מה זה בכלל שיווק שותפים?

שיווק שותפים

שיווק שותפים באיביי? אמזון? כדאי בכלל?

אחרי כבר 17 שנה בתחום ה-SEO, אין ספק שהכרתי עוד כמה וכמה תחומים של שיווק כאלה ואחרים, העניין הוא שלא כל תחום באמת משך אותי כמו שרציתי בשביל להוסיף למעגל השירותים שלי או למעגל הכישורים שלי, אבל אם יש משהו אחד שקפץ לי לעין – זה שיווק שותפים.

מילה בקצרה מה זה שיווק שותפים

צורת שותפות פשוטה בין עסקים אשר עסק יכול ויודע לשווק עסק אחר, משמע לדוגמא, אם אני בעל עסק לקידום אתרים, אני יכול בקלות להציע שירות של בניית אתרים או אפילו רק להמליץ על מישהו, ובכל פעם שאני אעביר "פניה" לבעל העסק של בניית האתרים, אני יכול לקבל עמלה בנושא.

מוכר מאוד, נכון? כי זה די פשוט, אבל המילים "שיווק שותפים" נשמע כמו איזה ז'אנר גדול ומפחיד. לפעמים אנחנו עושים את זה מבלי לשים לב. למשל, כשאני יושב עם חברים ומישהו שואל אותי "אתה מכיר מישהו טוב לתיקון האייפון שלי?" ואתם, בתור כאלו שעברו בדיוק שבירה של המסך שלכם בטל' ומישהו עשה לכם עבודה טובה, תגידו לו "האמת שכן, קח את הטל' שלו.."

הבחור מהצד השני, זה שתיקן לכם, יכול להגיד לכם "שמעו, אתם מכירים הרבה מאוד אנשים כנראה כי מגיעים אליי הרבה דרכך, מעכשיו, כל פעם שמישהו יגיע דרכך, תקבל 5% ממה שהוא משלם לי"

ובום. נתפרת פה עסקה מעולה בין שני עסקים, שיכול אפילו לקחת אתכם למצב שתגידו "אוקיי, זה מכניס לי אחלה כסף מהצד, אולי אתחיל ממש לפרסם אותו" ואז תוכלו אפילו לפתוח אתר אינטרנט שלם על תיקוני אייפון, תקדמו אותו בגוגל או בפייסבוק ואפילו במודעות ממומנות כאלו ואחרות, וכל פעם שיגיעו לאיש האייפון שלכם – שניכם תצאו מורווחים. קל הא?

הידעתם? רוב החברות הגדולות במשק, עובדות עם תוכניות שותפים למען משווקים כאלה ואחרים שרוצים למכור את השירותים שלהם, שימו לב, אני לא מדבר על מישהו שמוכר סבון בצד הרחוב, אני מדבר על חברות כמו MAX, אל על, וואלה שופ ועוד המון חברות גדולות שרוצות להכיר קהל חדש ולתגמל בהתאם את מי שיגיע דרכם.

אז אם ככה, מה זה "שיווק רשתי"?

קודם כל – זה בדיוק הדבר שאתם צריכים להתרחק ממנו. כי שיווק רשתי זו צורת מכירות של הפירמידה, צורת עסקים שעובדים רק על בסיס סוכני מכירות, שמוכרים אחד לאחר מוצר כזה או אחר ושאם המוכר שקנה מכם ימכור הלאה – אתם תקבלו עמלה. ולכן, זו שיטת פירמידה עתיקה שלצערנו, רק מתדרדרת עם השנים ואתם ממש אבל ממש לא רוצים להיות שם.

והאמת? מלא מתבלבלים!

אז חשוב מאוד לציין שיש הבדל מאוד גדול בין שיווק שותפים ולבין שיווק רשתי, לצערי הרב ראיתי לא מעט אתרים או אפילו כתבות שמדברות על אחת מהדרכים הנ"ל ומציינות את העובדה של הדרך השנייה.

למשל, כתבה שנעשתה לפני שנה או משהו על מישהו בתחום השיווק שותפים וניסו להוציא אותו רע בכתבה, אני לא נכנס לעומק הכתבה כמו שאני יכול להיכנס איתכם לנושא הכתבה, להגיד בכתבה "הוא עוסק בשיווק רשתי" זה שטויות, משום שזה גרם גם לעדויות מקצועיות להעיד נגדו לצורך הכתבה מבלי לדעת בכלל שזה לא תחום העיסוק של אותו "נענש" בכתבה.

אז איך עושים היום שיווק שותפים?

יש כמה דרכים מוכרות:

  1. שיווק שותפים באיביי / אמזון
  2. שיווק שותפים אורגני של בעלי מקצוע
  3. שיווק שותפים של מוצרים ישראליים

מה ההבדל ביניהם? די פשוט, השיווק שותפים של איביי ואמזון ובכללי, כל מה שקשור לעולם הדרופשיפינג, זה בעצם לשווק מוצרים שנמצאים היום באמזון ובאתרים הגדולים שמוכרים מוצרים שיכולים לתת לכם עמלה על כל מוצר שיימכר דרככם. אז ללא ספק, איביי למשל, היא האהובה עליי ביותר, יותר נעימה ויותר קשוחה עם המוכרים ועם המשווקים, שזה תמיד הופך את המגרש משחקים להרבה יותר טוב עבור השחקנים הרציניים ולא הילדים שמשחקים בשטויות כמו לקחת את אותם המוצרים שמוצעים באתר ורק מרימים את המחיר. נוט קול חבוב. נוט קול.

(אגב, מוזמנים לקחת קורס איביי של לאון דירקטוביץ', הבחור גאון)

כל שאר הדרכים של שיווק שותפים זה בעצם הדרך שאני הכי אוהב, משום שאני טוב בלבנות אתרים ואז לקדם אותם, אחרי הכל, אם יש משהו שמחזיק אותי גם בתקופות קשות כמו הקורונה, אלו הנכסים הדיגיטליים שלי, כל אתר שלי שנמצא במיקומים הראשונים – מביא אחלה פניות לבעלי עסקים מהתחומים שבניתי את האתרים מלכתחילה. הכל עניין בחירה נכונה של תחום ונישה טובה לפרסם ולהתקדם בה בתוצאות החיפוש בגוגל.

תבינו, היום קל יותר לשווק מישהו אחר מאשר את עצמכם, לא לכולנו יש עסקים, לא לכולנו יש מוצר להציע לאנשים, אז אם כבר, למה לא "לרכב" על הצלחה של מישהו אחר ולגרום לו ליהנות ולקצור מהפירות יחד איתכם באותה מידה, ומן הסתם, בצורה רבה יותר רווחית עבורו מאשר לכם, אז לגמרי WIN WIN.

מי שעדיין לא ראה אגב את הסרטון שלי על נכסים דיגיטליים, זה זמן טוב להציץ בו.

כותב המאמר
שמוליק דורינבאום

שמוליק דורינבאום

שמוליק דורינבאום, מומחה קידום אתרים כבר מעל ל-15 שנים, מוכר בתחום בשם "שמול", בעל סוכנות "שמול קידום אתרים", בעלי המכללה "קואליקס" לקידום אתרים והבעלים של Highver (כלי ניהול המשימות של ה-SEO).
גלילה לראש העמוד

בפעם הראשונה ב-17 שנה האחרונות שלי, החלטתי לעשות קורס מיוחד לבעלי עסקים

אני הולך לתת לכם את הצעדים הפשוטים ביותר, צעד אחר צעד, לקדם בעצמכם את האתר שלכם ולהציב אותו במקום הראשון יותר מהר מכל חברת קידום אתרים שאי פעם הכרתם.