רוצים ללמוד איך לקדם את האתר שלכם בעצמכם?
קחו את הזמן הפנוי שלכם ותעשו משהו שאף חברת SEO לא יכולה לעשות, גם אם תשלמו לה כפול ממה שביקשו מכם. קידום אתרים, אפשר לעשות לבד, אם יודעים את הנקודות הרגישות של גוגל.
בסוף השבוע ישבתי וחשבתי על זה, מה בעצם הכי חסר לאנשים שלא מבינים מספיק בקידום אתרים, תכנון. תכנון נכון של תהליכי קידום, כי גם אם אתה מקדם אתרים וגם אם אתה בעל עסק עם לא מעט זמן פנוי, כדאי מאוד שתשים לעצמך סדר בתהליך שלך.
בוא נתחיל מההתחלה, קודם כל החלטתי שאני רוצה להקים עסק (כן, הולך אתכם ממש אחורנית)
על מנת להקים בכלל אתר, אנחנו צריכים שעתיים פנויות, דומיין ושרת, כן, זה הכל. ברגע שיש לנו דומיין, אנחנו שוכרים שרת לאחסון האתר (אישית אני ממליץ על SPD.co.il, אין לי שום רווח מזה, זו המלצה בלבד). ברגע שיש לנו שרת ויש לנו דומיין, צריך לחבר ביניהם, נכנסים לאתר בו קנינו את הדומיין ומשנים שם את ה-DNS לכתובות שהאחסון סיפק לכם, (למשל, לצורך ההדגמה – אם בחרתם בSPD, הDNS שלהם ns1.spd.co.il ו ns2.spd.co.il)
ברגע שקישרנו בין השניים, יש להעלות לאחסון וורדפרס (למדריך המלא שלי להעלאת וורדפרס ביוטיוב לחצו כאן) ומשם החלק הכיפי מגיע, להעלות עיצוב פשוט (שוב, גם כאן, ממליץ על Pojo.co.il כי הכל מוכן שם לעברית ודי פשוט להעלאה, אני בן אדם כזה, אני צריך פשוט)
שוב, אנחנו עדיין בשלב שיש לנו רק תבנית יפה אבל לא עמודים, רק תבנית ו-וורדפרס פשוט. עכשיו, מה שחסר לנו זה להבין מה אנחנו רוצים שיהיה באתר שלנו, מה יהיה בדיוק העמודים שיגרמו לקהל היעד שלנו להגיד "וואו, זה בדיוק מה שאני צריך" אז על מנת להבין את זה, אנחנו צריכים קודם כל לבצע מחקר מילות מפתח, המחקר אמור לעשות לנו סדר ולהבהיר לנו מה קהל היעד מחפש בהתאם למה שאנחנו רוצים להתמקד בו, הרי אחרי הכל, לא כל מנתח פלסטי רוצה לעשות רק ניתוחי אף ולא כל אינסטלטור רוצה לפתוח סתימות.
אז איך עושים מחקר מילות מפתח? קודם כל אנחנו צריכים חשבון גוגל על מנת להתחבר לכלי מתכנן מילות המפתח של גוגל, כאן, הגיע הזמן לזרוק את הרעיונות שיש לנו בראש, למשל אם אנחנו מנתח פלסטי, לא נכתוב רק את ה"ברור מאליו" אלא גם את הדברים שקצת יותר נישתיים, למשל, ניתוחי שחזור, מייקאפ רפואי ועוד (כן, יצא לי לתת ייעוץ ללקוח כזה ומשם ההבנה).
