קידום אתרים בחו"ל לא דומה לקידום בישראל
אז מה ההבדל האמיתי?

יש הרבה מאוד אתרים בישראל שעוברים בימים אלו קידום אורגני שגרתי, תכנים חדשים, קישורים חדשים וכד', אבל אין הרבה עסקים שמבינים את הרעיון מאחורי ההצלחות של קידום אתרים בחו"ל, אחרי הכל – שם הכסף האמיתי, השאלה היא איך מתחילים בכלל קידום אורגני בינלאומי שכזה?

אל תשכחו להירשם בשביל לקבל עדכונים משמולTV

TGM2
שמוליק דורינבאום

שמוליק דורינבאום

הבעלים של חברת "שמול קידום אתרים" ומקדם אתרים כבר 17 שנה בשוק הישראלי והבינלאומי

קידום אתרים בחו"ל לא כמו בישראל – אז מה ההבדל האמיתי?

תוכן עניינים

איך עושים SEO בחו"ל בימים כאלה? האם זה שונה מקידום אורגני בישראל? מה הדברים החשובים ביותר שצריך לשים דגש עליהם וממה להתרחק כמו מאש?

אני אתחיל מהדברים הבסיסיים ביותר

מה זה קידום אתרים בחו"ל?

קידום אתרים אורגני מקצועי (SEO) בחו"ל מתבצע בעזרת מחקרים מקדימים על מנת להבין איפה נמצא בדיוק הלקוח הפוטנציאלי ולהתאים אליו את אתר האינטרנט הממוקד לקידום בחו"ל (עדיף ממוקד מאשר מרובה שפות) ברמה המדויקת ביותר בהתאם לביטויי המפתח ושפת קהל היעד.

עכשיו שאנחנו מבינים שמדובר במשחק אחר לגמרי, אנחנו צריכים להתחיל להתאים את כללי המשחק ואת השחקנים שלנו בצורה נכונה על פני המפה הגדולה.

אז בואו נעשה סדר לפי הדברים החשובים ביותר

מה רמת התחרות אליה אנחנו נכנסים?

יש לנו כמה דרכים היום להסתכל על רמת התחרות שאליה אנחנו נכנסים, החל מכלים בסיסיים של SEO ועד לגוגל עצמו בתור מנוע חיפוש עם מניעים מאוד ברורים.

בואו נדבר על הפרמטרים שחושפים כבר על ההתחלה את גוגל:

  • מודעות ממומנות רבות: אם אתם רואים שיש לא מעט מודעות ממומנות, גם למעלה וגם למטה ולפעמים מודעות שונות מאתרים שונים, מדובר במקום בו "כולם רוצים להיות" (או לפחות אלו שמהתחום)
  • אם אתם רואים שרוב אלו שנמצאים בתוצאות הינם "עמודי הבית" של האתרים המתחרים, כנראה שיש יותר מדי אתרים בתחום שמאוד ממוקדים בתחום הספציפי שחיפשתם ולכן גוגל מעלה את הממוקדים ביותר (ואם זה עמוד הבית, כנראה שזה אתר ממוקד לתחום כולו)
  • חיפוש מתקדם בגוגל יכול לחשוף לכם את התשובה לשאלה "כמה עמודי אתרים כתבו ב-Title שלהם את הביטוי התחרותי שחיפשתם?" בעזרת הקלדה של: allintitle:"מילת המפתח"

אם תשימו לב, ההבדל הוא עצום בכמות התוצאות, משמע, שיש הרבה מאוד אתרים שכתבו בTITLE שלהם "Best Trimmer" אבל לא הרבה מדברים על "best beard trimmer", משמע, שאם אני רוצה להיכנס לתחום הנ"ל, עדיף לי להיכנס ברמת הסקירות והביקורות ולהתחיל מביטויי "לונג טייל" כדי להגיע מהר יותר לתוצאות מאשר ברמה הגנרית הפשוטה.

אחרי שבדקנו בגדול את רמת התחרות, בואו נסתכל על השחקנים

מהי רמת השחקנים בתחרות?

