האם מקדם האתר שלכם דופק אתכם?

כל כך הרבה חברות קידום אתרים בישראל, כל כך מעט סדר. הדבר הכי מבולגן בתחום? זה לדעת, האם באמת מקדם האתר שלכם עושה את העבודה שלו? או שמא מדובר במשהו רחוק מאוד מהציפיות שלכם.

נגן וידאו

אל תשכחו להירשם בשביל לקבל עדכונים משמולTV

seo-or-mekadem1
שמוליק דורינבאום

שמוליק דורינבאום

הבעלים של חברת "שמול קידום אתרים" ומקדם אתרים כבר 13 שנה בשוק הישראלי והבינלאומי

איך לוודא שמקדם האתר שלכם לא דופק אתכם?

כל מקדם אתרים (או חברת קידום אתרים) מוציאה את הצעת המחיר שלה שכוללת כאלו וכאלו דברים, השאלה הנשאלת היא: איך באמת עוקבים או מוודאים שאכן חברת הקידום עושה את העבודה שלה? 

אני אפילו לא נכנסתי בסרטון הזה לכלים כאלה ואחרים שצריכים לעקוב אחר הפעילות, אני לא מחפש לכם יותר עבודה. ההפך הוא הנכון, אני מחפש לכם איך חברת הקידום תבהיר להם מה היא עושה ומה בדיוק היא עשתה עד עכשיו (וכמובן אם אפשר, מה היא תעשה בחודשים הבאים) 

קידום אתרים זה לא קסם, לא מדובר במתכון סודי לכל חברת קידום משלה וכל אחת עושה את הפעולות שלה, ממש לא, כל תחום ה-SEO מופשט מאוד לקהל הרחב וכל אחד ואחד מכם יכול לגשת לדוקומנטציה המלאה של גוגל ולהבין בדיוק מה גוגל דורשים מאתרים, קטנים וגדולים, מכירתיים ותדמיתיים. גוגל רוצים אתרים טובים יותר שיופיעו בתוצאות והם מוכנים לספר הכל בשביל זה. 

אין ספק שתמיד יישארו נעלמים כאלה ואחרים אשר לא יבהירו לנו מה באמת יכול להוסיף לנו ולהביא אותנו לתוצאות טובות יותר, אבל בתכלס, אם גוגל לא משתפים – אז גם המקדמים לא יודעים. כל מה שמקדמי האתרים יודעים מבוסס עבודה, ניסיון, וותק ויכולות אישיות. אל תתפתו לכאלו שאומרים לכם "יש לנו מתכון סודי ואנחנו לא משתפים את הדרך שלנו", אם זה נאמר – משמע, הם "מתנסים" בדרכים לא אתיות עבור גוגל ולכן כדאי מאוד להיזהר, משום שברגע שגוגל יחליט שהשיטה שלהם פסולה, כך גם האתר שלכם, ותאמינו לי, אתם לא רוצים את האתר שלכם פסול (ברוב המקרים, קל יותר לעשות הסבת מקצוע עד שמבינים מה קרה בדרך השגויה שלהם)

תמליל

היי שלום שמי שמוליק דורינבאום ואני הולך להראות לכם בדיוק איך לוודא שחברת קידום האתרים שלכם או מקדם האתרים שלכם, לא דופק אתכם.

הנושא הוא די פשוט. הכל מבוסס על תיאום ציפיות אבל אני אפרק את זה רגע לכמה גורמים כדי שתבינו בדיוק איך לעקוב אחר המקדם אתרים שלכם.

אני אקח אתכם רגע אחד צעד אחד אחורה. זוכרים מוסכים? אני בכוונה לקחתי אתכם למקום יותר של החברות האלה של "יצאת צדיק" שאין מה לעשות, מרגישים ששם יותר דופקים אותנו. אז בכוונה רציתי לקחת אנלוגיה מאוד מאוד קשוחה כדי שתצליחו להבין למה אני אומר את זה ואיך באמת גם אותם, אפשר לוודא בדיוק מה עושים לנו.

