קידום אתרים, כל היתרונות והחסרונות, למי זה מתאים (ולמי זה לא!)

לא כל אחד יכול ללמוד SEO ולא כל אחד יכול אפילו לעבור את התהליך למיון ללימודי SEO, אבל מה שבטוח – כולם מכירים את זה כבר ואף אחד לא באמת יודע מה זה מצריך מהבן אדם לעתיד. שלא נדבר על הסבלנות. ג'יזס הסבלנות.

אל תשכחו להירשם בשביל לקבל עדכונים משמולTV

https://youtu.be/-Cj5_4j-VaU
שמוליק דורינבאום

שמוליק דורינבאום

הבעלים של חברת "שמול קידום אתרים" ומקדם אתרים כבר 13 שנה בשוק הישראלי והבינלאומי

SEO כל היתרונות, למי זה מתאים ואיך בוחרים קורס מתאים

תמליל הפרק

פרק נוסף הינו מתוך שיחה שלי עם דניאל זריהן, אחד האנשים הטובים בתעשייה הזו ללא ספק. (מקום 1 בביטוי "קידום אתרים" כבר המון זמן, לא סתם)

הפרק הזה אני ודניאל דיברנו על עולם ה-SEO ואיך זה חשוב לראות את היתרונות, החסרונות ואיך לומדים את זה בצורה נכונה ביותר היום.

התמלול המלא:

דניאל: שלום וברוכים הבאים.

אני דניאל זריהן וזה שמוליק דורינבאום. 

שנינו מקדמי אתרים מהוותיקים בארץ אפשר להגיד, אתה קצת יותר. 

שמוליק: השיער הלבן מסגיר.

דניאל: כן, והיום אנחנו נדבר על קורס קידום אתרים, ספציפית למה כדאי ללמוד את התחום וגם נדבר על הקורס של שמול שהוא אחד הטובים בארץ. אז שמול, בוא נתחיל. 

שמוליק: יאללה בלאגן.

דניאל: יאללה בלאגן. אולי קצת טיפה רקע. מי אתה? מה אתה? איך הגעת לתחום? ואני אספר אחרי זה על עצמי ואז. 

שמוליק: נשמע טוב.

דניאל: יאללה.

שמוליק: טוב. בגדול אני כבר חושב מ-2003 בתחום, כבר איזה 17 שנה, אתם יכולים לספור את השערות הלבנות.

בגדול זה מצחיק, כי הייתה תקופה לפני הרבה מאוד שנים, מה שנקרא אחורנית, עבדתי בכלל ב-"דפי זהב", וזה היה מקום מגניב כי זה בדיוק התחיל להיות דיגיטלי, אתה יודע, כבר אין פרסומות בספר, יש פרסומות באתר, וזה היה מגניב, ותמיד היה נראה לי שיש היום אתרי אינטרנט, אינדקסים, חסר מלא דברים, ורעיונות הם לא מקבלים מהאנשים שעובדים, אז עזבתי ואמרתי אני אעשה אינדקס, ועשיתי אינדקס עסקים שהוא כזה… שמראה כרגע עסקים פתוחים או סגורים, מה שהיום כבר מכירים מ"איזי" ואלה, אבל עשיתי את זה ב-2003, וואלה מגניב, וממש לא משנה כמה עשיתי את זה, כמה התקדמתי, לא היה לי מושג איך משווקים, והוצאתי אני חושב 100 ומשהו אלף שקל רק על פרסום כי לא הבנתי את זה.

אני לא אשכח את זה שמכרתי את האוטו שלי כדי שיהיה לי לעשות באנר ל-ynet. לא אשכח את זה בחיים שלי.

דניאל: אוי ואבוי.

שמוליק: אבל כן, מאז עברו הרבה מים בנהר, ולימדו אותי קצת מה זה אומר SEO ואיך להתקדם בגוגל, והיום אתה מגלה ש-100 אלף שקל זה כאילו כסף לים לעומת הדברים שאתה מסוגל לעשות כדי להגיע לתוצאות הראשונות בגוגל. פסיכי לגמרי.

מאז שנים עברו והספקתי כבר 8 שנים גם ללמד את זה. לימדתי בכל מיני מכללות, לימדתי בהאקריו, קצת במכללה למנהל, הבצפר, פסגות, כל מיני מכללות, ו-וואלה, והיום יש את מכללת קואליקס שלצערנו, תקופת הקורונה עצרה כרגע קורסים פיזיים. אבל האונליין, יש לי כבר אותו שלוש וחצי שנים ומאז אני חי וכמובן הסוכנות עצמה, וכמובן בנוסף להכול, האהבה הפרטית הגדולה שלי זה Highver, מערכת לניהול משימות עם בדיקת מיקומים, מחקר מתחרים, מחקר מפתח, יש הרבה מאוד דברים שאפשר לעשות… בעיקר מחקר מפתח, סליחה, בדיקת מיקומים וניהול משימות שזה הדבר בעיניי הכי גדול שהיום באמת מפספסים מקדמי אתרים, אבל זה ליום אחר נראה לי, זה לא לעכשיו.

דניאל: סבבה. מגניב. אז אני דניאל זריהן. אני בתחום הזה משנת 2009 בערך, והיום, אני בעצם מקדם לקוחות בעיקר ישראלים בעברית בארץ, למרות שאני התחלתי את הצעדים הראשונים שלי בתחום דווקא מחו"ל בתור Affiliate, ומשם אני הגעתי לקידום. פתחתי את הבלוג שלי, אנשים התחילו להכיר. אני הרבה שנים כבר בתוצאות הראשונות,

שמוליק: הרבה שנים.

דניאל: בכל מה שקשור לקידום אתרים ולנגזרותיו. יש לי בלוג מאוד מוכר ולאחרונה גם ערוץ יוטיוב ככה פעיל ובועט. בסך הכול, ניסיון מצטבר של קידום מעל 700 אתרים, פחות או יותר, נכון להיום.

וזהו, זה אנחנו בגדול.

והיום, בוא נדבר קצת על המקצוע הזה שנקרא קידום אתרים SEO ולמה הוא כל כך מגניב. תתחיל אתה כבודו.

שמוליק: בכיף. כן, וואו. האמת שלקח לי הרבה מאוד זמן כאילו לעכל את זה, ולהגיד, "שמע, אנחנו בתחום הכי מגניב בעולם" כי אנחנו גם… אנחנו נמצאים במשהו שהוא כל כך דינמי. חבר טוב תמיד אומר לי: התחום הזה, לא משנה כמה אתם מדברים עליו, ואתה כבר 17 שנה, אתה כבר 20 שנה, אתה יודע, לא משנה מה, בתכל'ס מדובר על תחום יחסית די בתולי. זאת אומרת, זה עדיין יחסית ל-20 שנה לתחום, משהו שגוגל, מי שלא יודע, עלה ב-98 לאוויר, להגיד משהו שקרה מ-98, בואנה, זה כלום זמן. מקדמי אתרים התחילו…

דניאל: למרות שהיו מנועי חיפוש גם לפני גוגל.

שמוליק: ברור, ברור.

דניאל: אבל את המקצוע לא כל כך היה במודעות.

שמוליק: כן, כן, היה… אף אחד לא רצה, אתה יודע, אף אחד זה לא עניין אותו. אבל בגלל זה גם נבכי החיפושים כביכול החודשיים עלו כי אנשים יותר השתמשו בגוגל. וזה קטע, כי גם היום, שתבינו, גם היום, המקום העשירי בעשרת הביטויים הגדולים ביותר שמחפשים היום בגוגל זה גוגל. זאת אומרת, עד היום, אנשים כאילו לא מבינים את עצמם, המבוגרים כותבים בגוגל "גוגל" כי אמרו להם "תחפשו את זה בגוגל". איזה לופ אינסופי זה בטח כנראה.

דניאל: כן.

שמוליק: אבל עוד פעם, התחום הזה לדעתי הוא אחד הדברים הטובים, כי אנחנו היום לוקחים עסק ופשוט גורמים לו להופיע מול קהל היעד שלו מבלי שקהל היעד אפילו מבין שאלו פעולות ממש מאחורי הקלעים שאנחנו עושים הרבה מאוד לפעמים, אתה יודע איך זה. לפעמים לוקח שנים, לפעמים לוקח חודשיים, ואתה נמצא במקומות הראשונים בגוגל על ביטויים שקשורים לעסק. אם מישהו מחפש עכשיו ארונות מטבח או מישהו כותב את זה בגוגל ונכנס לתוצאה הראשונה שגוגל נתן לו כי גוגל זה אלוהים, כאילו אם גוגל אמר, אז גוגל יודע, והוא נכנס, והוא יוצר קשר, וזה מדהים גם לראות איך עסק מקבל שיחת טלפון כזאת ואומר "אני לא הלכתי אליו אפילו. אני לא התקשרתי אליו. הוא בא אליי. אני כאילו עושה לו טובה שאני עונה לו ואני אומר לו איפה עכשיו אני יכול בכלל לתת לו את השירות, וכמה זה עולה". וזה מדהים כי באמת הצרכן לא מרגיש כאילו דחפו לו פרסומת שזה ההבדל הכי גדול היום בכל תעשיית השיווק לדעתי.

