מה הבדל בין מקדם אתרים מתחיל למקדם אתרים עם וותק?

מקדם אתרים מתחיל בתור מרצה במכללות על קידום אתרים, אני מבין רק לאחרונה כמה דורות חדשים יוצאים לעולם הקידום בגוגל, כל כיתה שלי מכילה כ-30 תלמידים ואני אוטוטו במחזור ה5 כבר, (שלא לדבר על כמה מהתלמידים בקורס אונליין שלי) ופתאום אני מבין, יש המון מקדמי אתרים חדשים בישראל, המון.

אז בואו קודם נגדיר מיהו מקדם אתרים?

מבלי קשר לרמה המקצועיות, מקדם הוא זה שיודע איך לקחת את האתר של "שלמה האינסטלטור" ולהביא אותו למיקומים הטובים ביותר בתוצאות, השאלה היא איך בדיוק? הרי אני מקדם אתרים עם וותק של מעל לעשור, האם אני ומקדם אתרים מתחיל עושים את אותה העבודה?

מקדם אתרים מתחיל – מה הכלים שלו?

באם אתם רק מתחיל בתחום, שים לב, אתה צריך למלא את ארגז הכלים שלך, לא כל אחד יכול להרשות לעצמו להשתמש בכל הכלים שמוצעים בחוץ לקידום אתרים, הרי יש לנו כלים לאונסייט ויש כלים לאופסייט, כמה מהם באמת אתה יכול להרשות לעצמך מהיום הראשון? הרי גם ככה הבעיה הגדולה ביותר המבדילה בין מקדם אתרים מתחיל ולבין מקדם וותיק הוא נושא התרגול והמהירות שכבר מגיעים אליה אחרי שנתיים, שלוש בלבד, אז מקדם מתחיל יכול להכשיל את עצמו כשהוא מורח את זמן העבודה שלו "עוד יותר" בכך שהוא עובד עם הידיים ולא עם אוטומציה, כל הכלים שיש לאינטרנט להציע חוסכים לנו זמן יקר, גם לוותיקים, בעצם – בעיקר לוותיקים כי הם אלו שיודעים מה לעשות עם ה-Outputs שיוצאים מהכלים האלו, בעוד שמקדם מתחיל יכול קצת להתבלבל. אני מציע למקדם מתחיל – להתחיל מגבוה יותר, להתחיל עם הכלים הגדולים בשוק על מנת להתחיל לחסוך זמן ולעבוד פחות על מנת להגיע לאותן כמויות ואיכויות שיש למקצוען יותר. הרי צריך לזכור משהו, יש את האדם המקצועי – שהוא זה שיודע את התיאוריה על התחום ועכשיו הוא מתחיל, ויש את המקצוען – שהוא זה שיודע את התיאוריה וכבר עבר שנים של ניסיון וגידל וותק בתחום שהפך אותו לזה שיודע מה לעשות עם התיאוריה, ולא רק מתחיל עם זה.

אני רוצה לקדם את האתר שלי, מה ההבדל בעבודה?  

לבעל עסק ממוצע, לפעמים זה טוב לו לעבוד עם מקדם אתרים מתחיל משום שהתמחור של מתחילים הם בהתאם, מקדם אתרים מתחיל יכול לקחת אפילו 1000-1500 ₪ לחודש פעילות בעוד שהמקצוענים מתמחרים ב2500 ₪ ומעלה, אז נכון שהוא יתקדם לאט יותר ויקבל תוצאות איטיות יותר ואולי אפילו דו"חות קצת פחות מקצועיים, אבל היי, הם בסוף יתקדמו בגוגל ויקבלו את מה ששילמו עליו (וכל זאת כמובן בתקווה שהמקדם לא מנסה דברים ובאמת עושה דברים)

אופי התחום משנה לאופי המקדם?

