משפך השיווק של העסק נועד לסייע לו להגדיל את המכירות, חשוב להבין שבשביל לסייע בצורה העוצמתית ביותר לתהליך קידום אתרים אורגני צריך להשקיע בתוכן איכותי. במאמר אסביר בדיוק, למה, איך, מו, מי, ואחשוף את המיקום המיוחד שלי בביטוי אסטרטגי מאוד 😉
הישארו איתי, יהיה עוצמתי ומרגש.

הקדמה כללית:

המציאות העמוסה בפרסומות יצרה תהליך אבולוציוני מתבקש , ובשנים האחרונות עולם השיווק עבר שינוי, מעולם של שיווק ישיר שבו המפרסמים פונים בצורה ישירה אל הלקוח במטרה של "בוא תקנה ממני, לעולם של "בוא קח ממני" מתוך ההבנה שהזירה העסקית התחרותית מחייבת כל עסק ובעל חברה לחשוב כיצד הוא נותן ערך מוסף ללקוחות שלו לעומת המתחרים.

בואו ניקח את הזירה שלנו, חברות שיווק באינטרנט, בניית אתרים, קידום אתרים, מתכנתים, יש בישראל אלפי אנשים בתחום, מקדמי אתרים עצמאיים, חברות גדולות, בינוניות, קטנות, חברות עם כוח אדם איכותי יותר ואיכותי פחות.

"בעולם שיש באנרים ופרסומות בכל חור, קשה מאוד להיות שונה ולהתבלט מעל כולם"

אתם מוזמנים לבדוק 30 אתרים בתוצאות החיפוש, מתוכם 15-20 יהיו עם פופ אפ שמכיל הצעה למתן דו"ח או קורס ראשוני ללא עלות.

הסיבה לכך היא פשוטה, כולנו מבינים שצריך לתת ללקוח משהו ראשוני, רמת התחרות הלא הגיונית מחייבת אותנו להיות יצירתיים במיוחד.

לבעלי כישרון הכתיבה ביננו יש יתרון משמעותי, שכן הם יכולים לספק ללקוח הסבר התחלתי לשירותי קידום האתר בצורה ברורה, לפעולות טכניות, לדעתנות מעניינת, זווית שיווק, יצירתיות, למעשה התוכן מייצר קרבה שאין לה תחליף.

נגיעה אישית – ב-3 השנים האחרונות יצא לי לקבל לידים מהביטוי קידום אתרים מ4 אתרים שונים, הלידים הכי איכותיים התחילו בשיחה בשם הפרטי שלי + לקוח מעניין (רציני עם תקציב).

בעולם שיווק ה-b2b , שיווק באמצעות תוכן הינו האמצעי החזק ביותר לגיוס לקוחות חדשים.

האבחנה בין שני הנושאים פשוטה: שיווק תוכן צריך להיות חלק אינטגרלי מאסטרטגיית קידום האתרים שלכם, משום שכאשר תשווקו את התוכן שלכם בצורה טובה, תסייעו למאמצי קידום האתר בתוצאות החיפוש של גוגל.

מהו שיווק באמצעות תוכן?

שיווק תוכן הוא שם כולל לכל סוגי השיווק העוסקים ביצירת ושיתוף מידע, לרבות פוסטים בבלוגים, ניוזלטרים בדואר אלקטרוני, פוסטים במדיה החברתית, תוכן ליבה באתר ותמונות. יש בכך חשיבות גם לאלמנט המיתוג של השיווק הדיגיטלי, שכן זהו התהליך שמביא את התוכן שלכם אל קהל היעד הפוטנציאלי.

נניח שפתחתם בית קפה חדש. בוודאי עליכם לבצע קידום אתרים ברמה המקומית על מנת שהלקוחות הפוטנציאליים בסביבתכם יידעו אודות המקום החדש, אולם במקביל תוכלו לשתף כמה תמונות של בית הקפה ברשתות החברתיות כגון פייסבוק ואינסטגרם. תוכלו גם לפתוח בלוג ולשתף מתכונים, טיפים להכנת קפה וכדומה.

גולשים נוטים לשתף תכנים עם חבריהם אם הם חושבים שהתכנים הללו משעשעים, מעניינים, חדשותיים או עוצמתיים מבחינה כלשהי. לכן עליכם לנסות ליצור משהו ייחודי גם אם הוא בסך הכל מציג משהו מוכר מזווית אחרת. בנוסף, באמצעות שילוב סיפור שאנשים יכולים להזדהות איתו תוכלו להפוך את החוויה שלהם לאישית יותר, ובכך להעמיק את הקשר עם קהל הלקוחות שלכם.

