SEMrush VS Ahrefs

בתחום שלנו, עולם הכלים מגיע ל-80 מיליארד דולר בשנה(!!) אכן שמעתם נכון, למה? כי אנשים לא יודעים איזה כלי טוב יותר עבורם, אז הם לוקחים הכל. אני מתחיל לעזור לכם ולחסוך בהוצאות, קודם כל – במלחמה הגדולה בין Ahrefs ו-SEMRUSH

אל תשכחו להירשם בשביל לקבל עדכונים משמולTV

THIMB_YOUT-S
שמוליק דורינבאום

שמוליק דורינבאום

הבעלים של חברת "שמול קידום אתרים" ומקדם אתרים כבר 15 שנה בשוק הישראלי והבינלאומי

Ahrefs VS SEMrush – איזה כלי SEO טוב יותר למקדם אתרים?

תמליל הפרק

תוכן עניינים

היי חברים, כאן שמוליק דורינבאום שוב והיום אני רוצה לדבר איתכם על ה"מלחמה" הזאת, הקיימת בין Ahrefs לבין SEMrush.

שניהם כלי SEO מאוד מאוד טובים, למי שלא מכיר אותם, שניהם יכולים לעשות מחקר מילות מפתח, מחקר מתחרים ועוד כמה מהדברים הפנימיים שעוזרים לכם לנהל את הפרויקט ביומיום.

כבר אומר לכם מראש, אני מראש בניתי את המערכת שלנו שנקראת Highver בשביל לעשות באמת ניהול משימות לעולם ה-SEO. לדעת לחלק את המשימות. אבל שני הכלים האלה, בעצם, הם באים יותר ברמה של מחקר התחרות, מחקר המתחרים, וכמובן, ה-Site Audit שלדעתי לא מספיק שווה את מה שבאמת הייתי רוצה להוציא מכל אתר.

אבל על זה אנחנו בעצם הולכים לדבר בסרטון הזה.

אנחנו נעבור על כל כלי וכלי, אני אתן לכם את הפיצ'רים הכי חשובים שאני חושב שיש בהם, אני אתן לכם איזה כלי אני חושב שהוא by far היום הרבה יותר טוב, למה אני כבר עובד איתו קרוב לארבע שנים ובעיקר, איך אני מצליח להוציא ממנו המקסימום.

כי יש הרבה מאוד בשני הכלים האלה שאפשר לעשות, שאני לא בטוח שבכלל כולם יודעים, ובדיוק כמו חברי הפרלמנט שביקשו ממני בפייסבוק, לעשות באמת את הסרטון הזה בשביל להבין קצת יותר טוב אילו דברים אפשר להוציא מהם.

אני יכול להגיד לכם, by far, יש דברים שגם העובדים שלי לפעמים לא קלטו שאפשר לעשות. אז בואו נצלול פנימה בשביל לדעת קצת יותר טוב על Ahrefs ועל SEMrush. קדימה.

אז נכנסו להדרכה עצמה:

היי חברים. טוב, אני רוצה להיכנס, להתחיל לצלול לשני הכלים האלו: ל-SEMrush ול-Ahrefs ולהבין מה יותר טוב, או מה יותר נוח.

אני כבר אומר לכם, בשניהם לקחתי כרגע חבילה בשביל להראות לכם דברים, אני הולך להגיד לכם מה אתם תקבלו ומה לא, ואיזה מהם אני הולך לבטל בשנייה שאנחנו נסיים את הסרטון הזה. למה? כי אני צריך רק אחד ולא צריך יותר מזה.

אז טוב, אז תסתכלו. אז קודם כול, יש לנו, נכנסתי ל-Site Explorer בעצם של שניהם, בעצם לבדוק נגיד דומיין כלשהו ולראות מה קורה לו ואיך הוא מוצג ברשת.

אז בואו נתחיל, בואו נגיד מאחד האתרים שלי – dentaly.co.il, אז מה שאני עושה עכשיו בעצם, אני רוצה לבדוק על הדומיין dentaly ומה הוא מוצא לי. עכשיו, אני אעשה את זה ב-SEMrush. בינתיים, תוך כדי אני הולך ל-Site Explorer ב-Ahrefs וכותב אותו דבר את הדומיין שלי של dentaly. וכאן הוא מתחיל למצוא לי נתונים וכאן הוא מתחיל למצוא לי נתונים.