ברגע שהחלטנו והכנסנו את הביטויים הרעיוניים שיש לנו, הגיע הזמן להכניס את הכל לאקסל אחד גדול, שאמור להראות פחות או יותר משהו כזה:
שלב בניית היררכיה
אחרי שבחרנו מה הביטויים המועדפים עלינו וכמובן, מהם התחומים החשובים יותר עבורנו, צריך להתחיל לחשוב איך ייראה התפריט שלנו, משמע, לקחת את מה שחשוב לנו ולהטמיע בתפריט העליון וככל שנכנס פנימה יותר באתר, ככה נגיע לאזורים יותר ממוקדים בנושא ופחות חשובים לנו בתעדוף, למשל כך:
לפני שאתם רצים להביא טראפיק לאתר, האם הגדרתם את כל מה שצריך בשביל להבין את תנועת הגולשים שתגיע?
הגדרות חשובות לפני הכל:
אז נעבור לחלק שהוא קצת פחות טכני ויותר שיווקי, בוא נדאג לעמודי נחיתה נכונים לגולשים / לקוחות הפוטנציאלים שלנו שמגיעים מגוגל, חשוב לנו להוכיח את עצמנו כבר מהרגע הראשון, גם עבור גוגל וגם עבור הלקוחות שלנו, איך עושים זאת? פשוט (זוכרים? KISS!)
קודם כל כותרות ותיאור:
כדי שגוגל וגם הלקוחות שלנו יבינו אותנו עוד לפני שהם נכנסים אלינו לאתר, חשוב מאוד שיראו כותרת מושכת, עניינית וכמובן, רלוונטית עד 100% למה שביקשו כבר בחיפוש של גוגל, לדוגמא, אם מישהו כתב בגוגל "מאלף גורים", לא נרצה לתת לו תוצאה רגילה של מאלף כלבים כי הוא חיפש משהו ספציפי, ולכן, נעבוד על עמוד ספציפי שמדבר על אילוף גורים, תהליכי האילוף, מחירים ואף לו"ז רצוי (סילבוס לאילוף למשל).
דוגמא לכותרת ותיאור:
—
אילוף גורים עם שמוליק – חודשיים ויש לכם גור ממושמע!
dog-training.co.il/puppy-training
הבאתם גור חדש הביתה ואתם מפחדים שהבית הולך להיות הפוך בקרוב? 3 פגישות מינימום איתי והוא יהיה ממושמע יותר מכלב מבוגר, סמכו על הניסיון.
—
לאחר שדאגנו להציג את עצמנו לנכון, חשוב מאוד שבעמוד הנחיתה אליו יגיע אותו גולש שהקליק על התוצאה, יהיה בהתאם למה שביקש, משמע, תמונות של גורים למען חווית המשתמש, סרטונים של גורים מאולפים וכמובן, טל' וטופס ברור ליצירת קשר. (לצפייה בסרטון שלי מדבר על עמודי אתר של אילוף כלבים ואיך ממקסמים אופטימיזציה להמרות בעמוד נחיתה – לחצו כאן לסרטון)
חלוקת עמודי הנחיתה שלכם צריכה להיות לפי ביטויי המפתח, חשוב מאוד לא להגזים ולא ליצור לכל ביטוי עמוד נחיתה כי "אילוף גורים" ו "אילוף גורים קטנים" אלו שני ביטויים דומים ולכל אחד יש נפח חיפושים, אבל מן הסתם, ששני הביטויים צריכים להיות תחת אותו עמוד נחיתה, ככל שתהיו יותר מניפולטיביים – ככה גוגל יעיפו אתכם מהר יותר, אז אל.
דוגמא לאקסל לחלוקת עמודי נחיתה:
עכשיו הגיע הזמן ליצור לכל עמוד את הכח שלו, מה הכוונה? לייצר לו "משולש תוכן" משלו. משולש תוכן זה ביטוי פרטי שלי שאני מציג ללקוחות, המשולש בעצם מייצג את כיפת התוכן שלנו (עמוד הבית) ואת העמודים שמחזקים אותו, ולכל עמוד נחיתה חשוב לנו באתר, ניצור משולש פנימי שבעצם יחזק את התוכן שלו בעזרת תכנים רלוונטים, בלבלתי אתכם? ציירתי לכם הדגמה שתסביר לכם טוב יותר את מה שהתכוונתי אליו, אל דאגה, אני תמיד מכוון לפשטות, לא מחפש לסבך אתכם. קידום אתרים יכול גם להישאר פשוט, הבטחתי.
