תוכן עניינים

מה זה תוצאה אפס ואיך להגיע לשם ולא לאבד תנועה?

הרבה מאוד אנשים רוצים להיות במקום הראשון בגוגל מן הסתם, אבל לא הרבה יודעים בארץ שאפשר להגיע גם למקום אחד מעליו, עם כמה שזה נשמע מוזר ברמה המספרית, לא סתם קוראים לזה היום "תוצאה אפס", משהו שבעלי אתרים בארה"ב מכירים את זה (או כאלו שמקדמים אתרים בחו"ל).

מה זה תוצאה אפס?

תוצאה אפס היא תוצאה שממוקמת מעל התוצאות האורגניות, תוצאה שנותנת מענה ישיר על השאלה הנשאלת בשורת החיפוש של גוגל על מנת לחסוך זמן לגולש מלהיכנס לתוצאות אחרות שנותנות את התשובות המלאות, לרוב מדובר על שאלה ממוקדת ולכן גוגל שולף את התשובה הנכונה מתוך אתר מסוים שנותן את התשובה המדויקת ביותר עבור הגולש ששאל את השאלה מלכתחילה.

למה גוגל נותן תוצאה אפס?

בתור התחלה, צריך להבין שגוגל מזמן לא מנוע חיפוש כמו שהוא המתחרה שלכם, גוגל רוצה להיות זה שיענה לכולם על השאלות שלהם מבלי שיצטרכו "חס וחלילה" להמשיך בגלישה שלהם ולהיכנס לאתרים נוספים עד שימצאו את התשובה. זה התחיל נחמד עם התוצאות של המפות, המשיך לעולם המתכונים עם הסכמות למתכונים השלמים והיום, גם לשאלות פשוטות אפשר לקבל תשובות פשוטות, וגוגל רוצה להיות זה שיציג את התשובות האלה במהרה בתוצאות.

מה זה נותן לבעלי האתר?

אחרי לא מעט בדיקות שעשו בארה"ב, היה כמעט אפשר להגיד בבטחה שרק מי שנמצא בטופ 10 יכול להופיע בתוצאה אפס, מה שאומר שגם אם יש לכם אתר עם תוכן טוב בתוצאה 7 כלשהי, יש מצב טוב שתוכלו להופיע גם בתוצאה אפס. הבעיה היא, שעם הזמן, גוגל מציג את מי שנמצא בתוצאה אפס אך ורק שם, ובעיקר? אלו מי שנמצאים באחד משלושת המקומות הראשונים בלבד.

לי בעצמי יש כמה וכמה אתרים בחו"ל בתור נכסים דיגיטליים אישיים שלי, וחלק גדול מהם מופיע בתוצאה אפס, דבר שבתכל'ס די פחדתי ממנו כי חשבתי שאם מישהו יראה את התוצאה שלי בצורה כזו מפורטת, לא יכנס לאתר שלי. אז אני עושה לכם קצת סדר, כדי שגם אתם לא תחששו ולא תחשבו שזה משהו שעלול לפגוע בתנועה לאתר.

נתחיל מהדוגמא הראשונה והקלילה בארה"ב ואז נעבור לתוצאות שהתחילו להופיע גם בישראל.

הדוגמא הראשונה שלי מגיעה מאתר שלי, אתר שנותן מענה על צביעה בצבעי שמן ושיטות צביעה וכד', אם תכתבו בגוגל "Oil On Wood", תראו את התוצאה שלי בראשונים מעל הממומן:

תוצאה אפס בגוגל US תחת ביטוי רלוונטי לאתר

איך דווקא התוצאה הזו הגיעה לתוצאה 0?

יש פה עניין של כמה דברים סופר חשובים להבין אותם וחייבים ליישם בצורה מקצועית:

  • תוצאה אפס עונה תשובה מאוד ממוקדת לרוב ולכן צריך לענות ולא ללכת סחור סחור, עדיף לכם לענות על שאלה בתשובה ישירה עם הסבר מפורט מאשר ללכת סחור סחור, כי בדיוק כמו כל גולש אקראי שיעזוב כשהבין שאתם אוכלים את הראש, גם גוגל לא באמת מבין מה רציתם להגיד.
  • תוצאה שכזו אמורה להכיל את התשובה אבל לא באמת משנה מיקום הפסקה כמו שחשוב להבין שמדובר בתשובה ישירה על שאלה ספציפית, רצוי מאוד לענות כמו במבחנים בבית ספר, "האם אפשר לבצע העברה ללא תמורה בין אחים?" התשובה לא יכולה להיות "זה עניין מורכב שלא כל אחד יכול לענות אלא עו"ד בלה בלה.." אלא תשובה ממוקדת של "ניתן לבצע העברה ללא תמורה בין אחים כל עוד הדירה שייכת להורים שלהם או להורי ההורים". (שזו דוגמא נוספת מנכס נוסף שלי), משמע, אתם חייבים להתחיל מהשאלה עצמה ואז לענות עליה בצורה מדויקת, כמה תחפרו אחכ זו בעיה שלכם, אבל תתחילו מציון השאלה עצמה. (לא הייתי מציע לגרור את התשובה מעבר לפסקה ה-2 מקסימום)

דוגמאות לתוצאה אפס שכבר אפשר לראות בישראל:

תוצאה אפס מתוך האתר Kidipedia.co.il (נכס נוסף שלי)
תוצאה אפס מתוך האתר counsel.co.il
תוצאה אפס מתוך האתר שלי Shmul.co.il על הפניות 301

טעויות חוזרות בהשגת תוצאה אפס

  • כדי שלא תפספסו טראפיק(!) חשוב מאוד שאם אתם נותנים כבר פירוט של משהו, שאמור לתת סעיפים בתוצאות החיפוש, רצוי מאוד לכתוב מעל ל8 סעיפים כדי שהגולש אמנם יקבל תשובה אבל עדיין ירצה לראות את ההמשך שלה עם שאר הסעיפים שיש לכם להציע
  • חשוב לדעת: מה שאתם רואים שמופיע בתוצאה 0 עם "בולטין" (Bulletin) לא אומר שככה זה גם מופיע באתר(!) אלא פשוט בכותרות משנה של H2, אל תעשו את הטעות הזו!
  • מכיוון שתוצאה אפס אמורה לענות על שאלה שקשורה לקהל יעד ספציפי אבל עדיין, בעיני גוגל צריכה להיענות לכל אחד שגם לא מהתחום או מקהל היעד, משמע, צריך לדעת לדבר בניסוח "ויקיפדיה" סטייל כדי שגם גוגל יבין מה אנחנו מדברים וגם הגולש האקראי יבין בדיוק מה התשובה, אם ירצה לקרוא עוד – הוא ייכנס ויקרא, אבל לא למרוח ולא לדבר בסלנג, אל תענו בצורה שכזו: "בתכל'ס אפשרי לגמרי, אבל צריך לבדוק שהבית על אבא ואמא.." (ניסיתי כמה שאפשר לעגל לסלנג מבלי לצאת אידיוט).

לעמוד הרשמי של גוגל בנושא תוצאות עשירות