מדריך איך לקדם אתר בגוגל, לא "כתבה", מדריך!

איך לקדם אתר

 

רק רוצה לציין שהמדריך הזה נקרא Kiss מהקיצור המוכר: Keep It Simple Stupid.

בסוף השבוע ישבתי וחשבתי על זה, מה בעצם הכי חסר לאנשים שלא מבינים מספיק בקידום אתרים, תכנון. תכנון נכון של תהליכי קידום, כי גם אם אתה מקדם אתרים וגם אם אתה בעל עסק עם לא מעט זמן פנוי, כדאי מאוד שתשים לעצמך סדר בתהליך שלך.

מהו הסדר הנכון ומהו הצ'קליסט שלי לקידום אתר?

בוא נתחיל מההתחלה, קודם כל החלטתי שאני רוצה להקים עסק (כן, הולך אתכם ממש אחורנית)

  1. לפני שיש לנו בכלל אתר

על מנת להקים בכלל אתר, אנחנו צריכים שעתיים פנויות, דומיין ושרת, כן, זה הכל. ברגע שיש לנו דומיין, אנחנו שוכרים שרת לאחסון האתר (אישית אני ממליץ על SPD.co.il, אין לי שום רווח מזה, זו המלצה בלבד). ברגע שיש לנו שרת ויש לנו דומיין, צריך לחבר ביניהם, נכנסים לאתר בו קנינו את הדומיין ומשנים שם את ה-DNS לכתובות שהאחסון סיפק לכם, (למשל, לצורך ההדגמה – אם בחרתם בSPD, הDNS שלהם ns1.spd.co.il ו ns2.spd.co.il)

ברגע שקישרנו בין השניים, יש להעלות לאחסון וורדפרס (למדריך המלא שלי להעלאת וורדפרס ביוטיוב לחצו כאן) ומשם החלק הכיפי מגיע, להעלות עיצוב פשוט (שוב, גם כאן, ממליץ על Pojo.co.il כי הכל מוכן שם לעברית ודי פשוט להעלאה, אני בן אדם כזה, אני צריך פשוט)

שוב, אנחנו עדיין בשלב שיש לנו רק תבנית יפה אבל לא עמודים, רק תבנית ו-וורדפרס פשוט. עכשיו, מה שחסר לנו זה להבין מה אנחנו רוצים שיהיה באתר שלנו, מה יהיה בדיוק העמודים שיגרמו לקהל היעד שלנו להגיד "וואו, זה בדיוק מה שאני צריך" אז על מנת להבין את זה, אנחנו צריכים קודם כל לבצע מחקר מילות מפתח, המחקר אמור לעשות לנו סדר ולהבהיר לנו מה קהל היעד מחפש בהתאם למה שאנחנו רוצים להתמקד בו, הרי אחרי הכל, לא כל מנתח פלסטי רוצה לעשות רק ניתוחי אף ולא כל אינסטלטור רוצה לפתוח סתימות.

אז איך עושים מחקר מילות מפתח? קודם כל אנחנו צריכים חשבון גוגל על מנת להתחבר לכלי מתכנן מילות המפתח של גוגל, כאן, הגיע הזמן לזרוק את הרעיונות שיש לנו בראש, למשל אם אנחנו מנתח פלסטי, לא נכתוב רק את ה"ברור מאליו" אלא גם את הדברים שקצת יותר נישתיים, למשל, ניתוחי שחזור, מייקאפ רפואי ועוד (כן, יצא לי לתת ייעוץ ללקוח כזה ומשם ההבנה).

