רוצים ללמוד איך לקדם את האתר שלכם בעצמכם?
קחו את הזמן הפנוי שלכם ותעשו משהו שאף חברת SEO לא יכולה לעשות, גם אם תשלמו לה כפול ממה שביקשו מכם. קידום אתרים, אפשר לעשות לבד, אם יודעים את הנקודות הרגישות של גוגל.
לפני 11 שנה בערך, בניתי את האתר הראשון שלי, וממש התאכזבתי ממה שקורה בעולם הפרסום, רציתי בסך הכל לפרסם את האתר שלי, מאיפה באתם לי עם כל המספרים האלה? למה זה עולה כל כך הרבה ולמה אני בכלל לא רואה תוצאות כל כך מהר? למה אני לא יודע בכלל מה אתם עושים??
כי בתכלס, לפני שהפכתי למקדם אתרים, הייתי בעל אתר שבסך הכל רוצה שמישהו יעשה משהו עם האתר שלו וייקח אותו למרומי ההרים והגבעות שם ביקום שבו גוגל שולט בצורה כה ברורה. אבל רציתי לדעת, מה בדיוק הם עושים? ואחרי שקצת קראתי, קצת ראיתי, קצת חפרתי, קצת בכיתי, כי בתכלס, יש הרבה מאוד עבודה, ועכשיו 11 שנה לאחר מכן, בא לי להיות זה שיפתח את זה בצורה כל כך גלויה.
נשמע קצת סותר / לא מוכר? זה כי פתאום הבנתי, שהחודש הראשון של העבודה של כל מקדם אתרים, בכלל מושקע על כל המחקרים האלה שבעצם אמורים להגיד למקדם "איפה בכלל כדאי להיות בעמוד הראשון", לא מעט חברות ניהול השקעות רוצות מאוד להיות בעמוד הראשון בביטוי "שוק ההון" בעוד שלא משנה כמה אלפים מחפשים את הביטוי "שוק ההון", בפועל, הם אנשים שמחפשים להכיר את התחום ולאו דווקא להשקיע בו, צריך לדעת להיות חכם ולחפש ביטויים עם נפחי חיפוש מאוד מדוקים כמו "ניהול תיקי השקעות" וכביכול "למרות" שזה רק מאות חיפושים, להיות בטוח שמדובר ב"שאילתא" מאוד ממוקדת ולכן הגולשים יכולים להפוך די בקלות ללקוחות פוטנציאלים ולא רק עוברי אורח בכתבות שלנו.
אז חודש ראשון, אמרנו מחקר מילות מפתח, מה עוד כבר נחשב "מחקר"? מחקר נוסף שמקדמי אתרים מוציאים בחודש הראשון, מחקר מתחרים. מחקר אשר אמור להראות לנו, אחרי שבחרנו אילו ביטויים אנחנו רוצים להתקדם איתם בגוגל, מיהם המתחרים שכבר היום נמצאים במקומות הראשונים בביטויים שאנחנו רוצים להתחרות עליהם, ומה הם בעצם עשו כדי להגיע לשם. בתכלס שוב, גם כאן רק מקדמי אתרים יכולים לבדוק מה בדיוק המתחרים עשו ויותר מזה, רק מקדם אתרים מקצוען יכול גם להתחקות אחר הפעולות האלה, שלא נדבר בכלל על להבין אותם לעומק. אתה יכול להשיג את כל הכלים שבעולם של המקדם העצמאי (שזה לא פחות מכמה אלפים בחודש) ועדיין לא לדעת מה בדיוק אפשר לעשות עם המידע הזה, לא כל מידע הוא מידע הכרחי וקל להבנה. בטח שלא בתחום של קידום אתרים.
לאחר שמבצעים מחקר מילות מפתח וגם מחקר מתחרים, הגיע הזמן להתחיל ללכלך את הידיים קצת ולהבין מה בדיוק לא נכון באתר הזה שאנחנו רוצים לקדם בהתאם למה שגוגל כל כך רוצה לראות, כי אין מה לעשות, לגוגל יש חוקים וקווים מנחים משלו ל"איך אתר צריך להראות" ואני לא מדבר אפילו על הנראות, אלא בסופו של יום – איך האתר נקרא על ידי גוגל, האם כשורה? האם כשלון? חשוב מאוד לתת לגוגל לקרוא את האתר בצורה הטובה ביותר, למשל:
אם תחשבו שניה טוב טוב, איך אתם חושבים על עסק, כל עסק, לפי מה שהוא יאמר על עצמו? או שמא לפי מה שאחרים אומרים עליו? אז גוגל הלכה לשם בצורה מאוד מאוד עמוסה, משמע, גוגל מחפשת כמה שיותר לראות יחסי ציבור איכותיים ומקצועיים בתחום שלנו, מה הכוונה? גוגל מאוד רוצים לדעת, שאם אתה אינסטלטור? אז מי עוד המליץ עליך? ברשתות החברתיות? באתרים רלוונטיים? אינדקסים שבתחום? אתרים של ספקים סמנטיים? מי עוד באינטרנט, "מוציא לך קישור"? משמע, מי אומר "לחצו כאן למעבר של האתר של האינסטלטור מספר אחד בארץ"?
גוגל סופרת אותם כ"קישור" כל אחד ואחד מהם, ולא משנה כמה, כמו שמשנה להם האיכות, יש שיתווכחו ויגידו לכם שהכי חשוב זו הכמות, אבל לא מעט אתרים עפו מהתוצאות של גוגל משום שגילו שאיכות עולה על הכמות, אבל כל אחד ומקרי הבוחן שלו, אני, לאחר 11 שנות ניסיון ומעלה, נוכחתי לדעת שקישורים זה דבר מדהים ופרמטר בלתי נלאה, אבל ללא ספק לא היחידי. אלפים עושים החלפות קישורים כל יום, אבל השאלה מה באמת עוזר להם? הכמות? האיכות? או עצם העובדה שהם בכלל מוציאים קישורים? יש לא מעט דעות בנושא, מוזמנים לדבר איתי על זה בקבוצה שלי בפייסבוק – קידום אתרים למתקדמים (הפרלמנט של אנשי ה-SEO)
אז מה עוד יש לנו בחבילת שירותי קידום אתרים שכזו? בעיקר הרבה מאוד עבודה סזיפית ומרותקת למסך, למה? כי גם מי שנמצא במקום הראשון בתחרות של מכוניות מרוץ, לוחץ על הדוושה של הגז הרבה יותר דווקא כדי לא לאבד את המומנטום ואת המיקום שלו בתחרות.
הידעתם? קידום אתרים מצריך לא מעט כלים לקידום אתרים ולא מעט תוכן על מנת להחזיק פרויקט קיים, ותוכן – לא מגיע משם שמיים, אלא מגיע מכותבי תוכן איכותיים, הציעו לכם קידום אתרים בזול? זה בעיקר משום שיש גם תוכן ללא איכות וקישורים ללא תחרות, כי בסופו של דבר, כל התחום הזה בנוי על תוכן איכותי, הבנת ה(קוד)נקרא ולא מעט קישורים איכותיים מאתרים טובים ברשת, אי אפשר להשיג את הדברים האלה ללא רייטיינר צמוד של 3,500 שח ומעלה, כלים של אלפי שקלים, תוכן במאות של שקלים, אין שום סיכוי לקדם אתר במחירים היום של 1000 שח לחודש, חבל שתתאמצו, ויותר מזה – חבל שתבזבז את ה1000 שח האחרונים שלכם על ניסוי וטעייה, או יותר נכון ניסוי ותהייה "מה יהיה מחר". (כמה עולה קידום אתרים? כתבה שחושפת בפניה עצמה את הנושא)
אז העבודה הזו לא נגמרת, אבל ללא ספק מספקת את העבודה – כי כל אחד שמגיע לעמוד הראשון (שלא לדבר על המקום הראשון) מצליח להבין את ההבדל בין עסק שנמצא "בפנים" של כל אחד שמחפש את התחום ולבין אחד שנמצא במנהרה חשוכה בסוף העולם בו אף אחד לא ימצא אותו, וההבדל הזה בדיוק – מה שגרם לי לעזוב את האתר שאותו בניתי (שעלה לי מעל 150,000 ₪ ) ולעבור לעולם שלם של קידום אתרים, יותר נכון, בעיקר לתת שירותי קידום אתרים.
קחו את הזמן הפנוי שלכם ותעשו משהו שאף חברת SEO לא יכולה לעשות, גם אם תשלמו לה כפול ממה שביקשו מכם. קידום אתרים, אפשר לעשות לבד, אם יודעים את הנקודות הרגישות של גוגל.
כל הזכויות שמורות לשמוליק דורינבאום (שמול) קידום אתרים