ניהול מוניטין: המדריך האולטימטיבי החדש נכון לשנת 2021

ORM

תוכן עניינים

מדריך זה לניהול מוניטין סוקר את ההיבטים החדשים החשובים ביותר של שיפור המוניטין העסקי באופן מקוון, בשיטות שמתאימות 2021, ומציג גם כמה טכניקות ואסטרטגיות שחשוב שהעסק שלכם ינקוט בהן.

לכן, אם אתם מתכננים לשדרג את המוניטין העסקי שלכם השנה, או לבנות אותו מחדש, כדאי שתדעו איך לבצע את התהליך נכון, כדי להשיג את התוצאות הטובות ביותר. כך, למשל, כדי להשיג תוצאות חשיפה טובות בגוגל, אין צורך לקבל באופן קבוע דירוגי משובים של חמישה מתוך חמישה כוכבים, כי זהו ציון שנתפס כחשוד ואינו משדר מצב מציאותי אמין.

לכן חשוב לוודא שלמותג יש ביקורת מאוזנת ודירוג חיובים באמצעות תהליך שיטתי של ניהול מוניטין. מוכנים להבין איך זה עובד? בואו נתחיל.

קודם בואו נבין מה זה ניהול מוניטין

ניהול מוניטין מקוון הוא תהליך שמאפשר את הצגת המידע הנכון בתוצאות חיפוש של גולשים שמחפשים את בית העסק שלכם או את המותג שלכם בגוגל או ברשתות החברתיות. הרעיון הוא להעלים או להפחית את התוכן השלילי המופיע בתוצאות ולקדם תכנים מחמיאים.

המשימה העיקרית של תכנית ניהול מוניטין היא לשלוט על המוניטין של הקבוצה ועל יחסי הציבור הטובים של האנשים שמפעילים את העסק. הטכניקות והאסטרטגיות המשמשות בתהליך זה מסייעות לאנשים שמחפשים אתכם באינטרנט למצוא את התוצאות הנכונות.

בתי עסק גדולים יכולים להתמודד עם איומים שנוגעים למוניטין העסקי שלהם, מכיוון שיש להם תקציבים גדולים ליחסי ציבור, אבל אפילו הם אינם מצליחים לפעמים לטפל נהון באיומים מקוונים שפוגעים במוניטין שלהם.

למה שיהיה אכפת לכם ממה שאנשים אומרים עליכם באינטרנט?

מה שהכי גרוע לארגונים, לאנשי מקצוע מומחים בתחומם, לידוענים ולאנשים ממגוון תחומי התעשייה, הוא לא להקדיש תשומת לב מיוחדת לתהליך נכון וקבוע של ניהול מוניטין. פוטנציאל הקריירה העתידי שלכם מושפע מהמוניטין שלהם, וסקרים שנערכו בקרב צרכנים מעידים על נתון לפיו 85% מהם טוענים כי ביקורות מקוונות משפיעות על החלטות הרכישה שלהם.

אז במילים פשוטות, כולם חשופים למוניטין מקוון, והאיומים הם אמיתיים מאוד ויכולים לעלות לעסקים הרבה כסף.

נכון שצרכנים יכולים למצוא מותגים בשיטות חיפוש שונות באינטרנט ולבחור ליצור קשר עם בתי עסק או מותגים בהתאם לשיקולים שלהם, אבל אפילו בעל עסק קטן יודע שתגובה שלילית קטנה בעמוד הפייסבוק שלו, שמותחת ביקורת על רמת השירות, יכולה להתפשט לאלפי לקוחות פוטנציאליים ולהשפיע על החלטות הרכישה שלהם, מה שבטווח הארוך עלול לעלות לעסק הרבה כסף.

מתחילים עם פיתוח אסטרטגיית ניהול מוניטין

השלב הראשון באסטרטגיית ניהול מוניטין מקוון הוא הערכת התדמית המקוונת שלכם, ובאופן אידיאלי, יש להמשיך לעקוב אחר המוניטין העסקי באופן קבוע גם לאחר תיקון המוניטין השלילי.

הסיבה לכך היא שהקפדה של יצירת תדמית עסקית חיובית קבועה דורשת ערנות מתמדת, ואפילו הזנחת השמירה על השם הטוב לפרק זמן קצר יכולה להפוך לבעיה חמורה מהר מאוד. הנה רק כמה סיבות שיסבירו למה העסק שלכם זקוק לשירותי מוניטין מקוון:

בניית תדמית עסקית של המותג

ניהול מוניטין יעיל מסייע לעסקים לבנות תדמית מותג מושלמת. מעקב אחר התגובות לכל צורת תקשורת מקוונת מסייע ביצירת תדמית המותג הרצויה לחברה שלכם. כל כך הרבה יכול להשתבש כשגולשים מתרשמים ממוניטין שלילי על עסקים.

הגדלת המכירות

השיטות הטובות ביותר לשפר מכירות היא באמצעות הקפדה על תקשורת קבועה עם לקוחות פוטנציאליים באמצעים ישירים ועקיפים כגון פרסום פוסטים ברשתות חברתיות.

צוותים בסוכנויות שמספקות שירותי ניהול מוניטין יודעות לתרגום התנהגות ותגובות של לקוחות לתובנות שמשמשים להפקת לקחים וניהול קמפיינים פרסומיים, ובכך מסייעים לכם להבין את צורת התקשורת הטובה ביותר שמובילה להמרת מבקרים מקוונים בדף העסקי בפייסבוק או באינסטגרם, ללקוחות משלמים.

איומי מוניטין יכולים להגיע מלקוחות פוטנציאליים או לקוחות קיימים, מאתרים מזויפים, או מיריבים עסקיים. במקרים אלו, אם העסק שלכם אינו משקיע בפיתוח נוכחות מקוונת, אתם עלולים לחוות עלויות ניכרות בהמשך.

שיפור המוניטין העסקי עם בניית יחסי לקוחות

הסיבה הנפוצה ביותר לצורך בשירותי ניהול מוניטין היא לקוחות ממורמרים ודירוגים נמוכים. ביקורת שלילית אחת עולה על קומץ ביקורות חיוביות, ולכן הצעד השני באסטרטגיית ניהול מוניטין מקוון הוא לבקש מלקוחות משובים חיוביים שאפשר להציג באתר או בעמודים העסקיים ברשתות החברתיות.

משובי לקוחות צריכים להיות ביטוי מדויק של השירותים או המוצרים שלכם, והם מסייעים להטבעת ביקורות שליליות. ההתייחסות לביקורות שליליות תסייע לכם לדעת היכן האזור הבעייתי בעסק שלכם ולהבין איך לטפל בו, אבל כך או אחרת, ביקורות חיוביות נוספות תמיד יהיו טובות יותר.

איך תכנית ניהול מוניטין משפרת נוכחות עסקית מקוונת?

כדי לשפר מוניטין מקוון, יש למתג את בית העסק כמוביל דעה בתחומו, ומטרה זו מושגת באמצעות הקדשת הזמן הדרוש והעקביות לבניית המוניטין וביסוס האמינות.

אחת השיטות היעילות ביותר להגדלת המוניטין המקוון היא לבנות את אתר האינטרנט של החברה והעמודים ברשתות החברתיות מנקודת מבט אישית. הנה כמה רעיונות:

יצירת תוכן אמיתי שמספק ערך לגולשים

מומלץ לפרסם באתר תכנים שגורמים לקוראים להרגיש שהכותב מדבר ישירות אליהם. הם צריכים לראות שאתם מבינים את הקשיים שהם מתמודדים איתם, ומספקים פתרונות לאופן שבו הם מרגישים וחושבים על המוצר או השירות שלכם.

אנשים אוהבים סיפורים, לכן כדאי לשתף את הסיפור העסקי שלכם, להפוך אותו לאישי ואותנטי, ולהתייחס אל הגולשים ברמה האנושית, שמראה להם מי אתם ומה מלהיב אתכם. אתם יכולים להדגיש את האותנטיות שלכם במספר אופנים: באמצעות רשתות חברתיות, תמיכת לקוחות, פרסום מאמרים מעניינים או יצירת שיח אישי. הכירו את הקהל שלכם ואפשרו גם לו להכיר אתכם.