אז בואו נדבר רגע קצת על הנתונים שהוא מוצא לי ב-Ahrefs. כמו שאתם רואים, קודם כול הוא מוצא משהו שאני רוצה לדבר איתכם עליו, קודם כול, ה-Ahrefs Rank בעיניי, סופר מיותר. זה כמו איפשהו, כמו דירוג בגט טקסי.

זאת אומרת, אתה מיליון ושש מתוך 70 מיליון נהגים, אז מה זה אמור להגיד לי? כל דבר שאין לי באמת תובנה אמיתית שאני יכול להוציא מזה, אני לא באמת מאמין שיש לי מה להשתמש בזה. זה לפחות מה שאני חושב. דבר לגבי ה-DR, UR זה בסך הכול מדד נחמד. כל כלי היום, יש לו את המדדים שלו, ה-DR UR בעיניי, נורא נחמד. שוב, כמו שאתם מבינים זה Domain Rating ו-URL Rating.

רגע, מה זה בכלל DR או UR ב-AHREFS

הנתון הזה שלהם ספציפית ולא כללי בשום מצב מול גוגל או מנועי חיפוש, זה בסך הכל מדד פנימי שלהם לאור כמות הקישורים בלבד שמקבל האתר הספציפי שבדקת. כלומר, אם האתר שבדקת מושלם מבחינת Onsite ויש לו מעל חצי מיליון מאמרים מדהימים, אין לזה שום קשר ל-DR. זה אך ורק מבחינת האופסייט בלבד. מבחינת עולם של קישורים חיצוניים לאתר. אותו דבר לגבי UR, שזה בעצם ה"רייטינג" או האיכות שהם מדרגים בעצם, עבור אותו עמוד ספציפי, אותו URL.

אני יודע שהיום הרבה אנשים מסתכלים על זה, בעיקר בכל מה שקשור לעולם החלפות הקישורים, זאת אומרת, אני אחליף איתך קישור רק אם יש לך Domain Rating מעל 5, מעל 10. בעיניי, סופר מיותר, כי כמו שאתם מבינים, באתר הזה, dentaly.co.il אתר שבניתי מלפני חצי שנה בערך, בשביל הקורס "בניית נכסים דיגיטליים" שלי, וכמו שאתם רואים, יש לו כבר 287 ביטויים ממוקמים כבר בתוצאות. אז מה באמת משנה לכם מה ה-DR או כמה הוא ממוקם בגוגל? אבל שוב, זה בשבילכם, זה מה שאתם יכולים לחשוב עליו.

קישורים בכלים

אני עובר הלאה ל-Backlinks, כמה קישורים יש לו. הוא מצא שיש 104 קישורים. השגתי לו כבר כמה קישורים, להגיד לכם שזה 100? לא, אבל יותר הגיוני 28, שזה 28 דומיינים שמפנים את הקישור. כמו בהרבה מאוד כלים, כל כלי לפעמים מראה כמה מתוך הדומיין, כמה קישורים יש. זאת אומרת, גם אם יש רק קישור אחד מתוך כל דומיין, עדיין, גליצ'ים של URLs לא קנונים וכן הלאה, אז יכולים לצאת לפעמים גם שני קישורים, או שלושה קישורים לכל דומיין, ולכן אתם רואים 28 דומיינים ומעט בקישורים.

מילות מפתח בחיפושים

Organic keywords – מדובר פה על 287 ביטויים שהוא ממוקם כבר בתוצאות, תכף אני אראה לכם גם איפה. Organic traffic, להגיד לכם שאני מסתכל על זה… אני מן הסתם, לא. מנסה איפשהו לנסות לחשב בהתאם לכמות נפח החיפושים, בהתאם לאחוזי הכניסה המשוערים בדרך כלל. סופר בעיניי, לא נכון ומיותר. אולי באתרים קטנים. אולי, יכול להיות, אבל באתרים גדולים, זה לגמרי מזייף. אבל ככה זה כל הכלים. כל כלי מנסה לנחש, אבל לדעתי זו שיטת מצליח. אני לא באמת ראיתי מישהו מדייק. אם מישהו מכיר, הוא מוזמן להראות לי.

