איך לעשות אופטימיזציה לתוכן לאתר שלך

גוגל מדרגת אתרים בקידום אורגני בראש ובראשונה דפים שעונים לשאילתות החיפוש של משתמשים, זאת אומרת שככל שתהיו יותר רלוונטים למשתמש ככה תהיו מדורגים יותר גבוה. אופטימיזציית לתוכן בדפי האתר שלכם לטובת מנוע החיפוש (ולמשתמשים) נקראת On-Page SEO, ומדובר על מרכיב סופר חשוב בבניית אתר יעיל, עם חוויית משתמש איכותית וכמובן גם כזה שגוגל ימצא וידרג בקלות.  

מה זה On Page?

פעולות נפוצות וכלליות של מהלכי קידום אתרים On-Page קשורות לאופטימיזציה של כותרות, תיאור האתר, סוג ומבנה התוכן עצמו, קישורים פנימיים באתר, מבנה כתובות דפי האתר וכן הלאה. מהלכי OnPage לאתר שונים ממהלכי Off Site SEO אשר כוללים פעולות מחוץ לאתר, למשל כאלו הקשורות לדברים המתרחשים מחוץ לדומיין האתר שלכם, בעיקר קישורים נכנסים וסיגנלים ממדיה חברתית על סוגיה הרבים.

On-Page SEO בהחלט חשוב מאוד גם בקידום אתרים אורגני כיום, כאשר גוגל בעצמה מדגישה זאת שוב ושוב ומזכירה שהסיגנל הבסיסי ביותר שמידע רלוונטי לשאילתת חיפוש היא אם דף האינטרנט באתר מסוים מכיל את אותן מילים כמו בחיפוש שהמשתמש ביצע. כך, למרות שמנוע החיפוש של גוגל הרבה יותר חכם ממה שהוא היה בראשית ימי קידום האתרים, הוא בהחלט עדיין מתבסס גם על אלמנטים "קלאסיים" כמו לחפש מילות מפתח ספציפיות בתוכן של האתר שלכם. לכן ביצוע יעיל של On-Page באתר חשוב ורלוונטי לכל אתר.

איך לעשות OnPage

אחרי שהסברנו את הבסיס של מה זה On-Page ולמה ולמי זה חשוב, בואו נצלול לעומק המדריך איך לעשות On-Page לאתר – כי מן הסתם יש כאן הרבה מעבר לסתם דחיסת מילות מפתח ברחבי דפי האתר שלכם (חוויית משתמש, יחס נטישה, זמן שהייה באתר, כוונת החיפוש, מהירות טעינת האתר, יחס הקלקה ועוד).

אופטימיזציית התוכן שלכם ל-On-Page SEO

אם תמיד תהיתם איך להשתמש במילות מפתח בתוכן האתר שלכם ואיך זה משפיע על קידום On-Page, הטיפים הבאים יעשו לכם סדר, יחד עם עוד מידע שימושי חשוב לגבי מבנה תוכן אפקטיבי בהקשר לקידום האתר שלכם. כמובן שהיישום המוצלח של טקטיקות OnPage SEO אלו מותנה בכך שביצעתם תהליך חכם ומדויק של מחקר מילות מפתח, כך שאתם יודעים באילו ביטויי חיפוש להתמקד בדפי התוכן השונים באתר שלכם.