כלי תכנון מילות המפתח
כלי תכנון מילות המפתח

ברגע שהחלטנו והכנסנו את הביטויים הרעיוניים שיש לנו, הגיע הזמן להכניס את הכל לאקסל אחד גדול, שאמור להראות פחות או יותר משהו כזה:

תכנון אקסל של מילות מפתח
תכנון אקסל של מילות מפתח

שלב בניית היררכיה

אחרי שבחרנו מה הביטויים המועדפים עלינו וכמובן, מהם התחומים החשובים יותר עבורנו, צריך להתחיל לחשוב איך ייראה התפריט שלנו, משמע, לקחת את מה שחשוב לנו ולהטמיע בתפריט העליון וככל שנכנס פנימה יותר באתר, ככה נגיע לאזורים יותר ממוקדים בנושא ופחות חשובים לנו בתעדוף, למשל כך:

מבנה היררכי לאתר
מבנה היררכי לאתר
  1. אוקיי, עכשיו כבר יש לנו אתר

לפני שאתם רצים להביא טראפיק לאתר, האם הגדרתם את כל מה שצריך בשביל להבין את תנועת הגולשים שתגיע?

הגדרות חשובות לפני הכל:

  • הטמעת גוגל אנליטיקס – כלי חינמי והמוכר ביותר של גוגל שנותן לנו מעקב אחר תנועת הגולשים באתר שלנו, החל מעמוד הנחיתה שלהם, עמוד היציאה והאם המירו באתר (כלומר, האם השאירו פרטים? קנו את המוצר? נרשמו לניוזלטר וכו')
  • הטמעת פיקסל של פייסבוק – על מנת לעשות במועד מאוחר יותר קמפיין ממוקד לגולשים בפייסבוק (תכלס, כולם שם היום) חשוב מאוד להיכנס לכלי הפרסום של פייסבוק ולקחת מהם פיקסל, להטמיע באתר ולהתחיל לצבור גולשים "צבועים". (לקריאה מורחבת על צביעת גולשים ורימרקטינג בפייסבוק מאת אור פיאלקוב האגדי – לחצו כאן)

אז נעבור לחלק שהוא קצת פחות טכני ויותר שיווקי, בוא נדאג לעמודי נחיתה נכונים לגולשים / לקוחות הפוטנציאלים שלנו שמגיעים מגוגל, חשוב לנו להוכיח את עצמנו כבר מהרגע הראשון, גם עבור גוגל וגם עבור הלקוחות שלנו, איך עושים זאת? פשוט (זוכרים? KISS!)

קודם כל כותרות ותיאור:

כדי שגוגל וגם הלקוחות שלנו יבינו אותנו עוד לפני שהם נכנסים אלינו לאתר, חשוב מאוד שיראו כותרת מושכת, עניינית וכמובן, רלוונטית עד 100% למה שביקשו כבר בחיפוש של גוגל, לדוגמא, אם מישהו כתב בגוגל "מאלף גורים", לא נרצה לתת לו תוצאה רגילה של מאלף כלבים כי הוא חיפש משהו ספציפי, ולכן, נעבוד על עמוד ספציפי שמדבר על אילוף גורים, תהליכי האילוף, מחירים ואף לו"ז רצוי (סילבוס לאילוף למשל).

דוגמא לכותרת ותיאור:

אילוף גורים עם שמוליק – חודשיים ויש לכם גור ממושמע!
dog-training.co.il/puppy-training
הבאתם גור חדש הביתה ואתם מפחדים שהבית הולך להיות הפוך בקרוב? 3 פגישות מינימום איתי והוא יהיה ממושמע יותר מכלב מבוגר, סמכו על הניסיון.

לאחר שדאגנו להציג את עצמנו לנכון, חשוב מאוד שבעמוד הנחיתה אליו יגיע אותו גולש שהקליק על התוצאה, יהיה בהתאם למה שביקש, משמע, תמונות של גורים למען חווית המשתמש, סרטונים של גורים מאולפים וכמובן, טל' וטופס ברור ליצירת קשר. (לצפייה בסרטון שלי מדבר על עמודי אתר של אילוף כלבים ואיך ממקסמים אופטימיזציה להמרות בעמוד נחיתה – לחצו כאן לסרטון)

חלוקת עמודי הנחיתה שלכם צריכה להיות לפי ביטויי המפתח, חשוב מאוד לא להגזים ולא ליצור לכל ביטוי עמוד נחיתה כי "אילוף גורים" ו "אילוף גורים קטנים" אלו שני ביטויים דומים ולכל אחד יש נפח חיפושים, אבל מן הסתם, ששני הביטויים צריכים להיות תחת אותו עמוד נחיתה, ככל שתהיו יותר מניפולטיביים – ככה גוגל יעיפו אתכם מהר יותר, אז אל.

