לא מעט בארץ מבינים את המשמעות של קידום אתרים בגוגל, כלומר בתכלס, שכל אתר היום צריך פחות או יותר חשיפה בעיניי הקהל שלו בגוגל בהתאם לתחום שלו, אז מה בעצם יכול לעשות מישהו עם מיזם חדש, שבתכלס, עוד לא נוצר לו הביקוש מספיק בגוגל, האם הוא עדיין צריך SEO?

רגע, אל תענו עדיין

בתכלס, השאלה די קשה וקצת מכשילה, כי בכוונה שאלתי האם סטראטרפ צריך SEO, ולא כתבתי שסטראטאפ צריך "קידום אתרים", ולמה? בעיקר כי SEO זה שונה בתכלית מהביטוי המעאפן הזה שיצרנו כאן בישראל "קידום אתרים", למה אני חושב ככה? כי בחו"ל קוראים לזה על שם התהליך "אופטימיזציה למנועי חיפוש" בעוד שכאן אנחנו קוראים לזה על שם התוצאה, "קידום אתר בגוגל". אז מה נכון? בתור איש שיווק, אני תמיד אעדיף את שם התוצאה, אבל בתור איש הטכני שאני, אעדיף בהחלט את התהליך, להפוך אתר לקריא יותר, לנגיש יותר, למנועי החיפוש וכמובן, אפילו לקהל היעד.

אז מה בעצם אנחנו צריכים או אמורים לעשות לסטארטאפ?

נעשה רשימה קטנה של דברים ותגידו בעצמכם אם אתם רואים את זה בתור משהו שצריך לעשות לאתר אינטרנט או לא, שוב אני מזכיר לכם, עזבו בצד את נושא הסטארטאפ, אלא לאתר אינטרנט שעלה לאוויר בתוצאות החיפוש ותו לא.

  1. תגיות מטא נפרדות לכל עמוד?
  2. תוכן איכותי ומקורי לכל עמוד?
  3. שיפור זמני טעינה של כל עמוד?
  4. התאמת האתר למובייל לאתר?
  5. התאמת המעבר לאתר מאובטח?

אני מקווה מאוד שעניתם על כל השאלות הנ"ל "כמובן שכן", כי זה בעצם אומר שכל אתר שעולה לאוויר, צריך ליווי נכון ומקצועי של חברת SEO כזו או אחרת, כי בסופו של יום, התאמת אתר לקווים המנחים של גוגל לא רלוונטי בכלל לנושא של הפרסום של האתר, הדבר היחידי שאנחנו רוצים לעשות – זה להתאים את האתר לגוגל. משם, הדרך ארוכה ומפותלת לפעמים, אבל בואו נתחיל מהדבר הפשוט ביותר, אם יחפשו את המותג של הסטארטאפ, ימצאו אותו בגוגל? בעזרת SEO מקצועי, בהחלט כן. אל תענו "אהה, אין עליך חיפושים בגוגל, אז לא, אין לנו מה לתת לך" כי עם עבודה טובה, לא יחפשו את התחום, כמו שיחפשו את השם שלך.

שיווק תוכן לסטראטאפ?

כל מיזם, לא משנה איזהו, יצטרך שיווק / קידום בצורה כזו או אחרת, כלומר, תכני PR (יח"צ) צריכים לצאת, השאלה היא לאן ומאיפה נקבל את הקרדיטים. פעם היינו בודקים אתרים בעזרת SimilarWeb בשביל להבין את כמות הטראפיק המוערכת, אבל היום, אנחנו קצת יותר חכמים בכל הקשור לאתרים והכח שלהם בעיניי גוגל והאינטרנט, אלוהי האינטרנט יצרו לנו לא מעט כלים לקידום אתרים ושיווק שלהם בצורה נכונה, אז למה שלא נשתמש בהם, למשל אתר כמו מג'סטיק, יכול לתת לנו TRUST כלשהו כאומדן מה בעצם האתר הזה יכול לעשות לנו מבחינת התחום שלו ומבחינת ה"כוח" שלו באינטרנט, טראסט גבוה מן הסתם יראה לנו שמדובר באתר ששווה לקבל ממנו קישור, משמע, תוכן שיווקי לסטארטאפ שלנו, אז אם אתר כזה או אחר עם טראסט גבוה מציע לנו תוכן שיווקי בסכום סמלי, מה, לא נקח?

ממליץ בחום לקרוא קצת יותר על שיווק סטארטאפ וקידום בחו"ל בצורה מקצועית יותר באתר של G2Mteam, אלופי Digital Marketing בעיניי.