בתוך התכנים שאנחנו ניצור, כלומר, התוכן החדש שאנחנו נעלה בכל שבוע / חודש / רבעון, חשוב מאוד לקשר בין העמודים השונים, כלומר, מעמודי התוכן החדשים לעמודי הנחיתה החשובים לנו. וכמובן, בביטוי הנכון, כלומר, ב"טקסט עוגן" הנכון, למשל, אם ארצה לחזק את העמוד שלי "אילוף כלבים מבוגרים" מהעמודים השונים באתר, ארצה שמתוך הטקסט באחד המאמרים יראה המשפט כך: אילוף כלבים זוהי מלאכה רצופה מכשולים וסבלנות, לעומת אילוף כלבים מבוגרים שאיתם העבודה קלה יותר בשל הבגרות שלהם.." ובמקום בו הנחתי קו תחתון, יהיה הקישור לעמוד הפנימי שלנו אותו אנחנו מקדמים תחת אותו ביטוי מקשר.
עכשיו אנחנו עוברים לחלק השני של ה-SEO, שזה החלק החיצוני, משמע, עשינו מספיק עבודה על האתר (כרגע!) ועכשיו אנחנו צריכים להתחיל לחזק את אותם התכנים החזקים שנמצאים בעמודי הנחיתה שלנו בעזרת קישורים חיצוניים, משמע, קישורים מאתרים רלוונטיים ונכונים לתחום שלנו, וכמובן, לעמודי הנחיתה.
יש לא מעט דרכים, בוא נדבר על הקלות ביניהם:
אחרי שהזזנו את המחטים בצורה הנכונה למען תהליך נכון של קידום האתר, גם בתוך האתר (Onsite) וגם מחוץ לאתר (Offsite) הגיע הזמן להתחיל למדוד ולבדוק, האם מה שעשינו עובד לנו? או שמא אנחנו צריכים לעבוד קצת יותר חזק? למשל, להביא קישורים מאתרים חזקים יותר (שלצערנו הרב, לפעמים גם יעלה כסף מאתרים המציעים קישורים שכאלה, לא לשכוח – גוגל לא מסכים לקניית קישורים אלמלא אלו קישורי Nofollow שזה בעיניי, שווה כמעט באותה מידה)
על מנת להמשיך את גלגלי התהליך, רצוי מאוד לעשות את הדברים הבאים ברמה החודשית!
זהו, יש לכם מדריך מלא לתהליך קידום אתר, אני מקווה מאוד שהבנתם מה זה אומר איך לקדם אתר בגוגל, אין ספק שיש עוד לא מעט פרמטרים ומכשולים שיכולים לקרות לכם בדרככם, אבל זהו בהחלט הבסיס שדרכו כל מקדם אתרים עובר ואיתו הוא עובד, כל אחד שמקדם את האתר שלו מכין לעצמו צ'קליסט משלו, אם תרצו להכיר את הצ'קליסט האישי שלי, תדעו שאני מתכנן סדנה ממש בקרוב אשר תכיל את כל(!) הצ'קליסט שלי האישי והמקצועי שבניתי במשך השנים, מוזמנים להירשם כשאודיע על תאריך סגור. (מדובר על יום שלם בו אדריך על הצ'קליסט שלי, מוזמנים להירשם ולהתרשם)
קחו את הזמן הפנוי שלכם ותעשו משהו שאף חברת SEO לא יכולה לעשות, גם אם תשלמו לה כפול ממה שביקשו מכם. קידום אתרים, אפשר לעשות לבד, אם יודעים את הנקודות הרגישות של גוגל.
כל הזכויות שמורות לשמוליק דורינבאום (שמול) קידום אתרים