דוגמא לאקסל לחלוקת עמודי נחיתה:

מחקר מילות מפתח - סידור עמודים
מחקר מילות מפתח – סידור עמודים
  1. יש לנו אתר ויש לנו עמודי נחיתה, מה עכשיו?

עכשיו הגיע הזמן ליצור לכל עמוד את הכח שלו, מה הכוונה? לייצר לו "משולש תוכן" משלו. משולש תוכן זה ביטוי פרטי שלי שאני מציג ללקוחות, המשולש בעצם מייצג את כיפת התוכן שלנו (עמוד הבית) ואת העמודים שמחזקים אותו, ולכל עמוד נחיתה חשוב לנו באתר, ניצור משולש פנימי שבעצם יחזק את התוכן שלו בעזרת תכנים רלוונטים, בלבלתי אתכם? ציירתי לכם הדגמה שתסביר לכם טוב יותר את מה שהתכוונתי אליו, אל דאגה, אני תמיד מכוון לפשטות, לא מחפש לסבך אתכם. קידום אתרים יכול גם להישאר פשוט, הבטחתי.

בתוך התכנים שאנחנו ניצור, כלומר, התוכן החדש שאנחנו נעלה בכל שבוע / חודש / רבעון, חשוב מאוד לקשר בין העמודים השונים, כלומר, מעמודי התוכן החדשים לעמודי הנחיתה החשובים לנו. וכמובן, בביטוי הנכון, כלומר, ב"טקסט עוגן" הנכון, למשל, אם ארצה לחזק את העמוד שלי ילוף כלבים מבוגרים" מהעמודים השונים באתר, ארצה שמתוך הטקסט באחד המאמרים יראה המשפט כך: אילוף כלבים זוהי מלאכה רצופה מכשולים וסבלנות, לעומת אילוף כלבים מבוגרים שאיתם העבודה קלה יותר בשל הבגרות שלהם.." ובמקום בו הנחתי קו תחתון, יהיה הקישור לעמוד הפנימי שלנו אותו אנחנו מקדמים תחת אותו ביטוי מקשר.

  1. אז יש לנו עמודי נחיתה והם מחוזקים, מספיק?

עכשיו אנחנו עוברים לחלק השני של ה-SEO, שזה החלק החיצוני, משמע, עשינו מספיק עבודה על האתר (כרגע!) ועכשיו אנחנו צריכים להתחיל לחזק את אותם התכנים החזקים שנמצאים בעמודי הנחיתה שלנו בעזרת קישורים חיצוניים, משמע, קישורים מאתרים רלוונטיים ונכונים לתחום שלנו, וכמובן, לעמודי הנחיתה.

אז איך משיגים קישורים?

יש לא מעט דרכים, בוא נדבר על הקלות ביניהם:

