קידום אתרים ואנליטיקס

למה אנליטיקס יכול לשנות את אסטרטגיית ה-SEO שלנו

אסטרטגיית SEO היא תכנית העל המשרטטת כיצד להביא אתר כלשהו למיקומים גבוהים בתוצאות החיפוש של גוגל, בביטויים רלוונטיים ומשתלמים כמובן. הצעדים הננקטים כדי ליישם את תכנית העל הזו מהווים במידה רבה את טקטיקת ה-SEO של האתר, בעליו והגורם האחראי על קידומו במנועי החיפוש. הכלים ליישום מוצלח של מהלכי SEO הינם מגוונים מאוד ודינמיים, החל מתוכן מעולה ומערך קישורים מנצח, דרך היררכיית אתר נכונה ועד מבנה נכון של קישורים פנימיים ופעילות במדיה חברתית.

אך אלמנט חשוב אחד נמצא מאחורי הקלעים וזוהי מערכת אנליטיקס המספקת נתונים רבים לגבי ביצועי האתר בהקשרים שונים, כולל מדידת ההצלחה של מהלכי SEO או מהלכי שיווק דיגיטלי אחרים. (רוצים ללמוד מהלכי SEO? כנסו לקורס המלא) חשוב להבין כי מערכת אנליטיקס, תהיה אשר תהיה (המערכת המובנית והמוצלחת של גוגל או מערכות מתקדמות יותר בתשלום לגורם חיצוני) אינה רק כלי למעקב ובקרה אלא היא כלי עבודה מהותי, כלי אשר יכול בהחלט לשנות את אסטרטגיית ה-SEO של אתר מקודם.

SEO מורכב מחייב מערכת ניתוח מורכבת

תעשיית התחום שלנו, קידום אתרים התקדמה מאוד בשנים האחרונות, יחד עם התקדמות ושינויים בפעילות מנועי החיפוש והרגלי הגלישה והחיפוש של משתמשים. אם בעבר SEO דרש בעיקר לוודא כי ביצענו כמה פעולות די בסיסיות, היום הכל מורכב יותר ומותאם אישית יותר. לכן, עולם מורכב ודינמי של SEO מחייב מערכת ניטור וניתוח מורכבת המאפשרת בדיקה מתמדת של הביצועים וביצוע התאמות מושכלות בהתאם. זוהי מערכת אנליטיקס.

ניהול אסטרטגיית SEO ללא מערכת אנליטיקס דומה לנהיגה בלי סיוע ניווט של ווייז ובלי נתונים ממחווני הרכב. אתם יכולים להסתדר אבל לאו דווקא אופטימאלית, לא יהיה לכם מושג מה באמת קורה עם הרכב שלכם ואולי בסוף תגלו שטעיתם בדרך וגם נגמר לכם הדלק באמצע שומקום…

הקשר בין אנליטיקס ל-SEO

בסופו של דבר, גוגל רוצה לשפר את החיפוש ואת החוויה עבור משתמשיה, וכדי להשיג זאת מנוע החיפוש שלה ידרג גבוה יותר אתרים המספקים חווית משתמש טובה יותר ורלוונטיות גבוה יותר לשאילתות חיפוש מסוימות. כאן נכנס למשחק השימוש במערכת אנליטיקס. מנוע החיפוש של גוגל מנתח את האתר שלכם עם המוני פרמטרים ונתונים, מערכת אנליטיקס טובה מאפשרת לכם לדעת מה קורה עם הנתונים האלו ובנוסף להבין אלמנטים חשובים נוספים לגבי התנהגות הגולשים המגיעים אליכם. ולזה יש כמובן השפעה מהותית על SEO ועל התאמות ושינויים שתוכלו ותצטרכו לעשות תוך כדי תנועה.

תמונת מצב אמיתית ועדכנית על האתר ואיכות עבודת ה-SEO

מערכת אנליטיקס יכולה וצריכה לשנות את אסטרטגיית ה-SEO שלנו מכיוון שהיא נותנת לנו תמונת מצב עדכנית ואמיתית על האתר שלנו, על ביצועיו ועל איכות עבודת ה-SEO שלנו. הנתונים המנוטרים מאפשרים לראות מה הגולשים עושים באתר, מאיפה הם מגיעים, כמה זמן הם נשארים, באלו דפים הם צופים ואלו מבריחים אותם, מה יחס הנטישה של האתר, כמה דפים נצפים באתר וכן הלאה. ביצועים לא טובים ואי עמידה ביעדים, חייבים לגרור שינויים מיידיים ומתאימים באסטרטגיית ובטקטיקת ה-SEO.

רוצים מומחה אנליטיקס לבדוק את הטראפיק שלכם באתר? דברו איתי, בעל תעודת הסמכה של גוגל ומומחה לאופטימיזציה להמרות באתר.