Organic Search Traffic – הם מסתכלים על, כמו שאתם רואים, 85 ביטויים. זאת אומרת, בתמונה הנ"ל על זה ואני עברתי בעצם לביטויים עצמם ש-SEMrush מציגים לי. אלו הביטויים שהוא מצא לי. הוא מצא לי 85 ביטויים, ואני מזכיר לכם, ב-Ahrefs מצא לי 287 ביטויים. אז קודם כול, כבר אנחנו רואים, כבר אנחנו רואים שיש פה מספר הרבה יותר גדול בין ה-Ahrefs ל-SEMrush. בואו נסתכל כמו שאתם יכולים לראות, הוא מצא שהביטוי הכי גבוה שלי זה: "כמה עולה הלבנת שיניים". ביטוי שיש לו נפח חיפושים של 210 חיפושים בחודש. לאחר מכן, "הלבנת שיניים מחיר", גם כן, אני בעמוד הראשון עם 1,300 חיפושים. וכמו שאתם מבינים, הוא מצא את שני אלה הכי גבוה ב-Site Explorer. שוב, אני מזכיר לכם פה 85 ביטויים, בואו נראה מה קורה בתוך Ahrefs. פה הוא מצא לי 286 ביטויים. הוא מצא לי שהמקום הגבוה שלי זה מקום רביעי, בביטוי "חור בשן בינה" עם 50 נפח חיפושים, "כמה עולה הלבנת שיניים" עוד 200, שאני מקום שישי. הנה "הלבנת שיניים מחיר", פה הוא עדיין לא מראה לי שאנחנו בעמוד הראשון, והוא מראה לי את שאר הביטויים. אפשר לראות עד 100 ביטויים בעמוד ויש לנו שלושה עמודים שאתם רואים שמוצגים בהרבה מאוד ביטויים.

עכשיו כבר על פניו, אני יכול להגיד לכם, בסעיף הזה, SEMrush בעיניי נפלו, כי יש הרבה מאוד ביטויים שאני מצאתי. משהו שאולי לא כולכם יודעים: SEMrush, כדי לעבוד איתם בישראל, אפשר לעבוד עם הכלי אותו דבר, התמחור אותו דבר כמו בחו"ל, העניין הוא שבישראל, SEMrush מציגים שיש להם מספר גדול יותר של דאטה שהם מציגים אך ורק לחברת SEO אחת בישראל, לא חשוב שמות כרגע, זה לא רלוונטי, והם לא מוכנים לתת את אותו, נקרא לזה דיל, לחברות SEO אחרות. שכבר בעיניי, זה משהו… נפילה, כי כבר לעשות איפה ואיפה, אני לא יודע כמה הם שילמו להם, אבל אני הצעתי להם… שאלתי אותם כמה זה עולה? 50 אלף? 100 אלף ש"ח לשנה? תנו לי יותר דאטה. והם אמרו – לא, יש רק חברה אחת בארץ שרק הם מקבלים גישה לעוד איזה, לא יודע מה, זרקו מספרים של עוד מאות אלפי או אם לא מיליוני ביטויים נוספים. 

אז כבר זה אומר, אם לחברת SEO אחרת יש יתרון עליי, אני מעדיף לעבוד עם כלים אחרים. וכמו שאתם רואים, אני כבר לא יודע אם מדובר בחברה הזאת או לא, אבל מה שאני כן יודע, שפה הוא מראה לי שיש לי 85 ביטויים בעוד שב-Ahrefs הוא מראה לי 286 ביטויים. זה כבר מצליח להראות לי איך Ahrefs פה, הוציאו קצת יותר.

אני עובר איתכם לדבר הבא, משהו שנקרא: מחקר מילות מפתח. אני עוד אחזור איתכם דרך אגב, למחקר מתחרים ואיך אפשר לראות על אילו מיקומים ואילו קישורים, ואני הולך לספר לכם גם סוד מעניין, טיפ קטן שיש ב-Ahrefs. אנחנו תכף נגיע להכול.

אז בואו נעבור ל-Keywords explorer.

דבר מן הסתם שאני מאוד אוהב, שכולנו עושים, מחקר מילות מפתח.

בואו נגיד, אם אני רוצה לחפש פה עכשיו, נגיד: "הלבנת שיניים" כמובן, נחפש בישראל. אני עובר בינתיים, אוקיי, כמו שאתם רואים, כבר הוא נותן לי את ה-3,500 חיפושים בחודש. בואו נעבור ל-SEMrush ונעשה את אותו הדבר, ונחפש בעצם משהו במחקר.