  • קבוצות "החלפות קישורים" בפייסבוק – קבוצות של אנשים אשר מחפשים גם הם קישורים וכל מה שעליכם לעשות שם זה להעלות פוסט של "אני מחפש קישורים בתחום "אילוף כלבים" והמייל שלכם, השאר ייעשה מאוד מהר מעצמו, משמע, תקבלו מיילים עם הצעות להחלפות
  • הספקים שלנו – לדבר על הספקים שלכם ולבקש מהם החלפת קישרים למען הדדיות העסקים גם ברמה הרשתית ולא רק ברמה האישית והפיזית. (לא לבקש מספקים שלא קשורים סמנטית לנושא שלכם), למשל, אם אתם מאלפי כלבים ואתם עובדים עם ספק חיצוני של אוכל לכלבים, אפשר לבקש ממנו קישור מהאתר שלו שימליץ עליכם ואתם תמליצו עליו חזרה, בדיוק כמו במציאות – להראות גם ברשת
  • פוסטים אורחים – לבקש מאתרים רלוונטיים דומים, כמו אינדקסים ופורטלים של מאלפי כלבים, להעלות מאמר איכותי על "מהו אילוף גורים ומתי צריך להתחיל?" ובתמורה, בסך הכל לבקש קישור חזרה לאתר שלכם בתור "קרדיט לכותב" והופ, יש לכם קישור חדש
  • יח"צ – יש לא מעט משרדי יח"צ אשר נותנים לכם פרסום באתרים מוכרים בקטגוריות נישתיות באתרים האלו, כמו אתר NRG / ישראל היום / נענע וכו', אולי לא תקבלו טראפיק כל כך גדול לאתר, אבל לקבל קישור מאתר עם "אמון" גבוה שכזה מצד גוגל, יכול בהחלט לעזור לכם לתהליך הקידום.
  • וידאו – אתם בטח שואלים את עצמכם, מה הקשר? אתרי הוידאו כמו יוטיוב ו-וימאו וחבריהם, מאפשרים להכניס תיאור לכל סרטון, עשו כמוני, העלו סרטון בהקשר לתחום שלכם ובתיאור כתבו "למאמר המלא – כנסו לאתר: www…." הרי לא תכתבו את כל המאמר שלכם ביוטיוב, אבל קישור חזרה לאתר שלכם – תקבלו. גם אם הוא לא נחשב כקישור אמיתי בעיניי גוגל, הוא נחשב הפניה רגילה של גולשים ובזה, אי אפשר לזלזל (לקריאה מורחבת על קישורים וסוגי קישורים בעיניי גוגל מאת דניאל זריהן, חבר ותותח בתחום לחצו כאן)
  1. חיזוק התחרות

אחרי שהזזנו את המחטים בצורה הנכונה למען תהליך נכון של קידום האתר, גם בתוך האתר (Onsite) וגם מחוץ לאתר (Offsite) הגיע הזמן להתחיל למדוד ולבדוק, האם מה שעשינו עובד לנו? או שמא אנחנו צריכים לעבוד קצת יותר חזק? למשל, להביא קישורים מאתרים חזקים יותר (שלצערנו הרב, לפעמים גם יעלה כסף מאתרים המציעים קישורים שכאלה, לא לשכוח – גוגל לא מסכים לקניית קישורים אלמלא אלו קישורי Nofollow שזה בעיניי, שווה כמעט באותה מידה)

  1. מהי פעילות שוטפת של קידום אתרים?

על מנת להמשיך את גלגלי התהליך, רצוי מאוד לעשות את הדברים הבאים ברמה החודשית!

  • להשיג 2-4 קישורים
  • להעלות 4-6 מאמרים לאתר (לבלוג / למגזין או מה שלא תצרו באתר לטובת עניין הגולשים וכניסה של טראפיק חדש מביטויים בעלי זנב ארוך יותר, משמע, ביטוי ארוך יותר כמו "איך מאלפים כלבים מבוגרים" וכד')
  • לערוך בדיקות מקיפות להתנהגות גולשים באתר (בעזרת האנליטיקס) ולהבין מה עוצר אותם מלהתקשר או ליצור קשר בכללי ולנסות לשפר תמיד את עמודי הנחיתה, הן בתכנים והן מבחינת הנראות

זהו, יש לכם מדריך מלא לתהליך קידום אתר, אני מקווה מאוד שהבנתם מה זה אומר איך לקדם אתר בגוגל, אין ספק שיש עוד לא מעט פרמטרים ומכשולים שיכולים לקרות לכם בדרככם, אבל זהו בהחלט הבסיס שדרכו כל מקדם אתרים עובר ואיתו הוא עובד, כל אחד שמקדם את האתר שלו מכין לעצמו צ'קליסט משלו, אם תרצו להכיר את הצ'קליסט האישי שלי, תדעו שאני מתכנן סדנה ממש בקרוב אשר תכיל את כל(!) הצ'קליסט שלי האישי והמקצועי שבניתי במשך השנים, מוזמנים להירשם כשאודיע על תאריך סגור. (מדובר על יום שלם בו אדריך על הצ'קליסט שלי, מוזמנים להירשם ולהתרשם)