יש שתי גישות לגשת למוסך היום: יש את הגישה הראשונה של טיפול 10,000 – משמע יש לי טיפול מסוים שאני צריך לעבור כל עשרת אלפים קילומטר, אני מגיע למוסך אני אומר לו – תבצע לי את הטיפול עשרת אלפים ובדרך כלל למוסכניק, הוא יודע 'אוקיי, יש לי איזה צ'ק ליסט בראש. אני צריך לעשות א' ב' ג' ד', אני צריך לעשות החלפת שמנים, אני צריך לעשות ניקוי פילטרים, שמן ברקס, שמן הגה וואט-אבר.' הרעיון הוא שיש לו כתב כמויות ברור. ברגע שיש לנו כתב כמויות ברור אנחנו יודעים בדיוק מה אנחנו צריכים לעשות וכשאנחנו חוזרים לבוא לקחת את הרכב שלנו, אנחנו יודעים בדיוק מה נעשה. אני לא מדבר איתכם כרגע אם באמת הוא עשה את זה. אם הוא אמר שהוא עשה את זה אז כנראה הוא עשה את זה. אני לא מדבר איתכם עכשיו כרגע על רזולוציה פלילית. אני מדבר על זה שיש לכם צ'ק ליסט, אתם יודעים מה הוא צריך לעשות, והוא עשה את זה, טוב ויפה לוקחים את האוטו ונוסעים משם.

הגישה השנייה, היא תיקון או שדרוג שמגיעים בשביל זה למוסך – משמע אני צריך לתקן את האוטו, אני רוצה לשדרג אותו, אני רוצה שהוא ייסע מהר יותר, אני רוצה להגיע טוב יותר, אני רוצה לנסוע בנוחות מרבית. וכאן, כשמשאירים את המפתחות של האוטו ויוצאים מהמוסך חוזרים חזרה, מקבלים רכב שעבר משהו או לא עבר משהו זה כבר לא העניין, העניין הוא שבוצע משהו ועכשיו האוטו יכול להיות באמת שנוסע מהר יותר. יכול להיות שהאוטו עכשיו באמת נוסע טוב יותר. מה באמת נעשה שם? אתם לא בדיוק יודעים. יש שם איזה שטח אפור שאנחנו לא בדיוק מצליחים לגלות אותו אבל בעינינו כרגע נסע… עכשיו הוא נוסע בסדר.

מה יכול לקרות? יכול לקרות שעוד חודש מהיום, האוטו יפסיק לנסוע. יכול מאוד להיות שבעוד חודש מהיום, עוד חודשיים, עוד חצי שנה מהיום, הרכב שוב יחזור לתפקד כמו שתיפקד לפני ולא באמת תדעו מה, מה נעשה שם. עכשיו למה אני אומר את זה?

אני חוזר איתכם עוד פעם לעולם ה-SEO. בעולם ה-SEO יש גם פה, יש שתי גישות והשתי גישות האלה מבוססות אך ורק בגלל העברית והאנגלית. מה קשור אתם שואלים? מאוד פשוט.

בחו"ל אנחנו נקראים Search Engine Optimization בתחום שלנו. משמע אופטימיזציה למנועי החיפוש. רוב האנשים שם שהם מקדמי אתרים נקראים אופטימייזרים בכלל. בארץ אנחנו נקראים מקדם אתרים ומקדם אתרים זה היינו הך לגבי הנושא של תיקון ושדרוג. תיקח את האתר שלי ופשוט תעשה שיתקדם יותר בתוצאות. מאוד פשוט. קח שיתקדם ושיגיע למקומות הראשונים.