בתור אחד שעובד על זה הרבה מאוד זמן, על שני הכלים, על שני הכלים עבדתי ב-4 השנים האחרונות די ברצף, ואמרתי לכם, כבר בסוף הסרטון אני אבטל את אחד מהם, אבל הסיבה היא בעיקר, לאו דווקא הנתונים, אלא יותר הנוחות. אני מאוד מעריך את שני הכלים האלה, הם עושים עבודה מופלאה, אבל עדיין, אני מאמין שאחד מהם יותר נכון ל-SEO, או יותר נכון, לתהליך היומיומי לפחות של מקדם האתרים.

אז אני מסתכל כאן ואני יכול לראות את כל הביטויים שהם עשו. אפשר כמובן לצרף את זה לאיזו מין רשימה אחת גדולה, בואו נגיד אני צירפתי את זה, ואני אצרף גם את זה. 

כמו שאתם רואים, אחד הדברים שאני מאוד אוהב, בארץ לא יודע אם זה כל כך עובד לכם, אבל אני מאוד אוהב את זה, משהו שנקרא: Questions או All. כי אני מאוד אוהב להתכונן לזה שאולי מתישהו תהיה פה תוצאה אפס במיקומים בגוגל, ויהיה אפשר להתחיל לעלות על שאלות שאנשים שואלים ובהתאם לזה להתחיל להציג תוצאה אפס במיקומים. אז בואו נגיד שאני יכול לעבור ל-Questions ובעצם להבין… כמו שאתם מבינים, הוא לא ממש מצא לי את השאלות SEMRUSH לעומת זאת, ב-Ahrefs, וכאן שימו לב, אומנם הוא מצא לי פחות ביטויים, אבל הוא כן מצא לי שאלות והוא מצא לי הרבה מאוד.

זאת אומרת, מה שאני חיפשתי פה, רק שיביא לי שאלות על כל דבר, הוא לא נתן לי, הוא נתן לי מצד שני, פשוט לפי או לפי מילים, הSEMRUSH לא מצליח באמת להבין אילו מילים יהיה אפשר לנתח מזה באמת ביטויים. או By Volume מן הסתם. הוא מראה לי את כל נפחי החיפושים הגדולים ביותר. זה לא נתן לי באמת שום פילטור שאני יכול לעבוד איתו. 

אז הוא מצא לי עוד פעם את כל הביטויים האלו. אוקיי. ועכשיו, אחרי מה שראינו כאן, בואו ננסה להסתכל שוב כאן. כאן כמו שאתם רואים, יש פה כמה דברים שאני מאוד מאוד אוהב. באמת, נתון שאני מאוד מאוד אוהב ב-Ahrefs זה הנושא הזה. זאת אומרת, מעבר ל-3,500 חיפושים שהוא מציג לי שיש בחודש, הוא גם אומר לי כמה Not clicked וכמה Clicked, שזה פחות או יותר, כאילו צריך, כמו שאתם מבינים, כתוב לכם פה את ה-3,800 Clicks הוא בעצם מנסה להסביר לכם בהתאם לנפח החיפושים, מה קורה היום וכמה אנשים לוחצים על אורגני, ממומן או לא לוחצים בכלל, כמו שמי שזוכר ש-SparkToro, ראנד פישקין עשה כתבה על זה, על כמה באמת אנשים מגיעים למצב שבתוצאות חיפוש, בעיקר במובייל, יש Zero clicks, אנשים לא לוחצים על שום דבר. פשוט הם רואים את התוצאה והם יוצאים מזה. בארץ לדעתי זה עדיין קורה פחות כמו שאתם מבינים, בחו"ל זה לפעמים מגיע מעל 50% ו-55% של Zero clicks. אנשים לא לוחצים על כלום. לפחות במובייל.

מעבר לזה, המערכת תנסה להגיד לי על ה-Keyword Difficulty, אני יכול להגיד לכם שה-Keyword Difficulty, לא בארץ, בטוח שלא, לא עובד כמו שצריך לא ב-Ahrefs וגם לא ב-SEMrush. לא לפי מה שאני ראיתי. ה-Keyword Difficulty, להגיד 78%, משמע Hard, בעיניי זה לא נכון. הייתי עם אתר אחר בביטוי הלבנת שיניים והגעתי תוך ארבעה חודשים. אז להגיד לכם שזה Hard? אני לא חושב. אני חושב שהביטוי "קידום אתרים", "בניית אתרים", אני חושב ש-"צימרים", "הלוואות", דברים כאלה, זה מה שאפשר לקרוא לזה Hard. לקרוא לביטוי שאפשר להגיע אליו בארבעה חודשים, לא משנה איך, אם אפשר להגיע אליו, זה לא אומר שהוא Hard. זה לפחות בעיניי, מעבר לניסיון שלי.