גולשים מעדיפים ליצור קשרים עסקיים עם מותגים שמשדרים אמינות

חשוב להפגין מומחיות ומיומנות עסקית באמצעות אפשרות הצצה אל מאחורי הקלעים של המותג, כך שגולשים יכולים לראות שאנשים אמיתיים מפעילים את הארגון, ולא אנשי פרסום או צלמים מקצועיים שנמצאים בצד השני של האתר.

אפשר להציג תמונות של בית העסק בפעולה, ולהראות איך אתם עושים את מה שאתם עושים הכי טוב. אתם יכולים להציג צילומים מפגישות עם לקוחות, לצלם את התהליכים של יצירת המוצרים שלכם, או להסריט יום עבודה טיפוסי בארגון שלכם. כשהגולשים יתרשמו שאתם מדברים איתם "בגובה העיניים", הם יתנו אמון בכם ובמותג שלכם.

גולשים רוצים לקבל ערך מהאתר שלכם

כבעלי עסקים מצליחים, אתם חייבים להיות מומחים בתחומכם, אחרת לא הייתם מצליחים. ביסוס מוניטין של מומחים ומובילי דעה אפשרי על ידי שיתוף הידע שלכם עם הקהל.

כך, למשל, אפשר להציע רעיונות לשימושים חלופיים במוצרים הנמכרים ביותר שלכם. אם אתם מדריכי כושר, תוכלו לשתף את ההמלצות שלכם לגבי האימונים או נטילת התוספים הטובים ביותר. התנהלות זו נכונה לכל עסק, והתכנים שאפשר לפרסם שימתגו אתכם כמומחים בתחומכם.

ניהול מוניטין וקידום אתרים

אנשים לפעמים מתבלבלים בין ניהול מוניטין לקידום אתרים. אז בואו נבין רגע את שני התחומים. קידום אתרים (SEO) הוא תהליך אופטימיזציה של מנועי חיפוש, כלומר, תהליך מקצועי, קבוע ומתמשך שמטרתו להציב את בית העסק במיקומים גבוהים בתוצאות החיפוש בגוגל.

ניהול מוניטין פירוש אופטימיזציה של מנועי חיפוש וערוצים דיגיטליים אחרים לשיפור המוניטין העסקי ונטרול, מניעת או פיקוח על איומים מקוונים או קישורים שליליים.

בכל הנוגע לתיקון פגיעה במוניטין, שירותים מקצועיים של ניהול מוניטין נקראים גם SEO הפוך, כלומר, תהליך שמתמקד בדחיקת קישורים מהעמוד הראשי במקום בהתמקדות בדחיפת עמודי האתר גבוה וקדימה בתוצאות החיפוש בגוגל, ותהליך זה חייב להתבצע רק על ידי המומחים בתחום.

כלים לניהול מוניטין מקוון

קיימים כלים רבים שמשמשים את המומחים בתחום לניהול מוניטין מקוון, אבל בואו נהיה כנים. אין כלי לניהול מוניטין שיכול לסייע בתיקון מוניטין מקצועי שנפגע או הוכתם. הכלים המקצועיים יכולים לסייע רק במעקב אחר המוניטין העסקי, כך שניתן יהיה לנקוט בצעדים הדרושים על מנת להפחית את איום המוניטין. למשל:

  • הפעלת קמפיינים ממומנים כדי להיות ממוקמים בראש תוצאות החיפוש בגוגל ולהפחית את הנזק.
  • להשיג פרסומים חיוביים מאתרים גדולים אחרים.
  • לנקוט בפעולות לסילוק מקור הפרסומים השליליים, לפני שהם מתגברים.
  • לקחת אחריות ולהציג בפתיחות את הנסיבות המובילות לכאוס, מנקודת המבט שלכם.
  • להניע צוות יחסי ציבור לפעולה, באמצעות פרסום באתרי חדשות מובילים.

שיטות ניהול מוניטין מקוון

הנה כמה שיטות מתקדמות לביצוע תהליך של ניהול מוניטין באינטרנט, ויצירת מוניטין חיובי אישי ועסקי:

  • מעקב אחר המוניטין העסקי כדי לראות מהיכן מגיעים האיומים, ולבצע ניתוח יסודי.
  • להקים אתר עם דומיין על שם המותג, ולפרסם את התכנים הטובים ביותר.
  • להפעיל עמודים מקצועיים ברשתות החברתיות ולנהל אותם כך שהם יתמכו בתדמית העסקית של המותג.
  • לנקוט במאמצים להסיר את הפרסומים השליליים באמצעות בקשות מהמפרסמים להסיר את הפרסומים. זה עובד רק חמש מתוך מאה פעמים, אבל שווה לנסות.
  • ליצור דפי מעריצים כדי ליצור פרסונה ממותגת.
  • להימנע מעיסוק במשאבים שליליים, ולהתרחק מערוצים שליליים.
  • לתקן את המוניטין השלילי באמצעות ביטול מקור השליליות.

טיפים אסטרטגיים לניהול מוניטין בשנת 2021

בשנת 2021, ניהול מוניטין מקוון הולך להיות משמעות מתמיד, ולכן מומלץ לאמץ כמה טיפים ורעיונות חדשים לשימוש באסטרטגיית ניהול המוניטין המקוון שלכם. למשל:

יצירת פרופיל 'גוגל לעסק שלי'

פרופיל 'גוגל לעסק שלי' (Google My Business) צריך להיות חלק מאסטרטגיית מוניטין מקוון לשנת 2021. פרופילים אלה מופיעים באופן מובלט לחיפושים שקשורים לשמות עסקים והם כוללים את המידע האמין והאמיתי על בית העסק, כולל ביקורות ומשובים של לקוחות מרוצים.

לכן כדאי לסמן את בית העסק בגוגל, במיוחד אם אתם אנשי מקצוע שנאבקים באיומי מוניטין מקוון. צרו דף 'גוגל לעסק שלי' תחת שם המותג שלכם, וקבלו את הטבת הדירוג!

גוגל אוהבת מאמרים איכותיים

מאמרים חייבים להיות חלק מאסטרטגיית ניהול מוניטין בשנת 2021. גוגל מדרגת גבוה מאמרים מקצועיים מפורטים שנכתבים עם שימוש נכון במילות מפתח וביטויים קשורים ( LSI Keywords), זוהי שיטת ניהול מוניטין מקוון שמשמשת את טובי מנהלי המוניטין המקצועיים, אז אל תחמיצו אותה.

כדאי שתהיו פעילים בקהילות מקוונות

יש הרבה קהילות ופורומים פתוחים שיש להם רלוונטיות עצומה לתוצאות חיפוש, ואפשר להשתמש בהם על מנת לבנות מוניטין מקצועי בענפים רלוונטיים.

אם יש לכם מומחיות בענף ספציפי, כדאי שתבחרו את הקבוצות המקוונות המתאימות, כדי לתמוך באסטרטגיית המוניטין העסקי שלכם.

בשורה התחתונה, אפשר להתעלם מתגובות או ביקורות שליליות, אבל כדאי לא לטמון את הראש בחול

התעלמות מתגובות שליליות או מביקורות לא תגרום להם להיעלם. פרסומים אלו יישארו גלויים בפני כל הקהילה המקוונת, ולכן מקדמי אתרים מאמינים שתשובה ראויה היא השיטה היחידה להפגין נוכחות, כך שכאשר לקוחות פוטנציאליים קוראים את התגובה של בעל העסק, הוא עשוי אפילו להשיג יותר לקוחות חדשים עם צעד זה.

סוכנויות פרסום ומומחי קידום אתרים מסייעים לאנשי מקצוע מכל התחומים, כולל עסקים קטנים, בינוניים, גדולים או תאגידי ענק, וכולל ידוענים מהספקטרום הפוליטי, להתאושש ממוניטין שלילי.

אז אם אתם סובלים ממוניטין שנפגע, כדאי שתטפלו מצב בהקדם האפשרי, אבל רק עם בחירת המומחים בתחום שיוכלו להגן על הזהות המקוונת שלכם, לשפר את המוניטין העסקי והאישי שלכם ולהחזיר את השם הטוב של המותג שלכם כדי שתוכלו להמשיך לצמוח ולשגשג בתחומכם.