מהו תפקידו של מקדם אתרים מקצועי?

הרבה עסקים שואלים, מה בעצם גורם לאתרים להגיע למקומות הראשונים בגוגל, או יותר נכון, למה המתחרים שלי עוקפים אותי ואני עדיין נשאר מאחור?

השאלה הזו נמצאת בכל עסק אבל לא כל עסק מבין את המהות מאחורי הפתרון, מקדם אתרים מקצועי אחד שיודע את מה שגוגל צריך, מה הגולש צריך ואת העבודה שמשלבת את הכל יחד. 

שיווק באינטרנט כבר מזמן לא רק פרסומות ובאנרים באתרי החדשות הגדולים, היום צריך הרבה מעבר לזה, היום שיווק מצריך הרבה מאוד יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסא לפני שמקבלים לקוחות חדשים, הרי לקוחות חדשים יכולים להגיע מכל מקום ולא מעט יודעים אבל יש "Flow" מאוד ארוך עד שמגיעה המסקנה של לקוח לרכוש מוצר כזה או אחר. 

ה-Flow יכול להתחיל מפרסומת קטנה בפייסבוק, לעבור לבאנר של רימרקטינג ולסיים בתור קינוח תוצאה טבעית לחלוטין בתוצאות של גוגל תחת מילים מאוד ספציפיות.

אז מה מקדם אתרים מקצועי בעצם צריך לעשות?

מקדם אתרים, או יותר נכון איש SEO, צריך בעצם להתחיל מהבסיס ביותר, ולהבין, מה בעצם הלקוח הפוטנציאלי מחפש כשהוא מתחיל את החיפוש אחר התשובה שלו בגוגל, כי גם אם זו פרגולה חדשה לבית וגם אם זו מדפסת חדשה, הוא יתחיל מכמה מילים בסיסיות שהוא יחפש בגוגל ומשם הוא ימשיך.

מקדם אתרים צריך לדעת למצוא את המילים האלה ולהתחיל לכוון את הלקוחות היישר אל תוך האתר ואל תוך העמודים אליו הוא היה רוצה לקדם בגוגל.

למשל, הרבה מאוד מהתחומים מתחילים ממילים מאוד גנריות וקצרות, החל ממילים כמו "עגילים" ועד לחיפוש ממוקד יותר של "עגילי זהב 18 קראט לילדות", מה שהופך את החיפוש למאוד ממוקד, ברוב המקרים יהיה גם פחות מבוקש, כלומר כנראה פחות אנשים יחפשו את המילים המדויקות האלה אבל הם יהיו לקוחות מאוד ממוקדים ורציניים יותר מאשר אלו שיקלידו "עגילים" ויחפשו את עצמם משוטטים בגוגל בתוך כל המוני האתרים שברשת.

אחרי שהבנו את הבסיס של מקדם האתרים, אנחנו צריכים להבין לאן הוא חייב להמשיך משם, הרי מקדם מקצועי לא יעצור בהבנת המילים אלא בעצם רק התחיל את המסע שלו.

עכשיו, אותו איש SEO ממולח צריך לדעת, שכל הביטויים האלה (המילים / שאילתות) שמצא עם נפחי חיפושים כאלה ואחרים בגוגל, חייבים להיות גם באתר עצמו אשר אותו הוא מקדם, אם הוא מקדם למשל אתר תכשיטים (בהמשך לדוגמא הנ"ל), הוא חייב לדעת שיש בתוך האתר עמודים אשר יספקו "תשובה" לכל אותם מחפשים, גם אלו שמחפשים רק "עגילי זהב 18 קראט לילדות", אם יהיה באתר רק משהו "דומה" לזה, הרי זה לא יספק את זה שיחפש את זה בגוגל, ולכן מקדם אתרים מקצועי צריך לדעת לשדך בין המילים הנכונות – לבין האתר וכמובן, לתת את התשובה הרלוונטית ביותר מול הגולש עם השאלות המדויקות ביותר. 

איך מקדם אתרים נכנס בעולם של שיווק באינטרנט?

ברוב המקרים? בתור הנקודה הסופית, כי לא משנה איזה "מסע" עבר אותו לקוח פוטנציאלי, הוא בסופו של עניין, אוהב להרגיש זה שהחליט, ולכן עד שלא יחפש בגוגל בעצמו את המילים האלו, אחרי כל הפרסומים שראה בפייסבוק וביוטיוב ואפילו מודעות שרצו אחריו בוואלה וב-Ynet, עדיין, הוא יחפש את המילים האחרונות שלו בגוגל ויקווה למצוא משהו סופר רלוונטי.

ובדיוק כאן, מקדם אתרים יכול להשתלב נהדר, כי הוא צריך לדעת איך תוכן האתר משתלב יחד עם כל הפרסומות והפרסומים של אותו מותג ברשת בשביל לדבר באותה השפה, באותה הדרך וכמובן, באותן הצעות שרצות להן ברשת ברמת הפרסומים השונים ולתת אותם על מגש של זהב מול אותו גולש שהגיע בזכות מנוע החיפוש הנאמן לו כל כך. 

מקדם אתרים בסופו של דבר הוא זה שצריך לתת את התשובות הטובות ביותר ללקוח הפוטנציאלי שלכם בצורה הכי אותנטית שיש, וכמובן, בצורה הכי מקצועית שיש על מנת שירגיש אותו גולש שהגיע למקום שהבינו אותו, שהכילו אותו ויודעים בדיוק מה הוא צריך, במיוחד לאור כל הפרסומים השונים שיש היום באינטרנט, וברגע שירגיש בטוח אותו הגו

לש, הוא כבר לא יהיה גולש אקראי – הוא יהיה לקוח חדש לבית העסק, לא משנה באיזה תחום זה. העיקר שיעבור את כל השלבים עד רגע ההחלטה עצמה, מקדם אתרים שם בדיוק בשביל לכוון אותו לנכון. 

פוסט אורח – מאמר אורח מיהושע רץ מקדם אתרים מקצועי בעל חברת קידום אתרים  RY Digital