עכשיו יכול מאוד להיות שהאתר יתקדם והוא אפילו יקבל תוצאות, זאת אומרת אפילו אולי אפילו אחרי חודש, אולי אחרי חצי שנה, אולי אחרי שלוש שנים ואתם לא באמת יודעים מה נעשה שם אבל אתם יודעים שהוא הגיע. שוב גם כאן, אחרי חודש יכול מאוד להיות שהאתר ייפול מהתוצאות. יכול מאוד להיות שהטראפיק בכלל לא מגיע בכלל בצורה שאתם רציתם. אבל עדיין קרה מה שרציתם, נכון? קיבלתם את התוצאה שקיבלתם אבל רק לאחר מכן, יכול לקרות משהו שאנחנו לא באמת יודעים מה קרה. להבדיל מזה יש את עולם ה-SEO.

SEO ומקדם אתרים זה לא באמת אותו דבר. איך שזה נשמע כאן, מצד שני מדובר פה על אותם אנשים, מדובר פה על אותו בן אדם. מקדם אתרים בפועל הוא גם איש SEO. הכל עניין של הגישה והכל עניין של מה התיאום הציפיות שלכם. זאת אומרת בסופו של דבר, ציפיות, ברגע שאתם ניגשים לזה ברמה של "אני צריך מקדם אתרים", אז אתם מקבלים בסופו של דבר תיקון או שדרוג. תעשה שיהיה טוב ובוא נדבר עוד שלושה ארבעה חודשים. שזה גם מאוד ריסקי כי אתם מתישהו לפעמים מרגישים שלא מדברים איתכם ואתם לא בטוחים שנעשתה פה עבודה. אז מתחילות לעלות השאלות וההרהורים. אבל לעומת זאת, אנשי ה-SEO זה התהליך. כאן מדובר ממש ב-SEO, כשאנחנו מדברים על תהליך של SEO, מדובר בתהליך. יש מה שנקרא כתב כמויות. יש לנו בעצם תהליך. יש דברים שצריך לעשות.

עכשיו, עוד פעם אני אגיד עוד איזה משהו מאוד מאוד חשוב. מקדם אתרים זה לא קסם. שום דבר זה לא קסם. לאף אחד אין מתכון סודי ויש לו איזה מתודה משלו והוא יכול להביא איתה תוצאות טוב יותר. אם מישהו מנסה להגיד לכם אפילו, אם סוכן המכירות של החברת קידום אתרים הוא מקדם אתרים אומר לכם "יש לי את המתכון שלי, אני לא יכול לחשוף אותו. הוא סודי" זאת אומרת שיש לי איזה משהו שלי ואני לא יכול להגיד לכם איך אני עושה את זה, זה אמור להרים לכם חתיכת דגל שחור ואל תיכנסו למים שהוא רוצה לשחות בהם.

כי היום כל נושא ה-SEO הוא מאוד פתוח. הוא מאוד גלוי. גוגל חושפים בפנינו את כל האפשרויות ואת כל הדוקומנטציה האפשרית להסביר מה זה בדיוק SEO. הסיבה יחידה שאנחנו עושים את זה ולא הלקוחות בעצמם, זה כי לנו יש יותר זמן ואנחנו מתמקדים רק בזה. אם ללקוח היה זמן, אז לא היה לו זמן לעשות כסף.

אז מה זה בעצם בתוך ה-SEO, בפועל, בגלל שמדובר בתהליך, מדובר בכתב כמויות, בפועל, יש לנו ממש צ'קליסט. זאת אומרת, בפועל יש לנו תכולה מדידה שוטפת. אוקיי? אני מדבר כרגע בפעילות השוטפת. קודם כל, ברמה הפעילות השוטפת. חודש בחודשו של עבודת SEO, אנחנו עושים אופטימיזציה למנועי החיפוש. זה בדיוק מה שאנחנו עושים.

אנחנו משנים תגיות ל-X עמודים -זאת אומרת Title, Description, אנחנו משנים H1 ויש דברים ספציפיים שגוגל מבקש לעשות. אני כרגע מדבר נטו על Title, Description, ו-H1. אני לא מדבר איתכם כרגע אפילו מעבר. מדבר איתכם ברמת הבייסיק. משהו שאפשר לעבור על זה. שינוי תגיות ל-X עמודים, זה יכול להיות עשרה עמודים זה יכול להיות עשרים עמודים. הכל תלוי מה אתם לקחתם. בסופו של דבר, שאני לוקח SEO אני לוקח Professional Services של SEO. אני לוקח שירותי מומחה של איש SEO שמגיע ומתחיל לטפל לי בדברים שגוגל מבקש.

אז יש לנו שינוי תגיות ל-X עמודים. אתם תחליטו כמה. זה יכול להיות תלוי תקציב, זה יכול להיות תלוי שעות עבודה וכן הלאה.

X תכנים לאתר – האם הוא מכניס לי תכנים לאתר? האם הוא באמת כותב תכנים? או מוציא את זה החוצה? זאת אומרת לפרילנסרים חיצוניים. כמה תכנים בפועל אני מקבל לאתר שלי? אני לא מקבל תכנים לאתר? אוקיי… נגיד. כי אני לא מאמין ב-SEO ללא תכנים חדשים. תלוי אתר, אבל בעיקר כל אתר צריך היום תכנים לאתר. זה גם שוב, זה דרישות של גוגל. אז אני אומר אוקיי, יש תכנים לאתר? כן, קיבלתי. כמה קיבלתי? אני עדיין מדבר איתכם בפעילות השוטפת.

דבר הבא זה בדיקות טכניות – יש לנו דברים ספציפיים טכניים שאנחנו בודקים. אפשר לכתוב אותם. אפשר לתת צ'ק ליסט מלא ללקוחות. גם אצלנו, כל לקוח אצלנו מקבל צ'קליסט מאוד מסודר. מה בדיוק אנחנו הולכים לעשות. 404, מפות אתר,Robots.txt , תיוג שפות לגוגל וכו', לא חסר דברים טכניים, פחות או יותר. התאמה למובייל, הדברים האלו קיימים. כל מה שצריך לעשות זה לעשות להם צ'קליסט כדי שגם הלקוח ידע בדיוק מה נעשה ואז גם אפשר לעבור על זה. אוקיי, האם עשית או לא עשית? בדיוק כמו טיפול עשרת אלפים אצל המוסך. החלפת לי שמנים? החלפת לי שמנים של הברקס? שמנים של ההגה? אני לא כל כך מבין בזה.

אוקיי ודבר אחרון זה קישורים לאתר – כי כמו שאתם יודעים, תוכן וקישורים זה שני דברים שגוגל הכי אוהב, בכל מה שקשור לקידום אתרים וכל מה שקשור באמת להגיע למקום הראשון בגוגל. אז כמה קישורים הוספת לי לאתר כל חודש? זאת פעילות שוטפת. א', האם בכלל? וב', אילו? זאת אומרת שוב, אני מאוד לא מאמין בהסתרת מידע. צריך להיות מאוד גלויים. בסופו של דבר SEO אמרתי לכם זה תחום מאוד פתוח וגוגל מספר הכל. ומנסה לעזור כמה שאפשר גם אם זה לא לנושא ה- Off-Site. אז אם קיבלתם קישורים חיצוניים חדשים – כדאי מאוד לדעת איזה, גם כדי שתדעו שאתם לא מקבלים במקומות שאולי אתם לא רוצים להיות בהם. אז קישורים לאתר.