מי שמכיר אותי יודע שמחקר המתחרים שאני עושה, אם כבר, אני אבדוק כמה יש All in title, משמע כמה אנשים, כמה עמודים באינטרנט, בטייטל שלהם, יהיה כתוב "הלבנת שיניים". זה ייתן לי באמת מדד אמיתי לכמה, מול כמה עמודים אני מתמודד באינטרנט. אבל סתם ככה להגיד לי יש 815 אלף תוצאות, זה לא נותן לי שום אינדיקציה אמיתית.

אני חוזר שוב פעם ל-Ahrefs, שרציתי להתחיל להראות לכם שמעבר לכל הביטויים, שהביטוי כרגע נמצא "הלבנת שיניים", אני יכול להסתכל על כל הביטויים שיש ולהתחיל לראות עוד פעם רשימה מסודרת, גדולה יותר, להתחיל לבדוק באמת, להתחיל להוסיף אולי לרשימה משלי. שימו לב שמצד ימין הוא נותן לכם מתי פעם אחרונה זה עודכן, ומעבר לכל הביטויים, אני מזכיר לכם, יש את הדבר הזה, מה שאתם רואים כאן, שזה גם מה שיפה לגבי השאלות שדיברנו עליהן. אז שימו לב כמה שאלות. גם השאלות שהן איפשהו בין 0 ל-10 חיפושים, זה עדיין נותן לי אחלה דבר, אחלה רעיון, מאיפה אני מתחיל לגבי הבלוג שלי. כי בתוך הבלוג שלי, הייתי רוצה להתחיל לחשוב אילו מאמרים אני מעלה לשם. וזה אחד הדברים שבאמת גרמו לי להבין ש-Ahrefs הרבה יותר מתאים לי. כי Ahrefs נותן לי הרבה יותר מקום לחיות בתור מקדם אתרים מאשר סתם אחד שעושה מחקר, שכמו שאתם מבינים כבר, SEMrush נותן מחקר, אבל הוא לא באמת נותן לי מחקר שאני יכול לעבוד איתו.

Site Audit

הדבר הבא שאני רוצה להראות לכם, זה עניין של Site audit. אלו דברים שאני ממש אוהב. שוב, ב-Ahrefs לעומת SEMrush. בשניהם שמתי אתר שלי שנקרא "חננה", chnana.co.il אתר, פורטל לימודים. אם תשימו לב, ב-Ahrefs הוא נותן עוד פעם Crawled URLs, בדק 128 עמודים, פה הוא בדק לי, הוא אומר לי גם את ה-Warnings, הוא אומר לי את ה-Site Health. כמו שאתם רואים, הוא אמר: בדקתי 51 עמודים. עכשיו, מעבר לדברים שהוא אומר לי מה יש פה, כבר ב-Top Issues, מבחינתו, זה שיש low text-HTML ratio מה שנקרא, שאין לי מספיק תוכן בעמוד, מה שדרך אגב, לא יכול לקרות אצלי, ותכף אני גם אציג את זה, אבל בואו נסתכל רגע ב-Ahrefs. שוב, למה אני אוהב אותו? כי הוא כבר נותן לי בבום את מה שאני הכי אוהב, את מה שאנשי ה-SEO בעצם הכי אוהבים. Meta description חסרים, Missing alt text, Slow pages, Title too short. שימו לב שהוא הולך הרבה יותר ברמת ה-SEO Day to Day, מאשר מה שקורה באמת ב-SEMrush.

הוא מתחיל להציג דברים כמו Warnings, יש לי כל מיני דברים שהוא היה ברמת הסריקות אולי. גם כשאני מסתכל על ה-Warnings, כמו שאתם רואים, אז הנה, 15 pages 2 pages don't have meta description ו-Sitemap לא indicated, מה שגם כן לא נכון, כי יש… מן הסתם. אפשר לשלוח את זה לטרלו שזה מאוד נחמד, אבל היי, אם אתם כמוני ואתם עובדים עם Highver, מערכת לניהול משימות, אז אתם לא צריכים את הדברים האלה. 

