בדיקות תקינות קוד מול מנוע החיפוש של גוגל

כל פעם כשגוגל מדברים על נושא ה-SEO וכל מומחה אחר שמדבר על עולם הקידום האורגני, מדבר על הדבר החשוב ביותר – לוודא שגוגל אכן קורא את האתר שלכם כמו שצריך.

מה שגוגל יראה – זה מה שגוגל ידרג, לטוב ולרע.

אם גוגל יראה את התוכן באתר שלכם, הוא ידע תחת מה ולמה לקדם אתכם בתוצאות החיפוש, אבל אם הוא לא יקרא את מה שכתוב לכם באתר – הוא לעולם לא יוכל לקדם אתכם, נשמע פשוט נכון? אני אומר זאת מכיוון שבלא מעט מקרים יש בעיית קריאה והבנה מצד גוגל של האתר שלכם ואז לא משנה מה תעשו או כמה קישורים תנסו להשיג לאתר שלכם, לא באמת תצליח לקדם את האתר שלכם, מה שגוגל לא יראה – לא יקדם.

אז נתחיל קודם כל מהסוף, איך אנחנו יודעים מה גוגל רואה ומה הגולש רואה?

לא יודע אם אתם מודעים לכך, אבל יש כלי מעולה של גוגל שנקרא Search Console, הכלי הזה בעצם נותן לכם מבט מצד גוגל על האתר שלכם, החל מדרך הסריקה שלו ועד לנראות בתוצאות החיפוש (עד לרמת נפח חיפושים שהיו בימים שחלפו).

אחד הדברים הראשונים שאנחנו עושים כמקדמי אתרים, זה לבדוק את החלק של הסריקות בקונסולת החיפוש של גוגל ובודקים, האם גוגל באמת רואה את מה שהגולש רואה? נכנסים לאזור שנקרא "סריקה" ועוברים ל"אחזר כמו Google" ואז בעצם אנחנו מזינים את כתובת האתר, אפשר להתחיל מעמוד הבית בשביל האינדיקציה הכללית או אפשר להקליד URL ספציפי בשביל לראות איך גוגל רואה עמוד ספציפי מאוד (כמו למשל עמוד שאתם מקדמים וכד')

על מנת לראות את התמונה המלאה של גוגל מול הגולש, יש ללחוץ על "אחזר ועבד" או באנגלית "Fetch and render". אחרי שהוא יסיים, אפשר יהיה ללחוץ על התוצאה עצמה, ואז לראות את התוצאה הבאה:

בתמונה הנ"ל אפשר לראות את תמונת המצב שגוגל רואה וגם מבקר באתר, וכמו שאפשר להבין מן הסתם, גוגל רואה בדיוק את אותה התוצאה כמו של הגולש, ולכן אנחנו יודעים שהכל בסדר מהבחינה הזו כמובן.

ואם התוצאה שלי לא מושלמת כזו?

ישנם אתרים אשר מציגים תמונה שונה בתכלית, ומראים שגוגל רואה תמונה אחרת למדי, מה זה יכול לשנות לנו? בעיקר את הדרך שגוגל ידרג אתכם, אחרי הכל – אם לא רואה – לא ידרג.

למשל האתר הזה לפניכם, מוצג בצורה שונה בעיני גוגל. ולכן, הוא עלול לא לקבל את הדברים החשובים שהוא ניסה להציג באתר, החל מתמונות חשובות ואיכותיות ועד למבנה הכללי של האתר (בעיקר בהקשר של Layout Algorithm)


אם תמשיכו לגלול בעמוד עצמו של המסך הזה ב-GSC, אתם תשימו לב שגוגל נותן לכם אינדיקציה מדויקת על למה בעצם הוא לא מצליח לשאוב את שאר הדף, כלומר, את העיצוב, את התמונות וכד'.


במידה ואנחנו נתן לו את הגישה לקבצים הנ"ל, האתר יחזור להיות כמו שגוגל רצה שיהיה, כמו שהוא נראה לגולש. אם תשימו לב, הוא נותן בעצם את השמות של התיקיות וגם מציג את "חומרת הבעיה", מן הסתם, לוגו וקבצי CSS בהחלט "גבוה" ברמת חומרת הבעיה, ולכן עלינו לטפל באתר שכזה במיידית.

בעיות נוספות שעלולות להופיע שנוכל לראות ב"אחזר ועבד":