  • H1 לכותרת הדף: הגדירו את כותרת התוכן בדף בתגית H1, מה שהופך אותה למעין מיני תגית כותרת של הדף כולו. זה עושה סדר לגוגל וכמובן גם עוזר למשתמשים להבין את מבנה האתר. פלטפורמת וורדפרס בדר"כ מגדירה כותרות של דפים אוטומטית כ-H1. זכרו שתר מתגית H1 באתר
  • H2: בהמשך לסעיף הקודם, גם כותרות המשנה בתוכן שלכם צריכות תגית ייחודית ומסודרת, במקרה הזה H2 ואם יש עוד תתי-כותרות אז גם H3. הסדר הטקסטואלי הזה חשוב ל-On-Page SEO של האתר. שימו לב להכניס בחלק מכותרות המשנה את המילת מפתח שלכם
  • SEO, אפילו שזה עשוי להישמע מוזר להמליץ לכם לשים לינק לאתר חיצוני. הקישור היוצא צריך להיעשות בחכמה, לאתר סמכותי ועם דירוג גבוה ועם הקשר לתוכן הדף שממנו מוציאים את הקישור.
  • On-Page של האתר שלכם, גם קישורים פנימיים הם חשובים ומסייעים לגוגל להבין את הנושא ואת הקשר של הדף הספציפי והאתר כולו. כמו כן שימוש חכם בקישורים פנימיים מספק יותר ערך ותוכן איכותי למשתמשים שלכם ו"על הדרך" גם מגביר את זמן השהייה שלהם באתר ומפחית את יחס הנטישה – מה שמשפר עוד יותר את התוצאות של On-Page SEO.
  • URL לטובת קידום הדף: מבנה כתובת הדף מהווה חלק פחות מוערך ופחות מוכר של On-Page לאתרים. במבנה תוצאות החיפוש העדכני של גוגל, המונחים המרכזיים בתוך ה-URL מופיעים בקישור מעל ה-Title Tag המוצג למשתמש שביצע את החיפוש – כך שיש חשיבות רבה לשימוש בביטוי המפתח המרכזי של הדף גם בתוך ה-URL שלו. כתובת האתר צריכה להיות קצרה, פשוטה ולכלול מילת מפתח מרכזית לאותו דף. שימו לב לא לתת URL של מספרים או תווים לא קשורים.
  • SEO מעולה, דבר שכרוך בהרבה יותר מאשר חזרתיות של מילות מפתח ושימוש טכני נכון בכותרות. התוכן שאתם מייצרים ומספקים למשתמשים חשוב מאוד, אז תנו לו את תשומת הלב הראויה לו ושימו דגש על הפקת תכנים ייחודיים, המספקים ערך משמעותי ואמיתי למשתמשים וגם לפי אופטימיזציה לכוונת החיפוש של קהל היעד שלכם – שלושה עמודי תווך הכרחיים שרק עליהם אפשר לכתוב טקסט הסבר ארוך ומורכב מאוד!

אופטימיזציה של תגיות  Title+Description

תגית הכותרת הראשית של הדף (Title) ותגית התיאור של הדף (Description) הם מהגורמים הכי חשובים ל-On-Page SEO לאתר שלכם. גם גוגל בעצמה מודה שאלו גורמים חשובים ואופטימיזציה שלהם מסייעת מאוד לשיפור דירוג האתר בתוצאות החיפוש וגם כותרת ותיאור טובים ומדויקים מסייעים למשתמשים להבין על מה הדף שלכם עונה מבחינתם.

באופן כללי, מילת המפתח המרכזית שאותה מנסים לקדם בדף הספציפי, צריכה להיות כמה שיותר קרובה לתחילת תגית הכותרת, כך המשקל של הכותרת בדירוג גוגל גדול יותר. כמו כן מומלץ להשתמש ב-Title Tag במונחים שיעזרו לקדם את הדף גם בשאילתות "זנב ארוך", למשל לכלול מונחים כמו "מומלצים", "מדריך", "ביקורת", "רשימה" וכיוצא באלו.

כתיבה חכמה של תיאור העמוד Meta Description Tag, עם טקסטים ייחודיים, עשירים במילות המפתח המקודמות בהחלט יכולה לעזור לפעולות On-Page באתר שלכם. גוגל ממליצה על יישום תגיות תיאור שכאלו וזה מה שיוצג למשתמשים מתחת לכותרת הדף שלכם בתוצאות החיפוש – כך שיש לכך השפעה משמעותית מבחינת כמה מהם יקליקו על התוצאה שלכם. בפשטות, תגית תיאור טובה מבליטה את הדף שלכם, משפרת, את אחוז ההקלקה (CTR( וכך גם משתפר ה-SEO הכולל של האתר.

סיכום

במאמר זה דיברנו על האופטימיזציה שאתם חייבים לעשות לדפי התוכן שאתם מעלים לאתר, או בשם אחר וקצר – OnPage. תעבדו בצורה יסודית ונכונה ואתם תראו שהמיקומים שלכם בגוגל עולים בהדרגה ומגיעים למקומות גבוהים יותר ממה שהתחלתם בהם.

רק זכרו – אופטימיזציית יתר אינה נכונה! אל תגזימו! עליכם לעשות זאת במינון נכון, הגיוני וכזה שמרגיש אותנטי ולא רובוטי. גוגל מזהה את הניסיון שלכם להתקדם יותר ויותר במנוע החיפוש, והוא לא ייתן לכם את מה שאתם רוצים אלא אם תעשו זאת חכם ובצורה משכנעת ואמיתית.

על הכותב

אור פיאלקוב

אור פיאלקוב, בן 37, מייסד ומנכ”ל פיאלקוב דיגיטל. מומחה של פרסום בפייסבוק, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים. הבעלים של EasyCloud – אחסון אתרים, חברה שמנגישה את עולם אחסון האתרים בענן לכל אחד, דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם עם ממשק נוח, אבטחת אתרים מקסימלית ומחיר מעולה.