אז נתחיל מהתשובה: בהחלט כן. כאשר בעל אתר מגיע אליי ומבקש תהליך קידום / שיווק, הוא מציג בפניי את האתר, ולי, אוטומטית עולות לא מעט אינטואיציות שמדברות על מה אפשר לעשות עם האתר והתחום, אני אתן דוגמא: לקוח שמגיע אליי מתחום האירועים והחתונות, אני ממקד את עצמי לתחום שבאמת עושה לו את הכסף בסוף החודש, אולמות אירועים לא תמיד מרוויחים את הכסף שלהם מחתונות, אולמות מעדיפים למקד את עצמם לתחום ספציפי, למשל חתונות דתיות, או בריתות של זוגות צעירים, וברגע שממקדים את עצמם לתחום נישתי, הרבה יותר קל להביא את הלידים ללקוח מאשר להביא אותו למיקומים בתוצאות, וזה משהו שרק אחרי כמה שנים בתעשייה של קידום בתחום החתונות – אפשר להבין.

מה הם נכסים אינטרנטיים?

בתחילת הקריירה שלי בתור מקדם אתרים, הבנתי משהו, שכמעט כל לקוח צריך נכס שיגבה אותו, אתרי תמיכה הם משהו מוכר מאוד בתעשייה שלנו, אתר אשר יעזור לנו להוציא קישורים ללקוח וכמובן, מקור נוסף אפילו ללידים עבור הלקוח שלנו (בעיקר משתמשים בהם בשביל החלפות קישורים בין מקדמי אתרים). אז מה קורה למקדם המתחיל? אין לו נכסים שכאלו, כלומר, לאחר כמה שנים שלי בתחום, יש לי עשרות וכמעט מאות של אתרים אשר עוזרים לי לקדם את הלקוחות שלי, בעוד שמקדם אתרים מתחיל – מתחיל לבנות רק מעכשיו את התשתית, ומפה אפשר לראות – שגם זה יכול להפריע לו ולשים לו רגל במהלך התהליך. (שלא לדבר על זה שיהיה לו קשה מאוד לעבור בתוצאות את המקדמים הוותיקים)

אבל עזבו את החולשות של המקדם המתחיל, איפה החוזקות שלו?

כאשר מקדם אתרים מתחיל לקדם לקוח חדש, הוא ייתן את כל מה שהוא יודע ואפילו זוכר לפעמים טוב יותר ממקדם וותיק כי עדיין הכל טרי אצלו בראש ויש לו לא מעט התלהבות ותשוקה להתחיל לעשות את כל מה שהוא למד כבר בשטח. בעוד שמקדם וותיק לפעמים יכול להיות יותר כבוי ויותר תשוקתי לתשלום החודשי במקום לעבודה עצמה.

אז שמול, מה בעצם היית ממליץ לי לעשות? לעבוד עם מקדם אתרים מתחיל או לעבוד עם מקצוען בשטח?

מהשאלה אפשר להבין את התשובה, מקצוענים יכולים לתת את התוצאה הטובה ביותר בעזרת הכלים והנכסים הטובים שבשטח, אבל מקדם אתרים מתחיל ייתן באמת את כל הלב שלו שלפעמים אנחנו לא מצליחים להראות את זה כמו שצריך. אני מקדם אתרים כבר מעל לעשור וקידמתי מאות אתרים ואני באמת מתלהב לקום כל בוקר ליום חדש של קידום אתרים, אבל מקדם אתרים מתחיל שיצא הרגע מהקורס שלי – יש לו תשוקה שאי אפשר לנצח, יש לו אש בעיניים שמבטיחה לבעל האתר את הטוב ביותר במחיר הזול ביותר, עכשיו רק נשאר לך לחשוב, מה עדיף לי? לקדם עם מתחיל ולגדול יחד? או שמא לתת את העבודה למקדם הוותיק שיתקתק עבודה, גם אם הוא יקר יותר. ההחלטה בידך בלבד.

תצטרפו לקבוצה של המקדמי אתרים המתחילים של הפרמנט

 
‏הפרלמנט סטארטרים – קידום אתרים למתחילים‏
קבוצת פייסבוק · ‏69‏ חברים
הצטרף לקבוצה
בעקבות בקשת הקהל, הפרלמנט פתח במה למקדמי אתרים מתחילים, לשאול את השאלות הנכונות להתחלת הקריירה שלהם בתחום הקידום האורגני בגוגל