דניאל: Pull נגד Push.

שמוליק: בדיוק, Pull נגד Push. ראיתי טלוויזיה עכשיו ודחפו לי פרסומת של מקרר לעומת הלכתי לגוגל ואני מחפש מקרר – "תביאו לי מישהו שמוכר מקרר!".

בעיניי זה פרייסלס כאילו באמת להגיע למצב הזה של Pull.

אין שום תעשייה היום בעולם שיכולה להגיד שהיא באמת באמת נמצאת שם טבעית עם פעולות מאחורי הקלעים, אבל אני מביא לקוחות בצורה טבעית היום זה משהו שהוא Mind Blowing כאילו לאנשים.

דניאל: נכון, לגמרי. גם עוד יתרון של התחום הזה, שהוא מתאים להרבה סוגים של אנשים. למשל אם אתה יזם, יש לך אופי יזמי, אז אתה לא חייב לקדם לקוחות. אתה יכול להקים נכסים משלך, לקדם אתר בכל תחום שמעניין אותך, עדיף שזה משהו שאתה קצת מבין בו וזה יכול להיות איזה תחביב או משהו כזה. להקים אתר, לקדם אותו לתוצאות הראשונות, ואז אפשר או למכור לידים לאיזשהו עסק או כמה עסקים, או להשכיר אותו במודל שכירות חודשית כמו שמשכירים נכס, דירה לצורך העניין. אפשר לעשות המון דברים. אפשר גם למכור שטחי פרסום, אפשר למכור כתבות, אפשר לעשות הרבה מאוד סוגי אתרים ולהתפרנס מהם, ואפשר גם ללכת לאפיק הזה של לקדם לקוחות, לפתוח משרד, וכל הדברים הרגילים ואפשר גם לשלב ביניהם כמו שאנחנו עושים. אז יש כאילו הרבה אפשרויות פרנסה בתחום הזה וזה משהו שבאמת מתאים להרבה סוגים של אנשים, גם למי שאתה יודע, מי שרוצה להיות שכיר מ-9 עד 5, וראש שקט וזה, ומי שרוצה את האופי היותר הרפתקני יזמי, ושם באמת, איך אומרים? השמיים הם הגבול כי זה באמת ככה. אין גבול לכמה אתרים אתה יכול לפתוח, לקדם, להשכיר אותם, למכור, לעשות מהם כל מיני דברים, ויש הרבה מאוד, אתה יודע, סיפורי הצלחה בתחום של אנשים שהתחילו מכלום, ומגלגלים מספרים יפים רק מהאינטרנט, מאתרים, מאפיליאציה, על זה גם לא דיברתי, שיווק שותפים – עם כל השם הבעייתי שיצא לתחום הזה – אבל באמת אפשר להתפרנס משיווק שותפים בעזרת קידום אורגני.

שמוליק: זהו, אני בכוונה רגע רוצה לקטוע אותך על שיווק שותפים ומשהו מגניב.

עזבו רגע, גם מי שלא מכיר את הנושא של עולם שיווק השותפים, אני אספר לכם על מודעה שרצה לי הרבה מאוד היום בפייסבוק ובאינסטגרם. שחר חסון יושב על מחשב שזה כאילו בעצם פרסומת של "מקס" של "לאומי", כרטיסי האשראי, כן. ויש את זה בגדול, כתוב כזה… אחר כך נציג את זה אולי כאן כאילו, אולי בתגובות או בסרטון, וכתוב "אתה מפתח אתרים? אתה יודע לבנות אתרים? בוא לעשות כסף מכל אתר חדש שתבנה". ואז הם ממציאים תוכנית שיווק שותפים שלמה, לכל מי שיבנה אתרים ויביא לקוחות ל"מקס", אז "מקס" ישלמו לו כסף. אדיר בעיניי, וזה בעצם שיווק שותפים, זה הכול. גם ל"ישרוטל" יש תוכנית שותפים ממש מדהימה, ומן הסתם ב"בוקינג.קום" ולדברים יותר גדולים שפשוט אומרים "תביאו לנו לקוחות, קחו כסף", מאוד פשוט.

דניאל: בגדול זה "דוד הפנה אותי" כזה, זו המשמעות.

שמוליק: "רחל סיפרה לי עליך".

דניאל: כן, זו סתם מילה מפוצצת וזה מאוד פשוט, זה עמלות תמורת זה. כן, הפניה תמורת עמלות. אחלה של דבר. אבל בכלל התחום הזה הוא גם… זה תחום מרתק כי הוא משתנה כל הזמן. גוגל עושים עדכונים, לא משעמם לרגע בתחום הזה. כל יום יש משהו חדש.

שמוליק: וואו.

דניאל: אי אפשר להגיד על התחום הזה שהוא מונוטוני, זה הדבר האחרון שאפשר להגיד על העולם הזה של ה-SEO, וזה גם מערב הרבה סוגים של… איך נקרא לזה? תחומים. כאילו זה גם אתה צריך גם כישרון כתיבה, גם… 

שמוליק: צריך הרבה כישורים כאילו.

דניאל: כישורים, כן.

שמוליק: עם כ'.

דניאל: כישורים עם כ', כן.

גם כתיבה, גם… אתה יודע, כל אחד יכול לקחת את זה לצד שלו, גם כישורים טכניים, גם יצירתיות, גם שיווק, גם פוליטיקה אפילו, קצת יכולת לדבר עם לקוחות. מלא מלא סוגים של כישורים וזה… אתה יודע, כל אחד בסופו של דבר מתחבר לאיזשהו צד מסוים במקצוע הזה, וזה אחלה דבר.

עכשיו, בוא נדבר קצת על הקורס הספציפי, או אתה יודע מה? אולי לפני זה, איך כדאי ללמוד את התחום? יש הרבה סוגים של דרכים שאפשר ללמוד. אפשר לראות סרטונים, אפשר…

שמוליק: לקרוא את הבלוג שלך למוות.

דניאל: זה מתאים לבאמת אנשים בעלי משמעת עצמית מאוד גבוהה, ויש את אלה שצריכים את המסגרת, את הקורס הפיזי, לנסוע, שעות מסודרות פה ושם ויש את האפשרות של קורסים אונליין. כל אחד, אתה יודע ומה שמתאים לו. מה אתה חושב על זה?

שמוליק: זהו, זה באמת קטע, כי אני חושב שאחד הדברים שאפשר להגיד על כל בן אדם זה שהוא יודע מה הכי נכון. זאת אומרת, הרבה מאוד אנשים שמדברים איתי בטלפון אומרים: "תקשיב, אני רוצה ללמוד זה בטוח אבל עזוב אותי עכשיו מלהגיע למכללה שלכם, תשחרר אותי. תגיד לי איפה אני יכול לשים 'פליי', להתחיל לראות. אני כבר אדאג לראות את הכול. אין לי כוח לשמוע אותך מדבר, ופתאום מישהו ישאל שאלה, אני ארגיש כאילו עצרו לי את החיים עכשיו". ויש את ההפוך. "אל תציע לי אונליין, עזוב אותי. תן לי להגיע, שב, תראה לי דברים שאתה עושה". ולמדתי לשלב את זה, מן הסתם, ובגלל זה גם פתחתי את המכללה שלנו קואליקס, למי שרוצה לחפש דרך אגב בגוגל, ולמדתי באמת באמת הרבה מזה, מכל סוגי התלמידים שראיתי, וזה מגניב לגמרי כי בואו באמת נעשה רגע סדר. אם מישהו רוצה לקרוא על זה, רוצה ללמוד על עולם ה-SEO, יכול לגמרי ללכת לבלוג של דניאל, פשוט לשבת ולקרוא את המדריך. אין שם משהו שלא תגיעו אליו, אין. כמעט אין משהו כי דניאל יושב כבר הרבה מאוד זמן על הבלוג הזה, והוא כתב בערך על כל נושא אפשרי, וזה באמת אדיר ובגלל זה גם לא סתם אתה במקומות הראשונים בגוגל. הוא כתב הרבה מאוד תוכן על הרבה מאוד דברים. עכשיו, כל אחד מאיתנו, מאנשי ה-SEO שכתב באתר שלו, ויש פה מלא מדריכים, אפשר ללמוד מזה. אין ספק, אפשר ללמוד מזה ואפשר לחינם לחלוטין גם ביוטיוב. אפשר לשבת ולראות סרטון סרטון. העניין הוא זה דבר אחד שמבדיל בין כולם בין החינמיים לבין העולם הפתוח, זאת אומרת, באינטרנט לבין המסגרת. זה נטו עניין של סדר עבודה. זאת אומרת, כי כל מי שלומד היום SEO, אלה שאומרים, "אני רוצה לשבת ללמוד SEO". הוא קורע… הוא חורש את האימא של יוטיוב וחורש אפילו את כל הבלוג שלך.

דניאל: זה הרבה פיסות מידע אבל בלי סדר.

שמוליק: בדיוק. אין לו מושג מה לעשות. עכשיו הוא קרא והוא אומר "אני יודע SEO." מה זה? איך? עם מה מתחילים קודם? מה חשוב יותר? מה חשוב פחות? מה חשוב להתחיל עכשיו? במה חשוב לגעת רק עוד שנה וחצי?

דניאל: כן.

שמוליק: יש דברים שאנחנו מדברים עליהם לפעמים בתחום שלנו שאנחנו אומרים שזה מאוד חשוב. מדברים על משהו, מילה גדולה שנקראת "סכמה". אני לא אכנס עכשיו מקצועית למה זה, אבל כולם יודעים בעולם ה-SEO, "כן, צריך לעשות סכמות", אבל אם יש את הדברים הראשונים שלא עשית, 30 הפעולות אפילו הראשונות, אתה תגיד, "איפה סכמה? זה לא רלוונטי אליי". עכשיו, גם אם אתם לא יודעים מה זו סכמה, זה בסדר, כי זה הרעיון, לדעת להגיע למצב שיש לי אבני דרך. קודם כול, אני צריך לעשות את זה, אחר כך אני צריך לעבור לזה, אחרי שלושה חודשים לעבור את זה.

מה אני צריך לבדוק כדי לדעת שכל מה שעשיתי עכשיו עבד באמת?

זה דבר שכל פעם משגע אותי מחדש כמה אנשים לא באמת שמים לב שאם אין אבני דרך, אין לאן להגיע. וזה לדעתי המפתח לכל העניין של הקורס בעיקר כמסגרת. גם קורס האונליין שלי לצורך העניין, יש לנו עדיין את קבוצת הפייסבוק. בקבוצת הפייסבוק, יש שם בערך איזה 300 תלמידים היום. בכלל קורס האונליין שלי קרוב לאיזה אלף תלמידים, קצת יותר יש לי כבר בארבע השנים האחרונות, והדבר הכי יפה שאני אוהב לראות זה בקבוצת פייסבוק, שאנשים כבר עונים אחד לשני, כאילו אני יחסית די Back Off ואני רואה כאילו איך האנשים שכבר ראו את שיעור 3 עונים למישהו ומי שראה את שיעור 8 כבר עונה למישהו אחר, וזה אדיר, כי כל אחד גם נותן את הדעה שלו, ואז מקסימום מתייגים אותי, אומרים לי: "מה, רגע, מה אתה חושב? תסדר לנו את הראש עם כל הדיונים שנהיו כאן", ואני מת על זה, כי באמת אתה רואה שאנשים מגיעים לאנשהו כי יש גם את המסגרת. יותר מזה, מי שרואה את הקורס שלי, אחרי שהוא רואה שיעור ראשון, הוא חייב ללחוץ, "סיימתי, אני רוצה לעבור לשיעור הבא". אי אפשר לקפוץ לשיעור 6. אני רוצה שמי שייכנס, ייכנס לזה ברצינות, שהוא באמת יראה כל שיעור ויבין מה הוא צריך לעשות הבא בתור. וזה משהו שלדעתי מסגרת, גם אם זה באופליין, גם אם זה באונליין, גם אם זה במכללה, וגם אם זה בקורס עצמו, אם יש לך את המסגרת ואתה יושב לראות, ואם אין, אז אנשים יכולים לדבר איתי תמיד בוואטסאפ. אפשר לשאול את התלמידים שמכירים אותי גם מהמכללה וגם מהפייסבוק, ומי שלא, פשוט עולה לקבוצת הפייסבוק שלנו, כותב איזו הודעה, ואתה רואה פתאום "אוקיי, הבנתי. יאללה, אני ממשיך הלאה". אני מת על זה כי פתאום בשבת ב-4 בבוקר, אני רואה בקבוצת פייסבוק איזה דיון עכשיו עם איזה 20 איש שם כי כולם מצאו זמן פנוי. הקורונה הייתה זמן אדיר כי פתאום אתה רואה שבזמני הסגר כולם ישבו על הקורס. ראיתי כאילו את השרת שלי מתפוצץ עוד רגע כי כולם דווקא בסגר בלילה, כולם ראו את הקורס. אז חבל שלקח להם זמן אבל בסוף מגיעים לזה ולומדים.

דניאל: כן, זה גם תחום שאתה חייב ליישם תוך כדי, כאילו לקחת איזה אתר ולהתחיל לעבוד עליו ו…

שמוליק: פרקטיקה, כן.

דניאל: לגמרי. זה משהו שאתה חייב לצבור ניסיון וללמוד תוך כדי, ובעיקר בתחום הזה כשכל תחום, כל אתר מתנהל קצת אחרת, אז מאוד חשוב הניסיון המצטבר הזה והיכולת להפיק לקחים גם. כאילו להסיק את המסקנות הנכונות כי ברגע שיש לך, כשאתה מקדם עוד אתר, ועוד אתר ועוד אתר, ואתה רואה שמגיבים פחות או יותר באופן שיטתי לפעולות שאתה עושה, אז אתה מבין, "אוקיי, זה עובד, זה לא עובד". כי אפשר מאוד להתבלבל מהרבה מידע ברשת שמסתובב, כל אחד.

שמוליק: בדיוק.

דניאל: אתה יודע, זה תחום שהוא לא מדעי במאה אחוז.

שמוליק: לא.

דניאל: מבחינת גוגל זה כן כי יש להם את האלגוריתמים שלהם למרות שהוא משתנה כל הזמן, אבל אתה יכול לעשות את אותן פעולות, ובאתר הזה זה יגיב ככה, באתר הזה תראה תוצאה שונה לגמרי.

שמוליק: לגמרי.

דניאל: אז כאילו צריך כן לעשות וכל הזמן להיות בפעולה, רק ככה באמת לומדים.

אני למשל לא למדתי קורס. נכנסתי לתחום נטו מעשייה והרבה ניסוי וטעייה בעיקר טעייה בהתחלה.

שמוליק: ועדיין ישבת, התחלת לעשות ניסויים בעצמך.

דניאל: כן, כן, וככה… אשכרה ככה, אתה יודע, ככה באמת הרגשתי שלמדתי, וצריך גם להיות נורא עם חשיבה ביקורתית, לא לאכול כל דבר שנותנים לך בכפית ולהגיד "אמן". באמת לנסות, ולנסות על מספיק אתרים בשביל לדעת מה עובד ומה לא.

שמוליק: לוקח מלא זמן להבין באמת מה עובד, מה לא עובד, ועוד פעם, בגלל זה גם עשיתי קורס כי אמרתי אוקיי, יש מלא דברים שאני אומר לך בוודאות שעובדים היום, אתה יודע, דברים שאני ואתה כל פעם מדברים עליהם, וכאילו, וזה כיף, ואז אתה אומר "תקשיבו, אם תעשו את א' ב' ג', אתם בקלות תצליחו להגיע לנקודת האמצע הזאת, משם יש לכם את הדברים האלה, אתם תעשו את זה, זהו, זה עובד". ועוד פעם, רוב הדברים היום גם הם לא כאלה מדעיים, זאת אומרת, טכניים לחלוטין. זה הרבה מאוד מבוסס על מה הגולש מחפש בגוגל ואיך אנחנו נותנים לו את מה שהוא התכוון אליו מלכתחילה. לצורך העניין, אם אני רוצה לקדם את הביטוי "ביטוח רכב" ואני מקדם אותו למקום ראשון שם. אם נגיד אני רוצה לקדם ביטוי כמו "ביטוח רכב", אני צריך לחשוב מה הלקוח רוצה כשהוא כותב "ביטוח רכב"? הוא מחפש כבר לקנות? הוא מחפש רק להבין איפה עושים את זה? אז לכן, בגלל זה גם Wobi, היה לנו קל "כביכול" במירכאות להגיע למקום הראשון, מעל AIG, עברנו את הפניקס, את כל החברה האלה הגדולים, עברנו את 9 מיליון וכל אלה, וזה היה כביכול הרבה יותר נכון גם להציג לגולש אתר שבאמת נותן השוואה, נותן באמת מה זה ביטוח רכב, ואיפה קונים את זה, זאת אומרת, סוכנות, ולא חברת ביטוח ספציפית של הנה ביטוח, תקנה ותצא מהאתר הזה. בגלל זה הרבה הרבה יותר נכון גם, גם בשביל גוגל להגיד: זה באמת אתר שאני רוצה להציג לגולש. ולאט לאט אתה רואה כל אתר היום, אפילו אם זה הרחקת יונים, או אתה יודע, או שיפוצים ופרגולות וכאלה, גוגל אומר: אם מישהו מחפש פרגולות, אני רוצה לתת לו באמת את התשובה הנכונה – מה הדבר הכי רלוונטי והכי טרי שאני יכול לתת לו. כל עוד עושים את זה, זה עובד. פשוט יש דברים שהם טכניים שצריך להתעסק איתם, אבל מעבר לזה, בעיניי זה פרייסלס. פסיכי לגמרי.

דניאל: אוקיי. קול. אז בוא נדבר קצת על הקורס שלך, על ספציפית קורס האונליין.

שמוליק: בכיף.

דניאל: אולי קצת כזה… אתה יודע, בעיקר למי זה מתאים? מה היתרונות? מה לומדים בתכלס? בוא נרחיב על זה קצת.

שמוליק: אוקיי, בכיף.

טוב, בגדול הקורס שלי הוא גם מחולק לשני מסלולים עיקריים שזה אחד שרוצה פשוט לקדם את העסק של עצמו, זאת אומרת, מה שנקרא קורס SEO לעסק עצמאי, כשבן אדם רוצה, אומר: אוקיי. יש לי כבר עסק, אני רוצה פשוט לקדם בעצמי את העסק שלי ואני לא רוצה שאנשים אחרים יתעסקו איתו. אני רוצה לשבת לקדם אותו. מעולה, יש שם את כל המשימות מא' עד ת', איך בכלל אני יודע לזהות את קהל היעד? מה שנקרא אצלנו מחקר מילות מפתח, איך אני יודע לזהות מה המתחרים שלי עושים בתוצאות? איך המתחרה הזה עקף אותי ואיך הוא נמצא במקום הראשון? הכול נורא נורא ברור, ואחד הדברים שגם עשיתי, שגם עשיתי אפילו עם העובדים שלי, זה שיש קובץ מוכן לעבודה. זאת אומרת, יש קובץ מוכן: מה צריך לעשות ביום הראשון, מה צריך לעשות בשבוע הראשון, חצי שנה וכן הלאה, עד לרמה שאתה אומר: אני יודע מה אבני הדרך שלי, לפחות כמו שאמרתי, למשך כל השנה הקרובה. וכל מי שנכנס לקורס גם מקבל ממני שלושה חודשים ב-Highver מתנה כי יש שם ניהול משימות, והכול כאילו מן הסתם בקורלציה מושלמת, כי זה כבר נותן לך משימות לדעת מה אתה צריך לעשות בזמן הקרוב. אז באמת זה אחד הקורסים. הקורס השני כמובן והגדול יותר זה לבן אדם שרוצה SEO לקריירה, ואז באמת להגיע למצב שאתה אומר: אני רוצה לעשות את זה בעצמי. אני רוצה לעשות מזה כסף. אני רוצה להגיע למצב ומעבר לזה שאני אבנה לעצמי אתרים, ואני אקדם אותם, אני אבנה ללקוחות, אני אקדם ללקוחות ואני אגיע בסוף למצב שיש לי לקוחות ואני יודע איך לדווח להם, איך אני שולח להם דו"חות, איך נראה דו"ח שבועי, חודשי, רבעוני, חצי שנה, עוד שנה.

דניאל: אני רוצה להיות סוכנות SEO לקדם לקוחות.

שמוליק: לגמרי, הכול מאפס. מאפס עד לרמה שתבינו, כל הקורס הזה בכלל הוא מתחיל ברמה של בכלל איך האינטרנט בגדול בנוי מה זה בכלל גוגל? איך הוא עובד? איך גוגל היום מדרג אתרים? מה בתכלס הדברים, יש לו הרבה מאוד פקטורים שהם מאוד מובהקים, מאוד מובהקים, וברגע שמבינים אותם, הרבה יותר קל כאילו להיכנס לתחום הזה. אתה אומר: אוקיי, עכשיו אני יודע איך גוגל עובד, הרבה יותר קל לי להיכנס לזה, וגם להתחיל להביא אתרים ולשים אותם במקומות הראשונים. וברגע שבאמת הגעתי למצב שהבנתי מה אבני הדרך הכי חשובות לבתור בן אדם שנכנס לתחום, כי גם גייסתי הרבה מאוד עובדים, ואז כל פעם שגייסתי עובד, אמרתי: בוא נראה אם אני אצליח לגייס מישהו מכלום למקדם אתרים סופר מקצוען. וראיתי שזה עובד כל עוד באמת נותנים לו אבני דרך, וככה כאילו אני חושב שהיום… גם כל עובד שהיה לי עד היום כולל העובדים שלי היום, הם עובדים שבאמת, הם גם יש להם היום נכסים משלהם, כי הם למדו לבנות אתר, למדו לקדם אותו, לשים אותו במקומות הראשונים, למכור משם פניות וזהו, וזה הפך להיות כאילו על הדרך, אני עושה עוד איזה 4-5 אלף שקל לחודש, עושה את המשכורת שלי בשמול, הכול בסדר, ואני חושב שזה פרייסלס באמת, כי באמת, עוד פעם, ההבדל בין קורס ה-SEO לעצמאי לבין SEO לקריירה, זה להגיע למצב שאתה אומר: זה מה שאני הולך לעשות בחיים ואני הולך לעשות מזה כסף. אני הולך לגייס לקוחות, ואני הולך כאילו להתחיל למכור שירותי SEO. וזה עובד.

תשמע, אני רואה אנשים היום, כאילו זה מצחיק, יש לי היום תלמידים שעובדים, יש לי היום תלמיד שעובד אצל תלמיד שלי. זה כאילו… פוף!

דניאל: גדול. וואו.

שמוליק: כאילו אמרתי, בואנה, זה אדיר. זה כיף לראות את זה. אז באמת בסופו של דבר, זה נטו עניין של בחירה. אתה יכול להגיד: אוקיי, אני רוצה לעשות כסף מהצד, או שאני רוצה להפוך להיות סוכנות SEO, להפוך להיות איזה דניאל זריהן/שמול כזה ולהתחיל לבנות פשוט את העסק שלך.

דניאל: אני רואה גם כמה תלמידים שלך מככבים ככה בתוצאות, מזדנבים מאחוריי בכל מיני ביטויים…

שמוליק: יש לי תלמידים שעקפו אותי. כפיים.

דניאל: כן, לגמרי ובואנה, כבוד.

שמוליק: טוב, ודרך אגב, מי שכמובן כרגע צופה בסרטון, שמנו לכם קופון בתיאור הסרטון, תיכנסו אליו. יש לכם כבר ממני 400 שקלים (כנסו לכאן: אתר הקורסים. והקלידו את הקופון: zrihen400) מתנה שיהיה לכם קצת יותר קל לעיכול.

דניאל: פצצה.

שמוליק: ואם יש לכם שאלות, שוב, מעבר לדניאל שתמיד יודע, יש אותי בוואטסאפ, במייל, משהו, שאלה, בכיף, בשמחה. אנחנו היום כבר קבוצה מספיק גדולה, של הרבה מאוד תלמידים וגם העובדים שלי נמצאים בקבוצות כדי באמת לעזור לתלמידים למי שנתקע איפשהו. אז בשמחה, אני כאן.

דניאל: אז אם אתם ביוטיוב עכשיו, יש מתחת לסרטון את התיאור, שם תמצאו את הלינק עם ההטבה, ואם אתם באתר שלי, או של שמול או אתר אחר, אז תמצאו גם כן איפשהו בעמוד את הלינק הזה. ושיהיה בהצלחה. צ'או.

(כנסו לכאן: אתר הקורסים. והקלידו את הקופון: zrihen400)

שתפו חברים ואויבים (גם הם צריכים ללמוד)