  • האם מקודם עם עמוד הבית או עם עמוד פנימי פנימי? כלומר, האם הוא באמת ממוקד לתחום התחרותי שאני רוצה להיכנס אליו? או שמא מדובר בעמוד פנימי פנימי פנימי שגם גוגל הבין שזה לא משהו עיקרי באתר הזה אבל היי, הוא מדבר על זה..
  • האם הוא שחקן חדש? או שמא שועל וותיק? (בישראל מספיקה שנה וקצת להיות שועל, בעוד שבחו"ל, לא יעבוד פחות מ-3 שנים לפעמים)
  • האם האתר עומד בדברים בסיסיים של אתר ב-2021?
    האם הוא מאובטח? (https…)
    האם הוא מותאם למובייל?
    האם יש לו זמני טעינה סבירים?
    האם עבר אופטימיזציה בסיסית של תגיות מטא בהתאם לביטוי?
  • האם העמוד המקודם בעל תוכן רב? או שמא טיזינג ותו לא? (הרבה מאוד תחומים מצליחים להביא אתרים למקומות הראשונים עם 500 מילה בלבד והרבה מאוד תחומים, כמו הפיננסי ותחומי ה-YMYL שמצריכים אלפי מילים
  • האם ברמת ה-Offsite מדובר במישהו ש"מבין עניין" ומחזק בכל חודש בכמה קישורים חדשים? או שמא שיש לו כמה עשרות קישורים והוא "חי עליהם" בשנים האחרונות? (מומלץ לבדוק עם Ahrefs או עם Majestic)

איפה בדיוק בחו"ל אנחנו רוצים לקדם?

אם יש משהו שאסור לשכוח, זו השפה שאנחנו רוצים לקדם בחו"ל, משום שזה נשמע מאוד בסיסי שאם אנחנו רוצים להתקדם בחו"ל, למשל בארה"ב אז אנחנו צריכים אתר באנגלית, אבל זה לגמרי לא מובן תמיד איך אנחנו אמורים להשיג את המתחרים שטובים מאיתנו באנגלית?

אז בואו נתחיל מהבסיס

דומיין ממוקד מטרה

אם אנחנו רוצים להתקדם בגוגל בארה"ב, אנחנו חייבים להיות כ-אחד מהשחקנים, ולא להתבלט בתור זה שהגיע מישראל ורוצה לעשות עלייה.

ההמלצה החשובה: דומיין ממוקד .com – להראות שאנחנו ממוקדים אך ורק למטרת קידום אורגני באנגלית, לקהל יעד שלנו הדובר (וחי) אנגלית

ההמלצה המוכרת: לבנות אתר מרובה שפות – דבר שאני לא ממליץ משום שמדובר בהורדת "אחוזי ההתמקדות" של האתר שמסבירים שמתוך 100% של אתר, רק חלק ממנו באמת ממוקד לתחרות המדוברת. למה שניכנס עם רגל פצועה למלחמה? (מוזמנים לצפות בסרטון סופר-ישן שלי מ-2016 שמדבר על התופעה הבעייתית הזו

ההמלצה השגויה: לבנות סאב דומיין לכל שפה, הרי אם אנחנו רוצים לעשות משהו "שונה" מאתר מרובה שפות, אז ישר רצים לסאב דומיינים כמו en.site.co.il או fr.site.co.il וכד'.

אז קודם כל אנחנו שוב מורידים את אחוזי ההתמקדמות שלנו בשל אחיזה בדומיין הראשי שלא באמת ממוקד למטרה ויותר מזה, אנחנו מנצלים כח לא נכון של הדומיין. הסיבה היחידה ליישם סאב דומיינים שכאלו, הינה כשאנחנו רוצים להתמקד לקהל יעד דובר בשפה אחרת בארץ ישראל, משמע לקהל הדובר רוסית בישראל, אבנה אתר שלם על סאב דומיין: ru.site.co.il, כך אני שואב את הכוח מהדומיין המוכר בישראל וממקד את הגולשים דוברי הרוסית לעמודים ייעודיים עבורם בלבד.

מה לגבי אחסון אתרים בחו"ל

אז ללא ספק אבן גדולה שהרבה מאוד מאתרי האינטרנט הישראליים נתקעים בה, זו האבן של רגע בחירת חברת האחסון. 

משום שאם אנחנו רוצים לאחסן את האתר שלנו, אנחנו לרוב נלך למקומות הבטוחים שלנו ונבחר חברת אחסון שאנחנו מכירים בישראל ואיתה נעבוד, אממה, צריך לזכור שמדובר בקהל היעד שקודם לכל החלטה שלנו, ואם אנחנו רוצים לקדם באזור מסוים, אנחנו צריכים לדעת להתקרב אליו ככל האפשר, ולהתקרב – אומר, לבחור אחסון שמתאים לחו"ל ויושב הכי קרוב שאפשר לקהל היעד (אני ממליץ על Siteground במידה ושאלתם, ללא ספק המקום בו אני מאחסן את רוב האתרים שלי ובכל קורס שלי אני מציג איזה קל שם לבנות ולאחסן אתר)

תוכן – כמות / איכות?

אם תיזכרו רגע, אתם תבינו שמדובר בקידום אורגני תחת שפת המקור של גוגל, אז אסור לנו לטעות פה, מה שגוגל לא מצליח לקרוא בין השורות בעברית – הוא בהחלט מצליח לקרוא בצורה המדויקת ביותר באנגלית.

באנגלית גוגל מעידים על כך שהם מצליחים לזהות אפילו את טון הכותב, משמע, אם מדובר בשיימינג על עסק, הם יידעו להבחין זאת בהתאם ולא רק לראות שיש שם של עסק כלשהו בכתבה.

כמות היא חלק מאוד מהותי בנושא ה-SEO בארה"ב בעיקר, כי כשאני מקדם אתר בחו"ל, אני קודם כל בודק מה כמות המילים הממוצעת של המקומות הראשונים (ואולי גם כמה עמודים קדימה), כדי להבין, האם גוגל מתייחס לתחום הזה כמשהו שצריך להרחיב או משהו משהו קצר ולעניין, ברוב המקרים כמובן אני רואה שמדובר בתוכן ארוך ומוסבר כהוגן. (מוזמנים לבדוק בעזרת Surfer SEO)

לוקאליזציה – האם אפשר לקדם אתר בעיר ספציפית בארה"ב?

בהחלט, אפשר לקדם אתר בארה"ב בעיר ממוקדת ולפעמים אפילו תחת אזור מיקוד מאוד מדויק. כל שעליך לעשות הוא ללמוד מהו N.A.P, לדעת איך ליישם אותו בצורה הפשוטה והמהירה ביותר, ואתם בדרך הנכונה למקום הראשון.

דמיינו שאתם גוגל כרגע, איך תדעו לקדם נגר אחד בין מיליוני נגרים באזור של עיר ספציפית מבין כל ארה"ב עם כ-380,000,000 תושבים?

מתחילים מהאתר עצמו: בכל האתר, הן אם זה ב-Footer והן אם זה בחלק העליון של האתר, תריצו בכל עמוד שיהיה כתוב בדיוק, מה פרטי הקשר של החברה, שזה בעצם ה-NAP, Name, Address, Phone Number. 

ציון של שם, כתובת ומספר הטל' של העסק, יראה לגוגל בדיוק, איפה הנגר הספציפי הזה נמצא ואיך אפשר להגיע אליו, אחרי הכל, גם כשגולש יגיע לעמוד של נגר כזה, הוא יידע אם הוא יכול לפנות אליו או שמא הוא רחוק מדי מאזור המגורים שלו. (עוד על קידום אתרים לוקאלי)

מחשבות מסכמות

אם תשימו את עצמכם בנעליים של גוגל או של הגולש באותה מידה, אתם תראו שאם תלכו לפי המחשבה של "מה הגולש מחפש ואיך אני יכול לעזור לו" אתם תראו שהשאר יבוא לבד, כל דבר שתעשו, תחשבו קודם "האם הייתי עושה את זה גם בעולם ללא מנועי חיפוש?", ברוב המקרים אתם תענו "כמובן שלא", ככל שתתקרבו יותר לצד שעונה "בהחלט", ככה תדעו שאתם בדרך הנכונה לקידום אורגני בחו"ל בצורה הנכונה ביותר ולא המניפולטיבית. 

*קחו 500 שח הנחה ממני על זה שצפיתם בסרטון ההדרכה הארוך ביותר שלי: igrow

שתפו חברים ואויבים (גם הם צריכים ללמוד)

שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter