אם יש משהו שכולם רוצים היום (וב10 שנים האחרונות בתכלס) זה להשיג קישורים חדשים. העניין הוא שזה הפך להיות קשה וקשה יותר לאחרונה בעקבות מיליוני קבוצות פייסבוק שנפתחו למען המטרה של "החלפות קישורים" בעוד שרובם שם עדיין בתולים בתחום ויכולים לעשות לכם ולאתרי הלקוחות שלכם נזק, אז איך בעצם אפשר להשיג קישורים, גם מחוץ לעולמות הפייסבוק (עם כמה שזה נשמע לכם קשה אני משער).

אני אתחיל ואומר, אני לפעמים מזדעדע מרמת מחליפי הקישורים שיש בארץ, לפעמים מגיעים אלינו פניות מדהימות אבל פעמים רבות יותר, מגיעות פניות הזויות ודוחות. אני אתן לכם דוגמא שזעזעה את העולם שלי של 10 שנות ניסיון בתחום:

לאחר החלפה שנסגרה בין דוד, מנהל הפרויקטים שלנו בחברה, ולבין מחליפה כלשהי, הלקוח שלנו עדיין לא הספיק להעלות את המאמר שביקשה אותה מחליפה, ביקשנו ממנה סבלנות כי מדובר באתר לקוח ולא אתר שיש לנו גישה אליו. מה עשתה המחלפה? שימו לב לצילום המסך:

אז מכיוון שאני לא מסוגל לראות כאלה יותר הודעות, מקווה שלא ניפול על החלפה שכזו נוספת (מי שמכיר את הקבוצה שלי, ראה כבר את תגובות המקדמים האחרים, ב3 מילים: מביך ולא מקצועי)

אז החלטתי לחשוף כמה שיטות שאני משתמש בהן וכמובן, שיטות מהעולם שלדעתי עובדות מעולה.

1. השיטה המוכרת עם תוספת של אמת: בלוגים – יומן הסיפור שלי

עם כמה שזה נשמע מיושן, לא צריך התערבות של אף גורם אחר, מה גם, שגורם הזמן לא יפיל אותנו לקראת סוף החודש כשצריך להראות ללקוח מה השגנו לו. (לאלו שכן מראים את הקישורים ללקוח).

לפתוח בלוג, זה לא רק ידע טכני, צריך להיות קצת יותר אכפתי מהגולשים שאולי במקרה בפוקס איכשהו יגיעו לבלוג הזה, אחרי הכל – אם הבלוג הזה יהיה בית קברות לקישורים חיצוניים, כדאי מאוד שתרדו מהגישה הזו. לפתוח בלוג, משמע לפתוח מעין יומן סיפור של התחום (לדעתי לפחות).

ואין פה "התחום שלי לא מתאים לזה" כי זה פשוט, גם התחום הכי מוגזם, למשל "הרחקת יונים", הייתי פותח בלוג וקורא לו "איך נפטרתי מבעיית היונים אצלי בבית אחרי שבוע" ומסביר אילו פעולות DIY אפשר לעשות בשביל להיפטר מבעיית היונים בבית עם "קרדיט" להמלצה של בעל מקצוע (אותו אתם מקדמים). הכל תלוי כמה יצירתיים אתם, אם לא – אתם יכולים תמיד להתייעץ איתי, אעזור לכם בשמחה. (בלי הרשמה מוגזמת של ניוזלטר או משהו, פשוט דברו איתי)

2. השיטה הלא מוערכת: שת"פים עם עסקים שבאמת קשורים ללקוח שלכם

לי לשנות את השיטות שלי בשנים האחרונות, היה לי לקוח בתחום העץ, היה נגר. (מדובר על קידום בחו"ל לנגריה, גילוי נאות: אבא שלי). ועל מנת לקדם אותו, השגתי קישורים וכתבתי תוכן וכו' וכו', ועד שאבא שלי בא ואמר לי "אולי תדבר עם הנרי? יש לו גם אתר באינטרנט הזה שלכם" אז אני כמו ילד טוב וטכנולוגי, התעלמתי. ואז יום אחד הנרי הגיע למשרד והוא התחיל איתי שיחה ב"דרך אגב" שכזה וקלטתי שהוא ממש מבין באינטרנט, וקלטתי שהאתר הזה שאבא שלי הזכיר לפני כמה שבועות, היה ממש מדהים והוא אפילו מקודם, אז שאלתי אותו "אכפת לך להוציא קישור לאבא שלי מאחד המאמרים שלך על חשיבות העץ בתחום העיצוב?" והוא נתן לי את הטל' של הבחורה שקידמה אותו וביחד עשינו כמה שת"פים אדירים כולל הקישור הזה שביקשתי.

כי אולי לא שמתם לב, אבל לא רק אתם בקשר רציף עם הלקוח שלכם, יש גם ספקים נוספים שקשורים ללקוח שלכם, החל מספקי החומרים איתו הוא עובד ועד לחברים שיש לו מהתחום שאפילו מתחרים איתו על אותו תחום. תבדקו עם הלקוח שלכם:

3. החלפת קישורים בשיטת בקלינקו – האיש הנע (Moving man) – בריאן דין

אם יש מישהו שאני מאוד אוהב בתעשייה שלנו, ולו רק בגלל שהוא תותח-מקצוען-על, אלא בגלל שהוא יודע איך לכתוב ולהציג את זה בהתאם בסרטונים שלו ובכתבות שלו, זה בריאן דין, הבחור עילוי. אז באתר שלו, אפשר להוריד את ה"מדריך להשגת קישורים בשיטת מובינג מן" שבתכלס, בסך הכל מדובר על השיטה הבאה:

השיטה שלו קצת מזכירה את השיטות של הבלאקהאט'ס שמחפשים דומיינים שלא קיימים יותר, קונים את הדומיינים שפגו ומקבלים את הג'וס שלהם, בריאן לקח את זה צעד קדימה לאזור הלבן יותר של התהליך. שאפו. (מכיוון שחשפתי פה משהו שרואים רק הגולשים שלו, בואו להירשם לניוזלטר שלו)

למרות שהצעדים נשמעים קלים ופשוטים, עדיין, צריך לדעת איך למצוא את האתרים האלה שלא קיימים יותר, לדוגמת בריאן, כמו בלוקבאסטר שלא קיימים יותר וכל חנות וידאו צריכה לרוץ ולחפש את הקישורים שהם קיבלו בעבר ולהפנות אליהם. לא רע בריאן, אבל מי נכנס בכלל לחנויות וידאו, יש סיבה שהם לא קיימים יותר. בוא.

ולהלן כמה טיפים למציאת אתרים שלא קיימים יותר:

מזכיר לכם, למרות שהטיפים המוזכרים כאן מעולים לקניית דומיין פג תוקף, אני הייתי נזהר עם זה ופשוט מחפש קישורים לאתר שירד מהאוויר, הכי "כובע לבן" שאפשר יכול לעזור לשינה טובה יותר בלילה.

שמוליק דורינבאום - קידום אתרים (לוגו)רוצים ללמוד עוד על התחום אבל כן בפייסבוק? בואו לקבוצת הפרלמנט – קבוצת מקדמי האתרים הטובים והוותיקים ביותר בישראל. (אנחנו כבר מעל 1000 תותחים, רק אל תשכחו לענות על השאלות, אחרת אנחנו פשוט לא מאשרים, סתם שתדעו)

קידום אתרים למתקדמים
קבוצת הפרלמנט – קידום אתרים למתקדמים