clouds

מחשוב הענן מאפשר לבעלי עסקים ולקוחות פרטיים ליהנות ממשאבי מחשוב רבים (יישומים, נתונים וכו') ולהתאים אותם לצרכים האישיים, כך שהתשלום עבור השירות נקבע בהתאם לכמות ואופי השימוש. קהל הלקוחות של מחשוב הענן הינו נרחב ביותר משום שמדובר על שירות איכותי, חכם ומשתלם.

מה זה מחשוב ענן?

המושג "מחשוב ענן" כולל שירותים מגוונים אשר מתקבלים באמצעות שרת שנמצא בענן חיצוני. באמצעות השירותים המגוונים לא צריך הלקוח הפרטי או בעל העסק לבצע גיבוי שכן הגיבוי מתבצע באופן אוטומטי, לכן הוא לא צריך להשתמש בשרותי אינטרנט שונים או לרכוש תוכנות וחומרה.

הענן מספק שלושה שירותים- השירות הראשון שירותי תשתית אשר כוללים את שטח האחסון על השרת (על השרת מאוחסנים קלסרים, דפים, תוכנות ניהול, מידע חשוב של החברה וכו'- בצורה זו אין צורך לאחסן את המידע באופן עצמאי), השירות השני הינו קבלת תוכנות והשירות השלישי הינו קבלת יישומים. קבלת השירותים הללו מאפשרת לבעל העסק לשלם באופן מרוכז. נוסף על כך, מקבל הלקוח- בית העסק או הלקוח הפרטי שירותי תמיכה טכנית במשך 24 שעות ביממה, שירותי ליווי עסקים ושירותי הטמעה.

מדוע הפך מחשוב הענן לפופולארי כל כך?

למחשוב ענן יש יתרונות רבים והם מסייעים למגוון לקוחות פרטיים ובתי עסק קטנים, בינוניים וגדולים. ראשית, חוסך השירות הוצאות רבות משום שבעל העסק לא צריך לרכוש רישיונות תוכנה, לא צריך לחדש את הרישיונות מידי שנה, אין צורך להיעזר בטכנאי מחשבים לצורך ביצוע עבודות תחזוקה ועוד, לא צריך לרכוש ציוד יקר, לא צריך לרכוש תוכנות ניהול, לא צריך לרכוש תוכנות אנטי וירוס, לא צריך לתחזק שרתים ישנים משום שאין בהם שימוש, לא צריך לשלם עבור אבטחת מידע ועוד. כמו כן, התשלום נקבע בהתאם לצריכה כך שלא צריך לתכנן את התקציב מראש וניתן לעבוד באופן גמיש יותר ולשלם הרבה פחות.

יתרון שני של מחשוב הענן הוא שאין צורך לבצע גיבוי שכן האחריות לביצוע הגיבוי עוברת לשירותי הענן ואין צורך לחשוש מפני תקלות אשר נגרמות בעקבות עדכונים בעייתיים.

היתרון השלישי של מחשוב הענן הוא שהוא מהיר וקל להוסיף משאבים ומערכות חדשות. היתרון הרביעי של הענן הוא שהוא אינו מוגבל בנפח או זמן– כך שניתן להפחית או להוסיף משאבים בהתאם לגודלו של הפרויקט. יתרון נוסף של מחשוב הענן הוא שהוא מאפשר לעובדי החברה לעבוד יחדיו באופן גמיש שכן ניתן להעביר מידע, לערוך מסמכים יחדיו, לקיים שיחות בוידיאו ועוד.

כל היתרונות הללו מובילות אל היתרון האחרון שהוא האפשרות להישאר ממוקדים ולא להתפזר. תודות להוצאות הנמוכות פוחת החשש וניתן להתרכז בדברים החשובים ולקדם את העסק.

מה צופן העתיד?

מחשוב הענן עשוי להתפתח בעתיד, השירותים עשויים לגדול ועסקים רבים שלא השתמשו בשירות עשויים להתחיל להשתמש בו- כך שקהל הלקוחות המכובד אשר מאפיין את זמננו עתיד לגדול עוד יותר.

נוסף על שירותי הענן, צפויים עסקים רבים לעבוד עם מודל הענן ההיברידי אשר משלב בין שרת בענן ציבורי ושרת בענן פרטי. השילוב בין השניים מאפשר לעסקים לקבל שירותי ענן ושירותי ענן פרטי אשר עשוי לשמש כמקום אחסון או להוות גיבוי לשירותי הענן הציבורי.

בעולם המתקדם ורווי המחשבים הניידים והסמארטפונים מלאי האפליקציות יש צורך רב בשירותי ענן קלים לתפעול. באמצעות שילוב הענן ההיברידי יכולים בתי עסק רבים למקסם את עבודתם ולעבוד באופן גמיש, יעיל וחסכוני יותר. –