בנוסף להעלאת המודעות למותג, אם תקשרו את חשבונותיכם ברשתות החברתיות לאתר, תתחילו לראות תנועה של גולשים לאתר. אם חוויית המשתמש שהם יחוו תהיה טובה, אזי תחושו בהשפעתה החיובית גם על קידום האתר שלכם במנועי חיפוש (שכן תיראו רלוונטיים יותר בעיני גוגל). ואם התוכן שלכם ישותף גם בפלטפורמות נוספות אז תרוויחו קישורים נכנסים לאתר שלכם.

מטרתו של שיווק באמצעות תוכן

על מנת ששיווק תוכן יהיה אפקטיבי, עליכם ליצור תוכן באיכות גבוהה עבור המבקרים באתר שלכם. הכוונה היא לכל תוכן שיש בו ערך כלשהו בעבור מי שצורך אותו: מבדר, אינפורמטיבי או שימושי.

מטרתו של שיווק מסוג זה היא למשוך את הגולשים באופן טבעי אל האתר ולהניע אותם לפעולה. ניתן לעשות זאת על ידי כפתור עם קריאה לפעולה שתשכנע את הגולשים לעשות צעד נוסף באמצעות הנחה או זמן מוגבל לרכישה.

אם להמשיך את דוגמת בית הקפה, אזי תוכלו למשל להעלות פוסט בנושא טיפים להכנת קפה מושלם, וכאשר הגולשים ייכנסו לקרוא אותו תוכלו להציע להם שובר להנחה על כוס הקפה הבאה שירכשו אצלכם. כלומר, משכתם אותם באופן טבעי עם תוכן שעשוי לעניין אותם ואז ניצלתם את ההזדמנות כדי להכניס אותם אל משפך המכירות שלכם.

איך קידום אתרים קשור לשיווק תוכן?

  1. תוכן טקסטואלי הוא אלמנט בסיסי מאוד בקידום אתרים. הסריקה של גוגל מתבצעת על האתר והתוכן הכתוב שבו, האתר מתווסף לאינדקס והעמודים מדורגים בהתאם לאלגוריתם המשוכלל של גוגל.

שיווק תוכן אפקטיבי כולל כתיבה איכותית שקשורה לביטויים שקהל הלקוחות עשוי לחפש. לפיכך, ככל שתכתבו יותר עמודים באתר שבהם יש התמקדות במילת מפתח כלשהי, כך עולים הסיכויים שייכנסו אליכם גולשים רלוונטיים. המפתח הוא לייצר קשר רלוונטי בין החיפוש של הגולשים לבין המענה שהם עשויים למצוא בעמודים שלכם, תוך הימנעות משיטות קידום אתרים מפוקפקות כגון דחיסת יתר של מילות מפתח. פשוט כתבו באופן טבעי וכללו מידע איכותי ובעל ערך.

  1. בתקופה האחרונה האלגוריתם של גוגל מנסה לא רק להבין את המילים שהגולשים מקלידים בשורת החיפוש אלא גם את הקשר ביניהן ואת כוונת המשתמש, על כך הרחבתי במאמר מעניין שאגב גם נמצא במקום הראשון בגוגל בביטוי "כוונת המשתמש", רגע של שוויץ בלי סיבה (ביטוי לא תחרותי בעליל ?.

לפיכך, השתדלו לכלול בתוכן שלכם גם שלל ביטויים שקשורים למילות המפתח, כגון מילים נרדפות והטיות, ולא רק לחזור שוב ושוב על מילות מפתח יבשות.

  1. שיווק נכון של תוכן איכותי יכול להשפיע לחיוב לא רק על דירוג האתר במנועי חיפוש. ברגע שהדירוג ישתפר, לאתר שלכם יגיעו גולשים חדשים עם פוטנציאל להפוך ללקוחות משלמים. כלומר, בנוסף להגדלת התנועה לאתר, שיווק תוכן יכול להגדיל עבורכם גם את כמות הלידים ואת המכירות.
  2. כל פיסת תוכן חדשה שאתם יוצרים באתר היא עוד עמוד שנסרק על ידי גוגל. למרות שהתוכן הזה לכשעצמו לא יגדיל את התנועה לאתר שלכם, הרי שהדבר מאפשר לכם ליצור תכנים חדשים על בסיס ביטויים חדשים ושונים שיכולים למשוך קהלים נוספים.
  3. תוכן בעל ערך מגדיל את הסמכות שלכם ברשת. אם הוא איכותי, הוא עשוי למשוך קישורים ושיתופים במדיה החברתית או באתרים נוספים. תוכן בעל ערך גם משפיע לחיוב על חוויית המשתמש, ומכאן גם על הדירוג בגוגל.

סיכום

שיווק תוכן וקידום אתרים הולכים יד ביד. עם זאת, אל תתמקדו בתוכן ברמה שתשכיח מכם את הצורך בתשומת לב לדברים אחרים. הצד הטכני של קידום אתרים, למשל: הרי גם התוכן המוצלח ביותר בעולם לא יפעל בצורה אופטימלית אם אין אפשרות לגוגל לסרוק את האתר.