הדבר הבא זה בעצם גאנט פעילות – מלכתחילה ליצור איזה גאנט פעילות: מה אנחנו הולכים לעשות ברבעון הקרוב? אולי בחציון? בשנה הקרובה? זה לא משנה. הרעיון הוא, שבעצם מהי התשתית שלנו? אנחנו צריכים להחליט מהי התשתית שלנו. יש מחקר מילות מפתח? האם יש מחקר מתחרים? האם יש מחקר תחרות? זה קצת שונה. יש לנו, האם יש לנו שינוי מבנה והיררכיה ברמת ההתחלה וכמובן, לו"ז לכל נקודה. זאת אומרת צריך להיות איזה דד-ליין לכל אחד מהדברים שאנחנו עושים. אנחנו לא אמורים עכשיו לעשות את זה פור אבר. אנחנו לא אמורים פשוט כשניתקל בבעיה נפתור אותה. זה לא עובד ככה. אנחנו צריכים להגיע למצב שיש לנו איזה גאנט לרבעון, שוב אמרתי או לחצי שנה אפילו. להגיד אוקיי זה מה שאנחנו נטפל בו בחצי שנה הקרובה בנושאים האלו, זה הלו"ז לכל נקודה וברמה השוטפת אנחנו מטפלים בתגיות לעשרה עמודים, אנחנו מוסיפים ארבעה תכנים לאתר, אנחנו בודקים את הדברים הטכניים האלו וכמובן אנחנו נוסיף X קישורים לאתר.

משמע, שאם עכשיו אתם לוקחים מקדם אתרים ואתם רוצים לבדוק את מה שהוא עשה, כל מה שאתם צריכים לעשות זה לעקוב אחר הצ'קליסט. אוקיי הוא אמר שהוא יעשה את זה ואת זה ואת זה. הוספת לי קישורים? אחלה, הוספת לי תוכן? אחלה. אתם יכולים לבקש גם לינקים. בסופו של דבר זה בסך הכל אתר. שלח לי את הקישור תראה לי בדיוק מה עשית, ובזה זה נגמר.

בדיוק אותו דבר כאן.

העניין הוא שמקדם אתרים והתיקון או שדרוג נקרא לזה, זה עניין של תוצאות. עכשיו כולנו רוצים תוצאות אבל גם הכתב, כל הסיפור הזה כתב כמויות-התהליך, גם זה מביא תוצאות. העניין הוא שפה מדובר בתהליך. פה מדובר בתהליך האופטימיזציה שמסודר בצורה מאוד ברורה ברמת כתב כמויות של מה התהליך עצמו. וגם אם ייקח שלושה חודשים או שנה אתם יודעים בדיוק מה נעשה, איך זה נעשה ואיפה. אוקיי? העניין הוא של התיקון או השדרוג. הטיפול העשרת אלפים זה בעצם הכתב כמויות. אוקיי? טיפול עשרת אלפים בעצם זה הכתב כמויות, התהליך בעצם שאנחנו יודעים שבסופו של דבר מביא את התוצאה, שהכל בסדר ברכב, הכל תקין ואפשר לחזור לפה עוד שלושה ארבעה חודשים, לטיפול עשרת אלפים הבא.

אז בגדול, גם כשמקדם אתרים או איש SEO, תמיד צריך לזכור מה היא הגישה שהלכתם עליה מלכתחילה. תביא לי פשוט תוצאות ומקווה שיהיה בסדר? מזכיר לכם, זה יכול לעלות הרבה מאוד דגלים אדומים או שחורים ולא לדעת באמת מה נעשה שם לעומת בוא תעשה לי תהליך SEO שרותי מומחה של SEO, Professionals Services, איך שאתם לא מכירים את זה. ברמת באמת – ספק, לרמת העסק שלכם. ותחליטו בעצם שאלו הדברים שנעשים ובזה זה נגמר הסיפור. ברגע שתצליחו להבין את ההבדל בין השניים אתם תדעו גם ברמת התיאום ציפיות מלכתחילה מה אתם צריכים לדרוש ובאותה מידה על מה אנחנו צריכים לעקוב אחריו.

כי לדעת שלא דופקים אותנו זה רק אם אנחנו יודעים בדיוק מה נעשה.

זהו. עד לכאן הפינה. אני אשמח מאוד לכל הערה, תגובה, כל מה שנראה לכם שחסר כאן או שלדעתכם צריך להוסיף, ואנחנו נתראה בפרק הבא שלי. ביי תודה רבה. 

שתפו חברים ואויבים (גם הם צריכים ללמוד)

שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter