אמ;לק: יש לכם אתר עם תוכן? השתמשו בו!

postfb

אני אתחיל מההתחלה, יש לי עמוד שפתחתי שנקרא "אל תתרבו", עמוד שמרכז סטטוסים מצחיקים, חלקם מהרשת וחלקם מהמחולל החדש שפתחתי לעמוד (dont.co.il). הסיפור דיי פשוט, אני מעלה כל הזמן סטטוסים ותמונות וסרטונים ודאחקות וכל מיני דברים שמביאים לייקים, גם לעמוד וגם לסטטוס עצמו. לפעמים, ממש לפעמים, פעם ב, באמת, אני מעלה גם קישורים לכתבות מצחיקות שקשורות לעמוד או לחברים ושיתופי פעולה, היום, הבנתי שכל הסיפור הזה של "חשיפה" לפעמים די שטויות.

בכל קבוצה מקצועית של פייסבוק תוכלו לשאול את השאלה "האם קישור לאתר חיצוני מוריד את החשיפה של הסטטוס?" וכולם יענו כמקהלה "ברור!" אז שימו לב, רוב (אם לא כל) העמודים החזקים בחו"ל עם כל מיליוני הלייקים שלהם לא מעלים רק סטטוסים מצחיקים או תמונות מצחיקות, הם גם מעבירים הרבה מאוד מהטראפיק שלהם לאתרים שהם בנו, לפעמים אפילו במיוחד עבור העמוד. שימו לב, אתם יכולים להיכנס לעמודים כמו helloU ולראות פוסט שמקשר לאתר שלהם (בינוני, לא משהו מדהים או משהו) עם 4000 לייקים, שזה שום דבר לעומת כמות העוקבים אז למה הם ממשיכים? כי זה מביא המון, אבל המון טראפיק. ואני מוכיח..

מכל העמודים המקצועיים ומכל העצות החבריות, הרבה הגיעו לאותה מסקנה שקישור לאתר אחר שהוא לא פייסבוק מוריד את החשיפה, אז או שהחבר'ה פה בפייסבוק מנסים לשמור על סוד כלשהו או שהם לא עשו בדיקות מספקות.

לצורך הדוגמא, אחד הסטטוסים האחרונים שהיו בעמוד שהצליחו יחסית קיבל 1000 לייקים עם חשיפה של 13,000 (אני לא מדייק למען הבנה פשוטה יותר), מה שאומר, כמעט 10% "פעלו" בסטטוס. שזה מעולה, כן, סבבה לגמרי מבחינתי.

 

Screenshot_GoodOne_Dont

 

לעומת זאת, העליתי קישור לכתבה שעשיתי באתר "מה-וזה" על "אנשים שצריך להרוג בחתונות", בתכלס, לא היו לי ציפיות בעליל, אחרי הכל העמוד "אל תתרבו" די קטן, יש לו 28,000 לייקים, מה כבר יכלתי לצפות? לא שאני חושב ש1800 גולשים יביאו לי את המיליון אבל בהחלט יביאו הישג שלא ציפיתי. ושימו לב, הקישור קיבל 1800 גולשים, והפוסט עצמו קיבל 34 לייקים, אחד מהם זה אני 🙁

 

Screenshot_DontPage

 

יכול להיות שזה עניין החשיפה החדשה של פייסבוק שאמרו שלא רק לייקים או שיתופים יגדילו חשיפה אלא גם זמן שהות על הסטטוס עצמו ויכול להיות שאף פעם לא הייתה בעיה כל עוד מדובר בתוכן איכותי או "מעניין", מה שבטוח, שאני מרגיש הרבה יותר בטוח מהיום להעלות קישור חיצוני, גם אם יקבל מספר לייקים נמוך. (אגב, הניסוי נערך על עוד כמה קישורים אך זהו האחרון שהחלטתי לחשוף וכו')

*לידע מקצועי, בדקתי את כמות הכניסות בעזרת מעקב אחר קישורים מקוצרים של goo.gl

 

Screenshot_Goo_gl

 

פרגנו אם בא לכם וזה..