דבר נוסף, אני רוצה לדבר איתכם על Topic Research Tool.

גם כן, כלי מאוד נחמד בתוך SEMrush. אפשר לבדוק נגיד לפי הביטוי "הלבנת שיניים", מה ה… נקרא לזה ה-Content ideas, הרעיונות לתוכן, והוא בסופו של דבר נותן לי פשוט את הדברים, כמו שאתם רואים: הלבנת שיניים כללית, הלבנת שיניים לבד בבית, הוא נותן לי על כל מיני כתבות שאפשר לראות, וחוץ מקישורים אליהם, זה לא נותן לי הרבה לעומת שוב פעם, Ahrefs, אותו דבר, משהו שנקרא Content explorer, משהו שיחסית גם כן חדש אצלם. "הלבנת שיניים" כתבתי וגם פה הוא נתן לי, שוב פעם מתי זה פורסם, דברים כאלה, והנה הכתבות, הנה סרטונים, הנה ה-DR שלהם, כמה קישורים יש לכתבות האלה, משמע שאולי אפילו זה קצת מראה לי כמה החשיבות שלהם הצליחה להשפיע כמו בבאז סומו מי שמכיר. מעבר לזה, שוב, גם כאן by far, ניצח אותם.

עכשיו, דבר שמאוד מאוד מעניין אותי שאני לא יודע אם ידעתם את זה, סופר מגניב, אם אתם הולכים ל-Keywords explorer ב-Ahrefs ולא כותבים כלום ופשוט עושים Search, אתם תדעו מה הביטויים עם נפחי החיפושים הכי גבוהים שיש היום בארץ. 

זאת אומרת, לאו דווקא בשביל להיכנס ולחפש משהו, אלא פשוט לעשות אנטר והוא יגיד לכם פשוט את כל החיפושים, את כל הביטויים שיש היום מהגדול ביותר לקטן ביותר. סופר מגניב. גם דברים שאתם… מאוד מעניין לדעת מה בעצם עשרת הראשונים. אני מציג את זה הרבה מאוד במצגות שלי, בכל מיני כנסים שאני מציג, ואני מציג מה עשרת החיפושים הכי גדולים. כמו שאתם יכולים לראות, די הגיוני בהתאם לעוצר, לסגר, או וואטבר יו קול איט.

מחקר מתחרים בAhrefs וב SEMrush

כלי נוסף שיש ל-SEMrush וכמובן גם ל-Ahrefs, זה בעצם לבדוק את המתחרים שלכם ברמת הקישורים, אילו קישורים יש. כמו שאתם יכולים לראות, שמתי את shmul, את שלי, דניאל זריהן, w3c, עידן בן אור, ואם תשימו לב, זאת אומרת, אלו הדומיינים שמופיעים בעמוד הראשון בביטוי בקידום אתרים, והוא מתחיל לתת לי בעצם, הוא מתחיל לתת לי בעצם מאיפה יש קישורים לכל אחד. הוא יכול ממש לתת ברמה של… בגלל שפה יש w3.org, הוא מפנה, מן הסתם ל-w3c בישראל, (שזה היה פשוט דומיין ישן שלהם), והוא מראה ספציפית גם לאילו דומיינים בסופו של דבר, מקבלים מכל אחד מהאתרים האלה כדי באמת לדעת לעשות חפיפה. כמו שאתם יכולים לראות, נגיד אצלי הוא אומר: אין לי עם האתרים האלה, אז אולי כדאי שאני אוכל לקחת גם כן מכל האתרים האלה ובעצם שאני אוכל להתקדם בהתאם.

אם תשימו לב ב-Ahrefs, מה שאני אוהב, שהם שוב, גם כאן נותנים את הבום, את מה שאני רציתי, את מה שחיפשתי, בעצם כמה קישורי טקסט, כמה Redirects אולי יש מדומיינים, זאת אומרת, כמה דומיינים של gov בעצם נותנים. כמו שאתם רואים, נגיד לי יש דומיין מ-gov, לדניאל לא, ל-w3c כן יש לו וכן הלאה. 

רואים כמה דומיינים בכלל מפנים, כמה קישורים, מה ה-DR שלו, וכן הלאה. דברים שאני סופר אוהב. Ref Domains מן הסתם, בזמן האחרון גם כשאני אומר זמן אחרון, כמו שאתם יודעים, זה שנים, זה שש שנים, כמה גדלו מספר הקישורים או ירדו. סופר נותן לכם אינדיקציה אמיתית לגבי מה שקורה באמת עם המתחרים שלכם.

עכשיו, שימו לב לדבר שאני מאוד מאוד אוהב, מה שנקרא Link Intersect. שימו לב מה הוא עושה. אני יכול להגיד לו תראה לי מי מקשר לדומיינים האלה, לצורך העניין, מקום הראשון, השני והשלישי בביטוי קידום אתרים, כי אני מקום רביעי או חמישי בביטוי קידום אתרים, ואני אומר לו מי מקשר לדומיינים האלה ולא מקשר ל-shmul.co.il? מה שנקרא, Show link opportunities. זה משהו סופר חשוב ואני חושב שאנשים לא מספיק משתמשים בזה, בשביל בעצם להבין אילו דומיינים מקשרים למתחרים שלי שנמצאים מעליי, ומה אני יכול לעשות כדי לעבור אותם.

אז כשאני אעשה Show link opportunities, שימו לב מה זה מתחיל לתת לי. זה מתחיל בעצם לתת לי אילו דומיינים מקשרים לכל אחד מהמתחרים שביקשתי ולא מקשרים ל-shmul.co.il. עכשיו תראו, מן הסתם מדובר על וואלה, על תפוז, על חדרי חרדים, אני לא מכיר, ואשדוד נט, וכל מיני אתרים שיכול להיות שגם קטנים, זאת אומרת, גם נגיד וואלה, זו לא בעיה היום להשיג שם כתבה גם בכמה מאות שקלים. תפוז זה היינו הך. אבל יש הרבה מאוד כאלה, אז יכול מאוד להיות, אולי אם אני אשיג את כל הדומיינים האלה, אני אצליח כן לעקוף אותם? אני יכול להגיד לכם שעשיתי את זה בתחומים אחרים, פה רק רציתי להראות לכם בגלל שמדובר בתחום די תחרותי ואפשר לראות מלא דומיינים, אבל כשעשיתי את זה בתחומים קצת פחות תחרותיים מטורפים מקידום אתרים, אפשר לעלות על opportunities, על הזדמנויות ממש ממש טובות ובאמת לאתר את הדומיינים האלה שאתה אומר, מה הבעיה? מה אני לא יכול להשיג משם קישור? משיג משם קישור ונגמר הסיפור, ובאמת עקפתי כמה וכמה וכמה מתחרים בביטויים באמת תחרותיים רק בגלל הכלי הזה ובגלל זה אני לעד אתן להם את אהבתי, באמת ל-Ahrefs, במיוחד בזכות הכלי הזה.

טוב, זהו טוב דבר אחרון שאני רק רוצה להראות לכם, זה משהו שלדעתי הצליח לשבור עוד יותר את התחרות בין SEMrush ל-Ahrefs.

Ahrefs הרי ידוע, הם באמת כל הזמן מוסיפים דברים, גם ערוץ היוטיוב שלהם סופר מתוחזק, השירות שלהם זריז ברמות מפחידות, מעל כל זה יש דבר אחרון שהם הוסיפו ממש בחודשים האחרונים, של-SEMrush היה והשוויצו בזה, והיום Ahrefs הצליחו לעקוף אותם בזה, זה הנושא בעצם של ה-Organic search.

שימו לב, מעבר ל-Backlink profile ולראות, בזמן האחרון, כמה הוא השיג קישורים, זאת אומרת, אם היו תהליכי SEO, דברים שהם סופר כבר פשוטים להבין בכלים האלה, יש משהו שנקרא Organic search. ב-Organic search אני באמת יכול להבין, לצורך העניין, בדקתי את shmul.co.il, ואני יכול באמת לדעת מה קרה עם האורגני. זאת אומרת, אני יכול לדעת מתי היו נפילות, אני יכול, אם אתם מדברים עם לקוחות, להגיד להם: "נכון הייתה לך נפילה לפני איזה שנה?" הוא יחשוב שאתם מדהימים שאתם יודעים את הדברים האלה. יש את זה גם ב-SEMrush. 

SEMrush נותנים את זה רק מחבילת הגורו שלהם, ועל זה חייבים לדבר איתם בכלל, זאת אומרת, אתם לא יכולים לעשות את זה משהו by default, פשוט להיכנס ולעשות Upgrade, אתם צריכים לדבר איתם במיילים, לאשר, הם ייתנו לכם קישור מיוחד, שוב, זה עובד ככה רק בארץ. בחו"ל זה לא עובד ככה.

וכמו שאתם מבינים, ב-Organic traffic אתם יכולים להיכנס ולראות ולדעת בהיסטוריה כמה ביטויים היו, כמה ביטויים היו פחות, מה קרה בעצם ב-All time, בשנה האחרונה, מה באמת קרה לדומיין הזה, זה נפל, עליות, ירידות וכן הלאה. דברים שלא היו לפני ולכן אני כל כך אוהב את זה.

כמו שאתם רואים, ה-Organic keywords שלי, לאתר שלי ספציפית ב-shmul.co.il, הם 1,200, יש לי עליות וירידות, אין מה לעשות, עדיין תוקפים אותי כל הזמן, (תחפשו קצת בכלים האלה את השם שלי, אתם תראו כמה מקשרים אליי בביטויים ממש ממש מקוריים. אז תודה לכם) אבל מעבר לזה, יש לא מעט דברים, כמו שאתם יודעים, אתם יכולים לראות את האנקורים הספציפיים שמקשרים אליכם, ה-IP שמקשרים אליכם, זה כבר נדוש, זה כבר היה עוד במלחמות של בין Magestic ל-Ahrefs, היום ה-Ahrefs הוא כלי הרבה יותר גדול מזה, ולכן אני לא באמת חושב שצריך משהו יותר מזה.

ודבר אחרון, לא יודע אם ידעתם, ל-Ahrefs, יש לו ממש כבר תוסף פלאגין משלו לוורדפרס שהוא כבר יכול לתת לכם על האתר שלכם אילו דברים הייתם צריכים לשנות, לסדר, דברים ממש מגניבים לאחרונה שאפילו, כמו שאתם מבינים, עוד לא, עוד לא עובד כמו שצריך לדעתי. בעזרת authorization code, רגע, אני אראה לכם את זה. איפה זה… הנה. כן, Ahrefs הוציאו ממש לאחרונה את הפאלגין שלהם, זה עדיין וירג'ין, 0.5.43, יש עדיין באגים, זה לא מסודר לחלוטין, אבל עובד.

ויש לשניהם ToolBar. גם ל-Ahrefs וגם ל-SEMrush.

שוב, גם ב-SEMrush, משהו שאני לא אוהב בכלי בסרגל הכלים, צריך ללחוץ על זה כדי שהוא ילך בעצם ויבדוק לכם את הנתונים, בעוד ש-Ahrefs, אפשר ללחוץ על הסימן של ה-Ahrefs בסרגל כלים והוא מראה לכם למטה כבר, הוא מראה לכם את הנתונים, מה ה-DR, כמה קישורים ואת כל הדברים מעבר. *מומלץ לצפות בסרטון עצמו בנושא או להוריד את הכלים לסרגל הכלים:

לסיכום

אז כמו שאתם מבינים, Ahrefs הוא התוצאה המועדפת שאני בעיקר אוהב. הרבה יותר קל, הרבה יותר נגיש, פחות כאבי ראש, לא צריך להגדיל יותר מדי את החבילה בשביל לקבל דברים כמו שראיתם היום, במיוחד שהם כל הזמן משתדלים ומנסים לעשות דברים חדשים, שירות מעולה, שוב, מזכיר לכם, אין פה שום אפיליאציה, אין פה שום עמלה, הם עברו את ה-SEMrush בכל פקטור לפחות שאני עובד עליו, בעיקר ביומיום, משם זה עניין שלכם.

יש לכם השגות, משהו שאתם חושבים אחרת, תגידו לי, אני אשמח גם אם תירשמו לערוץ שלי, הולכות להיות עוד הרבה מאוד סקירות על כלים כאלה ואחרים, כמו Yoast ו-Rank Math, כל מיני דברים שאנשים כבר ביקשו ממני בפרלמנט בפייסבוק.

אז, יש לכם שאלות, משהו, דברו איתי, אשמח לראות הערות, תגובות.

שתפו חברים ואויבים (גם הם צריכים ללמוד)