סטאז' בעולם הדיגיטל

סטאז' בעולם הדיגיטל

יש יותר מדי מכללות היום שמלמדות שיווק בדיגיטל, כל אחת בדרכה שלה מנסה להבטיח לכם עתיד ורוד ומלא במשרדים שרק מחכים לכם בזרועות פתוחות ומשכורות ענק.

אז בואו נעשה סדר, קודם כל: אין משכורות ענק לכאלו שסיימו בשנה האחרונה את הלימודים שלהם, יותר מזה, אם אתם למדתם תחום כלשהו בדיגיטל – אחלה, אבל אם למדתם הכל ביחד והתברווזתם (מוזמנים לקרוא את הכתבה שלי על הברווזים בדיגיטל בשביל להבין) אז הסיכויים שלכם להיות ממוקדים בתחום אחד – מאוד נמוכים, ועכשיו תחשבו על המשרד בצד השני.

האם משרד שמחפש מנהל שיווק בדיגיטל, יחפש מישהו שרק השנה סיים ללמוד את כלללל המקצועות יחד בקורס אחד כולל שלימד את ה"כותרות" של עולם הדיגיטל? או שמא ייקח מנהל שיווק שלא מבין בדיגיטל אבל בהחלט מבין בשיווק בשנים האחרונות?

רוצים עבודה? קודם סטאז'

ווידוי קצר להתחלת הפוסט, כשהתחלתי בדרכי כמרצה במכללות על SEO, לימדתי כמה שנים טובות וכמה מחזורים מעולים בהאקר יו, וכשלימדתי שם, נאמר לי מהמכללה שכל תלמיד שירצה שנסדר לו עבודה, צריך להסביר לו שהוא חייב לעבור קודם סטאז' בתחום בסך של 100 שעות (אולי זה השתנה היום במספר השעות, אבל הסטאז' שם עדיין קיים).

ואני, בהחלט לא הבנתי מה זה אומר, ובינינו? סידרתי בכל מקרה לפחות לכמה תלמידים כי פשוט רציתי לעזור להם. שמחו בהאקר יו שעזרתי לתלמידים, אבל בתכל'ס, מי שרצה עבודה מהמכללה (כי האקר יו מבטיחים עבודות לתלמידים) חייייייב לעבור קודם סטאז' של 100 שעות.

ונחשו מה? לא מדובר בסטאז' של עבודות דמה או בשכר מינימום כמו שהחוק מבקש

לא. מדובר בעבודות סטאז' של SEO כ-100 שעות לחינם לחלוטין, עכשיו תקראו לי משוגע אבל אני לא מכיר בן אדם שיכול להרשות לעצמו 100 שעות ללכת לעבודה ולא לקבל תשלום.

ואחרי ששמנו בצד את נושא ה"מי יעבוד בחינם", גם אם יש מישהו שמוכן לקחת את החוויה או את תהליך הלמידה הזה, שימו לב:

זה לא חוקי להעסיק ללא תשלום. חובת שכר מינימום

אז לפני שאתם רצים למכללה ש"מבטיחה עבודה" או מכללה שתהפוך עבורכם את השמיים אבל "קודם סטאז'", תבדקו בציציות, יכול מאוד להיות שמדובר בתהליך לא חוקי שעלול גם ככה להסתיים ב"תודה על העבודה בחינם שעשית לנו, נעדכן אותך אם נמצא לך משרה"

אגב

אני והחברים בהאקר יו, עדיין בהחלט חברים ויותר מזה, עוזרים אחד לשני לסדר עבודה לתלמידים או שת"פים כאלה ואחרים, אבל רק שתיהיו מוכנים לכל נקודה.

אגב 2

לקחתי בעצמי 2 תלמידים לסטאז' בימים הראשונים שלי בעסק לאיזה יום או שניים, אבל שילמתי להם על כל רגע, למרות שהחתמתי אותם על מסמכי הסטאז', אחד מהם, הפך להיות העובד הראשון שלי, ונשאר איתי עד היום 🙂

2 פוסטים נוספים שיעזרו לכם להבין את התחום ואת השכר שבו: