ניהול מוניטין / ניקוי תוצאות שליליות

אם יש משהו חשוב מאוד בכל תחום, זה המותג. האם המותג מוצג בעיניי קהל היעד בצורה חיובית או שמא בעייתית? ORM הוא בעצם להפוך את העמוד הראשון בגוגל למפה חיובית של המותג.

אל תשכחו להירשם בשביל לקבל עדכונים משמולTV

orm2
שמוליק דורינבאום

שמוליק דורינבאום

הבעלים של חברת "שמול קידום אתרים" ומקדם אתרים כבר 13 שנה בשוק הישראלי והבינלאומי

ניהול מוניטין וניקוי תוצאות שליליות

תמליל:

היי חברים, שוב כאן, שמוליק דורינבאום.

למי שלא מכיר אותי – בעלים של חברת קידום אתרים, שמול – קידום אתרים, הבעלים של Highver, הבעלים של מכללת קואליקס, ועוד כמה פרויקטים שעתידים לצאת בקרוב,

ורציתי לדבר איתכם על משהו שלי מאוד חורה בזמן האחרון.

משהו שנקרא ORM, תכף אני אסביר בדיוק מה זה.

יכול להגיד לכם שבתור חברת קידום אתרים שמקבלת, ברוך השם, לא מעט פניות, במיוחד בזמן האחרון, אנחנו מתמודדים עם הרבה מאוד אנשים שרוצים לבוא אלינו בשביל מה שנקרא, לעשות 'ניהול מוניטין', ניקוי תוצאות שליליות, ניהול מוניטין חיובי, לא משנה איך תקראו לזה. הרעיון הוא ORM שזה Online Reputation Management, וזה בגדול, במיוחד אם לא הבנתם, זה נקרא תקופת הבחירות.

לא מעט אנשים כלשהם רוצים שידעו עליהם דברים, בעיקר דברים חיוביים. שמי שמחפש את השם שלהם בגוגל, שיעלו רק דברים חיוביים.

עכשיו זה משהו שחשוב מאוד בעולם המותגים, סבבה, אני מבין את הרעיון. רק אני אומר לכם את האמת – אנחנו כאן במשרד, לא מתמודדים עם כל לקוח, אנחנו לא מוכנים לקחת כל לקוח, אנחנו לא בית משפט, אנחנו לא בודקים מי אשם, מי לא אשם, אילו דברים כן כתבו עליו? האם זה נכון? זה לא נכון?

אבל פרויקטים מעניינים ומאתגרים אנחנו בהחלט לוקחים. אבל מה, אתם יודעים, קצת דברים יותר בעייתיים, וגם אפילו לבחירות – זה מאוד תלוי את מי אנחנו מעודדים 😉 

אבל בכל מקרה – ORM

עכשיו זה ביטוי מאוד גדול, זה אפילו קצת מרגיש לי כמו BUZZWORD. אבל בעיקר, בעיניי לפחות, מדובר על להפוך את העמודים הראשונים בגוגל למפה חיובית של המותג.

אני הולך להסביר לכם על איך להציג את המותג שלכם יותר טוב, ואיך אפשר להציל את העמוד הראשון מתוצאות בעייתיות.

אז אני אדבר איתכם יחסית די זריז על כמה דברים קצרים שאנחנו יכולים לעשות כבר עכשיו, די מהר מה שנקרא – Quick Wins, ניצחונות מהירים כאלו.

אז קודם כל באמת, אמ;לק (מי שלא מכיר: ארוך מדי, לא קראתי) – איך מבצעים ניהול מוניטין חיובי?

בעיקר משתמשים בכל מדיה מוכרת למען פרסומים חיוביים ואקטואליים.

ככל שאנחנו יותר נשתמש בדברים שבאמת קרו ואף קרו בזמן האחרון, ולא קרו לפני עשרים שנה, זה יכול להוות לנו דרך הרבה יותר טובה. בעיקר למי שמכיר את עולם ה-SEO, הקידום האורגני.

שזה בעיקר מה שאנחנו עושים כאן בחברה, מבינים שזה עיקר הנושא. בכל מה שקשור לניהול מוניטין, פשוט צריך לדעת איזה אתר אנחנו רוצים לדחוף קדימה, כדי שהתוצאות הבעייתיות ירדו למטה.

אני אסביר בתכל'ס, הרבה מאוד חשיבה מחוץ לקופסה. כי יש פה באמת באמת הרבה מאוד מחשבה אסטרטגית, לבנייה לטווח הרחוק, כי גם ככה ניהול מוניטין זה משהו

שאפשר לעבוד עליו במשך, לא יודע מה, חצי שנה. לפעמים Quick-Wins, אמרנו, אפשר לעשות ממש ברמה של שבועות. אבל בד"כ לפרויקט של ניהול מוניטין חיובי איכותי, עד חצי שנה ואז בחצי שנה של עבודה אפשר לראות שכל עשר התוצאות הראשונות ממש טובות.

אז מה קצת הכלים שלנו לניהול מוניטין.

איך אנחנו מנקים תוצאות שליליות?

ייצור כתבות PR חדשות על המותג

לא משהו שלא ידעתם לדעתי, אני בכוונה שם את זה בסעיף הראשון כי זה כאילו על גבול הברור מאליו.

למי שלא מכיר, הרעיון הוא באמת לעשות כתבת יח"צ, כתבת PR שבעצם אומרת – מה היה משהו חדש עם החברה, עשינו משהו חדש בחברה, למשל, שמול – קידום אתרים, אני יכול לכתוב: שמול – קידום אתרים פתחו מחלקה חדשה, היום הם מתעסקים גם בנושא של פרסום בגוגל, בגוגל אדוורדס, הם הביאו נציגים חדשים, בואו תראו את המחלקה החדשה, בלה בלה בלה…

כתבה באמת שתחזק את המותג וגם תספר משהו אקטואלי עליה.

עכשיו להגיד לכם את האמת, אני לא רוצה לבאס אתכם אבל היום כתבות PR קל מאוד לפרסם, קל מאוד להוציא החוצה. אני לא צריך לספר לכם על מפורסמים אחרים שעשו את זה.

וזה אחלה, באמת, אני מבין אותם. הם רוצים שיהיה להם שם נקי מכל בעיה אחרת שאולי אנשים רוצים להעליל עליהם.

אבל עדיין, זה קל מאוד. כי זה גם יחסית זול היום וכל אתר היום שאתם מכירים שנשמע לכם מאוד מאוד גדול, יכול לקבל את המאמר שלכם, את כתבת ה-PR שלכם אפילו בכמה מאות שקלים.

ובאמת, מי שלא יודע מוזמן לדבר איתנו, נשמח לעזור לכם, לכוון אתכם לפחות למקומות… לאנשים הנכונים.

 

 

הדבר הבא זה כתבות PR ישנות על המותג

שימו לב, זאת אומרת, אם אין לכם כתבות PR חדשות, אין לכם מה להגיד על החברה, אולי אפילו ברמה של אולי עדיף לא לדבר עליה בזמן האחרון, אז כן אפשר לחזק כתבות ישנות.

עכשיו, איך אנחנו מחזקים? מזכיר לכם, אנחנו חברת SEO.

רוב חברות ה-ORM או הניהול מוניטין, ניקוי תוצאות שליליות מתבססות עדיין על SEO, על הקידום האורגני (עכשיו מי שלא יודע מה זה SEO, לכו אחורה ליוטיוב שלי וחפשו את כל שאר הסרטונים שלי).

אבל כתבות PR ישנות על המותג, אם אנחנו רוצים לחזק אותן, אנחנו בעצם ניתן להן קישורים. אנחנו נקשר ממקורות אחרים אל הכתבות הישנות שלנו על מנת להחזיר אותן להיות קצת יותר אקטואליות.

גוגל, אני מזכיר לכם, מי שלא יודע, עובר דרך אתרים, דרך קישורים. ואם הוא יראה קישור, כמה וכמה קישורים חדשים לאיזה אתר ישן אפילו, הוא יגיד – רגע, יש סיכוי שאולי הקישור הזה

מוביל למקום שהיום הוא אקטואלי למרות שמדובר בכתבה מ-2012?

יכול מאוד להיות, גוגל עדיין מסתכל על זה ככה.

אנחנו רואים את זה לפחות בכמה וכמה פרויקטים שעשינו פה בחברה. הצלחנו לדחוף כתבות של 2012 מעל כתבות 2018. אנחנו אמנם 2019, אבל פעם אחרונה שהתמודדנו עם פרויקט די גדול זה היה ב-2018 ויצא רק דברים טובים.

באסה שאי אפשר לדבר על זה כי זה ניהול מוניטין. אני לא יכול לדבר איתכם על אילו לקוחות היו לנו. זה מאוד… משגע אותי.

 

הדבר הבא – לקוחות עבר אשר היו מוכנים "להעיד" לטובה על הלקוח

ביקורות, חוות דעת.

עכשיו גם כאן זה כבר, זה קצת יציאה כבר מהקופסה. זאת אומרת, אם יש לכם לקוח

והתוצאות הראשונות עליו בגוגל הן תוצאות… שוב, קצת בעייתיות, אפשר לפתוח להם דפי עסק, במידה ואין להם, בכל מיני אינדקסים מוכרים – דפי זהב, B144, ממדרג ועד למקצוענים.

ולא משנה איפה – ולדאוג שחברים או לקוחות עבר באמת, אנשים שבאמת עבדו עם הלקוח שלכם, ילכו לשם ויעידו דברים טובים כדי שאולי לדחוף את כרטיסי העסק האלה קצת יותר קדימה.

לפעמים זה באמת נגמר בצורה די פשוטה, שעושים כמה ביקורות בכמה אתרים כאלה והתוצאות עולות, נכנסות לעמוד הראשון ומעיפות את התוצאות השליליות.

השאלה – איפה נמצאת הכתבה השלילית? האם הכתבה השלילית נמצאת באתר גדול?

בוואי-נט, גלובס, דה-מרקר? ואז זה קצת יותר קשה להעיף אותן מהתוצאות כי מדובר באתר שהוא הרבה יותר אמין בעיני גוגל, ולכן אנחנו אולי נצטרך לעבוד יותר קשה ונצטרך לעשות יותר משניים שלושה דברים.

 

הדבר הבא זה קידום אתרים אורגני

זאת אומרת, קידום אתר אורגני לאתר של המותג – אולי פשוט נדחוף את המותג מאוד מאוד גבוה למקומות הראשונים.

מי שלא יודע, יש משהו שנקרא CTR – זאת אומרת, יחס הקלקה לעומת החשיפה שלכם.

ובד"כ אם אתם מקום ראשון, לא משנה באיזה ביטוי, משלוחי פרחים, אז המקום הראשון בד"כ מצליח לקבל, במקרה המדהים, בעיני לפחות, 20% מהטראפיק, שזה המון. 20% מהטראפיק, מכל אלו שמחפשים משלוחי פרחים, התוצאה הראשונה תקבל את הכניסה.

הבעיה היא, בניהול מוניטין, כשהמקום הראשון תחת שם המותג הוא לא מקבל ,20%, הוא מקבל לפעמים 70%, 80%. כי מדובר בשם מותג, מדובר במישהו מאוד מאוד ספציפי, ואם מחפשים את השם שלו, רוב הסיכויים שיכנסו ישירות לתוצאה הראשונה כי חיפשו בן אדם מאוד מאוד ספציפי, או שם של חברה או מה שזה לא יהיה.

אז לכן אנחנו אומרים, אוקיי, בואו ניקח את האתר הראשי של המותג, ואם אין להם, לבנות להם אתר חדש, ולקדם אותו מעל התוצאות הבעייתיות יותר, בתקווה שגוגל יבין שמה שיותר אקטואלי זה פוסטים אחרונים מהבלוג הראשי של האתר הראשי של החברה הזאת.

אני יכול להגיד לכם בתור חברה, אני כבר 15 שנה באמת בתעשייה ויצא לי להתעסק עם כמה חברות מאוד גדולות בארץ, וגם הלקוחות שלנו היום וגם לקוחות עבר, לפעמים מדובר באתר מספיק גדול וראשי שגם אם יש תוצאה שלילית, היא לא מצליחה לעבור את התוצאה של האתר הראשי שלהם. כי הם מזהים שמדובר באתר ה"רשמי". מכירים שאומרים האתר הרשמי? היום כל חברה הופכת להיות האתר הרשמי של…

אז אפשר לעשות את זה.

ואם זו חברה באמת רצינית, אם היא עדיין מסוגלת להידבק למקומות הראשונים, או אפילו אם אין, אז זה יכול להיות בטוח בצורה מאוד מאוד פשוטה להפוך להיות אחת מעשר התוצאות הבעייתיות.

 

דבר הבא זה ניהול עמודי סושיאל

סושיאל ו-SEO תמיד היה בעיה. אבל SEO וסושיאל זאת אומרת, זה לא משהו באמת קורלטיבי. זה יותר, זאת אומרת, סיבתי. אני אסביר את זה אחרת. צריך להבין את זה בצורה מאוד מאוד פשוטה.

זה לא שזה משפיע אחד על השני בצורה ישירה – עשיתי עכשיו פה פוסט ממש טוב, אז גוגל יקדם אותי אורגני. אבל גוגל כן הרי סורק פייסבוק וטוויטר ורשתות חברתיות בצורה מאוד מאוד אורגנית. הוא סורק אותן רגיל. מה שחסום, חסום. מה שפאבליק, פאבליק.

משמע שאם העמוד העסקי של המותג יהיה כן מעודכן, וכן יהיה, ברמה האורגנית אפילו, לא מדבר איתכם כרגע על קמפיינים ממומנים בסושיאל, אם ברמה האורגנית של הסושיאל של הלקוח שלכם יהיו לו שם פוסטים, הוא יצליח להעלות את עמוד הפייסבוק שלו, את עמוד הטוויטר, אפילו את עמוד האינסטגרם. אבל עדיין אני מדבר כרגע על פייסבוק וטוויטר בצורה יחסית, ראיתי את זה בצורה די קלה, אוקיי? גם הלינקדאין, מעולה הלינקדאין.

 

ודבר אחרון זה פשוט לעשות SEO לכל מה שדיברנו עליו

כי כל אחד מהדברים האלה יצטרך קישורים. כל אחד מהם אולי אפילו יצטרך לעשות שדרוג. אופטימיזציה של דברים ישנים שהיו לו.

זאת אומרת, אם יש לו כתבה ישנה אבל בכתבה הישנה שעשו לו שהייתה ממש ממש טובה, הטייטל שם לא מכיל אולי את שם המותג, אולי יש רק איזה טיזינג על השם של החברה, תכניסו את שם החברה לתוך הטייטל. תעשו לזה אופטימיזציה. יכול להיות שלפעמים רק בעזרת אופטימיזציה, המותג יתקדם קדימה ויצליח לעבור את התוצאה השלילית.

 

זהו, עד לכאן.

אני מקווה שנהנתם, אני אשמח אם תירשמו לניוזלטר

דברו איתי אם יש לכם שאלות לגבי ניהול מוניטין, או לגבי Highver שיוצאת מאוד מאוד בקרוב.

המערכת לניהול משימות לעולם ה-SEO, פלואו מלא, מי שרוצה לדבר איתי לגבי זה, אני אשמח.

זהו, אם יש לכם שאלות, תשובות, ביקורת כלשהי, אני אשמח לשמוע.

ביי והמשך יום נעים, ובהצלחה בבחירות 🙂

שתפו חברים ואויבים (גם הם צריכים ללמוד)

שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter