הקשר בין תוכן איכותי לקידום האתר שלכם
בעבר הרחוק של האינטרנט ושל השימוש במנועי חיפוש דוגמת גוגל, אם הייתם רוצים לקדם את האתר שלכם לראש תוצאות החיפוש בביטוי מפתח מסוים פשוט הייתם צריכים לדחוס את האתר שלכם עם כמה שיותר מביטויי המפתח האלו. היום המציאות כמובן שונה ומורכבת הרבה יותר. גוגל יודע לנתח הקשרים ויודע לדעת מתי דף מסוים באתר שלכם הוא רלוונטי ומציע ערך לגולש. גוגל אפילו מבין אם התוכן שלכם איכותי ואמין.
אז אם גם אתם שומעים כל הזמן על שיווק באמצעות תוכן ושתוכן הוא המלך בקידום אתרים, אבל לא מבינים למה, כמה ואיך – המאמר הזה בשבילכם.
הדגש העיקרי של גוגל בשיפור אתרים ברשת
גוגל עצמה שמה דגש משמעותי על תוכן במאמציה לשפר את הרשת ולספק תשובות רלוונטיות ומדויקות יותר למשתמשיה. ניתן לראות זאת בכל עדכוני האלגוריתם הגדולים של השנים האחרונות – עם כלים לאיתור תוכן משוכפל, איתור תוכן רזה ולא רלוונטי, כלים לאיתור קישורים אמינים ואיכותיים וכלים להבנת הקשר ורלוונטיות של תוכן לשאילתות חיפוש. מאט קאטס, מבכירי מערכת החיפוש של גוגל, כבר שנים אומר שתוכן איכותי הוא המפתח למערכת הדירוג של גוגל, אותו הדבר נכון לגבי מנוע החיפוש בינג מבית מיקרוסופט.
לא בכדי התחום של שיווק באמצעות תוכן הפך למרכזי וחשוב כל כך בשנים האחרונות – כאשר בפועל מדובר על תחום משלים ומשתלב ב-SEO ולא בתחום המתחרה בקידום האתרים ה"מסורתי". בגוגל אוהבים תוכן איכותי ודינמי ונותנים לכך דגש עצום בדירוג אתרים ודפים ספציפיים.
נקודות חשובות לגבי תוכן וקידום האתר
- תוכן איכותי ובעל ערך משפיע ישירות ובאופן גורף על החלטות צרכניות של משתמשים.
- מבחינת גוגל, אתר עם תוכן שמתעדכן וגדל באופן שוטף הוא אתר רלוונטי יותר ולכן יזכה לדירוג גבוה יותר.
- תוכן מעולה משאיר את הגולש באתר ליותר זמן. המשכיות הגלישה הזו קריטית לשיפור הדירוג והפחתת יחס הנטישה של האתר.
- תוכן איכותי ובעל ערך מייצר יותר אינטראקציות במדיה חברתית בין גולשים לאתר, מה שמשפר את הדירוג בחיפוש.
- באמצעות יצירת תוכן איכותי, דינמי וכזה המספק תשובות לגולשים ניתן לייצר סמכות ואמינות לאתר שלכם וכך גם מותג קטן יכול לצבור תאוצה ולהפוך להצלחה אינטרנטית גדולה.
לא כל התכנים נולדו שווים…
כאשר דנים בשאלה "מה הקשר בין תוכן לקידום אתרים", חשוב להבין כבר מראשית הדרך שלכם בעולם התוכן כי לא כל התכנים נולדו שווים. קרי, תכנים מסוימים יפיקו ביצועים טובים הרבה יותר לעומת תכנים אחרים שלא בנויים נכון ובהתאמה למציאות הנוכחית שבה מקדמי אתרים פועלים, במיוחד מול ולצד גוגל כמובן. היום אי אפשר לייצר הצלחה משמעותית בדירוג בחיפוש עם תוכן סתמי, עמוס במילות מפתח וללא ערך אמיתי לגולש. גוגל יודע כבר "לעלות" על זה בקלות, וכאשר אתר פועל נגד הנהלים של גוגל, העונש לא יאחר לבוא והוא יהיה קשוח ומהיר… לכן חשוב מאוד לייצר תוכן איכותי ולא תוכן סתמי שבפועל אינו מספק שום תרומה לגולש. זוהי הנקודה בה קידום אתרים נפגש וחופף עם שיווק באמצעות תוכן, אך זה כבר נושא לפוסט אחר.
אם אתם רוצים ללמוד טוב יותר את הקשר בין תוכן לקידום אתרים, היכנסו כבר עכשיו ותעברו קורס קידום אתרים מלא אונליין(!), בואו לגלות עולמות שלמים על SEO ועל הדרך הקלה אך סזיפית על איך לקדם האתר שלכם בצורה מושלמת ומקצועית. כנסו ולמדו