google

אני לא יודע אם זה בכוונה תחילה שאף אחד לא מדבר על דברים כאלה או מה אבל אני חייב לציין שזה מאוד מוזר, כש"דלף" איזה קטע מגוגל על כוונת הSEO מבחינת גוגל ומהם כמה מהנקודות החשובות של האלגוריתם שלהם, הוציאו כל העולם ואשתו העתקים והסברים צולבים רק שנדע מה הם רוצים מאיתנו אבל כשעובד של גוגל ולא סתם – אלא אחד מהצוות של מאט כץ יוצא ממסגרת גוגל ומספר לנו מההיבט האישי שלו למה ואיך אנחנו צריכים לעשות קידום אתרים – כולם מתעלמים? כנראה שפשוט כל אלו שקראו מקווים שהם היחידים שקראו, מקווה שלא כי זה יהיה קצת מוזר יותר..

העובד הנחמד הזה של גוגל נקרא Andre Weyher (כתבתי באנגלית כי לא ממש הבנתי איך לתרגם את זה לעברית). הבחור הנחמד הזה שיתף אותנו בכמה נקודות מאוד חשובות, חלקן מוכרות לאדם הפשוט וחלקן מוכרות לאיש הSEO המתקדם אבל חלקן לדעתי מעולם לא נאמרו בקול רם ואם כן אז כנראה שלא בקול רם מספיק בשביל שיבינו גם בעלי האתרים הממוצעים.

בתור אחד מהכיוונים שנתן מר אנדרי, היה כיוון הTITLE שתמיד כותבים בעמודים המקודמים, למשל משפט שמאוד אהבתי שאמר: "don’t putt more than 2 commercial keywords in your titles or Google will frown upon it." כלומר, אל תציבו יותר משני ביטויי מפתח בכותרת הדפדפן שלכם כי גוגל בפירוש לא רואה זאת בעין יפה כל כך, אז תפסיקו עם ה: "הדברה | הרחקת יונים | הדברת מזיקים | ניקיון לרצפה | פוליש לבתים" אלא שמרו יותר על "הדברה – שם החברה. משפט שיווקי קצר" עם כמה שזה נראה ארוך עדיין, יש בזה משהו שיווקי שאמור לפגוש את עיני הגולש, אל תיקחו את זה למקום האידיוטי ולרשום אלפי מילים באותה כוונה, גם גוגל וגם הגולשים שלכם קצת יותר חכמים מזה לדעתי.

גוגל חברתי?

I don’t think Google will let go of their social network any time soon so if you don’t have a profile for your site yet… don’t wait, רתי, גם גוגל וגם הגולשים שלכם קצת יותר חכמים מזה לדעתי..ש את עיני הגולש, אל תקחו את זה למקום האידיוטי ולרשום אלפי מילים באותה . כלומר, הרשת החברתית חוגגת בעולם וגוגל לא מתעלמת, כלומר גם גוגל במשחק, הם לא סתם פיתחו את גוגל+. הם ידעו שהם צריכים להיכנס לתחום הזה ומהר, והם עושים את זה מאוד יפה. אפשר לראות כבר כמה וכמה תוצאות חיפוש אשר מופיעות עם שם הכותב של האתר שכמובן מקשר לפרופיל שלו בגוגל+, רוצים גם? לא כזה פשוט אבל עם קצת מאמץ, תוכלו גם אתם להופיע עם תמונת הפרופיל שלכם בתוצאות החיפוש.

כן כן, באתר עצמו ולא מחוצה לו להשקיע!

אנדרי מציע לנו לבחור גם את הדומיין בקפידה, טוען שלא סתם הם עולים יותר כסף אבל אני לא לוקח את זה כעצה במיוחד שהוא מדבר יותר על השוק העולמי, אני מאמין שאם תקנו דומיין קצר או דומיין עם מילת המפתח שלכם יחד עם שם העסק בצורה קצרה ומועילה – העבודה תיעשה בכל מקרה.

מה גם שהוא אומר שעניין הSEO מתחיל בראש ובראשונה באתר עצמו, לדעת לעבוד על הכותרות הפנימיות, אמר ככל שפחות תשקיעו על עבודה מול גוגל ותשקיעו יותר עבודה מול הגולשים, הSEO יעבוד הרבה יותר טוב בשבילכם!

שונא להגיד את זה אבל "לסיכום":

מי שמכיר אותי יודע שככה חשבתי מאז תחילת התקופה שאני מקדם (כ4,5 שנים) ותמיד אמרתי את אותם הדברים, השקיעו יותר על התכנים, על הקישורים הרלוונטיים בלבד, עדיף אחד טוב מאשר 10 קישורים חסרי תועלת ביום, ולא רק בגלל שהם לא משפיעים אותו דבר אלא גם שהרעים פשוט רעים! פרסום אתרים בגוגל בצורה נכונה אמור להיות עם מחשבה נכונה ולא מחשבה על גוגל, קישורים הם לחם של גוגל מבחינת קבלת אתרים חדשים אז זכרו זאת לפי שאתם מקשרים לאתרים שאתם לא מכירים וההפך.