח שואל אותי "נו כמה זמן עד שאהיה ראשון בגוגל" אני עונה לו במייל פשוט של "אלוהים יודע, אבל מקווה שתוך 3,4 חודשים נתחיל לראות תוצאות" (כל עוד זה תחום תחרותי-בינוני ולא תחרותי עד מאוד). באותו המייל הזה שאני עונה ללקוח, אני מצרף את הוידאו הבא אשר מבהיר מגוגל ישירות כמה זמן לוקח עד שרואים תוצאות שונות בגוגל:

בפעולות הOffsite:

ברגע שיצרנו לעצמנו קישורים חדשים, גרמנו לכמה דברים יחד לקרות:

  • יצרנו דרכים חדשות לגולשים להגיע
  • יצרנו הצבעה דמוקרטית מהאתרים (הרלוונטיים!) ברשת לאתר שלנו
  • יצרנו נוכחות נוספת חזקה ברשת האינטרנט

ברגע שיש לנו מעבר נכון על הנושאים שנגעתי בהם במדריך, אפשר לראות את התוצאות בתכלס, דרך האנליטיקס, האם גולשים מתחילים להגיע אלינו, באמת דרך הקישורים שיצרנו? האם מגיעים אלינו לעמודים הנכונים?

לצורך העניין וההדגמה, אחשוף קצת מהאתר שלי, shmul.co.il (לזה שהגעתם כרגע כמובן). שימו לב:

אפשר לראות מהטבלה הבאה שבימים האחרונים (לא חשוב הטווח כרגע) הגיעו גולשים לעמודי הנחיתה באים, עמוד הבית, עמוד הסמינר שלי, וכמובן לעמוד הקורס אונליין שלי, למה? כי אלו העמודים שאני מקדם בצורה הכי סזיפית כרגע, את עמוד הבית / את עמוד הסמינר וכמובן, את עמוד קורס האונליין שלי, ניתן לראות, שהעמודים האלו – אלו העמודים הנצפים ביותר ברמה האורגנית(!) ולא ברמה הממומנת וכו', בימים האחרונים היו לי 32 פעילויות (סשנים בז'רגון המקצועי יותר) בעמוד הקורס. ולשם, אני מכוון בעצם. האם זה מספק אותי בשביל לדעת אם הצלחתי בתהליך? ממש לא.

בואו נסתכל רגע על טבלה נוספת, הפעם מכלי אחר של גוגל, נקרא Search Console

בכוונה השארתי גם אלו שמחפשים את השם שלי בגוגל כדי שתיראו שלכל גולש יש הסחת דעת, מה הכוונה? הכוונה היא שגם כאשר הוא חיפש את השם המפורש שלי "שמוליק דורינבאום" הוא לא תמיד ייכנס לאתר שלי האישי, אלא לפעמים ייכנס לאתרים המתחרים שלי שמדברים עליי / איתי, או (לצערי הרב) למודעות ממומנות שמשלמות לאדוורדס להופיע כאשר השם שלי מחופש בתוצאות.

מדובר על 40% בלבד בתכלס שנכנסים לאתר האישי שלי כאשר חיפשו אותי, אז מה קורה בשאר הביטויים?

ניתן לראות שמתוך 1000 איש שחיפשו "קורס קידום אתרים" רק אחוז קטן נכנס לאתר שלי, משמע, 13 גולשים בלבד, לתקופה זו ספציפית (שוב, לא חושב מה טווח הזמן כרגע) אפשר להבין גם שמדובר בירידה קצת של התוצאה שלי בעמוד התוצאות, אני במקום 6,7 בערך על הביטוי הנ"ל, משמע, נמוך יותר מהשאר בעוד שמדובר בזירה מאוד תחרותית, כלומר, יש לא מעט מודעות אדוורדס שמממנות הסחות דעת מכוונות כמובן וגם, תוצאות שמעליי, שגם ככה בקושי גולשים מגיעים ברמת הגלילה שלהם בדף התוצאות.

אבל אם תשימו לב לרמה הכללית של הקידום שלי בגוגל, אני תמיד מכוון לקידום האתר שלי תחת מילות מפתח אשר מכוונות לקידום תחום הלימודים שלי וההרצאות שלי מאשר תחום הקידום בפועל, כי במקום להתחרות על ביטויים כמו "קידום אתרים" אשר למדתי ששם נמצאים כל אלו שמתעניינים בנושא, אני נמצא במקומות הגבוהים בגוגל בכל הקשור לתחום הלימוד עצמו והסובב אותו. אפילו עד למצב שאם תכתבו בגוגל "מילון קידום אתרים" או "מבחן קידום אתרים", אני אהיה מקום ראשון או שני מקסימום.

אז אחרי שבדקנו את העמודים הנצפים שלנו וגם את רמת החשיפה שלנו בגוגל ויחס ההקלקה של הגולשים, מה עוד יכול לבשר על תוצאות? הדבר החשוב ביותר – המרות.

מה הן ההמרות בעצם? אם אנחנו הגדרנו באנליטיקס של גוגל (כלי המעקב החינמי שלהם) שההמרה שלנו היא "יצירת קשר" או "השארת פרטים" כזו או אחרת, אפשר לראות באנליטיקס את כמות הפניות – בהתאם לעמודים שאנחנו מקדמים, ואז מה זה יגיד לנו? (אני מקווה שאתם יודעים את התשובה), שהעמודים שקידמנו אכן עושים לנו את העבודה, לצורך ההדגמה שוב, שימו לב שוב לדו"ח אנליטיקס שהצגתי קודם לכן בכתבה, אפשר לראות את מספר ההמרות בהתאם לעמודים שלי באתר, בהתאם לעמודי הנחיתה שאני מקדם.

רואים? אפשר לראות שעמודי המדריך שלי מצליחים להביא לי את ההמרות הגבוהות ביותר בימים האחרונים, משמע, 11 פניות של יצירת קשר רק מעמוד המדריך המלא שלי, למה? זה כבר אני משאיר לכם את הרעיון שצם להם לדבר איתי אחרי שהם צפו בעמודי האתר שלי?

סרטון חשוב שלי על "האם חברת ה-SEO שלך דופקת אותך"

מה אתם אומרים? מוכנים למבחן קצר על SEO?

עכשיו, כל מה שנשאר לכם זה לעבור על המדריך ולעשות מה שכתבתי לכם, כי ללא ספק, גם לי וגם לשאר התלמידים שלי (גם לקורס האונליין וגם לקורסים שאני מלמד במכללות השונות) אפשר לראות שזה עובד וזה עובד בגדול, בואו לנסות גם אתם.

כותב המאמר
שמוליק דורינבאום

שמוליק דורינבאום

שמוליק דורינבאום, מומחה קידום אתרים כבר מעל ל-15 שנים, מוכר בתחום בשם "שמול", בעל סוכנות "שמול קידום אתרים", בעלי המכללה "קואליקס" לקידום אתרים והבעלים של Highver (כלי ניהול המשימות של ה-SEO).