fbpx

כלים לקידום אתרים – ארגז הכלים המושלם למקדם

כלים לקידום אתרים

בתור מקדם אתרים מעל לעשור, הבנתי מה בתכלס עושה לי את העבודה בצורה הטובה ביותר, אחרי הכל – יש יותר מדי כלים המוצעים בשוק ויש פחות מדי כסף למקדם הממוצע להוציא על כל הכלים האלו, עם כמה שהם אכן יכולים לעזור, צריך לדעת איך לייעל את העבודה ולעבוד רק עם הכלים החשובים באמת.

אני אתחיל מהתוכנה שאנחנו פיתחנו בעצמנו, בעיקר בשביל לנהל את המשימות שלנו טוב יותר. כלומר, עולם ה-SEO מחולק בכל מקרה בין Onsite ו-Offsite אבל לפני הכל, צריך סדר עבודה ומתודה מסודרת. 

הכלי שלנו נקרא Highver, הכלי דואג לדברים הבאים:

  • בדיקת מיקומים יומית בגוגל
  • ניהול משימות
  • מחקרי מילות מפתח
  • דשבורד עם יד על הדופק 
  • ועוד

מוזמנים להתנסות 30 יום חינם: https://highver.co.il

בוא נחלק את הנושא הזה לשני נושאים חשובים, האונסייט והאופסייט (Onsite / Offsite)

מה הכלים החשובים לנו ל Offsite? פעילות ה"פנים" שלנו? כלים לפעילות ה- Onsite

Screaming Frog

מה התוכנה הזו עושה עבורנו? האמת לא מעט, וצריך לדעת איך לעבוד איתה מבלי לקבל סחרחורת וכאבי ראש רק מה- Output שהיא נותנת בסוף הסריקה. אבל היא ללא ספק מתחילה מהבסיס של האופטימיזציה.

מה היא עושה? היא סורקת את האתר כולו ומתחילה לתת לנו תוצאות חשובות בהחלט, כבר מהבסיס. למשל, מה הכותרות והתיאורים של כל העמודים באתר, הרי אחרי הכל – משם מתחיל תהליך הקידום, Title / Description .

טייטלים:

תיאורים:

ככה בעצם אנחנו רואים בראיית מאקרו נכונה אילו עמודים יש להם תיאורים, כמה תווים (האם חורג / האם קצר וכו') וכמובן, אנחנו רואים אילו עמודים ללא תיאורים בכלל, שנדע מאיפה להתחיל.

בעזרת הצפרדע, נדע גם מהם כותרות הh1 והאם הן מכילות את הביטוי החשוב לנו?

דברים נוספים שאני משתמש בעזרת הצפרדע, זה נושא הקישורים היוצאים. אחרי הכל, לא מעט מבעלי האתרים עובדים עם מקדמי אתרים במשך השנים ולא שמים לב כמה קישורים יוצאים יש להם מהאתר, אז בוא נגיד ואני לוקח אתר שיש לו לא מעט קישורים יוצאים, בכדי לעשות לעצמי סדר – אני אכנס לצפרדע, ואלחץ על Bulk Report ואז על External Links ואייצא לעצמי רשימת קישורים יוצאים מהאתר (כך אדע בדיוק האם הקישורים איכותיים? האם הקישורים ספאמיים? וכו')

מה אני לומד מהתמונה הנ"ל? פשוט מאוד, מאילו עמודים יוצאים קישורים, לאן הם יוצאים, באילו אנקורים, ויותר מזה, האם בכלל הם יוצאים לאתר קיים או שמא מדובר על הפנייה שבכלל מובילה למקום אחר ולא רלוונטי יותר. כמו שאתם יכולים לראות בתמונה הנ"ל, הצלחתי לעלות על לא מעט קישורים שהם כבר לא רלוונטיים ומקבלים הפניות 301 לאתרים שונים ממה שהיו ביום שיצאו הקישורים.

יש עוד לא מעט דברים שאפשר לעשות עם הצפרדע, אבל לשם כך התכנסנו בכתבה הזו, אז איזה עוד כלים כדאי לעבוד למקדמי אתרים?

SEO for Excel

  • שם: SEO Tools for Excel
  • מחיר: חינם ללא שימוש בתוספים חיצוניים של מג'סטיק / אנליטיקס וכו'
  • Onsite
  • לינק להורדה: http://seotoolsforexcel.com/

ניתן לראות לא מעט ממה שראינו עם הצפרדע בכלי אקסל פשוט, התוסף יכול לעזור לכם לראות את מה שאתם רוצים במקום שיחליטו עבורכם, למשל כמו מה שאני אוהב להציג את זה בטבלה הבאה:

ואז כל מה שנשאר לכם, זה לשים את כל כתובות העמודים החשובים ביותר, כך בעצם לא נצטרך לחכות לטעינת כל העמודים שבאתר ונתמקד רק בעמודי הנחיתה שאותם אנחנו מקדמים. מה יותר פשוט מזה?

תוסף לכרום: Redirect Path

התוסף הזה יכול להראות לכם משהו שאנחנו בודקים לא מעט, הפניות ותגובות שרת. אני אתן לכם דוגמאות חשובות של שאלות שאני שואל כשאני בודק אתר:

  • האם העמוד 404 אכן מחזיר שגיאת 404? או שמא תגובת 200 למרות ההודעה באתר?
  • האם הפנית 301 שביצעתי אכן בוצעה או שמא 302 לפי השרת?

כלי אונליין לבדיקת קישורים יוצאים מהאתר

מאוד פשוט, אנחנו רוצים לדעת אם הקישורים שבנינו עם הזמן לא שבורים ולא יוצרים חווית משתמש לא נכונה (אחרי הכל – קידום אתרים מבוסס חווית משתמש)

 

אחרי שבדקנו קצת יותר את האונסייט, בואו נעבור לאופסייט. מה הכלים החשובים לנו ל Offsite? פעילות ה"חוץ" שלנו?

Majestic

  • שם: מג'סטיק
  • מחיר: חינם לבדיקה יומית / בתשלום מינימום 50 דולר לחודש לבדיקות חופשיות
  • לינק לאתר: https://majestic.com/

כאשר אנחנו רוצים להתחיל פעילות קידום אתרים ללקוח, אנחנו בודקים שני דברים חשובים להתחלה:

  • כמות קישורים נכנסים עדכניים
  • איכות קישורים נכנסים עדכניים

כאשר אנחנו יודעים את שני הפרמטרים האלו, אנחנו בעצם יודעים איך ולאן להתקדם, מעבר לכך, אנחנו גם תמיד עושים מחקר מתחרים ובו בודקים כמה (וגם איכות) קישורים יש למתחרים שלנו ומאיפה בדיוק הם השיגו אותם, האם גם אנחנו יכולים להשיג משם? או שמא אנחנו נצטרך להשיג קישורים איכותיים ונכונים לתהליך שלנו ברמה גבוהה יותר או אפילו בכמות גבוהה יותר.

תמונה כללית:

תמונה של אנקורים ספציפיים:

אפשר גם לראות טיימליין לגבי מתי המתחרים שלנו הוסיפו קישורים חדשים (וגם אנחנו כמובן)

כלי לבדיקת קישורים נכנסים נוסף, אפשר לבדוק גם דרך הכלי שנקרא Ahref שנותן לנו פחות או יותר את אותם הדברים בצבעים וחווית משתמש קצת שונה.

כלים לבדיקת מיקומים: (כלי שיבדוק כל 24 שעות היכן אתם ממוקמים בתוצאות החיפוש)

  • Highver (כלי ישראלי, פיתוח שלנו – בתשלום נמוך)
  • Kolyom (כלי ישראלי – חינמי)
  • RankRanger (בתשלום של מינימום 70$ לחודש)
  • Zefo (כלי ישראלי – מינימום 100 ₪ לחודש)
  • WEBceo (כלי מחו"ל שתורגם לעברית – מינימום 100$ לחודש) – מעולה גם ל-Site Audit
  • PRT – מעולה לבדיקת מיקומים (חווית משתמש אולטימטיבית) – מינימום 20$ לחודש

כתבה נוספת תעלה בקרוב שתראה את ארגזי הכלים של התותחים הכבדים בשוק. היכונו ?

גלילה לראש העמוד